Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä te hoikat ihmiset OIKEASTI syötte?

Vierailija
26.10.2010 |

Eli jos voi syödä mitä vaan lihomatta niin mikä on se määrä(esim. suklaata yksi pala vai puoli levyä näin kärjistetysti).

Antakaa mulle vinkkejä, kun ei vaan onnistu painon pudotus :(

Kommentit (90)

Vierailija
81/90 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

bmi 21... Aamupalan syön vasta hyvän tovin sen jälkeen kun olen herännyt ja silloinkin se on kevyt. Hedelmä tai karjalanpiirakka, tuoremehua ja ehdottomasti kuppi kahvia.

Lounaaksi syön monipuolisen tavallisen ruoka-aterian jossa puolet on salaattia sekä yksi ruisleipä voilla. Itse lämmin ruoka-annos on melko pieni.

Päiväkahvin kanssa tarttuu usein mukaan suklaapatukka, tosin tätä olen pyrkinyt vähentämään ja usein korvaan suklaan tai muun herkun hedelmällä.

Iltapäivällä syön pienehkön annoksen lämmintä ruokaa, ilman salaattia.

Iltapalaksi syön sitä, mikä on helposti saatavilla: leipää, muroja (eli siis paljon hiilareita vaikka ei saisi).

Karkkipussin syön kerran viikossa, suklaata harvemmin ja jos suklaata syön niin silloin jätän tietysti karkkipussin väliin. Välillä syön hyvin hiilaripainotteisesti, rasvaista ja "epäterveellistä" pikaruokaa, mutta tuosta päivän yhdestä, monipuolisesta salaattia sisältävästä salaatista pidän huolta. Samoin pidän huolta siitä, että syön tarpeeksi tiheään noita hedelmiä, ettei hirmunälkä pääse yllättämään. Vettä juon pullosta n. puoli litraa päivässä, muutoin juomana on piimä tai maito, mehu joskus.

Eli syön mielestäni normaalisti, en mitenkään kovin terveellisesti (hiilareita liikaa, herkkujakin joka päivä mutta pienessä mittakaavassa).

Vinkkeinä sanoisin ehkä että syö tiheään ettei tule nälkä, syö hitaasti, pureskele kauan. Juo vettä. Vältä huonoja hiilareita (kuten muroja ja jotain sokerijogurtteja yms.) Syö kunnon KOTIRUOKAA. Tee salaatteja. Rajoita herkut minimiin mutta salli itsellesi esim. herkkupäivä eli kerran viikossa saat luvan kanssa herkutella. Juhlissa saa aina herkutella massun täyteen jos niitä ei ole joka viikko/joka päivä. Niin ja tosiaan - en juo alkoholia. Voihan sekin olla syy hoikkuutteeni?

Vierailija
82/90 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosiaan väitä, että voisin syödä mitä vain ilman että lihoisin, mutta ei pahemmin tee mieli mitään epäterveellistä. En syö rasvaisia pizzoja, karkkia, suklaata, alkoholia käytän harvakseltaan. Ei tee edes mieli, koska niistä ei tule hyvä olo. En ole lohtusyöjä, vaan päinvastoin stressissä tai surussa unohdan helposti syödä. Normaalisti syön useamman kerran päivässä pieniä annoksia enkä näe nälkää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/90 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei löydy kaapeista pikkuleipiä, limukoita, sipsejä, suklaata eikä karkkia, pakaste on usein tyhjänlainen kahvileivästä, vierasvara on jotain sellaista, jota ei tule itse napsittua (pakastetaikinoita tms.)

Lähinnä ruokavarastomme koostuu raaka-aineista, jotka pitää valmistaa, näin ei tule helposti otettua valmista.

Lisäksi vältän kevyttuotteita.

Vierailija
84/90 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin vielä 6 vuotta sitten normaalipainon rajoilla, BMI taisi olla 24, mutta lasten synnyttyä kuihduin. Nykyään BMI on 18 ja esim. rintalasta ja kylkiluut kuultavat ihon läpi. Mun mielestä rumasti, mutten saa painoa nousemaankaan.

Ensinnäkin olen kasvissyöjä, mutta syön lisäksi kalaa, kananmunaa ja maitotuotteita. Varmuuden vuoksi otan kalaöljykapseleita, monivitamiinia ja kalsium-lisää purkista. Rasvaa lätkin joka paikkaan, niin leivälle kuin ruokaankin, "silleen sopivasti", eli monta ruokalusikallista. Mieluiten voita, jos sitä ei ole, mahdollisimman lähellä sitä olevia. Valitsen aina normaaleja tuotteita, en koskaan ota vähärasvaisia juustoja, leikkeleitä, maitoa tai muutakaan.

Kun syön esim. jugurttia (joka tosin on yleensä kauravalmiste), otan aina suurimman mahdollisen purkin ja syön sen kerralla kokonaan, tai sitten syön 3-4 normaalia pikkupurkkia kerralla. Syön karkkia, suklaata tai jotakin muuta herkkua joka päivä - ja kunnolla, pussillinen karkkia, levy suklaata tai litra jäätelöä ei ole mulle mitenkään hankalaa syödä kerralla. Syön tavallista ruokaakin hirvittävän ison annoksen aina, plus syön lapsilta jääneet jämät ja saatan vielä etsiskellä jotakin lisää syötävää itselleni.

Mikä on sitten se isoin ero entisen ja nykyisen välillä? Se, etten ehdi syömään usein. En syö aamupalaa ollenkaan, koska se tarkoittaisi, että joutuisin heräämään aiemmin, jotta ehdin tehdä ja syödä sen. Minä nukun mieluummin, ja ryystän puoli litraa kahvia samalla kun meikkaan, kerään tavaroita ja lapsia kasaan ja teen lähtöä. En myöskään yleensä syö lounasta ollenkaan, vaan korvaan senkin vedellä ja kahvilla. Joskus harvoin syön jotain, ja se on yleensä iso purkki jugurttia plus puoli litraa kivennäisvettä. Kahvia juon työpäivän aikana vähintään puoli litraa. Yleensä päiväni ensimmäinen ja ainoa ateria on päivällinen/illallinen, joka syödään meillä klo 18. Silloin syön hillittömiä määriä, ja lasten mentyä nukkumaan syön vielä karkkia/herkkua.

Päiväni kuitenkin kuluvat koko ajan liikkeellä ollessa, olin sitten kotona tai töissä, eli jonkun jo mainitsemaa salaliikuntaa tulee jatkuvasti. Mutta yksi tärkeimmistä painonhallintaa tukevista asioista on riittävä uni - jos väsyttää, herkunhimo ja mässäily iskee helpommin, koska elimistö huutaa lisää energiaa, mahdollisimman nopeasti. Aineenvaihdunta ei myöskään toimi kunnolla, jos nukkuu liian vähän. Mulla aineenvaihdunta käy jatkuvasti ylikierroksilla juomani kahvin määrän takia, eikä unen vähyys helpota ongelmaa yhtään.

Vierailija
85/90 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, että tämä viesti on hieman vanha...mutta tätä lukiessani tuli mieleeni eräs juttu. Nimittäin kuinka monella teistä hoikista on selluliittia?

Ja te joilla sitä EI OLE, niin mitä syötte?

Ilmeisesti ruokavalio on yksi tekijä selluliitin synnyssä. Esim. sokerit yms. happamoittavat ruuat.

Itse lukeudun hoikkiin enkä liho jos syön kohtuudella mitä vaan, mutta haluaisin päästä eroon selluliitistä, nimittäin sitä näkyy puristettaessa ja paljon.

Vierailija
86/90 |
26.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

harrastan liikuntaa 4 x vkossa, kerralla 90-120 min. Syön lämpimän ruoan kahdesti päivässä, allergioiden vuoksi en kalaa enkä lihaa. Kolmen tunnin välein välipalaa, joka on hedelmä ja/tai viili/jukurtti. Aamiainen on aina sama: appelsiinimehu, leipä, juustoa, jukurtti/viili, kahvia, kananmuna. Olen istumatyöläinen. En jaksaisi viikkoa pidempään tälläistä työtä ilman liikuntaa, enkä jaksaisi kahta päivää pidempään liikuntaa ilman että syön riittävästi. Kerran viikossa 1-2 lasi viiniä myös.

Vierailija
87/90 |
18.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äskön tulin bilettämästä. Meni 2 kuivaa, n. 1 makea siideri ja salmari +tanssin tosi paljon. No sitte tulin kotiin: söin ruisvoileivän kinkulla, sulatejuustolla ja kasviksilla sekä pienemmän ruisleivän hk-sininen makkara pikkuviipaleella ja oltermannilla sekä kaksi kevytnakkia PLUS: piparin, muumikeksin, kaksi täytekeksiä ja 4x suklaakonvehtia ja kuumaa van houten kaakaota rasvattomaan maitoon.

Arkisin syön noin 3-4 x päivässä paljonpaljon kasviksia/hedelmiä plus kanaa/lihaa/kalaa/kananmunaa, täysjyvätuotteita. Elelen ilman perunaa ja pastaa, koska en tykkää niistä! Joskus harvoin syön täysjyväriisiä.

Urheilen väh. 3 x viikossa 30-70 min/kerta hikisesti ja olen muutenkin erittäin aktiivinen arkiliikkuja. (:

Vierailija
88/90 |
18.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tosi paljon herkkuja päälle enkä liiku oikeastaan yhtään tällä hetkellä. huom yleensä kyllä käyn salilla mutta nyt jotenkin on ollut niin kiireinen syksy etten ole ehtinyt. En ole kuitenkaan yhtään lihonut, joten liikunta sinänsä ei painonhallintaan kauheesti vaikuta. Olen aina ollut hoikka vaikka en ikinä ole katsonut mitä syön ja tiedän syöväni liikaa herkkuja. Minulla on siis hyvä aineenvaihdunta, joten ehkä sellaisilta ruokavalion kysyminen ketkä aina ovat olleet hoikkia ei oikein auta, toiset voivat syödä mitä vaan lihomatta ja toiset taas lihovat pelkästä suklaan ajattelemisestakin. Saa nähdä kun kohta tulee 40 täyteen alkaako herkuttelu näkymään.. :)

Vierailija
89/90 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin syödä lähes mitä vaan ja suuriakin annoksia (usein syön enemmän kuin mieheni). Syön kuitenkin vain nälkääni, en syömisen ilosta tai esim. suruun. Herkuttelen kausittain eli kuukausi saattaa mennä paljonkin kaikkea hyvää ja sitten taas kuukausi ilman mitään. Tämä siis vain esimerkki ajoista, en pidä kirjaa syömisistäni. En liiku mitenkään erityisen paljon. Suurin syy alipainooni (46kg/162cm) lienee geeneissä. Kotijumppana ainoastaan tanssiminen mitä harrastan mielenkiinosta riippuen n. 1 krt/ viikko ja joskus harvemmin.

Vierailija
90/90 |
24.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 170 cm ja 58 kg. Olen kasvis-kalasyöjä

aamulla 2 ruisleipää, päällä voita, tomaattia ja juustoa + mustan kahvin ja lasillisen mehua.

lounaaksi klo 11 pienen annoksen tonnikalakastiketta ja pastaa, vettä.

iltapäivällä rasvatonmaitokahvin kanssa voi mennä joku pieni suklaapatukka (ei joka päivä).

Iltapäivällä omena, mandariini ja 1/2 banaani.

N. klo 18 mysliä soijajogurtilla.

n. klo 21 2-4 voileipää ja 2-3 dl jäätelöä.

Pysyn tällä ruokavaliolla painossani kun olen taaperon kanssa kotona ulkoillen 2x päivässä (työnnän rattailla/vedän pulkalla puistoon, juoksen, pelaan, riehun lumessa) JA treenaan 3-4x viikossa (pelaan joukkuelajia ja juoksen/kuntopyöräilen). Odotan kauhulla töihinpaluuta...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yksi