Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä muita jotka eivät haluaisin viettää jouluaattoa vanhojen vanhempiensa kanssa?

Vierailija
15.11.2022 |

Itse en haluaisi. Ei oo mitään juteltavaa.

Kommentit (70)

Vierailija
1/70 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi viettää joulua appivanhempieni kanssa. Koronan takia saatiin viettää kaksi joulua perheen kesken ja oli kyllä aivan ihanaa. Nyt varmaankin paluu vanhaan edessä ja oma rauha mennyttä.

Vierailija
2/70 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole aikuisiällä viettänyt

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/70 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No luulisi juteltavaa löytyvän ajankohtaisista asioista. Päivitelkää sähkön hintaa ja Ukrainan sotaa. 

Vierailija
4/70 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vietä, en itsekkään

Vierailija
5/70 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon että sukulainen joka on pyytänyt luokseen vanhempani ja minut, keksii tekosyyn, eli jättää pyytämättä kylään. t.ap

Vierailija
6/70 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No luulisi juteltavaa löytyvän ajankohtaisista asioista. Päivitelkää sähkön hintaa ja Ukrainan sotaa. 

Ei niistä ole mitään uutta sanottavaa. Kurjat on hinnat ja kurja on sotakin. 

Kyllä ihmisellä saa olla muutakin päässä kuin ajankohtaiset asiat. Joulun vietto on pian ajankohtaista ja herättää monenlaisia tunteita. 

Vierailija
7/70 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ovat jo vanhoja, niin monta joulua ei välttämättä ole enää jäljellä. Mulla harmitti, kun tuli pidettyä lopulta liian vähän yhteyttä. 

Vierailija
8/70 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vietä. Koska vanhempi voisi olla ilkeä. On turvallisempaa muualla. Jos olisi ystävällinen vanhempi jossain, saattaisi olla eri asia. 

Vierailija
9/70 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ihmisellä saa olla muutakin päässä kuin ajankohtaiset asiat. Joulun vietto on pian ajankohtaista ja herättää monenlaisia tunteita. 

No se oli vain ehdotus, jos ei ole mitään juteltavaa. Ajankohtaisista asioista on aina jotain keskusteltavaa. 

Vierailija
10/70 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran ei ole kyse siitä, että toinen vanhemmistasi joutuisi muuten viettämään joulun ihan yksin, niin eihän sinun tarvitse heidän luokseen tai heidän kanssaan minnekään mennä! Ilmoitat, ettet tule, niin yksinkertaista se on.

Vierailija
11/70 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, enkä vietäkään. 30-vuotiaaksi asti raahauduin sinne. Sitten ilmoitin että haluan viettää jouluni omassa kodissani. Enkä ole sen jälkeen lähtenyt mihinkään jouluna.

Vierailija
12/70 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No se oli vain ehdotus, jos ei ole mitään juteltavaa. Ajankohtaisista asioista on aina jotain keskusteltavaa. 

Mutta onhan joulukin ajankohtainen asia. Kuukausi enää aikaa. 

Miksi tulet keskusteluun, joka ei sua kiinnosta, ja käsket ihmisiä puhumaan jostain muusta? 

Vierailija
13/70 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En haluaisi viettää joulua appivanhempieni kanssa. Koronan takia saatiin viettää kaksi joulua perheen kesken ja oli kyllä aivan ihanaa. Nyt varmaankin paluu vanhaan edessä ja oma rauha mennyttä.

Minun appivanhempani eivät ole elossa, mutta puoliso haluaa tänä vuonna mennä sisaruksilleen joulunviettoon. Saa tottakai mennä. Ei minun silti tarvitse sinne mennä.

Vierailija
14/70 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ovat jo vanhoja, niin monta joulua ei välttämättä ole enää jäljellä. Mulla harmitti, kun tuli pidettyä lopulta liian vähän yhteyttä. 

Mummoni alkoi haikailla jäljellä olevien joulujen vähyyttä 7-kymppisenä. Eli 93-vuotiaaksi.

Vierailija
15/70 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta onhan joulukin ajankohtainen asia. Kuukausi enää aikaa. 

Miksi tulet keskusteluun, joka ei sua kiinnosta, ja käsket ihmisiä puhumaan jostain muusta? 

Nyt en ymmärrä. Ap sanoi, ettei ole mitään juteltavaa, ja siihen vastasin. 

Vierailija
16/70 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mummoni alkoi haikailla jäljellä olevien joulujen vähyyttä 7-kymppisenä. Eli 93-vuotiaaksi.

Kaikilla ei käy noin hyvin. 

Vierailija
17/70 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen alkanut inhota joulua juuri näiden pakkoperinteiden takia. Haluaisin viettää jouluna ihan tavallista vapaa-aikaa kuten muillakin lomilla. Sen sijaan joudun miettimään lahjoja, perinneruokia ja sukulointia.

Minusta joulu on lasten juhla, ja aikuisten kesken joulunvietto tuntuu teennäiseltä ja typerältä. En ole vuosikausiin tavoittanut mitään "joulun taikaa" enkä sellaista kaipaakaan. On paljon juhlavampaa viettää vaikka hääpäivää tai syntymäpäiviä, tai oikeastaan mitä tahansa omaa juhlaa, jonka saa viettää sillä tavalla kuin itse haluaa.

Lähtisin paljon mieluummin ihan tavalliselle löhölomalle lämpimään ja unohtaisin kaiken jouluhössötyksen, mutta vielä toistaiseksi en ole kehdannut toteuttaa tätä haavetta.

Ikävä kyllä minulla on sellainen työ, että olen aina jouluna lomalla. Muuten ottaisin kyllä vapaaehtoisesti aina joulun ajaksi töitä, jotta pääsisin tästä riesasta. Veljeni on jo ainakin 15 vuotta ollut joulut töissä, ja pakko myöntää että olen tuosta hänelle kateellinen.

Vierailija
18/70 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja näin ne omat joulut sujuu, vuodesta ja ehkä vuosikymmenestä toiseen, kunnes itse ehkä kuusikymppisenä pääsee viettämään sellaista joulua kuin haluaa.

Vierailija
19/70 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin moni ei varmaan halua nähdä vanhempiaan jouluna

Itse pidän sitä merkkinä siitä

että ovat täyttä paskaa molemmat! Halveksin teitä!!

Ei ole normaalia - jos ei rakasta vanhempiaan!!!

.

.

Tiedät että oon oikeessa

Vierailija
20/70 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja näin ne omat joulut sujuu, vuodesta ja ehkä vuosikymmenestä toiseen, kunnes itse ehkä kuusikymppisenä pääsee viettämään sellaista joulua kuin haluaa.

No se on kyllä ihan omaa saamattomuutta jos joulunsa viettää muiden ehdoilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kaksi