Voisiko joku avata mulle tätä koulutehtävää kun ei nyt aivot lähde käyntiin,
Voisiko joku avata mulle tätä koulutehtävää kun ei nyt aivot lähde käyntiin, eettinen kompetenssitehtävä:
- Laadi esse tarkastelleen eettistä osaamistasi yhteiskunnallisen uudistamisen tasolla(oppilas ottaa vastuutayhteiskunnallisella ja globaalilla tasolla)
- Pohdintasi viitekehyksenä toimii opinnäytetyösi aihepiiri( se on vauvan ja vanhempien varhaisvuorovaikutus)
Tarkastele eettistä osaamista opinnäytetyösi valossa, hyödyntäen eettisen osaamisen neljää osa-aluetta 1. eettinen herkyys, 2. eettinen motivaatio, 3. moraalis-eettinen ongelmanratkaisu ja 4. eettinen toimeenpanotaito
Niin miten mä nyt avaan tota... kun pääsis alkuun tai sais ideasta kiinni, vois helpottaa.... 
Kommentit (6)
kyse on siitä, että sä tarkastelet sun opinnäytetyötä ja sen tekemisprosessia etiikan kautta. Katsot siis että miten noin osa-alueeet 1-4 ovat näkyneet työssäsi tai miten niinden olisi pitänyt näkyä tai mitä niistä tuli mieleen työtä tehdessäsi ja voidaanko siitä päätellä jotain siitä, miten tämmöistä työtä tulevaisuudessa pitäisi tehdä.
En oikein osaa auttaa, koska tehtävän tarkotuksena on mielestäni pohtia omaa eettistä osaamistasi (herkkyyttä, ongelmanratkaisua ym) opinnäytetyösi aihepiiriä koskien. Laajempana näkökulmana yhteiskunnan uudistuminen suhteessa eettisyyteen/opinnäytetyöhösi.
Tehtävänanto ei ole kovin tiukka, joten voit itse valita kuinka sitä käytät. Täytyy sanoa, että vähän epäselvä se kyllä on, mutta luultavasti juuri siksi että se antaa vapaammin mahdollisuuksia eettiselle pohdinnalle. Meillä Diakissa (sosionomi-linjalla) oli opiskellessani yleensä joko aika selkeät tehtävänannot tai sitten niin laajat, että näkökulma oli melko vapaasti valittavissa. Toki joukkoon mahtui monenlaista.
akateemisesta vinkkelistä katsoen :-) Mutta kaipa siinä vaan tarkoitetaan että tarkastelet tietojasi ja näkemyksisäsi siitä vauvan aj vanehmpien vuorovaikutusesta "eetisestä" näkökulmasta. Oletan että eettinen on teillä määritelty jotenkin tarkemmin kuin perinteinen "tieto hyvästä ja pahasta" :-9 Ja sitten ymppäät siihen jotakin yhteiskunnallisista muutoksista.
Ihan helpoin ei kyllä ole toi sun aihepiiri tällaiselle pohdinnalle...
No niin, ei olekaan helppo aihepiiri, sitä uudistusta ajattelen... eikä tule mitään ideoita :(
Eli et osaa auttaa?