Käykää katsomassa Jani Toivolan ja Päivi Räsäsen haastattelut.
http://www.iltalehti.fi/nettitv/?28437419
Ja tulkaa sitten kertomaan mitä mieltä olette heistä, tuon haastattelun perusteella.
Kommentit (44)
jos joku lapsistaan ilmoittaisi olevansa homo. Kuten Masku-mies.
murhaajista, pettureista, tyttäriensä myyjistä jne. Se että heidän historiansa on kirjoitettu Vanhaan Testamenttiin EI TARKOITA miltään osin, että olisi Jumalan käsky murhata, pettää jne.
Oikeasti, miksi te esitätte väitteitä Jumalan Sanasta kun ette tunne sitä?
että hyväksyisikö hän sen, jos hänen miehensä päättäisi myydä heidän tyttärensä orjiksi? Raamattuhan sallii tämän.
murhaajista, pettureista, tyttäriensä myyjistä jne. Se että heidän historiansa on kirjoitettu Vanhaan Testamenttiin EI TARKOITA miltään osin, että olisi Jumalan käsky murhata, pettää jne.
Kyllähän siellä ihan selvästi hyväksytään tyttärien orjiksi myynti.
eikä sanota että tasa-arvoiset naiset eivät peri taivasten valtakuntaa. Sen sijaan Raamatussa lukee näin: Ettekö tiedä, että vääryydentekijät eivät saa omakseen Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö! Jumalan valtakunnan perillisiä eivät ole siveettömyyden harjoittajat eivätkä epäjumalien palvelijat, eivät avionrikkojat, eivät miesten kanssa makaavat miehet.
Milloin uskovaiset ymmärtävät että se on ihminen joka on luonut ne säännökset sinne Raamattuun.
Tämä kristittyjen Jumala ei pysty täyttämään rakkauden kriteerejä. Jumala on ankara ahdasmielinen koston Jumala. Hän loukkaantuu verisesti jos on muita hänen kaltaisiaan. Hän on paras jos joku epäilee ja löytää toisen jumalan joutuu hän helvettiin. Eikö teillä koskaan hälytyskellot soi, tässä on jotain mätää. Niin paljon eripuraa tämä uskonto on saanut ihmisissä aikaan. Mitä ihmisestä ajateltaisiin jos hän toimisi kun Jumala. Hän olisi siis pahempi kuin Hitleri. Onneksi Hitlerillä ei ollut poikaa ettei tarvinnut omaa lastaan tappaa.
Miksi ette tutustu kristinuskon historiaan. Syventykää tutkimaan esim. sitä miten raamattu on oikeasti koottu. Ketkä olivat ne jotka päättivät mitä tekstejä sinne otetaan mukaan ja mitä pois jätetään. Raamattu on täynnä astrologiaa, astronomiaa, numerologiaa, rajatiedettä, jopa huuhaata. Kaikki ihmisen kädenjälkeä kopiouta vanhoista pakana uskonnoista.
Ja tätä kaikkea paskaa te käytätte hyväksenne nujertaaksenne ihmiset. Te oikein nautitte siitä kun kuvittelette Jumalan olevan puolellanne, teillä on erikois oikeus siihen.
Me saadaan sanoa ja tehdä näin koska me uskotaan näin. Huom. vain uskotaan. Usko ei ole tiedon väärti.
ei Raamattua lukematon voi millään ymmärtää mitä Raamatussa sanotaan. Ei kai kukaan väittele vakavissaan että koska muistan kuulleeni koulun äikän tunnilla että Sinuhe Egyptiläinen oli oikeasti suomalainen niin miksi sitten sitä ja tätä. Ei kukaan kehtaisi kirajaa tuntematta väitellä siitä.
Jostain ihmeestä Raamattua tuntemattomat kuitenkin väittävät ihan mitä mieleen juolahtaa Raamatusta ja vielä jonain totuutena ja sitten hymistelevät että mitähän Päivi Räsänen tähän sanoisi?
No ei kai mitään, kun puheet on täyttä huuhaata.
Lukekaa nyt se Raamattu, pliis.
anna rahoja köyhille. Näin se Jeesus kehoittaa seuraajiaan tekemään. Myyntiin vaan hienot hepeneet ja maallinen mammona.
että hyväksyisikö hän sen, jos hänen miehensä päättäisi myydä heidän tyttärensä orjiksi? Raamattuhan sallii tämän.
Milloin uskovaiset ymmärtävät että se on ihminen joka on luonut ne säännökset sinne Raamattuun.
kun eikös uskovat ole juuri siksi uskovia, että he uskovat Jumalan Sanan olevan totta?
Milloin kissaihmiset ymmärtävät että koirat ovat kivempia lemmikkejä - tyyppinen kysymys ;)
Vapaa-ajattelijoiden kommentit voi toki halutessaan jättää omaan arvoonsa - antaa Raamatun puhua.
http://www.vapaa-ajattelijat.fi/kritiikki/raamattu/raam1.html
Raamattu on täynnä kertomuksia? Okei. Mihin niistä sitten uskotaan ja mihin ei?
No otetaanpa lähes kaikkien tuntema kertomus, jossa Herodes haluaa tappaa Jeesus-vauvan ja siksi Maria ja Joosef pakenevat Egyptiin. Miten ymmärrät kertomuksen? Niin että Raamattu käskee tappamaan vauvat koska siinä kerrotaan tällainen tarina? Niin, että Jumala hyväksyy sen koska se on Raamatussa? Vai eikö ole pävänselvää, että se on kerrottu koska se on osa Raamatun historiaa!
Kun jos taas Jeesus sanoo: Minä olen Tie totuus ja elämä, eikä kukaan pääse Isän luo paitsi minun kauttani. Se tarkoittaa sitä että hän on ainoa tie Isän luokse.
Ymmärrätkö eron?
Pitikö Päivi Räsäsen taas sanoa, että homot on rikkinäisiä ihmisiä.
Kun jos taas Jeesus sanoo: Minä olen Tie totuus ja elämä, eikä kukaan pääse Isän luo paitsi minun kauttani. Se tarkoittaa sitä että hän on ainoa tie Isän luokse.Ymmärrätkö eron?
Jeesus on tie totuus ja elämä, hänen kauttaan pääsee isän luo, siis mitä? Tarkoittaako tämä myös, että pitää olla kirkon jäsen, että pääsee taivaaseen?
ei Raamattua lukematon voi millään ymmärtää mitä Raamatussa sanotaan. Ei kai kukaan väittele vakavissaan että koska muistan kuulleeni koulun äikän tunnilla että Sinuhe Egyptiläinen oli oikeasti suomalainen niin miksi sitten sitä ja tätä. Ei kukaan kehtaisi kirajaa tuntematta väitellä siitä. Jostain ihmeestä Raamattua tuntemattomat kuitenkin väittävät ihan mitä mieleen juolahtaa Raamatusta ja vielä jonain totuutena ja sitten hymistelevät että mitähän Päivi Räsänen tähän sanoisi? No ei kai mitään, kun puheet on täyttä huuhaata. Lukekaa nyt se Raamattu, pliis.
Lopuksi kaikki päätty hirveään sotaan jonka päälliköna itse isä jumala toimii.
Diili paholaisen kanssa täytetään ja tottelemattomat homot ja lesbot kärvennetään helvetissä.
Rakkautta ja armoa ei tunneta, he kun eivät kestäneet taistelua, ja uskoa ei heille lahjaksi annettu. Sanottiin vain että neulansilmän läpi mennään taivaaseen. Sinne eivät mene ne joilla on talot ja tavarat, hienot autot ja huvilat.
Näin toimii täydellinen rakkaus.
Toi Toivola on ihan homo. Räsänen on ihan kuiva akka.
kysymys on sun ja Jeesuksen välinen, siihen ei instituutiot liity. Jos uskot että Jeesus on Tie Jumalan luokse ja haluat Häntä sydämestäsi seurata, ovi on sulle auki apposen ammollaan. Sitä ei sulta kukaan sulje. Kolkuta niin sinulle avataan, sanoo Jeesus. Taivasten valtakunta on sinua varten.
Kun jos taas Jeesus sanoo: Minä olen Tie totuus ja elämä, eikä kukaan pääse Isän luo paitsi minun kauttani. Se tarkoittaa sitä että hän on ainoa tie Isän luokse. Ymmärrätkö eron?
Jeesus on tie totuus ja elämä, hänen kauttaan pääsee isän luo, siis mitä? Tarkoittaako tämä myös, että pitää olla kirkon jäsen, että pääsee taivaaseen?
Raamattu on täynnä kertomuksia? Okei. Mihin niistä sitten uskotaan ja mihin ei?
No otetaanpa lähes kaikkien tuntema kertomus, jossa Herodes haluaa tappaa Jeesus-vauvan ja siksi Maria ja Joosef pakenevat Egyptiin. Miten ymmärrät kertomuksen? Niin että Raamattu käskee tappamaan vauvat koska siinä kerrotaan tällainen tarina? Niin, että Jumala hyväksyy sen koska se on Raamatussa? Vai eikö ole pävänselvää, että se on kerrottu koska se on osa Raamatun historiaa! Kun jos taas Jeesus sanoo: Minä olen Tie totuus ja elämä, eikä kukaan pääse Isän luo paitsi minun kauttani. Se tarkoittaa sitä että hän on ainoa tie Isän luokse. Ymmärrätkö eron?
vaan vanhaa tarustoa pakanakansoilta joka sitten kopioitiin Jeesus kertomukseen.
Miten vähän te oikeasti tiedätte?
a) uskova
b) teologi (nämä ei sulje toisiaan pois ;)
Raamattua voi lukea niin monella tavalla. Mutta vain Jumala voi sen lukijalle avata. Tarkoitan sitä, että voi osata selittää Raamattua eksegeettisin menetelmin ymmärtämättä siitä kuitenkaan mitään.
a) uskova
b) teologi (nämä ei sulje toisiaan pois ;)Raamattua voi lukea niin monella tavalla. Mutta vain Jumala voi sen lukijalle avata. Tarkoitan sitä, että voi osata selittää Raamattua eksegeettisin menetelmin ymmärtämättä siitä kuitenkaan mitään.
Mitä kirkon nyt pitäisi tehdä, vai pitäisikö tehdä mitään?
että kirkon olisi otettava selkeä kanta. Mutta minähän en näistä päätä.
Pahin mitä voidaan tehdä on aloittaa toinen toisensa syyttely.
t 30