Jos olisit 30+ tekisitkö lapsen ennen kuin olisit naimisissa?
Jos olisit jo kolmekymppinen ja elämässäsi olisi mies, mutta matka avioliittoon asti veisi vielä pari vuotta, voisitko kuitenkin tehdä lapsen vaikka heti, jos mies on siihen myös halukas?
Kommentit (36)
Siis jos haluaa lapsen JA naimisiin, niin miksi ei sitten voi mennä naimisiin? Maistraattiin, käräjäoikeuteen tai papin pakeille vain ja asia hoituu. Ei tarvita mitään sen suurempia seremonioita missään noista paikoista. Voihan ne juhlat järjestää sitten myöhemmin vaikka millä verukkeella. Ja jos vaikka isojen kirkkohäiden näköiset meiningit haluaa niin sitten vaikka avioliiton siunas.
mutta ei menemään naimisiin kanssasi? Vaikea kuvitella miehen perustelut tuollaiselle ratkaisulle.
Okei keksin yhden syyn. Mies on jo naimisissa jonkun toisen kanssa ja ottaa eron vasta parin vuoden päästä kun nuorinkin lapsista on täysi-ikäinen.
että tekisitkö lapsen sillä "riskillä" että tulisikin ero, että olis ainakin lapsi
Siis sama mies on valmis tekemään lapsen kanssasi mutta ei menemään naimisiin kanssasi? Vaikea kuvitella miehen perustelut tuollaiselle ratkaisulle.
Okei keksin yhden syyn. Mies on jo naimisissa jonkun toisen kanssa ja ottaa eron vasta parin vuoden päästä kun nuorinkin lapsista on täysi-ikäinen.
Siis sama mies on valmis tekemään lapsen kanssasi mutta ei menemään naimisiin kanssasi? Vaikea kuvitella miehen perustelut tuollaiselle ratkaisulle.
Eikä minullekaan naimisiinmeno ole välttämätöntä, kihloihin sitten aikanaan.
olen 4.
mennään naimisiin ja tehdään sitten lapset. Ymmärrän senkin, että tehdään lapset eikä mennä naimisiin.
Sitä en taas ymmärrä, että suunnitellaan naimisiinmenoa parin vuoden päästä, mutta tehdään lapset ensin. Jos kerran olette sitoutuneet toisiinne ja aiotte naimisiin, niin miksei nyt heti? Välttyy isyydentunnustusrumbaltakin siinä sivutuotteena.
kysymystä
siis miks pitää mennä naimisiin?
ja mitä tekemistä iällä on?
siis mä en tajuu ollenkaan nyt...
miten se naimisissa olo liittyy lapsien tekoon ja saantiin?
mutta en mä tajua miten nämä kaksi asiaa liittyy toisiinsa. Jos haluaa naimisiin ennen lasta, niin pääseehän sitä nopeamminkin (ihan isotkin häät ehtii järkkäämään). Mutta toisaalta, jos ei nyt vaan huvita mennä naimisiin, mutta lapsen sopii tulla, niin miksikäs ei antaisi lapsen tulla.
mutta en mä tajua miten nämä kaksi asiaa liittyy toisiinsa. Jos haluaa naimisiin ennen lasta, niin pääseehän sitä nopeamminkin (ihan isotkin häät ehtii järkkäämään). Mutta toisaalta, jos ei nyt vaan huvita mennä naimisiin, mutta lapsen sopii tulla, niin miksikäs ei antaisi lapsen tulla.
Useimmat miehet taitaa kannattaa avoliittoa ennen naimisiinmenoa. Samalla sitten pitää lapsetkin vääntää ennen avioitumista. Näin mulle on kaikki miehet ehdottaneet. Kukaan ei ole halunnut suoraan naimisiin.
Useimmat miehet taitaa kannattaa avoliittoa ennen naimisiinmenoa. Samalla sitten pitää lapsetkin vääntää ennen avioitumista. Näin mulle on kaikki miehet ehdottaneet. Kukaan ei ole halunnut suoraan naimisiin.
logiikka tässä on? Sekö, että jos se lapsiperhe- elämä onkin mälsää, niin voi häipyä, kun ei ole naimisissa?
Ainakin nykyinen selittää sitä, että pitää tuntea toisensa hyvin ennen avioitumista, koska "avioliitto on ikuinen". Lapset siinä sivussa ei haittaa.
Ainakin nykyinen selittää sitä, että pitää tuntea toisensa hyvin ennen avioitumista, koska "avioliitto on ikuinen". Lapset siinä sivussa ei haittaa.
lapsethan ei ole ikuisia, hohhoijaa. Mutta ei siinä mitään jos on valmis ryhtymään yksinhuoltajaksi.
se lapsi tai lapset on niin miljoona kertaa isompi sitoutuminen kuin avioliitto, että en ymmärrä miten voi olla valmis tekemään lapsia muttei menemään naimisiin?
Se on sitten eri asia jos ei aio naimisiin koskaan, mutta nää "ei oltu vielä kypsiä avioliittoon" -vastaukset hämmästyttää aina vaan.
mutta mies oli sitä mieltä että pitää olla naimisissa ennen lapsia.
ja mietin sitä että pitäiskö vaan antaa lapsen tulla nyt heti jos on tullakseen. On meillä suunnitelmissa mennä naimisiin, mutta käytännössä se ei ihan nyt heti onnistu. Ja jos me ei koskaan mennäkään naimisiin niin ainakin mulle jäis tästä suhteesta lapsi. Mieskin haluaa lasta eli en tietenkään suunnittele mitään vahinkoraskautta.
ap
Joillakin miehillä se vaan ottaa aikansa, ennenku ymmärtävät kuviot