Jäisittekö odottamaan vai vaihtaisitteko työpaikkaa?
Olen toimihenkilönä isossa globaalissa organisaatiossa. Töitä on ollut todella vähän jo lähes vuoden. Organisaatio on sekaisin, esimiehet vaihtuvat jatkuvasti ja oma rooli tuntuu koko ajan epäselvemmältä.
Pahinta ei ehkä edes ole tekemisen puute, vaan se, ettei omalla työllä tunnu olevan enää mitään merkitystä. Päivät kuluvat , yksi teams päivässä ehkä ei sitäkään, mutta en koe saavani mitään aikaan tai olevani kunnolla osa mitään. Se alkaa jo uuvuttaa ja tuntuu, että ammattitaitokin rapistuu.
Palkka on noin 6 500 €/kk, mutta olisin valmis ottamaan heti vaikka tonnin vähemmän, jos työssä olisi tarkoitus, saisi osallistua ja kokisi olevansa hyödyksi
.
Mitä tekisitte? Jäisittekö hyvälle palkalle odottamaan tilanteen muuttumista vai vaihtaisitteko mielekkäämpään työhön, vaikka palkka laskisi? Ite en koe mitenkään oleellisena edes kk/palkkaa, kun lopulta muutama satanen kuussa vain kyseessä. Töitä tietty ei niin helppoa saada.
Kommentit (7)
Millaiset alan näkymät ovat yleisesti? Voisiko muutosta olla tulossa?
Kun on pitkään hiljaista ja palkka on kova, niin yt saattaa osua kohdalle. Laita ainakin verkkoja vesille
Etkö voi etsiä uutta työtä ilman, että irtisanoudut?
Tuo tulee johtamaan jossain vaiheessa YT-neuvotteluihin.Tilanteen tietää jo esimiehetkin, vaikka kiireiseltä voi yrittää näytellä. Olevinaan tekemistä ja omia kalenterimerkintöjä.
Aivan vastaavaa olen kokenut. Odotas vielä , niin yksittäisen henkiön työpanostakin aletaan helposti seuraamaan, jos tulee uusia esihenkiöitä. Kannattaa ajoissa lähteä. Aina parempi, jos pääsee itse siirtymään työpaikasta toiseeen, kun tippuen kokonaan pois työstä työnantajan toimesta. Hae uutta työtä!
alalla on suurta epävarmuutta ja kilpailua. Ei ole mikään monopoliyritys.
Miten voit olla niin varma, että pääset tuosta vaan vaihtamaan työpaikkaa?
Tunnistan tilanteen! Alkaisin etsiä mielekkäämpää duunia ja sitä odotellessa kehittäisin osaamistani -vaikka työajalla, jos ei kerran työnantaja osoita muuta tekemistä. Yt:t saattaa tulla aika pian.