Vantaalla ei enää laktoositonta maitoa pk:ssa
vaan pitää alkaa tuomaan omat maidot. Meinaatteko te laktoosi-intoleranssista kärsivien lasten äidit viedä omat maidot ja onko tämä teistä oikein? Itseäni vähän sapettaa koska kuitenkin maksan hoitomaksut.
Kommentit (50)
muslimi niin saa nostaa metelin asiasta kuin asiasta. Suomalaiselle toisaalta ei tarvitse antaa edes asianmukaista ruokaa tai juomaa.
Onneksi muutin sieltä pois ennenkuin lapsen sain. Ovat lakkauttaneet kaiken mahdollisen lapsiperheitä hyödyttävän, länsipuolella asuvat saavat ajella kymmeniä kilometrejä itäpuolelle, kun siellä on nykyään kaikki palvelut. Kuntalisä on surkea ja nyt sitten leikkasivat maidoissakin.
Muuta pois, ap.
Älyttömintä on se, että samaan aikaan, kun virikehoidossa olevat lapset alettiin ajamaan kotiin, myös kunnan järjestämiä kerhoja alettiin ajamaan alas. Itse olin todella tyytyväinen Vantaan kerho ym. tarjontaan pitkään, ja musta toi virikehoidosta pois ajaminen oli ihan ymmärrettävää niin kauan kun niitä vaihtoehtoja oikeasti oli.
Eli todellakin vantaan päättäjät veivät ihan kaikilta lapsiperheiltä niin paljon kuin ikinä pystyivät, ja sitten ihmettelevät, miksi kaikki veroja kunnolla maksavat äänestävät jaloillaan.
ei maitotuotteita= osteoporoosi. Maitotuotteet eivät edes ole mikään kovin hyvä kalsiumin lähde , se ei imeydy hyvin, kun on eläinperäistä.
Ja varsinkin rasvaton maito on ihan yhtä tyhjän kanssa kalsiumin saannin suhteen, kalsium tarvitsee imeytyäkseen D-vitamiinia, joka on rasvaliukoinen vitamiini, eikä toimi juuri ollenkaan ilman sitä rasvaa.
Eli vaikka kuinka maidossa olisi sitä kalsiumia, niin siitä ei ole hyötyä, koska elimistö ei osaa sitä käyttää hyväksi.
Hyviä ja hyvin imeytyviä kalsiumin lähteitä on pähkinät, siemenet, erityisesti seesamin siemenet, ap:kin ovi ostaa lapselleen tahinia, joka on seesaminsiementahnaa, ja laittaa sitä teelusikallisen puuroon päivässä, ja avot, siinä on lapselle kalsiumit!
SUomessa juodaan eniten maitoa maailmassa. Ja meillä on eniten osteoporoosia maailmassa. Miten voi olla, kun kerran niin mallikkaasti sitä maitoa juodaan?
kärsivälle maito on ihan turhaa ja voi juoda vettä, niin miksi ihmeessä muille lapsille sitten juotetaan maitoa? Jätetään se kaikilta pois. Siinähän vasta rahaa säästyykin.
Mitä kaikkea muuta allergiselta tms. lapselta voidaan jättää pois? Tai velvoittaa vanhemmat tuomaan? Mulla on moniallerginen lapsi, pitäisikö mun viedä itse sille melkein kaikki raaka-aineet erikseen päiväkotiin? Ja mitä siitä tulisi, jos kaikki muutkin allergisten lasten vanhemmat tekisivät niin? Miksi päiväkodissa edes tarjotaan ruokaa, kun kaikki voisivat vaan ottaa eväät.
Ja miten edes päiväkodeissa toimittaisiin ruokien säilytyksen kanssa, jos puolella on omat maitopurkit ja margariinit, monella muksulla omat leivät ja pastat jne.
jos lapsen juoman on oltava laktoositonta, niin ruoankin täytyy olla.
Saatteko siis kuitenkin päiväkodissa/koulussa ilmaiseksi tämän laktoosittoman ruuan, ap ja muut?
Miksette hyvät ihmiset vie lapsianne yksityiseen päiväkotiin? Siellä saa ensiluokkaista palvelua ja kaikki erityistarpeet otetaan huomioon.
viedä lapselleni omat pöperötkin maidon lisäksi. Ja ne pöperöt olisivat aina lapsen lempiruokia. Onneksi meidän päiväkodissa saa sopivan juoman, olipa se maito, maitojuoma, kaurajuoma, riisijuoma, äidinmaidonkorvike tai joku muu kuin mehu.
Terv. perusruokavalioisen lapsen äiti
eli tekeekö ne laktoosittoman ruoan vai joudutko senkin ostaa?onnex meillä täällä ei joudu itse kustantaa,just lapselle suositeltiin laktoositonta ruokavalioo kun piereskelee niin paljon.ja pelkkä neuvolan todistus päiväkoteihin kelpaa.
eskariin niin lakstoosittoman maidon, kuin margariinin... Samoin on alakoulun kanssa.