Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos olisit 30+ tekisitkö lapsen ennen kuin olisit naimisissa?

Vierailija
18.10.2010 |

Jos olisit jo kolmekymppinen ja elämässäsi olisi mies, mutta matka avioliittoon asti veisi vielä pari vuotta, voisitko kuitenkin tehdä lapsen vaikka heti, jos mies on siihen myös halukas?

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisit jo kolmekymppinen ja elämässäsi olisi mies, mutta matka avioliittoon asti veisi vielä pari vuotta, voisitko kuitenkin tehdä lapsen vaikka heti, jos mies on siihen myös halukas?

olin 32v kun tavattiin, 34v kun naimisiin, 36v kun lapsi syntyi. Oli tässä yksi km välissäkin.

Ei se liitto niinkään, mutta oltiin molemmat paremmin valmistautuneita vanhemmuuden jakamiseen.

Vierailija
2/36 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä ole tarkoitus mennä naimisiin:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänä vuonna syntynyt vauva ja menemme ihan viikkojen sisällä naimisiin :) Tulossa hauska hääpäivä. Vain vanhemmat ja vauva. Meidän juhla. Sitähän tässä oikeastaan nyt juhlistetaan, kun on niin hieno perhe ja aiotaan pysyä yhdessä loppuelämä. Toki, jos kaikki hyvin menee, niin vauva kasvaa isoksi ja muuttaa omilleen ja elää omaa elämäänsä, mutta meille hän on aina se ihana oma kullannuppu.

Vierailija
4/36 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehet ei halua naimisiin, koska he kammoksuvat häitä ja häähuumaa. Se on ihan pelleilyä tänä päivänä. Toki hienot juhlat on myös ok. Mutta vuosien suunnittelu ja se rahanmeno. Ei ihme, että miehet sitä vieroksuvat. Sano, että haluat mennä naimisiin maistraatissa, eikä tule olemaan mitään yltiöromanttista kermakakkuhääpäivää, niin puolet suomen miehistä liikahtaa kohti avioliittoa.

Vierailija
5/36 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt lapsia 3 ja suhdetta takana 12 vuotta.

Uskon Jumalaan ja naimisiin mennään luultavasti maistraatissa kun pieninkin lapsi tilaisuuden muistaa.

Miksi se lapsi tarttee tehdä NYT jos naimisiin haluaa kuitenkin muutaman vuoden sisällä? Ei naimisiin meno kestä kuin hetken että esteettömyys tutkitaan.. Nyt naimisiin ja lapsi kohta?

Vierailija
6/36 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies olisi halukas tekemään lapsen, niin hänen tulisi olla halukas myös menemään ensin naimisiin. Jos mies ei halua naimisiin, en halua häntä myöskään lapseni isäksi.

Vahingot ovat sitten toinen juttu, mutta silloin miehen pysyvyyteen ei kannata paljon luottaa.

Vierailija
7/36 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksi lasta avoliitossa, jossain välissä sen jälkeen kävimme vihillä, joten kolmas nyt syntyy sitten säädyllisesti avioliitossa. Mies muuten oli se joka halusi naimisiin.

Vierailija
8/36 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehet ei halua naimisiin, koska he kammoksuvat häitä ja häähuumaa. Se on ihan pelleilyä tänä päivänä. Toki hienot juhlat on myös ok. Mutta vuosien suunnittelu ja se rahanmeno. Ei ihme, että miehet sitä vieroksuvat. Sano, että haluat mennä naimisiin maistraatissa, eikä tule olemaan mitään yltiöromanttista kermakakkuhääpäivää, niin puolet suomen miehistä liikahtaa kohti avioliittoa.

ja he eivät halua mennä, elleivät ole ihan 100% rakastuneita ja varmoja siitä, että haluavat olla "aina yhdessä".

Avoliittoon he eivät suhtaudu niin vakavasti ja lapsistakin jotkut miehet ajattelee, että eukko sen kuitenkin hoitaa, mitä tekoa minulla sen kanssa on. Ja jos tulee ero, niin ei ole niin noloa, jos avoliitosta eroaa kuin jos ollaan suku sotkettu mukaan avioitumiseen, eikä lykästä.

Kyllä monet miehet haluaa välttämättä naimisiin, jos se "kolahtaa". Mutta jos suhde on tyyliin "ihan OK, hyvää seksiä, parempi näin kuin taivasalla", niin silloin sepitetään ummet ja lammet, miksi ei mennä avioon. Tyyliin "paperi se vain on."

Vierailija
9/36 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olimme avoliitossa, kun päätimme yrittää lasta. Lapsi syntyi ja menimme naimisiin lapsen kastepäivänä. Nyt on tulossa toinen lapsi.

Yksi lysti, miten muut toimivat. Keskusteltuamme asiasta, tämä toimintamalli sopi meille molemmille :)

Vierailija
10/36 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei merkitse KUMMALLEKAAN naimisiinmeno, ei todellakaan ole kyse vain miehestä.

Lapsia meillä on ja ei olla menossa naimisiin. ei nähdä sille syytä, kumpikaan. ei muuttaisi mitään.

itse asiassa ennen tätä ketjua en ole edes asiaa ajtellut näin... siis että liittyy mitenkään lapsien saantiin.

Vierailija
11/36 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maistraattivihkimisessä on paljon pienempi kynnys.

Mutta toisaalta mikä kiire ap:lla naimisiin, ehtii sitä lapsen jälkeenkin. Yli puolet esikoisista syntyy avoliitossa. Joten harvinaisempaa se on että naimisiin on ehditty ennen sitä ekaa lasta.

Vierailija
12/36 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ei naimisiinmeno onnistu vielä.

Muuta syytä ei ole. Naimisiin voi mennä hakemalla esteettömyystodistuksen ja siitä viikon päästä vihille. Joten ap voisi kysyä, että uskaltaisitko tehdä lapsen jos mies on vielä naimisissa.

Vierailija
13/36 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

häiden vuoksi siksi, että monelle naiselle ne on ehdoton juttu. Ja sen lisäksi niistä brassaillaan facebookissa ja ties missä. Nainen voi lapsellisesti suuttua, jos ei saa jotain tiettyä kahden tuhannen euron mekkoa ja samanhintaista sormusta. Häät pitää viettää hienossa, liian kalliissa ravintolassa tai kartanossa, kortteja suunnitellaan puoli vuotta ja väsätään toinen puolikas. Tänä aikana morsian on hermoraunio. Kaverit kaikkoaa, koska ei puhuta muusta kuin häistä. Yksinkertaisesti tämä teatteri on aivan kamalaa monelle suomalaiselle miehelle, jota ei ole varustettu italialaisella macho-luonteella. Silti moni mies rakastaa puolisoaan niin kovasti, että tuntee suurta syyllisyyttä, kun ei pystykään tarjoamaan tätä suurta päivää rakastetulleen.

Vierailija
14/36 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me mentiin naimisiin lapsen ristiäisissä. se oli etukäteen sovittu homma! Mutta Kaikille sen jälkeen olen sanonut, että jos on ollut puhetta naimisiin menosta, niin menkää ihmeessä vaikka maistraatissa ENNEN lapsen syntymää. Meillä kun lapsella oli pieniä ongelmia alutaipaleella, ja silloin selvisi, että isällä ei ole mitään oikeuksia lapsee, kun ei ole vielä tunnustanut isyyttään. Minä ainoastaan sain allekirjoittaa lapsen hoitoa koskevat paperit ja tehdä päätökset...

Siinä tuli vaan mieleen, että entäs jos mulle ois käynytkin jotain????

Kuka sitten päättää, kun lapsella ei ole vielä isää...

Vierailija
15/36 |
19.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näe siinä mitään järkeä. Haluan, että lapseni saa minun sukunimeni jne. Eli nyt esikoinen tulossa ja häitä ei todellakaan suunnitella mihinkään vaiheeseen tulevaisuutta. Mieheni ei vastusta avioliittoa, on ehkä enemmän kiinnostunut siitä kuin minä.

Vierailija
16/36 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten miestä ei saisi ikinä naimisiin.

Vierailija
17/36 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyisin monet tekevät lapset ensin ja vasta sitten menevät naimisiin

Vierailija
18/36 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei olla edes kihloissa ja meille on lapsi tulossa yhteisestä toiveesta. Ja minä olen nyt sen 30, mies nuorempi. Tämä lapsi meidän molempien ensimmäinen.

Vierailija
19/36 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi ei voi mennnä heti naimisiin? Miten mies tai nainen olisi valmis tekemään lapsen suhteeseen, mutta ei menemään naimisiin, joka on paljon pienempi sitoumus? Jos taas on valmis jäämään yh:ksi niin miksi ei.

Vierailija
20/36 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sit hankin lapset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kaksi