Mieheni rakastui toiseen, ero edessä
Asutaan vielä ulkomailla. Mies rakastui täällä toiseen suomalaiseen perheenäitiin, ja nyt sitten perustavat uusperhettä. Mua ei kyllä kiinnosta jäädä tänne asumaan, joten muutan varmaan lasten kanssa Suomeen. Mutta onko se oikein lasten isää kohtaan?
Kommentit (40)
Tosi paska tilanne. Sinuna en kyllä tuossa miettisi, mikä on oikein lasten isää kohtaan, vaan lapsia kohtaan. Kuinka vanhoja lapsenne ovat? Yli 6-vuotiaat voivat matkustaa yksin lentokoneella. Aikooko miehesi jäädä asumaan nykyiseen kotimaahanna pitkäksi aikaa? Onko sinulla siellä työtä?
jäädä tänne asumaan rakkaansa kanssa. Olen nyt sitten aika yksin, joten haluan tukiverkkojen luokse asumaan. Yh:na en pärjää täällä.
ap
Ei. Mutta onko se oikein äitiä kohtaan että jäätte?
mikä on oikein lapsia kohtaan. Millä tavalla lastenelinolot säilyisivät mahdollisimman hyvinä, miten suhde toiseen vanhempaan säilyy? Sinulla ei ole velvollisuutta jäädä sinne isän takia, mutta mieti mikä on kokonaisuuden kannalta paras ratkaisu. Pärjäätkö ja jaksatko itse siellä, säilyykö isäsuhde jos muutatte Suomeen, säilyykö se jos jäätte sinne?
jos tuosta vain kaappaat lapset kainaloon ja lähdet.
Sieppauksesta tai lapsikaappauksestakin saatetaan puhua.
Rakastunut isä ei ainakaan ajattele lastensa parasta ja yleensä ne lapset jäävätkin vähän niin kuin katselijoiksi siihen suhteeseen. Älä siis murehdi isän oikeuksia tai isä-lapsi-suhdetta. Itse on sopan keittänyt, joten varmaan sen sitten myös syö.
Miehen kanssa oli eri juttu, kun oli 2 palkkaa. Siksi olisi väärin että mun pitää jäädä tänne kitumaan, kun mies elää omaa unelmaansa.
Lapset ovat niin paljon äidin perään, ettei miehen yksinhuoltajuus tulisi edes kyseeseen. Lisäksi varmaan kuolisin jos joutuisin luopumaan lapsistanikin.
viedään toiseen maahan. Näitä tapauksia on useita vuosittain. Muistanet esimerkiksi Campoksen?
Höpö höpö :D
viedään toiseen maahan. Näitä tapauksia on useita vuosittain. Muistanet esimerkiksi Campoksen?
Höpö höpö :D
sitä varmaan saakin palata, mutta jos isä haluaa yhteishuoltajuuden, niin eikö se silloin meinaa sitä, että lapset lentävät sitten maasta toiseen sovittuina ajankohtina?
Taustaksi niille joita asia kiinnostaa voi lukea Dialogin artikkelin aiheesta. Kaappaaja on yleensä äiti. Dialogi, 4/2005(4), 37.
"Kerstin Campoy ja Outi Koski olivat tyypillisiä lapsensa kaappaajia. Kaappaaja on yleensä äiti, joka haluaa palata omaan kotimaahansa. Myös viivyttely ja lasten piilottelu kuuluvat kuvaan.
Siviilioikeuden professori Urpo Kangas opettaa Helsingin yliopistossa perhe- ja perintöoikeutta, johon kuuluvat myös kansainväliset asiat. Niinpä hän on pitkään seurannut alan lainsäädäntöä ja käytäntöjä.Kansainväliset lasten huoltoriidat ja kaappaukset kuuluvat ongelmista vaikeimpiin, eikä niille loppua näy. Päinvastoin, sitä mukaa kuin kansainväliset avioliitot yleistyvät tulee lisää huoltoriitoja ja lapsikaappauksia. Suomessa ollaan tällä tiellä vasta alussa.
– Ongelmia tulee etenkin, jos toinen muuttaa omaan kotimaahansa. Hänelle voi tulla paineita ottaa oikeus omiin käsiinsä ja hakea lapsi luokseen.
Lapsikaappaus on varma keino menettää huoltajuus. Usein kaappaaja on se, joka on oikeudessa hävinnyt lapsen lähihuoltajuuden, vaikka olisikin saanut yhteishuoltajuuden. Kankaan mukaan varsin yleistä kaikissa maissa on, että pienen lapsen lähivanhemmaksi määrätään äiti. Toisenlainen päätös on poikkeus.
– Jos äiti häviää lähihuoltajuuden, siihen on ilmeisesti ollut jokin syy. Päätös herättää hänessä usein katkeruutta. Kaappaaja onkin yleensä äiti.
Kangas ei usko, että eri maiden tuomioistuimet juuri suosisivat huoltoriidoissa oman maan kansalaisia. Tutkimustietoa asiasta ei Suomessa ole.
Kaappauksia sattuu myös avioliitossa. Yksi tyypillinen tapaus on Kankaan mukaan sellainen, jossa äiti tulee Suomeen synnyttämään toista lastaan ja jää sille tielleen molempien lastensa kanssa. Säädösten mukaan vanhempi lapsi tulee palauttaa, mutta vastasyntynyt saa jäädä.
”Haagin sopimus on ollut menestystarina”
Yleistyviä lapsikaappauksia vastaan alettiin etsiä keinoja 1970-luvun puolivälissä. Vastaus oli Haagin kansainvälinen sopimus, joka saatiin voimaan 1980. Suomi ratifioi sen 1990-luvun puolivälissä. Tähän mennessä sen on ratifioinut noin 80 valtiota.
Koko artikkelin voi lukea täältä:
Palasin lasten kanssa Suomeen. Täällä pärjään. Iso suku ja hyviä ystäväperheitä lähellä. Suomessa pärjäämme palkallani.
Mies on kerjännyt takaisin, mutta vaikka vieläkin joskus häntä ikävöin, niin en vain voi antaa anteeksi. En, en, en, saatikka unohtaa.
Niin, mies alkoi kerjäämään takaisin, kun huomasi ettei uusi nainen aiokaan elättää häntä ulkomaankohteessamme. Mies unohti autuaasti, että mun isän yhteyksien kautta sai paikan, koska MEIDÄ PERHE YHDESSÄ halusi ulkomaille. Kun isä halusi "hyvittää" sen, etten aikanaan päässyt edes vaihto-oppilaaksi tai kielikursseille, kun miedän perheellä ei silloin ollut vara. Uskoiko mies pienessä mielessään, että saisi pitää isäni järkkäämät talot, palvelusväen, palkan + muut edut, kun heivaa mut ja lapset?!??!!??!!?
Voimia sulle rankkaan koitokseen.
Monta kertaa olen pyytänyt
Vierailija - 05.06.11 12:45 (ID 12803272
Koita nyt päättää jo!
no minä en kyllä ajatellut kertoa tälle naiselle. He ovat olleet yhdessä kymmenisen vuotta ja lienee ihan normaalia että välillä ihastutaan muihin? Minäkin olen ihastunut lukemattomia kertoja, joskaan en kehenkään ole ikinä minkäänlaista kontaktia ottanut, en aio pettää miestäni saati sitten erota.
Myönnettäköön että tämän miehen puolelta ihastus on varmaan vähän normaalia voimakkaampaa koska on sen minullekin kertonut, naisen nettijutuista päätellen kun mies nyt ei ainakaan mikään seikkailijatyyppi ole. Minä en ole tähän lähtenyt mitenkään mukaan, olen sanonut että olen naimisissa samoin kuin hän, pidän häntä ihan miellyttävänä joten ihastuksensa ei ole minulle mitenkään vastenmielistä mutta ei siitä sen enempää. En aio vaimolle kertoa koska en halua heille sen suurempaa kriisiä aiheuttaa, eikä pari tekstiviestiä nyt mielestäni ole vielä ihan pettämistä kuitenkaan. Itse en toki ilahtuisi jos mieheni vastaavia viestejä lähettelisi, mutta jos mitään muuta ei tapahtuisi niin ei se nyt maailmaa kaataisi kuitenkaan.
Jos nyt jostain syystä sattuisin kuitenkin eroamaan (mitä ei minun puoleltani ole suunnitelmissa, mutta eihän sitä muuten koskaan voi tietää mitä elämässä tapahtuu), niin ainakaan tähän mieheen en olisi "iskemässä". Teoriassa voisin niin tehdä jos hän olisi vapaa tai edes lapseton, mutta en todellakaan naimisissaolevaan perheenisään, en myöskään vaikka hän eroaisia (mitä heillä ei nyt kuitenkaan ole tietääkseni mitenkään ole ajankohtaista).
JOS he muusta syystä eroaisivat tai ajatutuisivat hyvin hankalaan tilanteeseen, voisin viesteistä naiselle kertoa selvyyden vuoksi, mutta tätä pidän kuitenkin sen verran harmittomana että nyt en mene kertomaan. Tosin sanottakoon että mies ei ole mitenkään sanonut että minun pitäisi pitää hänen yhteydenottoaan salassa, ei kuitenkaan ole ainakaan tietääkseni asiasta itse vaimolleenkaan sanonut.
nainen on kertonut nettipalstalla parisuhteensa ongelmistaan. Mistä tiedät, että kyseessä on sama henkilö?
Minusta voisit edes vihjaista naiselle jotain, sillä jos miehen ihastus on tosiaan tavanomaista voimakkaampaa ja nainen on netissä kertonut ihastumisen jälkeen alkaneista ongelmista parisuhteessa, voisi se selittää asioita myös vaimolle. Jos viestit ovat harmittomia, niin miksei niistä voisi kertoa? tai siis kuinka harmittomia viestit olivat? Ehkä et kuitenkaan aiheuttaisi suurempaa kriisiä, vaan toisit selvyyden nykyisen mahdolliseen kriisiin?
On muuten munaton mies, jos ihastuu niin kovasti, että kertoo siitä ihastuksen kohteellekin ja se vaikuttaa jo parisuhteeseenkin, muttei silti kerro vaimolle.
Ja tuolle aiemmalle kirjoittajalle toivon kaikkea hyvää!
Luin jostain, että avioero on tavallistakin vaikeampi, jos se tapahtuu jonkun komannen osapuolen vuoksi. Tukiverkkojen puuttuminen tekee varmaan tilanteesta kaamean. Ehkä palaat kuitenkin Suomeen ennen kuin tilanne on täysin sietämätön tai pidät ainakin mahdollisuuden auki, ettet menetä järkeäsi?
Itse en olisi omaa eroa kestänyt ilman tukiverkkoja, vaikkei toista naista ollutkaan kuvioissa.
http://www.kaapatutlapset.fi/apua%20ja%20neuvoja.html#kaapattu
Kansainvälisestä lapsikaappauksesta on Haagin lapsikaappaussopimuksen mukaan kysymys,
kun seuraavat edellytykset täyttyvät:
• lapsi on alle 16-vuotias
• lapsella on välittömästi ennen kaappausta asuinpaikka Haagin sopimukseen sitoutuneessa valtiossa (esimerkiksi Suomessa)
• lapsi on viety toiseen Haagin sopimukseen kuuluvaan valtioon
• hakijalla on yksin tai yhdessä toisen kanssa oikeus määrätä lapsen asuinpaikasta (eli yleensä tarkoittaa sitä, että hakijalla on joko lapsen yksin- tai yhteishuoltajuus)
• hakija on tosiasiallisesti käyttänyt huoltoon liittyviä oikeuksia (eli lapsi on asunut hänen kanssaan ja/tai hakija on tavannut lasta säännöllisesti)
• hakija ei ole antanut suostumustaan poisviemiselle tai palauttamatta jättämiselle.
---
Toisesta Haagin sopimuksen ratifioneesta maasta lapset palautetaan. Eli Suomesta lapsesi palautettaisiin, jos nyt asutte sellaisessa maassa, joka on ratifioinut Haagin sopimuksen ja jos isä sitä vaatii.
Asiasta pitää siis sopia yhteisymmärryksessä sinun ja lasten isän välillä tai käydä oikeutta siinä maassa, jossa nyt asutte.
nainen on kertonut nettipalstalla parisuhteensa ongelmistaan. Mistä tiedät, että kyseessä on sama henkilö?
toki, koska kyseessä ei ole tämä palsta, vaan reksteröitymistä vaativa. Palstalla on monia muitakin, joiden kanssa tunnemme ihan henkilökohtaisesti :)
Onkohan tuo kovinkin yleistä rakastua maanmieheensä ulkomailla? Itse asun myös ulkomailla ja olen yhtä vastavaa tapausta sivuta seurannut.
Mikähän tuohon on syynä, että on näinkin yleistä?
Tällä tuntemallani pariskunnalla oli käsittääkseni (ja jätetyn petetyn puolisonkin käsityksen mukaan) kaikki hyvin parisuhteessa, kunnes uusi ihastuminen tuli kuvioihin.
teillä on yhteishuoltajuus,ni se ei ookka niin simppeliä.voimia!