Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko kissani ymmärtää ihmisten puhetta?

Vierailija
13.08.2026 |

Olimme mieheni kanssa molemmat lähdössä töihin ja pakkasimme tavaroitamme. Harmittelin hukkaamaani kampaa, jonka yleensä otan töihin mukaan. Mies tarjosi minulle omaa kampaansa, joka on kuitenkin aivan liian pieni mun hiuspehkolle, jonka sanoin myös ääneen. Tästä parin minuutin päästä mies kysyy että mitä kissa tekee sohvan luona. Meen katsomaan ja kissa vetää kynsillään esiin jotain sohvan alta. Se on se mun hukkaama iso kampa! Kysyn kissalta kuuliko se meidän keskustelun aiemmin ja kissa maukaisi vastaukseksi. Nyt siis kysymyksiä: 1. Voiko kissani ymmärtää ihmisten puhetta? Vai 2. Onko kissassani demoni? Vai 3. Voiko kaikki olla vain sattumaa? 

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissa haistoi, että nyt sama touhu käynnissä kuin mille sen piilottama kampa haisi.

Vierailija
2/27 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

:( Miksi et kysynyt, onko kissasi enkeli? Väitän, että jokainen kissaansa todella rakastava ja palvova (! niinkuin pitää!) kissanomistaja olisi kohdassa kaksi väittänyt kissassaan asuvan ENKELIN demonin sijaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

eiköhän kyse ole sattumasta, mutta ei silloin kun heräsit yöllä kun se kampasi tukkaasi.

Vierailija
4/27 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissa oppii tutkitustikin ymmärtämään 21-23 sanaa eli ihan helposti voi ymmärtää sanan "kampa" . Kissan ymmärrystä on ilmeisen hankala tutkia, koska harvoin suostuu yhteistyöhön silloin kun sitä pyytää. Tässäkin tilanteessa kissa auttoi pyytämättä. Toisin kuin koira joka tottelee käskyjä. 

Vierailija
5/27 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen omilta kissoiltani oppinut sen, että suurin osa meidän ihmisten tulkitsemasta ymmärryksestä on sattumaa. Kissat eivät ole tyhmiä ja oppivat kyllä sanoja,reagoivat ihmisen mielialoihin, oppivat rutiineihin samalla tavalla kuin ihmisetkin. Voisin siis kuvitella, että jos käytät  samaa kampaa joka päivä kissa yhdistää sen taatusti sinuun ja saattaa osata hakea, joten kiitos on aika paikallaan. Se voi pikku hiljaa oppia hakemaan kampaa sinulle, jos jaksat kouluttaa.

Vierailija
6/27 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene toiseen huoneeseen ja sano: Ma-aa ja katso mitä kissa tekee. Kissojen kielellä sanoit: Tule tänne!

Vierailija
7/27 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissat ovat suunnattoman tyhmiä

Vierailija
8/27 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen omilta kissoiltani oppinut sen, että suurin osa meidän ihmisten tulkitsemasta ymmärryksestä on sattumaa. Kissat eivät ole tyhmiä ja oppivat kyllä sanoja,reagoivat ihmisen mielialoihin, oppivat rutiineihin samalla tavalla kuin ihmisetkin. Voisin siis kuvitella, että jos käytät  samaa kampaa joka päivä kissa yhdistää sen taatusti sinuun ja saattaa osata hakea, joten kiitos on aika paikallaan. Se voi pikku hiljaa oppia hakemaan kampaa sinulle, jos jaksat kouluttaa.

Ei kissat opi yhtään mittään, tyhmiä ovat, kissat on tyhmiä

Vierailija
9/27 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on työhuone pihan toisella laidalla eri rakennuksessa. Kissa on siellä usein seurana. Selvästi tietää lauseen "Mennään toimistoon!", koska aina kun sitä ehdottaa, niin lähtee kipittämään kohti työhuonetta. Myös sellaisissa ei ilmiselvissä "aamulla töihin" -tilanteissa, jos jostain syystä muuten haluan kissan työhuoneeseen.

Vierailija
10/27 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärtää, lähdetään ulos, nukkumaan, lääkäriin, saunaan, tuleeko syliin, haluaako namin, leikkiä ym 

Vierailija
11/27 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi, kissalla ei ole symboli kieltä.

Vierailija
12/27 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai voi, miksei voisi? Luuleko joku vielä nykyään, ettei eläimet ymmärrä mitään? Youtube on  täynnä painonapeilla kommunikoivia kissoja,. Katso vaikka Todd Talks.

Vierailija
13/27 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai kiitin ja annoin herkkutikun :)

Vierailija
14/27 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varo, kissasi voi noitua sinut.

Vierailija
15/27 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai voi, miksei voisi? Luuleko joku vielä nykyään, ettei eläimet ymmärrä mitään? Youtube on  täynnä painonapeilla kommunikoivia kissoja,. Katso vaikka Todd Talks.

Minun kissa ymmärsi pitkiä lauseita. Esim. jos kutsuin sitä nimeltä kylppäriin että tule niin kammataan, niin aina tuli. Kampasin turkkia aina eri ajan, riippuen paljonko lähti karvaa. Mielessä ajattelin että vielä yksi veto ja sitten riittää, ja aina sen viimeisen vedon jälkeen lähti paikalta, eli luki vielä ajatuksiakin.

Vierailija
16/27 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi, ihminen vain haluaa, että oma kissani "ymmärtää minua". Tämä on osa tätä nykyistä idiolisaatiota tämä eläin ihmistäminen. Eläinten ja ihmisen rajat ovat nyt pahasti hukassa. Eläimillä ei ole tietoisuutta eikä symbolikieltä, eikä näin ollen korkeampaa ymmärrystä, eli esimerkiksi, eläimet eivät synnytä dogmaattisia uskontoja, ne eivät siis kykyne filosofoimaan, kontemplaatioon jne.

Vierailija
17/27 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ymmärtää, lähdetään ulos, nukkumaan, lääkäriin, saunaan, tuleeko syliin, haluaako namin, leikkiä ym 

Ei ymmärrä, reagoi ainoastaan ääneen oppimisen kautta. Kissa ei siis ymmärrä mitä ulos meneminen tarkoittaa.

Vierailija
18/27 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissalla oli omat vaikuttimensa. Halusi päästä teistä eroon mahdollisimman nopeasti, ja siksi edesauttoi oman tavoitteensa saavuttaakseen.

Vierailija
19/27 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi, ihminen vain haluaa, että oma kissani "ymmärtää minua". Tämä on osa tätä nykyistä idiolisaatiota tämä eläin ihmistäminen. Eläinten ja ihmisen rajat ovat nyt pahasti hukassa. Eläimillä ei ole tietoisuutta eikä symbolikieltä, eikä näin ollen korkeampaa ymmärrystä, eli esimerkiksi, eläimet eivät synnytä dogmaattisia uskontoja, ne eivät siis kykyne filosofoimaan, kontemplaatioon jne.

Eläimillä ei ole tietoisuutta? Tuohan on aivan järjetön väite. Ei ole mitään eläinten ja ihmisten rajaa, kun ihminen on yksi eläinlajeista. 

Vierailija
20/27 |
13.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ymmärrä, reagoi ainoastaan ääneen oppimisen kautta. Kissa ei siis ymmärrä mitä ulos meneminen tarkoittaa.

Jos kissa oppii yhdistämään sanat "mennäänkö ulos" ulos menemiseen, niin kyllähän kissa silloin ymmärtää, mitä ulos meneminen tarkoittaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kahdeksan