Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä te hoikat ihmiset OIKEASTI syötte?

Vierailija
26.10.2010 |

Eli jos voi syödä mitä vaan lihomatta niin mikä on se määrä(esim. suklaata yksi pala vai puoli levyä näin kärjistetysti).

Antakaa mulle vinkkejä, kun ei vaan onnistu painon pudotus :(

Kommentit (90)

Vierailija
41/90 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aaamupalalla viikolla kaksi ruisleipää, kermajuustoa, suolakurkkua, viikonloppuisin lisäksi munia ja pekonia tai makkaraa ja papuja, kahvia.

Lounaalla kunnon satsi salaattia, keittoa, leipää, mehua ja jälkiruokaa, iltapäivällä suklaapatukka tai ei, kotona kotiruokaa yksi lautasellinen ilman leipää, iltapalaksi pari leipää tai pannaria tai jotain. Lauantaisin iltapala on pizzaa ja kokista.

Syön karkkia satunnaisesti kun tekee mieli, talvella enemmän mutta ei yli 200g viikossa, sipseistä ja muista snackseista en tykkää, alkoholia juon ehkä 5 tuoppia kuussa keskimäärin, en juo viiniä enkä viinaa. Syön huolettomasti hampurilaisia ja mitä vaan jos tilanne vaatii mutta en koskaan ähkyyn, pizzaa voisin syödä joka päivä jos sitä olisi tarjolla.

kuin söisit paljon enemmän kuin minä.

terv. 87 kiloinen joka ei syö lihottavia juttuja mut normi ruokaa normimäärät.

Vierailija
42/90 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. ajatuksella että toiset ne voi syödä mitä vaan. Voit sinäkin, kun et vaan syö liian paljoa.

Jos ostat suklaata, osta patukka, jos perunalastuja, osta minipussi.

Itse en syö lihaa, paljon hedelmiä ja kasviksia, aika hiilaripitoisesti, herkkuja syön tasaisesti, eli en pidä mitään herkkupäivää jolloin mätän itseni herkkuähkyyn. Ruoan jälkeen vähän, jos tekeepi mieli, yleensä ei enää ruoan jälkeen tee.

Ei kaikille sama ruokavalio sovi. Katso omasta ruokalistastasi raa'asti pois sellaiset jotka tekevät olon huonoksi. Esim jos olo on liha-aterian jälkeen raskas ja uninen, jätä liha pois ja siirry soijaan. Tai vähennä ainakin sen käyttöä rutkasti. Jos taas vihannekset ja hiilarit turvottaa ja närästää, vähennä niitä. Kun pääset tilaan jossa on hyvä olo, paremmin oppii tunnistamaan rajansa myös syömisen ja herkuttelun suhteen. Ei halua kerrassaan enää voida huonosti ja raskaasti kun vähemmällä olo on parempi. Itse syön vain niitä ruokia, joita oikeasti haluan syödä. En muita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/90 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aaamupalalla viikolla kaksi ruisleipää, kermajuustoa, suolakurkkua, viikonloppuisin lisäksi munia ja pekonia tai makkaraa ja papuja, kahvia. Lounaalla kunnon satsi salaattia, keittoa, leipää, mehua ja jälkiruokaa, iltapäivällä suklaapatukka tai ei, kotona kotiruokaa yksi lautasellinen ilman leipää, iltapalaksi pari leipää tai pannaria tai jotain. Lauantaisin iltapala on pizzaa ja kokista. Syön karkkia satunnaisesti kun tekee mieli, talvella enemmän mutta ei yli 200g viikossa, sipseistä ja muista snackseista en tykkää, alkoholia juon ehkä 5 tuoppia kuussa keskimäärin, en juo viiniä enkä viinaa. Syön huolettomasti hampurilaisia ja mitä vaan jos tilanne vaatii mutta en koskaan ähkyyn, pizzaa voisin syödä joka päivä jos sitä olisi tarjolla.

kuin söisit paljon enemmän kuin minä. terv. 87 kiloinen joka ei syö lihottavia juttuja mut normi ruokaa normimäärät.

Että mihin tuo energia menee. Teen aivoja vaativaa istumatyötä mutta en osaa istua paikallani, vaihdan asentoa koko ajan, kävelen nopeasti, puuhailen mielelläni vapaa-ajalla kaikenlaista kevyttä ja rankkaa, vaikka puutarhahommia. Kävelen pitkiä matkoja helposti jos haluan jne.

Vierailija
44/90 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aaamupalalla viikolla kaksi ruisleipää, kermajuustoa, suolakurkkua, viikonloppuisin lisäksi munia ja pekonia tai makkaraa ja papuja, kahvia. Lounaalla kunnon satsi salaattia, keittoa, leipää, mehua ja jälkiruokaa, iltapäivällä suklaapatukka tai ei, kotona kotiruokaa yksi lautasellinen ilman leipää, iltapalaksi pari leipää tai pannaria tai jotain. Lauantaisin iltapala on pizzaa ja kokista. Syön karkkia satunnaisesti kun tekee mieli, talvella enemmän mutta ei yli 200g viikossa, sipseistä ja muista snackseista en tykkää, alkoholia juon ehkä 5 tuoppia kuussa keskimäärin, en juo viiniä enkä viinaa. Syön huolettomasti hampurilaisia ja mitä vaan jos tilanne vaatii mutta en koskaan ähkyyn, pizzaa voisin syödä joka päivä jos sitä olisi tarjolla.

kuin söisit paljon enemmän kuin minä. terv. 87 kiloinen joka ei syö lihottavia juttuja mut normi ruokaa normimäärät.

Että mihin tuo energia menee. Teen aivoja vaativaa istumatyötä mutta en osaa istua paikallani, vaihdan asentoa koko ajan, kävelen nopeasti, puuhailen mielelläni vapaa-ajalla kaikenlaista kevyttä ja rankkaa, vaikka puutarhahommia. Kävelen pitkiä matkoja helposti jos haluan jne.

mä taas osaan ottaa lunkisti enkä mielellään liiku hirveästi. Käyn kyllä lenkillä mutta en tee sitä huomaamattani vaan melkein pakottamalla. Joskus luinkin jostain et jos vaikka sohvalla ollessa heiluttaa jalkaa samalla niin pysyy paljon hoikempana, siis kun on aina pienessä liikkeessä vaikka vaan makoilis. Siinä kai syy miksi mä on tällainen ja sä laiha samalla ruoalla suunnilleen.

Vierailija
45/90 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan mursuna ja hirveitä määriä, itse saan pihistellä ja syödä vaikka miten oikein mutta paino vaan on ja pysyy. Paska tuuri geeniarpajaisissa...

Vierailija
46/90 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

perso suolaisille herkuille eli sipsit mun heikkous. Silloin menee vähintään puoli pussia ja yksi dippisoosi, kun herkuttelen niillä.

Pääsääntöisesti syön ihan normiruokaa, mutta esim. leipää en syö aterialla vain aamu- ja iltapalaksi teen kanssa. Harvoin syön yli tarpeen eli en syö itseäni liian täyteen.

Limuista juon vain Lighteja, koska olen alkanut olemaan niistä sen verran riippuvainen, että muuten kyllä tulisi sokeria ja painoa sieltä taatusti.

Sokerisista herkuista kuten leivonnaisista en juurikaan välitä, karkkia en syö, enkä tuota suklaatakaan kuin ehkä sen palan kaksi joskus teen kanssa. Mutta herkuttelen kyllä esim. punaviinillä ja juustoilla ja kekseillä/patongilla useimmiten pe-iltaisin kun viikonloppu alkaa.

Painoa on alkanut tulla hieman sen jälkeen kun ylitin 30v, mutta olen edelleen kyllä hoikka, ehkä omasta normipainosta joku 8kg on tullut ylimääräistä.

Vierailija
47/90 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen 170cm ja 53 kg, kaks pientä lasta. Syön reilusti ja herkuttelen, mutta vain terveellisesti. Eli kotiruokaa ja leivonnaisia, hyvin harvoin karkkia. Vältän kaikkea missä on lisäaineita. Jäätelöä, limsaa, alkoholia ei kulu oikeastaan ikinä. LAsten kanssa liikun aika paljon ja ulkoilen. Yleensä syön 5 ateriaa päivässä.

Vierailija
48/90 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin että ne jotka voivat syödä lihomatta eivät laske suupalojaan. Omasta puolestani vastaan, että en mieti syömisiäni juurikaan, mutta en jaksa ns. ylensyödä, eli elimistöni on 'kohtuullinen'.

Vierailija
49/90 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin täysin selluliititon normipainoinen ja urheilullinen (bmi 21) ennen syömish. alkamista. Syömishäiriöisenä, vielä viime jouluna painoin n. 48 kg /165cm ja olin kiinteä, söin tuolloin vain: keittoja, kasviksia, vedessä olevaa tonnikalaa, rahkaa, luonnonjogurttia, marjoja... todella vähän rasvaa.

No sitten nyt olen ns. parantunut ja taas bmi 21, MUTTA pepussa selluliittiä. ): Veikkaan tuon johtuneen yhtäkkisestä rasvojen lisäämisestä ruokavalioon. Saatoin yölläkin herätä nälkään ja syödä kourallisen pähkinöitä. Lisäksi aloin käyttämään EI-kevyttuotteita.

TASAPAINO: on tässäkin se sana, kaikkea kohtuudella, myös rasvaa! Kannattaa suosia paljon kasviksia ja myös marjoja ja hedelmiä. Proteeiinia paljon mm. raejuustosta, kananamunista, vaaleasta lihasta, rahkasta sekä pähkinöistä, joista myös saa hyvää rasvaa. Voita voi käyttää leivän päällä ja paistamisessa aivan hyvin. Avokadot ja oregano auttavat sellun sulattelussa, ihan totta!!! (: Tsemppiä kaikille terveellisen ruokavalion hakemiseen, tehkää siitä elämäntapa! (: Ja silloin kun tekee oikeasti mieli esim. suklaata, SYÖ SITÄ. Se jopa voi olla hyödyksi tuolloin. Kuunnelkaa kehojanne, ette epäonnistu.

Ja nyt sitten, aloitan taas itsekin noudattamaan noita antamiani ravintosuosituksia, päässy vähän karkki"dieetin" puolelle lipsumaan viikon ajaksi. hups. :D

Vierailija
50/90 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon ruokaa 2 lämmintä ateriaa päivässä. Aamulla puuroa. Iltapala leipää. Ei tee mieli makeaa kun syö kunnolla. Olen 42v jolla hidas aineenvaihdunta, en pahemmin liiku, normaalipainoinen yrittämättä.

Vierailija
51/90 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä mätetään mäkkärit poikineen ja puoli kiloa karkkia päälle ja sit toisinaan elän pelkällä leivällä... Kyllä mä yritän syödä sen yhden kunnon aterian päivässä, mutta...

Annoskoot ei tosin oo varmaan mitään järjettömän suuriä. Kyllä mä olen ihan täysi jos vedän bigmac-aterian, enkä jaksa syödä kokonaista pannupitsaa yksin...

bmi 18

Vierailija
52/90 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aamupalaksi jotain pientä, kun en ole aamuihmisiä. Yleensä jogurtin tai rahkan tai vanukkaan ja mahdollisesti omenan/banaanin.

Päivälliseksi syön eväsrasiallisen edellispäivän ruokaa, nimenomaan kasviksien kanssa, ei riisejä/makaroneja.

Lounaaksi syön kukkaralautasellisen ruokaa, yleensä vähän yli puolet salaattia ja toinen puolisko keitettyjä kasviksia, vähän riisiä/tms ja kastiketta.

Iltapalaksi syön ruokaisaa salaattia, lounalta jäänyttä fetasalaattia jatkettuna, tonnikalaa/kananmunaa keitettynä/paistettuna. Banaania, kermavaahtorahkaa marjoilla tms.

Kyse ei ole siitä, että olisin geenien takia hoikka tai "läpipasko", vaan siitä, että syön kasviksia ja oikeaa ruokaa.

Vierailija
53/90 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos haluaa laihduttaa. Syön nimittäin hirvittävän paljon. Pulleat ystäväni syövät varmaankin puolet vähemmän.

Antakaa mulle vinkkejä, kun ei vaan onnistu painon pudotus :(

T:Läpipasko

Ps. Sitä suklaata menee n. rivi päivässä. Sellaisia kunnon miehen annoksia syön 5 kertaa päivässä ja herkut päälle.

Syön isoja annoksia ja suklaata aina patukan tai koko levyn :)Mitat on 163cm ja 50kg

Vierailija
54/90 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihaa vain vähän ja eläinrasvaa tuskin ollenkaan. Paljon kasviksia ja hedelmiä. Täysjyväviljaa. Viikonloppuna saatan syödä muutaman palan suklaata.

Vierailija
55/90 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää toimii. Ota isoin lautanen mitä löytyy. Laita se täyteen paskaa. Ei varmaan tee mieli syödä. Laihdut.

Vierailija
56/90 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tosi laiha, siis alipainoinen pitkälti yli parikymppiseksi. 40+ kg ja 165 cm.

Söin opiskeluaikana yhden kunnon aterian yliopistolla (lounaan), lisäksi aamupalan (yleensä puuron ja kahvia), välipalan (leivän) ja illalla vielä pitsaa tms. roskaruokaa. Sen lisäksi söin mitä mieleen tuli ja eteen osui - siis herkkuja - vähintään yhden leivoksen päivässä, nameja ja vaikka levyllisen suklaata. LISÄKSI (kun vietin rempseää opiskelijaelämää ja bailasin) dokasinkin 2-4 kertaa viikossa, mikä sekin on melkoista kaloritankkausta.

Ja en lihonut. Sittemmin ehkä juuri hormonituotanto on muuttanut tilannetta, n. 25-40 -vuotiaana pysyin hyvissä lukemissa (50-57 kg) ja nyt 40+ -ikäisenä alan lihoa jo aika helposti liikaakin. Ekan kerran elämässäni joudun miettimään, mitä voin syödä.

En usko, että kyse on kulutuksen vähenemisestä. Urheilen ja lisäksi minulla on kaksi lasta ja huusholli eli aika lailla arkiliikuntaa.

Vierailija
57/90 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön sitä mitä tekee mieli ja silloin kun tekee mieli. Voi olla päivä pari että mätän ihan järkyttävät satsit herkkuja/ roskaruokaa ja taas useita päiviä, että syön vaan hedelmiä ja tummaaleipää. En koskaan syö vaan syömisen vuoksi vaan sen takia että on nälkä tai tekee mieli.

Liikun myös todella paljon lenkillä sekä ohjatuilla tunneilla ja kotona sekä töissä koko ajan puuhaan jotain.

173/58

Vierailija
58/90 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että INHOAN hedelmiä ja marjoja. Sipseistä tykkään kaikista eniten, jos herkkuja ajatellaan. Muutoin syön vastoin virallisterveellistä ohjeistusta. Eli ruoanlaitossa käytän aitoa kermaa, leivän päälle voita ja juustot ovat aina rasvaisia. Syön paljon proteiinia. Se yhdistettynä rasvaan pitää nälän pitkään loitolla. Esim. jos syön hyvän pihvin (200 gr.) kermakastikkeessa + ranskalaiset, niin voin hyvin olla syömättä seuraavat 7 t. Yleensä syön vaan nälkään, mutta välillä punaviinin kanssa tulee naposteltua herkkuja. Varsinkin niitä sipsejä.

Ikä 41 v. BMI 19

Vierailija
59/90 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdin listasta maidon - siis punaisen maidon. Se on ihanaa!

Vierailija
60/90 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä syön, koska en ajattele sitä aktiivisesti. Mutta syön n. 5 kertaa päivässä, välipala on töissä kuppi teetä tai maitokauvia, ja muutama pähkinä tai pari palaa suklaata. Aamulla yleensä yksi ruiseipä, normaali lounas jolloin täytän puolet lautasesta salaatilla, 1 peruna + pääruoka, useimmiten leipä. PÄivällinen kotiruokaa, iltapalksi lipä/hedelmä/jugurtti+ mysli tms. Mitä en syö: en koskaan syö itseäni ähkykis, esim. en tilaa pelkästään itselleni koskaan kokonaista pizzaa (muutenkin käydään pizzalla ja hampurilaisravintoloissa harvoin, syön usein salaatin, koska en tykkää raskalaisista ja hampurilaisista, niistä tulee paha olo).

En syö muuta karkkia kuin suklaata, enkä juurikaan keksejä (paitsi hyviä suklaakeksejä :), ei osteta sipsejä kuin ehkä lasten synttäreille, viikonloppuisin herkutellaan esim. juustoilla. "Kunnon ruokaan" ujutetaan aina vihanneksia, lämpimänä tai salaattina tai sekä että.

Tärkeintä mielestäni on, että ei syö liikaa kerrallaan eikä syö syömisen vuoksi, napostelut pois! Ja tuo, että syö mitä vaan eikä liho: tärkeintä on määrä! Pitää pysytä syömään vain se minipussillinen sipsejä, tai sitten ei syö lainkaan. Jos tietää, että suklaa kaapissa kummittelee kunnes se on syöty, niin osta sitä vain harvoin. Juon lähinnä vettä, viikonloppuna viiniä, en juuri koskaan mehuja ja limsoja, siideriä olutta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kaksi