Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tämä ärsyttää monissa uskovaisissa OV

Vierailija
15.10.2010 |

Viitaten mm. A2:n teemailtaan, esiinnytään muita viisaampina ja parempina.

Väitän että ateisti/agnostikko tai sellainen ihminen joka ehkä kuuluu kirkkoon (eli ns.tapakristitty) vaikka ei uskovainen olekkaan, ovat suvaitsevaisempia. Em. voivat ottaa ihmisen ihmisenä ja miettiä pitääkö ihmisestä/ymmärtääkö tämän elämäntapaa, ja esim. homous ei vaikuta ajatteluun.

Mutta uskovainen näkee vain sen syntisen ja nostaa samantein itsensä (=raamatun mukaan uskossa elävän uskovaisen) hänen yläpuolelleen.

Eli uskovaiset eivät osaa ottaa ihmisiä ihmisinä, vaan arvottavat ihmisiä parempiin ja huonompiin, ja tämä ei ole mielestäni ole kovin "kristillistä".

Ei uskovaisilla taas ei ole mitää syytä pitää itseään parempana, niin voi olla suvaitsevaisempi koska ei ole raamatun normeja millä määrittää kuka on "parempi" ihminen kun toinen. (Ja toki joistain pitää enemmän, toisia ihmisiä arvostaa enemmän kun toisia jne. mutta tämä perustuu ihmiseen itseensä, eikä määrittelyyn vaikuta esim. seksuaalinen suuntautuminen tmv. epäoleellinen asia)

Minusta uskovaiset ovat ylimielisiä ja kapeakatseisia, A2:n teemaillassa esim. Räsänen ja sinihuivinen nainen. Ja ehkä he jopa pelkäävät sitä että jos kaikki ovat jumalan edessä samanarvoisia (oli sitten homo tai hetero) niin ketä sitten dissta ja ketä pitää itseään huompana =miten ylentää itseään?

Kommentit (105)

Vierailija
21/105 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumalaa,viimeisellä tuomiolla ei ole auttajaa niille jotka ovat hyljänneet Jeesuksen ja kaidan tien. Synnissä rypeminen on hauskaa mutta ei kannattavaa kun joutuu sen jälkeen ikuiseen kadotukseen eli helvettiin.

Minä en missään tapauksessa halua minkään mukarakastavan sadisti-narsistin luomaan taivaaseen. Menen sinne, minne perheenikin menee ja se siitä. Mielummin hengailen ateistien ja kaikenlaisten "vääräuskoisten" (heh) kanssa, kuin hurmoshihhulilauman kanssa palvomassa moraalitonta jumalaa.

Vierailija
22/105 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

antoi anteeksiantoa syntisille, mutta sanoi, mene äläkä enää syntiä tee ettei sinulle mitään pahempaa tapahtuisi.Ei synnintekijät taivaaseenpääse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/105 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei helvetissä kavereitaan näe,siellä on pimeää ja demonit kiduttavat,kuuluu hirveitä tuskan huutoja, miten kestät kun rakkaitasi kidutetaan.Laita haku kävin taivaassa näin helvetin, se on helvettiä siellä. Etsi Jumala ja vie rakkaasikin taivaaseen. Jumala rakastaa koin sen kun elin peloissa ja huokasin Jumalan puoleen olin kuin pumpulissa ja tunsin täydellisen hyväksynnän tunteen, se oli ihaninta mitä olen koskaan kokenut ja parannuin peloistani.

Vierailija
24/105 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just. Vikojen joukossa tuollaiset paskahousut taivaaseen päätyy!!

Vierailija
25/105 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietis vaikka homoa, joka ihastuu nuoreen poikaan joka ei ole homo mutta on seksuaalisuudestaan epävarma. Ja tämä homo houkuttelee toisenkin mukaan homouteen vaikka alunperin kyse ei ollut houmoudesta tämän pojan kohdalla. Mikä takaa, että nuori poika pystyy enää koskaan olemaan varma omasta seksuaalisuudestaan kun joku on tullut sitä sotkemaan tarkoituksella? Termi, "vietteleminen" ei liene sinullekaan ihan tuntematon? Kyllä homosuhteeseenkin voidaan vietellä.

Monet nuoret voivat olla epävarmoja seksuaalisuudestaan, ja osittain seksuaalinen käytös on varmasti opittuakin.

Eikös se ole ihan tutkittu fakta, että jokaisessa meissä on jonkin verran sekä homoseksuaalia että heteroseksuaalia - voitaisiin siis ajatella, että me kaikki olemme (eri asteisen) biseksuaalisia.

Kuinkahan monta nuorta "luulee" olevansa homoseksuaali vain, koska hän on tuntenut homoseksuaalisia tunteita samaa sukupuolta kohtaan? Eikö kaikkien kehitysvaiheessa ole tuokin vaihe? Ja se kuuluu aivan luonnollisena osana kehitykseen.

Minkä vuoksi juuri homoseksuaaleille on niin tärkeää luoda seksuaali-identiteettinsä homouden tai lesbouden ympärille? Voisiko kyse olla vain siitä, ettei ole tavannut vastakkaista sukupuolta, jonka kanssa seksuaalinen akti hipoo "taivasta"?

Kunhan vain mietiskelen.

Vierailija
26/105 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kaikki ihmiset ovat samanarvoisia, ja Jumala rakastaa kaikkia yhtä paljon. Syntiä Jumala ei kuitenkaan hyväksy. Kaikki vaan ei ole sallittua. Nykyään pitäisi "sallia" kaikki asiat, muuten pidetään aivan pöhkönä.

Vierailija
27/105 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse koen oman heteroidentiteettini todella voimakkaasti, enkä siis tunne minkäänlaista vetoa naissukupuolta kohtaan. Jos minulta kiellettäisiin seksi mieheni kanssa ja tunteitani pidettäisiin epänormaaleina, sekoaisin varmasti.

Olen luonut heteroseksuaalin identiteettini niin voimakkaaksi, etten ole varmaan huomannut sitä "elämäni naista". Saanko siis luvan olla hetero, jos koen olevani onnellinen ja ehyt tällaisena, eikä kukaan tästä kärsi. Saisivatko homotkin olla homoja ja lesbot lesboja. Saisivatko kaikki elää yhtä näkyvinä yhteiskunnassa, tasa-arvoina.

Saisinko myös kirkkoon kuulumattomana elää ilman tätä raamatulla ahdistelua. Itse en ole lainkaan syntinen, joskus olen tehnyt tyhmyyksiä elämässä, mutta pyytänyt anteeksi ja oppinut virheistäni.

Vierailija
28/105 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

helvettiä, no on syytäkin. Jumala on Raamatussa ilmoittanut että on vain kaksi päämäärää kuoleman jälkeen. Kyllä minä valitsen kaidan tien synnistä nauttimisen sijaan päästäkseni taivaaseen. Niinkuin Jeesus sanoi jos kätesi tai silmäsi houkuttelee sinua syntiin poista ne sillä parempi mennä taivaaseen ilman niitä kuin helvettiin niiden kanssa noin omin sanoin sanottuna.

Vierailija
29/105 |
24.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään muu. Luojan kiitos mun ei tarvi elää elämääni mielikuvitusolennon mielikuvitushelvetin pelossa ja siinä hötäkässä esim. syrjiä julmasti ja täysin vailla mitään omantunnopistoksia ihmisiä jotka ei tee kenellekään mitään pahaa. t. ateisti

Vierailija
30/105 |
15.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Mene, äläkä vastedes enää syntiä tee"!

Tämä halutaan unohtaa. Jeesus kohtasi syntisen ihmisen, mutta neuvoi, että enää ei synnissä saa elää.

Saman Jeesus olisi sanonut homolle.

Vierailija
31/105 |
15.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun se on todistettu absoluuttiseksi totuudeksi alkaa seksuaalikasvatus johon jokaisen kansalaisen on osallistuttava.

P.Räsäsenkin pitäisi näin yksinkertainen yhtälö ymmärtää. On turhaa rakentaa tarustojen varaan

Vierailija
32/105 |
15.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen elänyt elämästäni 12 vuotta heterosuhteessa ja mulla on lapsiakin siitä. Olen elänyt myös 8 vuotta homosuhteessa.

En pidä itseäni bi:nä tai homo/heterona.

Mulle on ensisijaisesti tärkeä rakkaus ja se tietty tunne mitä koen ihmiseen.

Mulla ei muuten ole tapana katsella muita miehiä tai naisia, kun olen rakastunut. Tällä hetkellä rakastan miestä ja asun miehen kanssa. Olen opettanut tälle miehelle pesukoneen käyttöä ja lasten hoitoa.

Mua henk.koht kuvottaa kaikki heterot ja ne jotka ilmoittaa olevansa heteroita. Mulle heterous on sama kuin kristinusko. Enkä usko että ateisti voi olla hetero. Jos ateisti on hetero niin silloin se kannattaa ja elää kristillisiä arvoja, mutta kapinoi jotain ( en tiedä mitä) vastaan tai hakee huomiota.

Moni väittää olevansa hetero vaikkei ole edes kokeillut suuteloa tai seksiä saman sukupuolen kanssa. Mä en käsitä sitä miten, joku voi olla niin varma siitä. Tai käsitänhän minä, elin itsekin sokeasti.

Se teidän kaveri tai läheinen voi olla oikeasti teidän rakas, mutta suljette sen ihmisen kaverilokeroon.

Antakaa mahdollisuus sukupuolettomalle rakkaudelle. Kokeilkaa edes.

T: Pekka

Vierailija
33/105 |
15.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen elänyt elämästäni 12 vuotta heterosuhteessa ja mulla on lapsiakin siitä. Olen elänyt myös 8 vuotta homosuhteessa. En pidä itseäni bi:nä tai homo/heterona. Mulle on ensisijaisesti tärkeä rakkaus ja se tietty tunne mitä koen ihmiseen. Mulla ei muuten ole tapana katsella muita miehiä tai naisia, kun olen rakastunut. Tällä hetkellä rakastan miestä ja asun miehen kanssa. Olen opettanut tälle miehelle pesukoneen käyttöä ja lasten hoitoa. Mua henk.koht kuvottaa kaikki heterot ja ne jotka ilmoittaa olevansa heteroita. Mulle heterous on sama kuin kristinusko. Enkä usko että ateisti voi olla hetero. Jos ateisti on hetero niin silloin se kannattaa ja elää kristillisiä arvoja, mutta kapinoi jotain ( en tiedä mitä) vastaan tai hakee huomiota. Moni väittää olevansa hetero vaikkei ole edes kokeillut suuteloa tai seksiä saman sukupuolen kanssa. Mä en käsitä sitä miten, joku voi olla niin varma siitä. Tai käsitänhän minä, elin itsekin sokeasti. Se teidän kaveri tai läheinen voi olla oikeasti teidän rakas, mutta suljette sen ihmisen kaverilokeroon. Antakaa mahdollisuus sukupuolettomalle rakkaudelle. Kokeilkaa edes. T: Pekka

Jumala rakasti maailmaa niin paljon, että antoi ainoan Poikansa, ettei yksikään, joka uskoo Häneen, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän. Kukaan ihminen ei pysty siihen. Me ihmiset vain haavoitamme toisiamme silloinkin kun yritämme rakastaa. Kun annamme Jumalan rakastaa meitä, me saamme armon ja tulemme taas ehjiksi. Katso ensin Kristukseen, se on tärkeintä. Kaikki muu tulee vasta sen jälkeen.

Vierailija
34/105 |
15.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haukkuvat uskovaiset mutta eivät silti suutele samaa sukupuolta. Pesevät kätensä koko keskustelusta ja ottavat kruunun itselleen puolustajina.

Nämä ateisti heterot elävät kuten kristityt, paitsi eivät kuulemma usko jumalaan. En ymmärrä tätä alkuunkaan.

T: Lesbo

Vierailija
35/105 |
15.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

edes muista, mitä tahdoin sanoa.

Öö... Olen nainen, rakastan miestä, harrastamme seksiä, pidämme anaaliseksistä molemmat, hän ei ole homo, mua ei edes kiinnosta mitä olemme tai emme ole, RAKASTAMME TOISIAMME. En ole uskovainen, en ole ateisti, OLEN.

Kukaan ei ole täydellinen ja voisi vaikka keskittyä siihen rakastamiseen vihaamisen sijaan.

Lakkauttakaa koko avioliitto, niin ei tarvitse miettiä tätäkään asiaa.

Vierailija
36/105 |
15.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskovaisen tulee saada tuomita ja kohottaa itsensä paremmaksi vaikka silti inistään että olen yhtä syntinen kuin muutkin, mutta minutpas on armahdettu ja synnit annettu anteeksi mutta teiltä pahiksiltapas ei.

Vierailija
37/105 |
15.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja minua taas uskovaisena ärsyttää ja surettaa, että monet (et välttämättä sinä, ap) tahtovat niputtaa uskon, uskonnon ja uskovaiset samaksi, eli jos ja kun uskovainen ei pysty olemaan täydellinen (ainoastaan Jeesus oli) niin sitten monet haukkuvat koko uskon ja jopa Jumalan kamalaksi, kun saavat väärän käsityksen...

Lähimmäistä tulisi rakastaa kuten itseään ja kohdella kuten itseä toivoisi kohdeltavan. Se olisi Raamatun mukaista. Tämä taas tietenkään ei tarkoita, että ihmisten _kaikki_ teot pitäisi hyväksyä. Ihminen itse kuitenkin.

Vierailija
38/105 |
15.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. kolmonen

Vierailija
39/105 |
15.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamatussa käsketään synnittömien heittää ensimmäinen kivi ja olemaan tuomitsematta ettei itseä tuomittaisii. Käsketään myös rakastamaan lähimmäisiä ja tekemään kaikki kansat opetuslapsiksi. Mitä tekee nämä "uskovaiset"? Kivet lentää ja tuomiot. Ainoastaan samanmielisiä rakastetaan ja ollaan iloisia, kun väärin uskovat eroaa kirkosta. Eipä oikein vakuuttavalta tunnu.

Vierailija
40/105 |
15.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei muiden asenne tai mielipiteet alenna minua.

Uskovaisilta olisi paljon opittavaa. Terve ylpeys ja luottaminen siihen mitä tehdään on vain ihailtavaa.

Menkää itseenne mikäli loukkaannutte tai tunnette alemmuutta, ehkä he ovatkin oikeassa.