Häät masentaa
Olemme miehen kanssa menossa naimisiin viikon päästä ja koko touhu ahdistaa. Ei ole sitä, ettenkö haluaisi mennä naimisiin vaan vieraat. Tai no, osa heistä. Esimerkiksi äitini on jo ehtinyt kertoa mielipiteensä siitä, ettei minulla tule olemaan valkoista mekkoa, vaan musta. Se on enemmän omaa tyyliäni ja ahdistuisin vain valkoisessa.Hän ei myöskään (ilmeisesti) pidä häitä "kunnollisina" koska vihkiminen tapahtuu maistraatissa. Minä en kuulu kirkkoon enkä aio kuulua, joten maistraatti oli luonnollinen valinta. Siis minusta ja miehestä mutta ei äidistäni. Olisimme tietenkin voineet pyytää vihkijää tulemaan juhlapaikalle, mutta 200e siitä hyvästä olisi ollut liian suuri lovi budjettiin.
Olen myös epävarma juhlista, koska otimme teemaksi Halloweenin koristelun suhteen. Pelkään että se vie vielä enemmän tunnelman häistä. Me miehen kanssa pidämme teemasta ja teemme lähes kaikki koristelut itse.
Eikä ahdistustani kyllä auta kaverini tokaisu/kysely siitä, että kai he voivat tulla ihan arkivaatteissa, eihän vihkiminen tapahdu kirkossa. Jep, häämme ovat tietenkin ihan tavalliset kissanristiäiset, koska eivät mene perinteisen kaavan mukaan =(
Kommentit (9)
Koita olla murehtimatta muista... Se on SINUN päiväsi. Kaverille terkut, että ei tarvii paikalle tulla ja äidillesi voit sanoa, että luukku umpeen. Jokaisella on oikeus pitää omanlaiset häänsä. Se ken ei sitä kunnioita, hänen ei tarvitse paikalle tullakaan. Tsemppiä!!
veriboolia, mätälihaburgereita ja hämähäkeillä koristettua hääkakkua? :D
Onko koristelu noita/zombiehenkinen vai syksyinen - kurpitsoja, lehtiä, heinäpaaleja?
Hämppisnoitakekkerit hääjuhlan teemana ei ehkä ole luontevin mahdollinen, mutta kukin tyylillään. Äitisi sanomiset voit jättää omaan arvoonsa.
ja toiseksi, etta nyt lopetat miettimasta muita ja nautit omasta paivastasi. Suomessa on vallalla tuo tyyli etta jokainen esittaa mielipiteensa asioista jotka eivat heille kuulu patkaakaan. On se kumma jos ei pari saa suunnitella omia haitaan juuri niinkuin haluaa. Kissanristiaisilta ei kuulosta yhtaan vaan kivoilta ei liian totisilta hailta. Leuka pystyyn vaan....
Teema kuulostaa just kivalta ja erilaiselta, eikä aina sitä samaa beige-valkoista höttöö.
Voisin kuvitella, että jos me oltais vietetty hääjuhlaa, tyyli olis ollut samaa.
Onnea ja iloa hääpäivään!
veriboolia, mätälihaburgereita ja hämähäkeillä koristettua hääkakkua? :D Onko koristelu noita/zombiehenkinen vai syksyinen - kurpitsoja, lehtiä, heinäpaaleja? Hämppisnoitakekkerit hääjuhlan teemana ei ehkä ole luontevin mahdollinen, mutta kukin tyylillään. Äitisi sanomiset voit jättää omaan arvoonsa.
Ei, ei meillä ihan noin mene. On ihan kunnon ruuat ja kakut ilman mitään tuollaisia nimiä niille =) Itse asiassa hääkakkukin tulee toiveestani vaaleanpunaisella kermavaahdolla (jostakin kummallisesta syystä halusin noin =D).
Ainoastaan koristelu poikkeaa "normi" häistä. Emme siis ole haalineet Tiimaria tyhjäksi Halloween-koristeista vaan esim. Pöytäliinat tulevat olemaan punaiset/mustat. Koverramme appelsiineja kurpitsojen tapaan ja laitamme niihin tuikut (tulee muuten hyvä tuoksu).
Ja kun kaksi raskaan musiikin ystävää menevät naimisiin, tummansävyisempi koristelu on enemmän paikallaan. Vaalenapunainen taitaisi viedä meiltä uskottavuuden =D
Musiikki tulee tosin olemaan kevyempää, häihin sopivaa, ihan vanhempien sukulaisten takia. Me eehdimme Dimmua kuuntelemaan kotonakin =)
veriboolia, mätälihaburgereita ja hämähäkeillä koristettua hääkakkua? :D Onko koristelu noita/zombiehenkinen vai syksyinen - kurpitsoja, lehtiä, heinäpaaleja? Hämppisnoitakekkerit hääjuhlan teemana ei ehkä ole luontevin mahdollinen, mutta kukin tyylillään. Äitisi sanomiset voit jättää omaan arvoonsa.
Ei, ei meillä ihan noin mene. On ihan kunnon ruuat ja kakut ilman mitään tuollaisia nimiä niille =) Itse asiassa hääkakkukin tulee toiveestani vaaleanpunaisella kermavaahdolla (jostakin kummallisesta syystä halusin noin =D).
Ainoastaan koristelu poikkeaa "normi" häistä. Emme siis ole haalineet Tiimaria tyhjäksi Halloween-koristeista vaan esim. Pöytäliinat tulevat olemaan punaiset/mustat. Koverramme appelsiineja kurpitsojen tapaan ja laitamme niihin tuikut (tulee muuten hyvä tuoksu).
Ja kun kaksi raskaan musiikin ystävää menevät naimisiin, tummansävyisempi koristelu on enemmän paikallaan. Vaalenapunainen taitaisi viedä meiltä uskottavuuden =D
Musiikki tulee tosin olemaan kevyempää, häihin sopivaa, ihan vanhempien sukulaisten takia. Me eehdimme Dimmua kuuntelemaan kotonakin =)
nitroja jos eivät muuten kestä. Mä olen ollut mm. grillijuhlissa jotka osoittautuivat vasta paikanpäällä häiksi ja yhdet hauskimmista kekkereistä olivat!
Omannäköiset häät, jotka eivät sitten muita miellytä... harmi!
Todella moukkamaista vierailta halventaa teidän suurta juhlaa tulemalla arkivaatteissa. Tosin useammat suomalaiset eivät tosiaankaan osaa juhlapukeutumista olipa tilaisuus mikä tahansa.
Ja kaverillasi ei muuten liika järki tahi sivistys päätä pakota, jos arkivaatteissa meinaa tulla. Nolaa vaan itsensä :) Eli jätä omaan arvoonsa ja nauti päivästäsi!
En ihmettele yhtään läheistesi suhtautumista