Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käykää katsomassa Jani Toivolan ja Päivi Räsäsen haastattelut.

Vierailija
18.10.2010 |

http://www.iltalehti.fi/nettitv/?28437419

Ja tulkaa sitten kertomaan mitä mieltä olette heistä, tuon haastattelun perusteella.

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä elämän vastakohta ei ole tyhjyys vaan kuolema.

Tunteet eivät myöskään ole vain tunteita, ei ole oikeaa ja väärää tunnetta, valhellista tai totuudellista tunnetta. Kaikki tunteet ovat totta, joskaan totuus ei niille perustu. En tykkää tunteiden vähättelystäsi.

Vierailija
2/44 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tuo tasa-arvo tuli mieleen, kun eikö jumala luonut miehen ja sitten vasta naisen hänestä? Ja miehet päättivät asioista? Ja olivat johtopaikoilla? Uskonnontunneilta koitan muistella jäikö mitään mieleen.

joo, siinä toisessa luomiskertomuksessa oli tää kylkiluujuttu, jossa nainen luodaan miehen jälkeen. toisessa ei sellaista ole. kumpaa pitäisi uskoa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naah. 1:2,6 "Kiivas Jumala ja kostaja on Herra. Herra on kostaja ja vihastuvainen ... Kuka seisoo hänen tuimuutensa edessä, ja kuka kestää hänen vihansa hehkua? Hänen vihastuksensa vuotaa niinkuin tuli, ja kalliot halkeilevat hänen edessänsä."

itse en suostu kostajaa palvomaan, vaikka olisikin olemassa. öykkäriäei pidä nöyristellä.

Vierailija
4/44 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

2. Sam. 22:7-9 "Ahdistuksessani minä rukoilin Herraa, Jumalaani minä rukoilin; ja hän kuuli minun ääneni temppelistänsä, minun huutoni kohosi hänen korviinsa. Silloin maa huojui ja järisi, taivaan perustukset järkkyivät; ne horjuivat, sillä hänen vihansa syttyi. Savu suitsusi hänen sieraimistaan, kuluttava tuli hänen suustansa, palavat hiilet hehkuivat hänestä."

Vierailija
5/44 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun oli kuitenkin luotava ensin toinen ja sitten toinen? Jos olisi luotu ensin mies, niin sovinistit parkuisivat, että maailma ei ole tasa-arvoinen kun nainen oli ensin.

mutta tuo tasa-arvo tuli mieleen, kun eikö jumala luonut miehen ja sitten vasta naisen hänestä? Ja miehet päättivät asioista? Ja olivat johtopaikoilla? Uskonnontunneilta koitan muistella jäikö mitään mieleen.

Vierailija
6/44 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisivat olleet tasa-arvoisia sitten.

mutta satukirjahan tuo on.

Vierailija
7/44 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuo haastattelu loppui kesken :(

Vierailija
8/44 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap.ta kiinnostaa mitä mieltä Janin kommenteista.

Olin positiivisesti yllättynyt. Kokonaisuutena vastasi erittäin hyvin, pohtivasti ja ajatuksella, kaikkiin kysymyksiin.

Tykkään kyllä Räsäsenkin sanavalmiudesta ja tyylistä, mutta ei ihan perusteluja löytynyt.

Vierailija
9/44 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään uutta. Molempien perustelut selkeitä, toisella perustuen ajanmuutokseen, toisella 2000 vuotta vanhaan kirjaan ;)

Vierailija
10/44 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikkei hän itse ota Raamattua tässä ajassa todesta ( Raamatun pitäisi hänen mukaansa muuttua ajan mukana kuten yhteiskuntakin muuttuu) , niin uskovat ottavat Raamatun todesta. Raamattu on uskoville Jumalan Sana. Vaikka Jani saisi itkupotkuraivarit asiasta niin ei se miksikään muutu. Ei hän voi vaatia, että toiset ei saa ottaa Jeesuksen sanoja kirjaimellisesti koska hänkään ei ota.

Vierailija
11/44 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutettu ajan hengen mukaisiksi, naisten tasa-arvo esim?

Vierailija
12/44 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä sanota että tasa-arvoiset naiset eivät peri taivasten valtakuntaa.

Sen sijaan Raamatussa lukee näin: Ettekö tiedä, että vääryydentekijät eivät saa omakseen Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö! Jumalan valtakunnan perillisiä eivät ole siveettömyyden harjoittajat eivätkä epäjumalien palvelijat, eivät avionrikkojat, eivät miesten kanssa makaavat miehet.

Vierailija
13/44 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
14/44 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
15/44 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin vedän palkokasvit hengityselimiin. Miksi, VOI MIKSI, Päivi Räsänen ja miljoonat muut kristityt eivät sitten muutenkin noudata Raamattua kirjaimellisesti? Miksi he eivät mene kivittämään sunnuntaisin työskenteleviä sairaanhoitajia? Miksi he eivät ota naapurimaista orjia?

Jollakin ortodoksijuutalaisella voi jopa ollakin varaa vedota Raamattuun, koska he todella noudattavat sitä. Mutta tuollainen ohjeiden summittainen ja mielivaltainen poimiminen Raamatusta on raivostuttavaa.

Vierailija
16/44 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivätkä epäjumalien palvelijat

pääseekö kokoomuslaiset rahan palvojat taivaaseen?

Vierailija
17/44 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kirkossa sitten vihitään eronneita, pettäneitä miehiä ja naisia uuteen liittoon?

Minä ainakin tiedän yhden papin, joka ei vihkinyt eronneita. Ohjasi heidät ilmeisesti toisen papin luokse.

Vierailija
18/44 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää eksykö! Jumalan valtakunnan perillisiä eivät ole siveettömyyden harjoittajat eivätkä epäjumalien palvelijat, eivät avionrikkojat, eivät miesten kanssa makaavat miehet.

[/quote]

Takaisin liittymättä, tai liittyen. Vihkiikö kirkko prostituoidun ja hänen asiakkaansa? Kyllä, jos eivät ole samaa sukupuolta.

Vierailija
19/44 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kirkossa sitten vihitään eronneita, pettäneitä miehiä ja naisia uuteen liittoon?

Minä ainakin tiedän yhden papin, joka ei vihkinyt eronneita. Ohjasi heidät ilmeisesti toisen papin luokse.

ja ne joiden arvoja vastaan se sotii, voisivat kieltäytyä kohteliaasti ja antaa kunnian jollekin muulle papille.

Vierailija
20/44 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei liity mitenkään Taivasten valtakuntaan pääsyyn

B) KUKA TAHANSA syntinen voi päästä Taivasten valtakuntaan, (eikä sinne voi muita kuin syntisiä päästä, koska me kaikki olemme syntisiä) MUTTA

se edellyttää Jeesuksen seuraamista.