Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tämä ärsyttää monissa uskovaisissa OV

Vierailija
15.10.2010 |

Viitaten mm. A2:n teemailtaan, esiinnytään muita viisaampina ja parempina.

Väitän että ateisti/agnostikko tai sellainen ihminen joka ehkä kuuluu kirkkoon (eli ns.tapakristitty) vaikka ei uskovainen olekkaan, ovat suvaitsevaisempia. Em. voivat ottaa ihmisen ihmisenä ja miettiä pitääkö ihmisestä/ymmärtääkö tämän elämäntapaa, ja esim. homous ei vaikuta ajatteluun.

Mutta uskovainen näkee vain sen syntisen ja nostaa samantein itsensä (=raamatun mukaan uskossa elävän uskovaisen) hänen yläpuolelleen.

Eli uskovaiset eivät osaa ottaa ihmisiä ihmisinä, vaan arvottavat ihmisiä parempiin ja huonompiin, ja tämä ei ole mielestäni ole kovin "kristillistä".

Ei uskovaisilla taas ei ole mitää syytä pitää itseään parempana, niin voi olla suvaitsevaisempi koska ei ole raamatun normeja millä määrittää kuka on "parempi" ihminen kun toinen. (Ja toki joistain pitää enemmän, toisia ihmisiä arvostaa enemmän kun toisia jne. mutta tämä perustuu ihmiseen itseensä, eikä määrittelyyn vaikuta esim. seksuaalinen suuntautuminen tmv. epäoleellinen asia)

Minusta uskovaiset ovat ylimielisiä ja kapeakatseisia, A2:n teemaillassa esim. Räsänen ja sinihuivinen nainen. Ja ehkä he jopa pelkäävät sitä että jos kaikki ovat jumalan edessä samanarvoisia (oli sitten homo tai hetero) niin ketä sitten dissta ja ketä pitää itseään huompana =miten ylentää itseään?

Kommentit (105)

Vierailija
101/105 |
25.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla kannalla homoja leimaamassa ovat vanhoillislestadiolaiset.

http://freepathways.wordpress.com/2010/08/30/pentikainen-tasavertaisuus/

lukuunottamatta hesarin päätoimittajaa.

Vierailija
102/105 |
25.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli olihan tätä lesbon kirjoitusta jo kommentoitu - laittamalla koko juttu joukiksi. Oikeasti te olette vähän yksinkertaista porukkaa, kun joku kertoo teille totuuden, niin "tietenkin" hänen TÄYTYY valehdella =D, se, että joku kertoo teille tuossa yllä niinkuin asiat ovat, ei mene tajuntaan asti. Defenssit on päällä! Että näin.

useaaan ketjuun ilmestyy yhtäkkiä useampi "Pekka" tai "Lesbo" tai "Mauri", jotka solkkaa samaa asiaa samalla epäselvällä tajunnanvirtatyylillä.

Osoitas ne ketjut mulle, mielestäni olen näitä täältä suurella mielenkiinnolla seurannut (lähes jokaista) - enkä ole Mauria, Pekkaa tai lesboa aikaisemmin huomannut kirjoittelemassa.

Ja oletko ajatellut, että tyyli kommentoida tuolla tavoin lyhyesti ja ytimekkäästi tulee varmaan ihan siitä, että tällä hetkellä tämä samainen aihe velloo niin monella muullakin keskustelupalstalla, ettei ihan joka ketjuun jaksa & viitsi vaivautua vastaamaan sen ilmeikkäämmin?

Tunnetko sinä yhtäkään homoa / lesboa / bi-seksuaalia? Minä tunnen, ja aika moni muukin heistä sanoo tuota samaa, että he nimenomaan rakastuvat ihmiseen - sukupuolettomasti. Uskon ihan täysin ko. henkilöiden aitouteen - se miksi sinä et usko, kertoo mielestäni enemmän sinusta kuin näistä kirjoittaneista henkilöistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/105 |
25.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että palstalla joku kirjoitteli useampana päivänä noita samanlaisia aloituksia ryppäinä esiintyen aina välillä homona ja lesbona. Usko vaan, näin oli. Siis että kun kello tulee vaikka puoli kahdeksan, yhtäkkiä palstalla onkin Pekka ja Lesbo ja viisi muuta eri ketjuissa solkkaamassa samaa asiaa samalla helposti tunnistettavissa olevalla tyylillä. Ja kun niiden viestien sanamuodoista paistoi kauas että se oli jokin idiotti-uskovainen :DDDDDD.

Vierailija
104/105 |
25.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että palstalla joku kirjoitteli useampana päivänä noita samanlaisia aloituksia ryppäinä esiintyen aina välillä homona ja lesbona. Usko vaan, näin oli. Siis että kun kello tulee vaikka puoli kahdeksan, yhtäkkiä palstalla onkin Pekka ja Lesbo ja viisi muuta eri ketjuissa solkkaamassa samaa asiaa samalla helposti tunnistettavissa olevalla tyylillä. Ja kun niiden viestien sanamuodoista paistoi kauas että se oli jokin idiotti-uskovainen :DDDDDD.

Yhtälailla voisin sanoa sinun tyylistäsi kirjoittaa monta ":D" merkkiä aina tekstisi perään, että olet yksi ja sama henkilö; sinä olet homoliitto ja -vanhemmuus myönteinen ja haluat ajatella olevasi suvaitsevainen ihminen ja samalla fiksu, sillä ajattelet osaavasi ajatella omilla aivoillasi, sillä olethan sinä ateisti.

Osuiko oikeaan? =D

Luulen vähän näin; ja edelleen odotan, että nostat mulle ketjuja, missä samalla tavalla itseään tituleeraava henkilö esiintyy - kerro mulle samalla tässä ketjussa, että mitä ketjuja avaan, jotta osaan ne etsiä (sen jälkeen, kun olet nostanut ne ylös). Kiitos.

Vierailija
105/105 |
25.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

esiintyvälle kirjoittajalle on tyypillistä jokin ihme suutelo-syndrooma. Teema toistuu viestistä toiseen. Tässä esim. kolme ihan peräkkäin.

"Moni väittää olevansa hetero vaikkei ole edes kokeillut suuteloa tai seksiä saman sukupuolen kanssa. Mä en käsitä sitä miten, joku voi olla niin varma siitä. Tai käsitänhän minä, elin itsekin sokeasti. " Muka Pekka

"Haukkuvat uskovaiset mutta eivät silti suutele samaa sukupuolta. Pesevät kätensä koko keskustelusta ja ottavat kruunun itselleen puolustajina." Muka Lesbo

"Mua henkilökohtaisesti ärsyttää ateistit jotka sanoo et homot on ihan jees

Sitten kun niitä vähänkään yrittää kosketella tai antaa suukon niin ne ottaa hepulit ja käy mesoomaan.

Eli onko homot jees vai eikö ne ole?

Homofobiat paljastuu hetkessä. Eli se "homot on jees" hokema on vain niiden egoilua. Ylentävät itsensä uskovaisia korkeammalle.

Henk.koht minulle samaa porukkaa kuin fundamentalistit. KYLLÄ YHDEN SUUDELMAN KESTÄÄ!"

Muka kolmas heti perään.