Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kummin lähestyä parisuhteen ongelmia

Vierailija
25.10.2010 |

1. etsimme toistemme "vikoja" ja kerromme ne ja sen jälkeen yritämme sitten keksiä miten asiat toimisivat paremmin

Vai

2. Etsimme omia "vikoja" ja käymme niitä läpi ja yritämme yritämme sitten keksiä miten asiat toimisivat paremmin

Vai jokin muu tapa-keino tms.

Pariterapiassa käymme ja itse kumpainenkin omilla tahoillaan.

Tukko

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
25.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää etsiä vikoja, miksette miettisi, mikä teidän mielestänne olisi toimiva parisuhde, ja miten muutatte omaa suhdettanne niin, että se olisi toimiva?

Vierailija
2/9 |
25.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jatkan vielä, että suhdetta voisi vahvistaa, jos keskityttäisiin myös niihin asioihin, jotka ovat hyvin. Jokainen tykkää kehuista, ja kehumalla, arvostamalla voi vahvistaa positiivista käyttäytymistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
25.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että saan kuulla vaan kaikkea mikä minussa on. Ei kai asiat voi olla sillä tavalla, että minä olen huono ja vain minun toiminnassa on kehitettävää.

Itse olen yrittänyt kriittisesti ajatella tekemisiäni ja sanomisiani. Sen pohjalta yritän löytää omassa tekemisessä parempia keinoa hoitaa asioita.

Hyviä asioita ei ole löytynyt vielä muuta kuin yllättävän fiksut lapset. Tosin se on jo paljon.

Vierailija
4/9 |
25.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi olla niin, että vain toisen toiminnassa on kehitettävää, kyllä parisuhde vaatii kaksi osapuolta, joiden molempien pitää työskennellä yhdessä yhteisen päämäärän eteen.

Kysy puolisoltasi, miten hän aikoo muuttaa käyttäytymistään/toimintaansa parisuhteen parantamiseksi. Sopikaa kumpikin yksi muutos, ja kokeilkaa käytännössä.

Vierailija
5/9 |
25.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaisi vaan keskittyä keksimään keinoja, joilla asiat saataisiin paremmiksi, ilman että kenestäkään täyty kaivella sen kummempia vikoja tai syitä.

Vierailija
6/9 |
25.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei homma selviä vikoja etsimällä. Eikä minusta suhteen jatko,sillä perusteella, että millä ehdoilla on voi jatkaa yhteistä eloa, voi olla kestävällä pohjalla. Miksi lähteä asettamaan ehtoja?

Tukko

Vierailija
7/9 |
25.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoit, että käytte terapiassa - mitä terapeutti sanoo? Vikojenetsimislähestyminen kuulostaa ihan omituiselta.

Seuraavan kerran, kun kuulet vioistasi, sano ihan ystävällisesti vaimolle, että sinusta olisi mukavaa, jos hän vastavuoroisesti muuttaisi käyttäytymistään jossakin asiassa.

Vierailija
8/9 |
25.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyntien väliä yli viikko. Sitä seuraavasta kerrasta ei vielä edes tietoa.

Terapiassa kävimme vasta tilannetta läpi. Siellä tuli olo kuin olisi syytettynä. Sitä huonoa, tätä huonoa. Vaimo ei jaksa meidän elämää tämmösenä.

Katsotaan seuraavalla kerralla tuleeko jotain enemmän käteen jäävää. Minusta käyntejä pitäisi olla alkuun tiheämpään kuin 1½ viikon välein. Jatkossahan voi harventaa käyntejä jos ongelmat alkavat selviämään tai jotain eteenpäin pääsyä on.

Tukko

Vierailija
9/9 |
25.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

juonut. Enkä ole ollut alkoholista ongelmainen koskaan.

Tukko

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä viisi