Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen piano? Sähköinen vai ihan oikea?

Vierailija
17.10.2010 |

9-v. aloittelee toivottavasti pian pianotunteja ja mietin, että eikös sellainen sähköinen ole ihan hyvä harjoitussoittimeksi. Opettajan luona sitten soittelee oikealla pianolla.

Miten teillä, joilla lapset / te käy pianotunneilla? Onko kaikilla omat oikeat pianot? Ei meillä ole ainakaan varaa sellaiseen... Asutaan okt:ssa joten ei ole naapureita kuulemassa, mutta me muut perheenjäsenet kyllä :)

Kommentit (75)

Vierailija
1/75 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa vapaasti valita, niin ihan oikea piano. Niitä saa ostaa käytettynäkin.

Vierailija
2/75 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköisiä löytyy laidasta laitaan. On ihan leluja ja sitten sellaisia jotka vastaa täysin (tuntumaa myöten) oikeaa pianoa - ja kaikkea siltä väliltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/75 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntunma oikeaan verrattavissa, volyyminsäätömahdollisuus, ja mikä tärkeintä: ei tarvitse koskaan virittää.

Vierailija
4/75 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä saa todellakin volyymin säädettyä, ja kuulokkeet tarvittaessa. Ja ei tarvitse virittää (hyvä pointti)

Hyvä piano maksaa, oli se sitten oikea tai ei. Täytyypi tarkkailla käytettyjen ilmoituksia...

Olishan se oikea piano kyllä hieno, mutta jos oikein järjellä mietin, niin ei tähän kämppään sellaista mahdu.

ap

Vierailija
5/75 |
20.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti näkee perusteltavan, että akustinen piano pitää paremmin arvonsa. Voihan se niinkin olla, jos katsotaan huippupianoja ja/tai puhutaan jostain absoluuttisesta "oikeasta arvosta". Kokonaan eri asia on, suostuuko kukaan maksamaan jostain peruspianosta sitä "oikeaa arvoa" tai ylipäätäään yhtään mitään.

Nimimerkillä omaa pianoa aika kauan halvalla kaupitellut ja lopulta ilmaiseksi "hyväntekeväisyyteen" antanut.

Vierailija
6/75 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tästä ketjusta erottaa nopeasti ne, jotka eivät ymmärrä mitään pianoista. Digitaalisen pianon sijasta kun puhuu sähköpianosta, niin siitä voi jo päätellä asiantuntemuksen tason.

Vierailija
7/75 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos harrastus ei nappaa niin Clavinovasta saa käytettynä noin puolet ja vastaavan hintaisesta pystypianosta neljänneksen ostohinnasta. Meillä pianonsoitonopettaja kertoi että Clavinovalla mennään helposti musiikkiopiston 2/3 tasolle. Jos intoa riittää niin sitten pianokauppaan.

Vierailija
8/75 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minulla Hellas pysyy vireessä..

Vierailija
9/75 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kosketus tapa on aivan erilainen vaikka väitetään että samanlaisia ovat.Ammattilaiset naureskelevat yleensä sähköpianoille. Keikka käytössä sopivia mutta ei koskaan harjoitus käytössä!

Vierailija
10/75 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kosketus tapa on aivan erilainen vaikka väitetään että samanlaisia ovat.Ammattilaiset naureskelevat yleensä sähköpianoille. Keikka käytössä sopivia mutta ei koskaan harjoitus käytössä!

sähkäpiano 88 vasarakoskettimella on ihan hyvä, sitten voi investoida oikeaan kun rahaa kertyy siihen ja lapsi todella haluaa jatkaa harrastustaan.

Vierailija
11/75 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kosketustuntuma on erilainen. eihän sähköisessä ole sitä koneistoa ja vasaroita millä ääni syntyy. Eli olen 5 kanssa samaa mieltä. Mutta ne jotka eivät asioista mitään tiedä tietenkin ovat oikeaa pianoa vastaan. Onhan se valtavan ISO ja KALLIS ja täytyy jopa VIRITTÄÄ =D

Vierailija
12/75 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säilyttää arvonsakin paremmin.

Vierailija
13/75 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

he vastaavat oikea piano tietenkin. Sähköpiano on täysin eri soitin! Hyvän soittoharrastuksen perusta on hyvä oikea soitin.

Vierailija
14/75 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kosketus on aivan erilainen sanoipa sähköpianon myyjät mitä tahansa.

Lähtöhinnat käytetyille pianoille on näköjään huuto netissä 50-60 euroa, joten ei ole kallista. Viritys ja siirtäminen tietty maksaa.

Vierailija
15/75 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos naapurien kommentteja pelkää tai oma perhe ei jaksa kuunnella. siinä on sekä oikea akustinen mahdollisuus ja sähköinen puoli mikä on tehty oikealla pianonkoneistolla.

Vierailija
16/75 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

isosiskolla oli oikea piano, minulla oli sähköurut. Harmittaa kun minulla ei ollut oikeata pianoa(ikäeroa 11v, asuimme jo erilleen). Ja onhan siellä "hiljainen poljin" Sisko soitteli känninpäissään yölläkin sillä :) Naapurin hakkas seiniä silloin vasta kun minä rupesin laulamaan samalla XD

Vierailija
17/75 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan paras mahdollinen edullinen piano. Usein käytetty voi olla jopa parempi kuin uusi soitin. Mutta käytetyissä on eroja. "Merkkipianot" on kalliimpia, mutta usein myös parempia.

Vierailija
18/75 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

PIANOsta puhuttiin ja sähköPIANOSTA.

isosiskolla oli oikea piano, minulla oli sähköurut. Harmittaa kun minulla ei ollut oikeata pianoa(ikäeroa 11v, asuimme jo erilleen). Ja onhan siellä "hiljainen poljin" Sisko soitteli känninpäissään yölläkin sillä :) Naapurin hakkas seiniä silloin vasta kun minä rupesin laulamaan samalla XD

Vierailija
19/75 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä pianoja että sähköpianoja on lukemattomasti erilaisia. Ei ole olemassa mitään yhtä "tapaa" jolla oikea piano soi. Parhaat sähköpianot on tietenkin huomattavasti parempia kuin halvat "oikeat" pianot.

Vierailija
20/75 |
18.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turhaan muutamat tässä yrittää päteä. Meillä on musiikkiopiston ja yliopiston pianoluokat täynnä sähköpianoita ja opettajat ei kellekään mainosta akustista pianoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme seitsemän