Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten joku nainen voi vastustaa naispappeja?

Vierailija
22.10.2010 |

Tiedän, että sellaisiakin on. Raamattu sanoo toisille niin, tiedetään, mutta eikö se tunnu näistä naisista pahalta? Osaako kukaan sanoa mistä tälle ajattelulle haetaan perustelut? Mikä naiseudessa on sellaista, mikä tekee ihmisen kelvottomaksi pappeuteen?

Uskomatonta, miten jotkut ovat tyynesti valmiita ruoskimaan itseään jos Raamatussa niin sanotaan. Minulle ainakin kristittynä naisena on äärettömän loukkaavaa, kun joku sanoo ettei nainen sovi papiksi. Se eilisen A-talkin pastorikin, hrrr, vilunväreet meni selkäruotoa pitkin kun sitä katseli. Ja että jotkut naiset voivat olla samaa mieltä! Eikös tämä paljon parjattu Räsänenkin kannata sitä raamatuntulkintaa, että vain mies kelpaa papiksi?

En kuuluisi päivääkään kirkkoon, jos naispappeus ei olisi sallittu (uskomatonta, että se on ollut sallittu niin lyhyen aikaa). Viimeisimmän kohun aikana ero kävi mielessä, mutta en niin tehnyt. Ymmärrän homoja kyllä hyvin.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltaisiin mielummin ilman naispappeja, suosin miespappeja. Sopivat ammattiin paremmin kuin naiset. Kun valitsen gynekologin niin en koskaan halua miestä. Kieltäydyn heistä kokonaan. Naisten asia on hoitaa nämä naisten elimet ja synnytykset. Jos olen vanhanaikainen niin sittenpä olen. Jos kirkko alkaa vihkiä homo- ja lesbopareja niin eroan kirkosta.

jos eroat kirkosta?

Vierailija
22/42 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskovaiset, jumalanpalvelukset, saarnat, TV7, Radio Dei - kaikki ovat jo ahdistavaa.

Uskonnollinen kotini on siinä kotikasvatuksessa, jonka olen joskus saanut. Isoisäni oli Hesassa suuren seurakunnan kirkkoherra aikoinaan kymmeniä vuosia, mutta nyt kirkosta on tullut sellainen, että tunnen sen kovin vieraaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskovaiset, jumalanpalvelukset, saarnat, TV7, Radio Dei - kaikki ovat jo ahdistavaa. Uskonnollinen kotini on siinä kotikasvatuksessa, jonka olen joskus saanut. Isoisäni oli Hesassa suuren seurakunnan kirkkoherra aikoinaan kymmeniä vuosia, mutta nyt kirkosta on tullut sellainen, että tunnen sen kovin vieraaksi.

Vierailija
24/42 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskonasiat ja uskovaiset vain aiheuttavat ahdistusta.

Vierailija
25/42 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
26/42 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle naispappeudessa ei ole kyse tasa-arvoon ja ihmisyyteen liittyvästä asiasta, vaan telogisesta asiasta. Käytännössä en ala ketään naispappia mollaamaan yksilötasolla, toimikoon pappina kuka haluaa, koska valitettavasti ev.lut.kirkkomme on sellaisen päätöksen tehnyt. Mutta henk.koht. valintani teen niin etten käytä naispapin palveluja (esim en mene ehtoollselle, ei kasta lapsiani).

Vierailija
27/42 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se täällä jo selkeästi sanottu, raamattu kieltää sen eli jotka ovat uskossa tottakai ovat tätä vastaan, itsekkin uskovana olen ja en voisi kuvitellakkaan että nainen esim. antaisi lapselleni nimen....

Luultavasti lapsellesi on antanut nimen nainen eli sinä. Kasteessa ei anneta lapselle nimeä! Luulisi sinun uskovana sen tietävän.

Vierailija
28/42 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska naispapista ei synny samaa tunnelmaa, niin kuin ei pitkätukkaisesta, miespuolisesta "rokkipastoristakaan". Eihän joulupukkikaan ole hyvä,jos se on nainen tai nuori poika.

Vierailija
29/42 |
24.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamattu sen kieltää, naisen paikka on kirkon takapenkillä seurakuntalaisena.

Oletteko kiinnittänyt huomion hääpärin vihkimiseen, ensin kysytään mieheltä, haluaako hän ottaa vaimoksi! Näin se vaan menee

Vierailija
30/42 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

naiset itse sortaa omaa sukupuolotaan.

Vierailija
31/42 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku nainen voi vastustaa naispappeja? Tiedän, että sellaisiakin on.

Esimerkiksi vanhoillislestadiolaiset naiset.

Vierailija
32/42 |
12.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen nainen

tunnen aika paljon uskovaisia naisia

sen takia en siitä pidä. Naiset ovat tuomitsevaisempia

Tuntemani mies papit ovat aina olleet symppiksiä.

Jos tulee sota, niin papin on oltava se joka kertoo perheelle että poika on kaatunut rintamalla. SEllaisissa olosuhteissa mies on paljon parempi

Vierailija
33/42 |
17.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
34/42 |
17.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Papin ammatti on yksi tällaisista harvoista ammateista.

Vierailija
35/42 |
17.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä naiseudessa aiheuttaa papiksi kelpaamattomuuden. ap

se täällä jo selkeästi sanottu, raamattu kieltää sen eli jotka ovat uskossa tottakai ovat tätä vastaan, itsekkin uskovana olen ja en voisi kuvitellakkaan että nainen esim. antaisi lapselleni nimen....

Vierailija
36/42 |
17.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöntäkää edes, että se ongelma on vain ja pelkästään teidän pään sisällä, ei kenenkään jalkojen välissä.

Vierailija
37/42 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä naiseudessa aiheuttaa papiksi kelpaamattomuuden.

ap

Vierailija
38/42 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyn ihan vaivatta hyväksymään sen, että nainen ei voi toimia pappina.

Vierailija
39/42 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se Raamattu sanoo ihan kaikille

sen ettei naispappeja sallita. Mitä syytä on enää uskoa että siinä olisi mikään muukaan totta, jos kieltää tämän asian.

Kyllä se raamattu käskee myös Jeesuksen seuraajien luopua omaisuudestaan ja jakaa sen köyhille. Mitä syytä on enä uskoa ettei siinä olisi mikään muukaan totta, jos kieltää tämän asian.

Vierailija
40/42 |
22.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle naispappeudessa ei ole kyse tasa-arvoon ja ihmisyyteen liittyvästä asiasta, vaan telogisesta asiasta.

Käytännössä en ala ketään naispappia mollaamaan yksilötasolla, toimikoon pappina kuka haluaa, koska valitettavasti ev.lut.kirkkomme on sellaisen päätöksen tehnyt. Mutta henk.koht. valintani teen niin etten käytä naispapin palveluja (esim en mene ehtoollselle, ei kasta lapsiani).

Minä taas valitsen aina naispapin jos tarvitsen seurakunnan palveluja: Meidät on vihkinyt nainen, kaikissa viimeaikaisissa hautajaisissa (3 x isovanhempani) siunauksen on suorittanut nainen, lapsemme on kastanut aina nainen ja jos itse pystyn siihen vaikuttamaan, tulee minut joskus siunaamaan nainen.

Tämä ei ole feminismiä, en ole muuten luonteeltani feministi. Sen sijaan en vaan voi sietää uskonnon valikoivaa tapaa noudattaa raamattua ja valikoida sieltä itse miellyttäviä kohtia. Tekopyhää, niin tekopyhää.

Ja juuri tästä syystä aion tulevissa seurakuntavaaleissa äänestää henkilöä, joka on suvaitsevainen mm. homokysymyksessä ja pitää naisen toimimista pappina aivan normaalina ja tavallisena asiana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan neljä