Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kotiäidit!

21.10.2010 |

Mitä touhuatte päivisin vauvan ja 3- vuotiaan kanssa? kerro teidän päivä aamusta siihen kun mies tulee kotiin:)

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nousen kello 7. juon kahvia ja surffaan av:lla.

7:30 lapset herää yleensä.

katsoo telkkaria.

8:00 syödään aamupalaa. puetaan päälle.

8:30-10 leikitään tai lapset leikkivät jotain. minä siivoan tai surffaan av:lla. joskus käydään kaupassa. ei joka päivä kuitenkaan. saatan laittaa pyykkikoneen päälle ja imuroida.

kello 10:30 alan valmistaa ruokaa. lapset saa tehdä sillä aikaa mitä haluaa.

kello 12 syödään lounas.

kello 12:30 laitan lapset päiväunille. minä siivoan keittiötä ja järjestelen kotia. ripustan pyykkiä ja surffaan av:lla.

kello 14 suunnilleen lapset herää. halitaan vähän ja kello 14:30 syödään välipalaa.

kello 15:00 mennään yleensä leikkipuistoon. jos sataa ei mennä. joskus mennään uimahalliin, noin 2-3 kertaa kuukaudessa.

kello 17 aikaan tullaan kotiin leikkipuistosta.

minulla on siellä yleensä hedelmänpaloja ja vettä mukana, lapset saa syödä niitä.

kello 17:30 lapset saa leikkiä mitä haluaa ja minä alan valmistamaan päivällistä. saatan pestä vielä pyykkiä, imuroida tms.

kello 18-18:30 syödään päivällinen. mieheni tulee siihen maissa kotiin, yleensä suoraan ruokapöytään.

ruoan jälkeen mieheni leikkii lasten kanssa ja minä siivoan keittiötä. hän saattaa kylvettää lapset, tehdään se 2 kertaa viikossa tai minä kylvetän ja mies katsoo televisiota.

kello 19:30 lapset alan lukea iltasatuja. kello 20 lapset makaavat sängyssä ja on aika nukkua.

minä hipsin olohuoneeseen ja vietän illan mieheni tai av:n kanssa. kello 23 käyn itse nukkumaan.

Vierailija
2/3 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta vauvan kanssa käydään pihalla, pesen pyykkiä, imuroin, teen ruoan valmiiksi. Käydään perhekerhossa. siis tehdään kaikkea ihan tavallista. Kohta laitan vauvan nukkumaan ja sitten menen tiskaamaan, juu meillä ei ole tiskikonetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
21.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta vastailen sen mukaan mitä muistan :)

Yksittäisen päivän tekemisiä en muista, mutta kerron pääpiirteittäin.

Kävin lasten kanssa erilaisissa perhekerhoissa 3 päivänä viikossa, lisäksi kyläiltiin muiden lapsiperheiden kanssa puolin ja toisin.

Yleensä aamulla aamupalan jälkeen lähdettiin ulos/kylään/kerhoon/kahvilaan, mutta joskus saatettiin jäädä kotiinkin :)

Päiväruoka tultiin syömään kotiin tai syötiin siellä missä satuttiin olemaan ja sen jälkeen lähdettiin kotiin.

Ruokailun jälkeen tuli päivälepo isommalle lapselle..

levon jälkeen syötiin välipala ja lähdettiin ulos jos oli kaunis ilma, muutoin leikittiin tai askarreltiin sisällä, tai kyläiltiin.

Vauva nukkui aina välillä riippumatta siitä mitä tehtiin tai missä oltiin, se ei ollut ongelma.

Hirveän tarkkoja rutiineja meillä ei ollut. Rytmitettiin tekemiset ruokailujen ja päivälevon mukaan. Välipalat kulkivat helposti mukana ja vauva söi rintaa silloin kun söi (hänellä oli hyvin epäsäännöllinen rytmi, joten sen mukaan ei voinut mitään suunnitella).