Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä te hoikat ihmiset OIKEASTI syötte?

Vierailija
26.10.2010 |

Eli jos voi syödä mitä vaan lihomatta niin mikä on se määrä(esim. suklaata yksi pala vai puoli levyä näin kärjistetysti).

Antakaa mulle vinkkejä, kun ei vaan onnistu painon pudotus :(

Kommentit (90)

Vierailija
61/90 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikkea kohtuudella ja kuuntelen kehoani. Jos tekee mieli pitsaa tai suklaata, syön sitä. Mistään kaloreista tai hiilareista en tiedä mitään, syön sitä, mitä kroppa milloinkin huutaa.

En edes rekisteröi, mitä milloinkin olen syönyt.

Jospa lihomisen syy onkin liiassa tarkkailussa ja herkkujen välttelyssä..

Vierailija
62/90 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä KAIKKEA voikin syödä!

Pitää syödä aika hyvin muuten, vaikka "kaikkea" söisikin!

Ei hoikat ahmi kitusiinsa kännätessä 15 sidukkaa ja päälle metukkapizzaa tuplalisukkeilla ja nuole lautasta. Ja tätä päivittäin. ;)

Hoikkuus on kaiken yhteenveto. Ei alle 80 sentin vyötärö ole mikään mahdottomuus, se ruokavalio ja liikuntatottumus on jos on omppuvyötärö.

Vaikka söisit koko levyn suklaata niin se pitää kuluttaakin johonkin, ei niin että jos kaloreita ottaa tyhjinä 600 ettei voi syödä kuin pari porkkanaa loppupäivänä. Tai jos syö pizzan, että siinä on koko päivän kalorit. :)

Ihan oikeasti: LIIKKUKAA JA LAITTAKAA VÄHÄN AJATUSTA SIIHEN RAVINTOON. Ei leipää suurimpana ryhmänä ja lisäät kasviksia, marjoja ja hedelmiä. Kourallinen joka ruualla, ainakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/90 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikää 40v. Mutta siis nuorempana pystyin syömään ihan mitä vaan lihomatta. En katsonut yhtään mitä söin, mutta toisaalta en kyllä mitenkään paljon syönyt kokonaisuudessaan. Jonain päivänä saattoi mennä pizza, mutta sitten se täytti niin ettei seuraavana päivänä ollut nälkä yhtään = käytännössä en syönyt mitään. Elimistö sääteli tuon itse, ja koska ei ollut nälkä niin en syönyt. Koskaan en ole syönyt syömisen ilosta, se ei vaan anna mulle mitään. Vasta sitten kun täytin 38-39, alkoi kilot pikkuhiljaa kertymään. Mutta, nyt olin just joku aika sitten laihiksella: sain hädintuskin 1-2 kg tiputettua, vaikka olin tosi tiukalla dieetillä. Sitten kyllästyin ja aloin syömään taas mitä sattuu, ja kas vaan, kiloja ei tullut yhtään takaisin silti! Eli siis 1200-1400 kcal dieetillä en laihtunut, mutta kun söin lähemmäs 3000kcal niin en myöskään lihonut! Ihan merkillistä, kaipa se elimistö vaan viihtyy tässä iässä tässä painossa, eikä halua tästä lihoa eikä laihtua. Sama oli nuorempana varmaan, silloin vaan niitä kiloja oli vähemmän missä elimistö viihtyi. Eli kyllä uskon, että tämä jotenkin on kyllä fysiologinen juttu aika pitkälle, jotkut vaan lihoo helpommin kuin toiset.

Vierailija
64/90 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

satunnaisesti hedelmiä, vihanneksia, leipää ja maitoa

Vierailija
65/90 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

suklaatakaan tai sipsejä tms. (näitä ehkä kerran 1-2 kk:ssa). Mutta esim. jotain pullaa, keksejä, kakkua tms en syö käytännössä ikinä, en tykkää niistä. Ja sen myötä en myöskään leivo ikinä. Kahvin juon kahvina, en syö sen kanssa mitään, ei ole tarkoituksellista, mun mielestä siinä vaan ei ole mitään ideaa syödä mitään kahvin kanssa. Mutta, kuten sanoin, mulle ruoka on vaan ruokaa, se ei sinänsä anna mulle mitään, paitsi täyttää nälän, en saa siitä muuta tyydytystä.

Vierailija
66/90 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitenkään usko noita jotka sanovat syövänsä mitä vaan ja kuinka paljon hyvänsä lihomatta.

Pystyisitkö laittamaan jonkun päivän tarkan esimerkin mulle?

ap

- mutta noin 30-35-vuotiaaksi söin niin paljon kuin vaan jaksoin / päivä (ja mitä vaan), ja olin silti lähes alipainoinen (eli n 162 cm / 48 kg).

Söin esim 2 lämmintä ruokaa masun täyteen, välipaloja, kunnon aamupalan, ja illalla napostelin vaikka pussillisen sipsejä + suklaalevyn tms. (siis iltapalan lisäksi)

Liikuin kylläkin paljon myös, eli tein usein pitkiä kävelylenkkejä + pyöräilin (en laihtuakseni, vaan koska tykkäsin siitä).

Vierailija
67/90 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat LAIHTUA, niin jätä nopeat hiilarit pois ja suurin osa rasvoista. Minä laihduin seuraavasti:

Aamupala:

Täysruisleipää (vähän voita) + 2 kananmunaa + kalkkunanakkeja/kalkkunaleikettä/kanaleikettä + rasvatonta rahkaa(tai luonnonjugurttia) ja marjoja

(eli paaaljon proteiinia, vähän hiilareita = syö vatsasi aamupalalla TOSI täyteen, tämä vähentää mielitekoja myöhemmin päivällä (siksi noin paljon aamupalalla))

Lounas:

2 fileetä kananrintaa tai naudanlihaa tai kalaa (eli siis paljon, mieluusti tupla-annos) ja ISO kasa salaattia (tomaattia, kurkkua, salaattia, pähkinöitä ymym. vaihtele salaatin aineksia!)

- jälkiruuaksi hedelmä

- taas PALJON proteiinia ja vitamiineja eikä yhtään hiilareita

- lounas on tärkeää syödä ennen klo 13, ja tässä vaiheessa päivää suurin osa kaloreista pitäisi olla syöty koska taas kerran toistan että se vähentää mielitekoja myöhemmin päivällä

Illallinen:

1 filee kanaa, kalaa tai lihaa, vähän salaattia, ehkä maustamatonta jogurttia tai rahkaa, marjoja ja hedelmä

- Iltapalaksi voi vielä syödä jotain jossa ei ole paljon hiilareita tai rasvaa, vaikka kananmuna ja ruisleipä tai omeletti

- Makeannälkään syö hedelmiä tai purkkaa

- Viikonloppuna YKSI suklaalevy tai karkkipussi tai pieni sipsipussi

- Älä juo sokerijuomia tai alkoholia, pelkkää rasvatonta maitoa ja vettä (siksi suklaa on paras herkku koska sen kanssa sopii parhaiten vesi)

- Joka päivä kuntosalille, joku päivän ruuista pitää syödä noin 2 tuntia ennen treeniä

- Treenin jälkeen proteiinijuoma

- Ennakoi! Älä anna nälän tulla, eli syö ruoka kun ei ole vielä nälkä!

Eli laihtuessa ei oikein voi syödä herkkuja, etenkin jos haluaa laihtua melko nopeasti (kilo per kuukausi) mutta sitten kun on jo laiha niin voi syödä melko lailla mitä vaan, mullakin menee nykyään pari suklaalevyä viikossa, pizzaa ja hamppareita viikonloppuisin enkä liho. Sitten kun on oppinut syömään hyvin, niin ei enää tee juurikaan mieli karkkia, sipsiä tai hampurilaisia.

Oppii että paras ruoka on kotiruoka, vähähiilihydraattinen ja vähärasvainen. Hampurilaisateriasta tulee mulle tosi huono olo, kyllä se keho sitten hyvän dieetin jälkeen osaa tunnistaa mikä tekee itselle hyvää.

Ja sitten kun on jo lihaksia ja treenirutiini, niin keho kuluttaakin paljon enemmän kaloreita, joten suklaata voi syödä vaikka joka päivä pari riviä.

Mutta jos sulla on paljon ylipainoa niin voit unohtaa suklaat ja karkit kokonaan pitkäksi aikaa. Hedelmiä ja PALJON proteiinia vaan nassuun.

Ei se ole vaikeata kun kerran vaan päättää että nyt syödään HYVIN, eikä täytetä vatsaa herkuilla, ja tosiaan mennään sinne kuntosalille kunto-ohjelman mukaan joka päivä eikä laiskotella. Oma terveys on kuitenkin kaikista tärkein. Jahkailemalla ei paino putoa!

Parasta olisi hankkia personal trainer opettamaan salilla käyntiä.

Tsemppiä! Kyllä se on helppoa sitten kun siihen vaan ryhtyy, eikä mieti niitä herkkuja. Uusi elämäntapa vaan käyttöön, hoikassa ja terveessä kropassa on vaan NIIIIN kiva olla!

Vierailija
68/90 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syön päivittäin karkkia, suklaata, pullaa yms herkkuja. Ja en mitään yhtä palaa vaan koko levyn suklaata.

Tätä en tosin voi tehdä vapaalla ollessa, eli pitemmät lomat, äitiyslomat sun muut siis. Mutta töissä ollessa onnistuu kun on fyysinen työ. Ja syön herkkujen lisäksi ihan ruokaakin.

Mutta yksi asia on, makeanhio minulla kyllä on olemassa, mutta varsinaista nälkää ei oikeastaan koskaan. Eli kiireisenä menee ihan huomaamatta vaikka koko päivä syömättä, enkä tunne nälkää. Nälkä on harvinainen tunne minulla, joskus sentään, mutta harvoin. Sillä voi olla jotain tekemistä sen kanssa että pysyn hoikkana tekemättä asian eteen juurikaan mitään. Mutta suurimman syyn luulen kuitenkin olevan sen että kulutan töissä todella paljon.

Vierailija
69/90 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

syön aamulla jukurtin kahvin kanssa, kaksi lämmintä ateriaa, muutaman voileivän, ainakin yhden pullan, vähän suklaata (neljä palaa) sekä hedelmiä ja vihanneksia. Margariinia tai voita laitan leivälle ihan reilusti. Yleensä leivällä on myös leikkelettä tai juustoa. Liikun melko paljon: vähintään 5 tuntia viikossa ihan kunnollista kuntoilua ja siihen vielä hyötyliikunta päälle. Autoa en ole omistanut koskaan. Ai niin, painoa on 53 kg ja pituutta 175 cm.

Vierailija
70/90 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen syönyt tänään

klo 8 2 pientä tummaa leipää, kinkkua, juustoa, kahvia

klo 13 porkkanasosekeitto

vaalea leipä, kinkku, juusto, kurkku, porkkana, paprika

kahvi ja pullapala

klo 18 jauhelihapihvi, riisiä, paahtoleipä

pari toffeepalaa

iltapalaksi vielä klo 23 leipää

Vierailija
71/90 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään. Siks me ollaankin niin hoikkia.

Vierailija
72/90 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla kiireinen lähtö, joten aamupalaksi vain lasillinen appelsiini-mangomaitojuomaa ja kuppi kahvia.

Töihin päästyä yksi pusu ensihätään, että jaksaa lounaalle.

Lounaaksi iso kuppi maitokahvia ja kylmäsavulohibagel. Jälkkäriksi taas pusu.

Välipalaksi vähän irtokarkkia (ehkä noin 10 kpl) ja kaksi paahtoleipää lemoncurdilla. Lasillinen appelsiini-mangomaitojuomaa.

Illalliseksi täytetty patonki brie-juustolla, kurkulla, tomaatilla, salaatilla ja hillolla. Jälkkäriksi Jacky makupala ja kuppi teetä maidolla.

Päivän liikunta-annoksesta vastaa 50 minuutin reipas sauvakävely. BMI 20.

Vierailija
73/90 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on koko lailla turha. Ei kannata verrata muiden syömisiä, koska ihmisten kulutukset vaihtelevat.

Usko pois, sanoipa kuka mitä sanoi, ei maailmassa sellaista ihmistä olekaan joka voisi syödä mitä tahansa lihomatta. Jos ihmisellä ei ole jotakin (harvinaista) sairautta, hän lihoo, jos saa kulutustaan enemmän energiaa ja laihtuu, jos saa kulutustaan vähemmän energiaa.

Yksilölliset erot esim. aineenvaihdunnassa voivat aiheuttaa peruskulutukseen pieniä eroja, mutta se, että ihminen ulostaa nopeasti syömisen jälkeen, ei vaikuta painoon mitenkään, vaikka monet jostain syystä niin luulevatkin. Uloste on jätettä, josta ravintoaineet ovat jo imeytyneet elimistöön.

Jos haluat tietää, miten sinun kannattaisi syödä laihtuaksesi, joudut näkemään sen verran vaivaa että opettelet syömiesi ruokien kalorimäärät. Tarvitset keittiövaa'an ja jonkun kalorilaskurin, joita löytyy vaikka netistä. Homma on aluksi vaivalloista, mutta pian sinulla on pysyvästi takaraivossa käsitys siitä, miten paljon voit syödä hallitaksesi painoasi. Sitä, paljonko kulutat, voi arvioida samojen laskurien avulla.

Itse syön melko paljon, mutta en todellakaan kaikkea mitä haluaisin. Merkitystä ei ole sillä, syönkö suklaata rivin vai levyn päivässä, vaan sillä, mikä on päivän kokonaisenergiamäärä. Ilman runsasta liikuntaa olisin läski, ja liikunnalla en tarkoita käveleskelyä tai rentoa jumppaa, vaan esim. hölkkää/intervallijuoksua, salitreeniä isoilla painoilla sekä spinningiä.

Vierailija
74/90 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oisi kai sanoa, että kaikki vastanneet hoikat välttivät luonnostaan makeisia tai suoraa sokeria kuten pullaa, limsaa jne.

Toinen silmiinpistävä asia on se, että tuskin kukaan veti mitään olutta tai viinaa iltaisin.

Jätä siis sokeri ja lakoholi pois, muuten syöt ninkuin enenkin ja katso sitten mitä tapahtuu.

Vierailija
75/90 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan mässäile ja syön vain 3 kertaa päivässä ja silloinkin vähän. Ihan luontaisesti näin, en pidä itseäni missään paastossa tai tiukassa kurissa.

Vierailija
76/90 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi lämmintä ruokaa, aamupalan, iltapalan, jotain pientä herkkua aika usein. Ei päivittäin, mutta melkein.

Mä olen huomannut, että pysyn hoikkana, koska kuuntelen kehoani. Jos tuntuu siltä, että olen syönyt poikkeuksellisen paljon tai raskaasti, syön pari päivää tietoisesti kevyemmin. Syön paljon hedelmiä, välimerellistä ruokaa ja sushia. Ei mitään perunoita ja ruskeaa kastiketta voilla ja kermalla. :) Annokset tietty vain sen kokoisia, ettei tule ähky!

Olen patalaiska liikkuja, joten teen pieniä harjoituksia silloin kun viitsin. Juoksen portaissa, teen punnerruksia niin, että lapsi istuu selän päällä (lapsesta huippuhauskaa!). Istun jumppapallon päällä ja teen vatsalihaksia samalla, kun katson tv:tä. Liikuntaa pitäisi harrastaa enemmän, mutta...

Vierailija
77/90 |
29.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ollut kohtalaisen hoikka, ja syön yleensä seuraavalla tavalla:

aamupala: kaksi leipää (voita ja Edamia), jugurtti, kahvia (maito+sokeri)

lounas 11.20: syön useimmiten salaattilounaan tai normaalia kotiruokaa. En hae koskaan lisää ruokaa, yleensä yksi leipä lounaalla riittä ja lasi maitoa tai vettä.

Joskus syön välipalana leivän.

töiden jälkeen 16:00: kaksi leipää, jugurtti, hedelmä, kahvi, vettä/maitoa.

n. 18:00: päivällinen, joka voi siis vaihdellen olla mitä tahansa salaatista ranskalaisiin perunoihin tai mäkkäriruokaan. Viikossa pyrin kuitenkin syömään tosi epäterveellisiä ruokia vain n. 2 kertaa (esim. pitsaa, ranskiksia ja hamppareita).

n. 21.00 kaksi leipää (voita, juustoa, kurkkua), lasi maitoa.

Näiden lisäksi saatan syödä karkkia niin että suklaasta esim. rivi päivässä tai karkkipussi jaettuna n. 3:lle päivälle. Sipsejä syön niin että pussi riittää esim. kolmelle päivälle, mutta en siis joka viikko. En juo mehuja, enkä limsaa, kuin ehkä kerran viikossa lasin tai pari. Sokeriset tuotteet on siis aika vähissä. Joskus jos syön paljon sipsejä illalla, ei maistu leipä ollenkaan, enkä siis syö silloin iltapalaa.

Vierailija
78/90 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin: määrittele hoikka. BMI alle 18 vai esim. 18-22...?? Tolla on jo eroa.

No mutta kuiteski asiaan, itse olen 165/48-50.

Syön aamuisin usein paljonkin: Useimmiten puuroa, ruisleivän+päällä rasva, kevyt kinkku/juustoja, kasvista lisäksi jogurttia ja kahvia riippuen usein tulevan päivän rankkuudesta. Joskus harvemmin syön vain esim. jogurtin tai viikonloppuisin en mitään tai sitten syön brunssina eli aamiainen on myös lounas.

Lounaana usein paljonpaljon kasviksia, raejuustoa ja jotain lihaa yms esim. lohta, tonnikalaa, kanaa, kananmunaa ja lisäksi ruisleipä rasvalla ja vaikka vielä omppua. Koulussa kouluruokaa, samalla tavoin lautasmallini. Juon rasvatonta maitoa/piimää/vettä/teetä/kahvia (kahvi aina mustana btw)

Välipalaa ehkä, riippuen päivästä: joskus rasvatonta rahkaa marjoilla ja leipä ja hedelmää/vihannesta +kahvia

Päivällinen: Paljon kasviksia ja oikeestaan aika samanlai ku lounas, mutta joskus tää on samalla iltapala jolloin esim. kaksi ruisleipää päällisineen, jogurttia, hedelmää ja kuuma sokeriton maitokaakao. Joskus iltapala erikseen leipää, hedelmää, jogurttii...

Joissain väleissä saatan popsia pähkinöitä 10-20g kerrallaan korkeintaan 2xpv. Makeita herkkuja syön pääasiassa vain viikonloppuisin/2x viikossa. Kieltäydyn viikolla lähes aina pullista/kekseistä yms. Varsinki, jos ei oo mitään mielitekoa. (Miksi ns. syödä huvikseen/toisen iloksi yms...?)

Minulle roskaruokia esim. nakkeja, maksalaatikkoa, nugetteja syön melko harvoin, vain jos tulee oikeasti mieliteko. Hamppareihin/kebabeihin yms. en paljonkaan koske, pitsaa syön max. kerran kahen viikon sisällä joku kolme palaa annoskokona (+aina salaattia, jos kotona ollaan)

Ennen ostin 500g karkkipusseja 2 x viikossakin, en enään, sillä lisäainemättö hirvittää. Suklaa ja laku, jogurttirusinat-pähkinät maistuu parhaiten nykysin. Usein suht paljon kerrallaan. Ja ainakin joka viikonloppu jotain herkkuu uppoaa!

Perunaa, pastaa, riisiä (ellei täysjyvää) en oikeestaan syö koskaan enää. EI vaan uppoo, ja tulee perunaolo pelkästä perunasta ajatuksenakin.

Muuta, hmmm... No olen "herkkuperse", mutta itsekuria on nykyään paljonkin. Lisäksi urheilen väh. 3 kertaa viikossa juosten ja kävelen paikasta toiseen aina kun mahd. ja ulkoilutan koiraa ja kaikkea kotijumppaa teen. (Oon ex- voimistelija(; )

Tää oli nyt basic pohja mun syömisille. Välillä on vähän huonompia aikoja, välillä tiukempia. Lisäksi esim. kesäisin usein urheilen hurjasti enemmän mm. juosten pääasiassa.

Eiköhän tää pälpätys riitä.

p.s. Unohdin mainita! Alkoholia bilettäessä menee kyllä, ja tätä biletystä on k.a. 2 kertaa kk, joskus enempi/vähempi. (;

Vierailija
79/90 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis viesti 25

P.P.S. En siis lisää sokeria minnekkään puuroihin, kahveihin etc. En juo sokerilimuja/mehuja paljon yhtään (ehkä lasin pitsan kanssa, mutta usein sokeritonta versioo) enkä ees kerran kuussa. Ja vaaleaa leipää syön todella, todella harvoin.

Mitään en itseltäni totaalisesti kiellä, mutta pyrin pinnistelemään ilman kaikkea turhaa puputusta, ja mietin tarkkaan tekeekö oikeasti mieli jotain makeaa herkkujuttua tms vai valitsenko mielummin omalle hyvinvoinnille parempaa tekevän, edunmukaisemman vaihtoehdon. (8

Vierailija
80/90 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön ihan kunnon annoksia, 4-5 ateriaa päivässä (iltapala tai välipala jää joskus väliin). Suklaata menee nykyisin suunnilleen 2 patukkaa päivässä. Keksejä tai jäätelöäkin useammin kuin kerran viikossa ja ihan reilusti kerralla. Ja painoindeksi siis n. 17,5. Silloin, kun aloin syödä e-pillereitä, rupesin lihomaan ja jouduin jättämään herkut vähäksi aikaa, mutta pillereistä luopumisen ja ekan lapsen saamisen jälkeen aineenvaihdunta on palannut vanhaan malliin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi seitsemän