Mitä te hoikat ihmiset OIKEASTI syötte?
Eli jos voi syödä mitä vaan lihomatta niin mikä on se määrä(esim. suklaata yksi pala vai puoli levyä näin kärjistetysti).
Antakaa mulle vinkkejä, kun ei vaan onnistu painon pudotus :(
Kommentit (90)
Olen huomannut, että annoskokoni ovat aina huomattavasti pienemmät kuin pulskemmilla ystävilläni, lieneekö tuo hoikuuden salaisuus? Esim. ravintolassa pystyn syömään vain kaksi ruokalajia (yleensä pääruoka ja jälkiruoka) ja olen sen jälkeen melkein huonovointisen täynnä.
Herkkuja syön jokaikinen päivä, olen syönyt varmaan 2 -vuotiaasta lähtien. En usko, että on mennyt päivääkään ilman sokeria... : O Pystyn syömään muutaman rivin suklaata tai ison jäätelöannoksen joka päivä.
Harrastan jonkin verran liikuntaa: kuntosali 1-2 kertaa viikossa ja muina päivinä reipas , noin tunnin, kävelylenkki koiran ja vaunujen kanssa.
esim hedelmistä, vaikka kuinka yrittäisi niitä syödä!! Mä olen aina ihmetellyt tätä "syö hedelmiä"-vouhkaamista, kun ei vaan maistu!!
En ole tuo aiempi vastaaja. Mutat minä voisin sanoa syöväni mitä vaan ja miten paljon hyvänsä. Siis omalla mittakaavallani. Voin syödä niin paljon hyvänsä kuin hyvällä ololla pystyn. En vaan pysty syömään niin isoja annoksia kuin jotkut muut ehkä syövät... Eli en sinänsä valehtele, mulla vaan ne mahdolliset määrät ja lajit on erilaisia. Jos söisin kokonaisen megapussin sipsejä kerralla, oksentaisin varmaan viikon. Silti syön pikkupussillisen sipsejä oikein mielelläni. Ihana kun on tulltu se minikokoinen pussi!
En mitenkään usko noita jotka sanovat syövänsä mitä vaan ja kuinka paljon hyvänsä lihomatta.
Pystyisitkö laittamaan jonkun päivän tarkan esimerkin mulle?ap
Eli jos voi syödä mitä vaan lihomatta niin mikä on se määrä(esim. suklaata yksi pala vai puoli levyä näin kärjistetysti). Antakaa mulle vinkkejä, kun ei vaan onnistu painon pudotus :(
Olen niitä jotka voivat syödä "mitä vaan", tosin näin muiden silmissä. Todellisuudessa syön kyllä mitä vaan, mutta kun vertaan joidenkin muiden annoksiin, niin määrä on pienempi. Syön kaloripitoista ruokaa joka täyttää pitkäksi aikaa, mutta ei tee oloa "turvonneeksi" ja täytä vatsaa. Esim. voin syödä kahvin kanssa äärettömän makean ja rasvaisen suklaakakkupalan, mutta en jättikorvapuustia, vaikka kalorimäärä sama. Tai voin syödä rasvaisen pienen hodarin, mutta en jättipatonkia jossa on vaikka rasvatonta kinkkua ja salaattia sisällä. Lounassalaattiin lissän reilusti salaattikastiketta, mutta jätän leivän syömättä. Ja näin edelleen. Vaikea selittää lyhyesti.
Ei kukaan laiha voi syödä sekä mitä tahansa että kuinka paljon tahansa. Ihminen pysyy mitoissaan vain jos kuluttaa saman verran kuin syö, oli ruoan koostumus mitä tahansa.
esim hedelmistä, vaikka kuinka yrittäisi niitä syödä!! Mä olen aina ihmetellyt tätä "syö hedelmiä"-vouhkaamista, kun ei vaan maistu!!
Joo, mä pärjään sillä, että mä en tykkää kermakastikkeista enkä piiraista...
Joo, mä pärjään sillä, että mä en tykkää kermakastikkeista enkä piiraista...
piiraista kyllä. Eipä ole kyllä paino-ongelmiakaan ;)
usein puuroa ja pari kuppia kahvia. jos töissä niin päivällä kahvia, leipää, maustamatonta jugurttia/viiliä, hedelmiä. Kotona lounas aikaan lämminruoka ja ehkä leipää, kahvia. Välipala jos kotona. Päivällinen lämminruoka. Illalla vielä esim. teetä, leipää, hedelmiä, jugurttia...
Syön pieniä määriä, koska en jaksa syödä paljon kerralla. Enkä juo mehuja, limppareita, alkoholia(max4kertaa/vuosi). Enkä välitä rasvaisesta roskaruuasta, esim. pizza syön kyllä jos on tarjolla mutta en erityisemmin himoitse niitä.
Suklaata syön millon haluan(kerran viikossa) koko levy menee kerralla. Kahvileipää myös joskus kylässä.
pieniä annoksia usein ja TERVEELLISTÄ ruokaa. Ruokaa mistä on hyötyä itselle. Kasvikset, tumma riisi/makaroni, vähärasvainen liha... Kerran viikossa herkkupäivä mistä todella tykkää :)
eli aika huono aineenvaihdunta ja siksi varmaan lihoisin helposti jos elämäntavat olisivat huonot.
Raskausaikana olen saanut yli 30kg molemmilla kerroilla, mutta kilot lähteneet raskauden ilman mitään erillisiä diettejä.
Ravitsemuksesta kiinnostuneena ja asiaa tutkiskeelleena, en usko mihinkään ihmedietteihin. Niillä saa kyllä tarvittaessa nopean aloituksen laihdutukseen, mutta pidemmän päälle ne hyvin harvalla toimivat.
oman hoikkuuteni "salaisuus" on se ainoa resepti mitä asiaan on, eli kulutan enemmän kuin syön mutta kuitenkin syön tarpeeksi jotta elimistö toimii.
Monet laihduttajat tekevät sen virheen, että kalorimäärät jää päivässä liian alas, jolloin elimistö alkaa säilömään rasvaa eikä polta sitä.
Mun motto on "kaikkea kohtuudella"
Annoskoot pienehköt, ei ähkyä ja ateriavälit max 3h
Lisäksi liikun, en käy tällähetkellä salilla tms. mutta liikun arjessa, kuljen mahd paljon kävellen ja julkisilla vaikka auton omistankin. Olen perus aktiivinen. Sohvalla en juurikaan istuskele :)
Niin ja joka ilta teen noin 100-150 vatsalihasliikettä (se ei laihduta mutta pitää keskivartalon kuosissa)
uskon pysyvään hoikkuuteen auttavan sen, että perus elämäntavat ovat kunnossa. Kaikkea voi syödä kunhan syö kohtuudella, juo riittävästi vettä, liikkuu (ei tarvitse olla mikään himourheilija) ja nukkuu tarpeeksi.
en meinaa millään pysyä normaalipainoisena.
Tässä esim eiliset syömiseni
aamu: Pala leipää voilla ja juustolla ja kuppi teetä + kahvia
lounas: kaksi paistettua kanafilettä, mozzarellaa, paistettuja vihanneksia ja tomaatti-kurkkusalaatti auringonkukansiemenillä, punaviiniä + kuppi kahvia
iltapäivällä: kahvia ja pala kotijuustoa
ilalla: pari palaa reissumiestä voilla, metwurstilla ja juustolla, teetä, myöhemmin vielä kuppi kaakaota ja 3-4 palaa 70% tummaa minttusuklaata
Sunnuntaina söin iltapäivällä valtavan annoksen rahka-kermavaahto-hedelmä-marja-jälkkäriä. Eli syön myös jälkkäreitä, eilen ei vain ollut.
Ainoa makea mitä syön on tuo 70% suklaa. Valkoisia jauhoja, eineksiä, kevyttuotteita, riisiä, valkoista pastaa en syö ja perunaa ja tummaa pastaa vain harvoin ja vähän silloinkin.
t 182/63
En ihan tosissaan pysty syömään mitään hirveää määrää ruokaa. Vain pääruuan. En syö alkupaloja. Enkä todellakaan enää pysty tunkemaan itseeni enää jälkiruokaa aterian lisäksi.
Jos syön liikaa, voin niin pahoin, ettei tee mieli syödä enää pitkään aikaan.
puolenpäivän aikaan kaksi leipäviipaletta juustolla, vettä ja kuppi kahvia. Päivälliseksi kanapihvi ja makaroonia kastikkeella (sis. ruokakermaa ja tuorejuustoa), kasviksia + lasi vettä ja iltapalaksi: kaksi leipää maksamakkaralla ja vettä. Ai niin, ja kourallinen lakuja.
Alkoi tuo syöminen eilen vähän myöhään, kun meni aamu vähän hulinaksi.
Tänään oon tähän mennessä juonut kupin kahvia...
En mitenkään usko noita jotka sanovat syövänsä mitä vaan ja kuinka paljon hyvänsä lihomatta. Pystyisitkö laittamaan jonkun päivän tarkan esimerkin mulle? ap
Eli jos voi syödä mitä vaan lihomatta niin mikä on se määrä(esim. suklaata yksi pala vai puoli levyä näin kärjistetysti). Antakaa mulle vinkkejä, kun ei vaan onnistu painon pudotus :(
Olen niitä jotka voivat syödä "mitä vaan", tosin näin muiden silmissä. Todellisuudessa syön kyllä mitä vaan, mutta kun vertaan joidenkin muiden annoksiin, niin määrä on pienempi. Syön kaloripitoista ruokaa joka täyttää pitkäksi aikaa, mutta ei tee oloa "turvonneeksi" ja täytä vatsaa. Esim. voin syödä kahvin kanssa äärettömän makean ja rasvaisen suklaakakkupalan, mutta en jättikorvapuustia, vaikka kalorimäärä sama. Tai voin syödä rasvaisen pienen hodarin, mutta en jättipatonkia jossa on vaikka rasvatonta kinkkua ja salaattia sisällä. Lounassalaattiin lissän reilusti salaattikastiketta, mutta jätän leivän syömättä. Ja näin edelleen. Vaikea selittää lyhyesti. Ei kukaan laiha voi syödä sekä mitä tahansa että kuinka paljon tahansa. Ihminen pysyy mitoissaan vain jos kuluttaa saman verran kuin syö, oli ruoan koostumus mitä tahansa.
Eilinen päivä:
Aamu:
tuplaespresso kuumalla täysmaidolla,
Croisantti ja hilloa (kahvila-aamupala)
Lounas:
Pihvi (ja kastike) ja fetasalaattia (pyysin jättämään
riisin pois)
Jälkkäriksi puolikas kkuivakakkupala ja kahvia maidolla.
Välipala toimistolla:
2 kahvia maidolla ja se toinen puoli kuivakakkupalasta
Väli-iltapala kotona:
2 näkkäriä meetvurstilla ja suolakurkulla
Iltaruoka:
Kanankoipi grillatusta kanasta ja
taisi olla vuohenjuustosalaattia
Ennen nukkumaanmenoa
popkorneja napsin puoli kulhollista
en tiedä mikä se määrä on. Eilen söin esim. 150g manteleita, ja jos syön suklaata sitä menee usein 100g kerralla. Muuten pyrin syömään terveellisesti, mutta herkkuja myönnän syöväni usein ja erityisesti tuota suklaata ja kesällä jäätelöä.
56/170
Eli jos voi syödä mitä vaan lihomatta niin mikä on se määrä(esim. suklaata yksi pala vai puoli levyä näin kärjistetysti).
Antakaa mulle vinkkejä, kun ei vaan onnistu painon pudotus :(
Parikymppisenä pystyin syömään mitä vaan miten paljon vaan lihomatta enempää kuin kilon vuodessa.
Nyt nelikymppisenä en valitettavasti enää voi lukea itseäni "hoikkiin" kuuluvaksi, vaikka vielä normaalipainon rajoissa olenkin. Kiloja tulee tosi helposti lisää jos herkuttelen.
ja vain harvoin herkkuja. En edes jaksanut syödä yli puolikasta pizzaa.
Lounaalla söin usein sosekeittoja ja salaatteja.
Iltanapostelu tarkoitti esim pari kuppia yrttiteetä, sämpylä (jossa joko levitettä tai juustonsoovu) ja paljon vihanneksia
Välipala oli usein hedelmä.
Kylässä söin vain yhden palan kakkua.
Tämä oli aikaa n 20 vuotta sitten. Oli vähemmän rahaa ja elin aktiivista elämää.
Nyt on kiloja 15 enemmän ja iltanapostelu tarkoittaa esim muutamaa leipää kunnon täytteillä, suklaapatukkaa, kulhollista sipsejä ja jotain hedelmää :)
Olen aina ollut hoikka. Nyt yli 30 v pituus 168cm, paino tasan 50kg. Raskauksien aikana lihoin, mutta kilot lähtivät imetyksen myötä heti pois ja jopa laihduin. Teen koko ajan jotain kotona, töissä, lasten kanssa ulkona tms. Syön kuitenkin omasta mielestäni aika paljon eli tässä esim. tämän päivän saldo
aamulla: tuoremehu, jugurtti ja mysliä
välissä kahvit ja 5 suklaakeksiä
lounas: thairuokaa ja vettä
sitten varmasti syön välipalaksi taas jotain hyvää
päivällinen lasten kanssa jauhelihakeittoa ja tummaa leipää
iltapalaksi karjalanpiirakka ja jugurttia
lasten mentyä nukkumaan herkuttelen melkein joka ilta
Liikuntaa harrastan pari kertaa viikossa hyötyliikunnan lisäksi.
Siis varmaan perusruokaa syön tavallisesti, mutta tuo herkuttelu on saanut elämässäni liian ison osan. Jäi varmaan päälle, kun oli kotona lasten kanssa ja imetys vei kaiken.
Kiloja tosin ei ole vieläkään kertynyt, että ehkä sitten kun vanhenen herkuttelu alkaa näkyä jos en tee sille stoppia.
aamupalan (pari palaa leipää juustolla/kalkkunalla, ehkä joku hedelmä), lounaan (esim. pastaa), välipalan (leipää ja/tai jogurttia, hedelmiä), päivällisen (ihan tavallista ruokaa) ja iltapalan (leipää ja/tai jugurttia, hedelmiä jne.)
Luulisin että mun painonhallintaa auttaa se, että en oo kauhean intona makean perään. En KOSKAAN syö kakkua, viineriä, keksiä yms. koska en vaan tykkää niistä. Syön kuitenkin ainakin kerran viikossa karkkia ja esim. juhlissa syön kyllä sipsejä yms. antaumuksella.
Lisäksi en syö sokeroituja mehuja, jugurtteja, myslejä, muroja jne. Eli piilosokeria ei käytännössä oo ruuassa yhtään.
Eli tiivistäen tavallista ruokaa tavallisia annoksia, mutta vähän herkkuja ja sokeria vain herkkuhetkinä, ei arkiruuan seassa.
kun menee kurjasti, on pimeää, tylsää tai stressaavaa menetän ruokahaluni. Siinä salaisuus.
Lisäksi olen äärimmäisen nirso, ja kuten yllä kuvattiin syön paljon rasvaa öljynä, mutta jätän helposti leivän salaatin kanssa syömättä. En siis pidä "mättämisestä". Syön paljon pähkinöitä, öljyä ja suklaata.
joku päivä menee pelkästään omenan voimin, jonain toisena päivänä syön hampurilaisen ja pizzan. Heti jos alan seurailemaan syömisiä niin paino nousee. Hassua sinänsä. Mutta siis, mulla salaisuus on siinä, että en mieti yhtään mitä voi syödä tai mitä ei, enkä syö huvin vuoksi (en ole kulinaristi). Syön vaan jos on nälkä, mulle ruoka ei merkitse mitään muuta.
En mitenkään usko noita jotka sanovat syövänsä mitä vaan ja kuinka paljon hyvänsä lihomatta.
Pystyisitkö laittamaan jonkun päivän tarkan esimerkin mulle?
ap