Nyt meni hermot, päiväkodin ulkovaatetuksesta!!!
Siis miten voi olla vielä nykyaikana, kun ulkoiluun saa laadukkaita kosteussuojattuja vaatteita, niin päiväkoti painostaa kaikki hankkimaan perinteiset kurahousut ja kurarukkaset ESIKOULULAISILLE???
Nyt tuli lappu kotiin, jossa kehotettiin hankkimaan niin isot kurahousut että ne mahtuvat toppavaatteidenkin päälle. Siis mua säälittää ne muksut, kun ne puetaan jäykiksi kuin mitkäkin michelinit; varmaan kiva ulkoilla kuravaatteissa pikkupakkasella ... hehe, meinaavat laittaa kurarukkaset isojen topparukkastenkin päälle.
Vieläpä kirjoittivat, että vaatteiden pitäisi olla kuivauskaapin kestäviä. Elikkäs siis kalliit reimatecitkö pitäisi ostaa? Kun eikös nykyisin kaikki halvemmatkin merkit ala olla kosteussuojattuja mutta niille ei suositella  kuivauskaappia!
Nyt kyllä suututtaa todella; meillä melkein kaikki ulkoiluvaatteet on Remuja, enkä todellakaan ala hankkia uusia siksi, että päiväkoti vaatii kuivauskaapin kestävät vermeet!!!
Kommentteja kiitos; onko muualla yhtä pöllöjä päiväkotikäytäntöjä kuin meidän eskarilaisella?
Kommentit (32)
itse olen huomannut, että kun vetta tulaa kuin aisaa ja lapset hyppiuvät ja istuvat lätäköissä, niin mikään kosteussuoja ei riitä. Lisäksi, kun meidän muksujen "kosteudenkestävät" puvut ovat kastuneet polviin ja kyynärpäihin asti sisältä, niin menee jumalattoman kauan kuivua. Miten ne voisi kuivua päiväkodissa aamupäivästä iltapäiväksi, kun just ja just kuivuvat meillä seuraavaksi päiväksi nurin käännettyinä?
Olen ihan kypsä ja palannut halpa puku+sadevaatteet linjaan.
Kysyin häneltä aikoinaan, mikä olis käytännöllisin systeemi hoitajille. Hän suositteli tavallista toppapukua ja kuriksia. Ihan sen takia, että tec-tyyliset puvut kastuu kuitenkin ja eivät ehdi kuivua. Lisäksi ovat niin kurassa kun tulevat sisälle.
päiväkotityöstä. Lisäksi noissa kosteussuojatuissa puvuissa on se juttu, ettei niitä saa laittaa kuivauskaappiin, koska kuivauskaappi pilaa ne saumoissa olevat eristeet.
tylsää kun ihmiset kommentoivat muka asiantuntijoina asioita joista eivät mitään tajua. Laadukkaat puvut SAA LAITTAA KUIVAUSKAAPPIIN mistään marketti rytkyistä ei minulla ole kokemusta joten jätän niiden arvioimisen muille.
jos sen Reimatecin sinne kaappiin työntää.
Meidän eskarissa ei ole käsketty ostaa kuriksia, ja meillä on sekä reimatecin että remun haalarit, jotka molemmat kestää kuivauskaapin, hommaa sellaiset.
Hei, ne tekee hyvää työtä meidän lasten hyväksi ;)
25 vuotta päiväkodissa työskenneenä voin lohduttaa.ne tädit ehottelee sitä perinteistä ja halvinta vaihtoehtoa,eli kurahousuja-ja rukkasia,sen takia ettei kaikilla todellakaan ole varaa ostaa hienompia.jos hankit lapsellesi jotain muuta,muistathan että vaatteiden huoltoon ei ole varattu juurikaan aikaa.joten lapsesi hienoa pukua ei ehkä pystytä huoltamaan niinkuin pitäisi.tavalliset kurahousut suihkutetaan ja kuivataan kuivauskaapissa.monta murhetta säästetään,äidin itkuja pilaantuneesta puvusta.työntekijöitä ryhmissä liian vähän.annetaan se vähänenkin aika lapsille eikä sille sinun lapsesi hienolle puvulle,eikö niin?ota asia puheeksi omassa päiväkodissasi.
Luuletteko oikeasti, että pk:n henkilökunnan tavoite on kiusata vanhempia varustehankintatoiveillansa? Ihan oikeasti?
Eiköhän tavoitteena ole toimivat ulkoilusysteemin, kuivana pysyvät lapset.
Miten voitte olla noin jäykkiä/negatiivisia jostain kurahousuista? Me ollaan aina painotettu meidän pk:n hoitajille, että jos vaan on mitään varustehankintatoiveita, mitkä helpottaisi arkea päiväkodissa tai muuten vaan on näppäriä, niin kertoisivat meille, heti hankitaan.
Ne tädit on tärkeitä ihmisiä teidän lapsen elämässä, kasvatuskumppaneita teille! Koettakaas nyt vähän joustaa heidänkin suuntaan!
Ugh.
25 vuotta päiväkodissa työskenneenä voin lohduttaa.ne tädit ehottelee sitä perinteistä ja halvinta vaihtoehtoa,eli kurahousuja-ja rukkasia,sen takia ettei kaikilla todellakaan ole varaa ostaa hienompia.jos hankit lapsellesi jotain muuta,muistathan että vaatteiden huoltoon ei ole varattu juurikaan aikaa.joten lapsesi hienoa pukua ei ehkä pystytä huoltamaan niinkuin pitäisi.tavalliset kurahousut suihkutetaan ja kuivataan kuivauskaapissa.monta murhetta säästetään,äidin itkuja pilaantuneesta puvusta.työntekijöitä ryhmissä liian vähän.annetaan se vähänenkin aika lapsille eikä sille sinun lapsesi hienolle puvulle,eikö niin?ota asia puheeksi omassa päiväkodissasi.
vaikea uskoa, että hoitajia olisi liian vähän. Vai vielä vähäinen aika annetaan lapsille, huono yritys syyllistää parempien ja kalliimpien ulkovaatteiden omistajia. Taas on joku niin kateudesta vihreänä.
Itse inhoan niitä "kurahousulapsia" , koska eivät saa niitä itse puettua vaan tarvitvat aikuisten apua. Reimatekkiläiset (jopa 2-vuotiaat) sujahtavat itse nopeastyi haalareihinsa ja sitten odottelevat tätä "kurahousuporukkaa"
Minusta tuntuu, että olet ollut jo vähän liian kauan siellä päiväkodissa töissä. Asenteesi ja luultavasti tietosi ja taitosi on jo vähän viime vuosikymmeneltä.
Meillä pojalla on koulun eskarissa ulkohousut, jotka ovat erittäin hyvin vettähylkivät. Lisäksi poika lähinnä kiikkuu tai kiipeilee telineessa kun on ulkona. Hyvät housut ostettiin siksi, ettei poika ole koskaan tykännyt kurahousuista ulkohousujen päällä, tuntuu pahalle ja jäykälle monta kerrosta vaatetta. Eilen oli sitten joutunut jäämään sisälle muiden ulkoillessa kun ei ollut suostunut kurahousuja jalkaansa laittamaan. En tajua miksi asiasta pitää tehdä niin vaikea eskarissa, meillä on pesukone ja lapsi ei ole iltapäivän ulkoilussa mukana koska lähtee jo kotiin. Eriasia jos on vesisade ja ollaan ulkona. Mitä hyötyä on ostaa kunnollisia / kalliimpia vaatteita jos ei niiden hyödyistä saa nauttia?
Minun tiedon mukaan mitään tec-loppusia ei kuivauskaappiin suositella (olkoon halpis taikka kallis), lämmön pito häviää sen siliän tien.
- uusimpien mallien kohdalla; jo viime talvena ostin tämmöisen "tec"-puvun, jossa oli nimenomaan lappu mukana, että kestää myös kuivauskaapin (olisiko nyt sitten ollut esikon Ticket vai kuopuksen Reimatec kyseessä, en muista).
tuohan on lapsen kiusaamista. Ottaisin yhteyttä johonkin ylempään tahoon tai vaihtaisin eskaria, koska toiminta on varmaan muiltakin osin kankeaa ja joustamatonta.
 Eskareissa ja niiden henkilökunnan tasossa on tosiaan eroja. 
että perinteiset kurahousut ja kurarukkaset?
Kysyin häneltä aikoinaan, mikä olis käytännöllisin systeemi hoitajille.
Hän suositteli tavallista toppapukua ja kuriksia. Ihan sen takia, että tec-tyyliset puvut kastuu kuitenkin ja eivät ehdi kuivua. Lisäksi ovat niin kurassa kun tulevat sisälle.
Tein näin ja päiväkodissa tädit oli tyytyväisiä kun pääsivät helpommalla näillä vanhanaikaisilla vaatteilla.
Kysyin häneltä aikoinaan, mikä olis käytännöllisin systeemi hoitajille.
Hän suositteli tavallista toppapukua ja kuriksia. Ihan sen takia, että tec-tyyliset puvut kastuu kuitenkin ja eivät ehdi kuivua. Lisäksi ovat niin kurassa kun tulevat sisälle.
päiväkotityöstä. Lisäksi noissa kosteussuojatuissa puvuissa on se juttu, ettei niitä saa laittaa kuivauskaappiin, koska kuivauskaappi pilaa ne saumoissa olevat eristeet.
eivätkä ole ulkona vahtivuoroissa - joten heidän kommenttinsa ei ole tälläisessä keskustelussa minkään arvoisia.
päiväkodinjohtajat eivät välttämättä ole juurikaan tekemisissä lasten pukemisen kanssa
eivätkä ole ulkona vahtivuoroissa - joten heidän kommenttinsa ei ole tälläisessä keskustelussa minkään arvoisia.
normaali työvuoroissa päiväkodin puolella. Siskonikin veti eskariryhmää johtajana ollessaan. Samoin oman päiväkotini johtaja työskenteli pienten puolella.
Joten uskon heillä olevan kokemusta perustyöskentelystä.
tai niin monta vierekkäin että niihin mahtuisivat kaikki lasten haalarit kuivumaan? Meillä ei ainakaan ole.
Nuo kurikset on ihan kaikkien etu mutta jostain syystä tuo ei vaan sovi kaikille. Voittehan te jättää ne ostamatta mutta sitten ei voi valittaa jos lapsella on iltapäivällä märät vaatteet ulkona.
Itse haen lapsen pois ennen iltapäiväulkoilua ja pari kertaa on haalari ollut niin märkä että ei sitä enää voisi ulos päälle laittaa. Kurahousut siellä on kaikilla, mutta joka päivä niitä ei laiteta päälle (tämä vaihtelee jostain syystä, en tiedä miksi). ei nuo hienot tecit kestä vettä loputtomiin.
Ovat ainakin tähän asti kelvanneet, koska eivät kastu läpi ja kuivuvat nopeasti.Niillä kun voi vaikka istua lätäkössä ja vesi eimene läpi ja kuivuvat henkarilla huoneen lämmössä nopeasti.Jos huono puku ei edes kurahousut auta, vesi kun menee läpi.
Ovat ainakin tähän asti kelvanneet, koska eivät kastu läpi ja kuivuvat nopeasti.Niillä kun voi vaikka istua lätäkössä ja vesi eimene läpi ja kuivuvat henkarilla huoneen lämmössä nopeasti.Jos huono puku ei edes kurahousut auta, vesi kun menee läpi.
kurahousuissa, ei puvussa? Käsittääkseni kurahousujen tehtävä on päästää vettö kohtaamasta sitä pukua.
Kysyin häneltä aikoinaan, mikä olis käytännöllisin systeemi hoitajille. Hän suositteli tavallista toppapukua ja kuriksia. Ihan sen takia, että tec-tyyliset puvut kastuu kuitenkin ja eivät ehdi kuivua. Lisäksi ovat niin kurassa kun tulevat sisälle.
tylsää kun ihmiset kommentoivat muka asiantuntijoina asioita joista eivät mitään tajua. Laadukkaat puvut SAA LAITTAA KUIVAUSKAAPPIIN mistään marketti rytkyistä ei minulla ole kokemusta joten jätän niiden arvioimisen muille.
Vaaditiin hankkimaan sadetakki, kurahanskat ja kurahousut. Vyötärömalliset kurahousut hankin, en muita. Tehtiin selväksi, että sadetakki ja kurahanskat on myös pakko hankkia.
Sitten kuitenkin vain niitä kurahousuja käytettiin eskari vuoden aikana. Saivat itse päättää laittavatko kurahanskat käteen ja kertaakaan se ei tietenkään niitä laittanut.
Eikä nuo edes ikinä sateella menneet ulos.
On nuorin lapsi ja nyt on sitten täysin käyttämätön sadetakki ja kurahanskat kaapissa.
Olen työtön yksinhuoltaja, joten olisin nekin rahat mielellään muuhun laittanut.