Mitä mieltä vanhemmista jotka eivät kustanna autokoulua?
Eiks tuo ole välttämättomyys jokaiselle nuorelle?
Mitä mieltä olet niistä vanhemmista jotka eivät vaivaudu tekemään mitään jotta nuori sen saisi?
Kommentit (144)
Kyllä ajokortti kuuluu perusvarustukseen ihmisellä. Tietenkään sille ei voi mitään, jos ei riitä rahat, mutta keskiluokkaisen perheen kyllä tulee se maksaa. Muistan jo 90-luvulla, syvimmän laman aikana, kun ihan jokainen tavallisen perheen lapsi sai ajokortin vanhemmiltaan. Ihan köyhimmät sosiaalitapaukset ei saaneet ja niistäkin monet sai sossulta maksusitoumuksen, kun opiskeli esimerkiksi ammattikoulussa autopuolella, niin ajokortti on aikalailla itsestäänselvyys.
Kyllä ajokortti kuuluu perusvarustukseen ihmisellä. Tietenkään sille ei voi mitään, jos ei riitä rahat, mutta keskiluokkaisen perheen kyllä tulee se maksaa. Muistan jo 90-luvulla, syvimmän laman aikana, kun ihan jokainen tavallisen perheen lapsi sai ajokortin vanhemmiltaan. Ihan köyhimmät sosiaalitapaukset ei saaneet ja niistäkin monet sai sossulta maksusitoumuksen, kun opiskeli esimerkiksi ammattikoulussa autopuolella, niin ajokortti on aikalailla itsestäänselvyys.
on 90-luvulla kaikki tavallisten perheiden lapset saaneet vanhempien kustantaman ajokortin? Ei meidän suunnalla vaan!
Eiks tuo ole välttämättomyys jokaiselle nuorelle? Mitä mieltä olet niistä vanhemmista jotka eivät vaivaudu tekemään mitään jotta nuori sen saisi?
Itse ajoin kortin vasta kun ostin kesämökin, täällä pääkaupunkiseudulla ei todellakaan tarvitse korttia.
Omani ovat saaneet ylioppilaslahjaksi tuon summan, kuten minäkin, mutta kukaan heistä ei ole sillä rahalla korttia ajanut. Koska eivät sitä koe tarvitsevansa.
mutta hämmästyttää nuo vastaukset, että joutuu hanttihommiin jos ei saa ajokorttia : O
Ainakin täällä Helsingissä monet mun ajokortittomat ystävät ovat toimistoilla ihan esimiesasemissa eikä heiltä ole vaadittu ajokorttia/autoa.
Sen sijaan voisin kuvitella, että monessa "hanttihommissa" ajokorttia saattaisi tarvitakin (?)
Ja tuokin aivan puppua, että lukiolainen ei voi tehdä muuta kuin opiskella... itse aikoinaan olin 2-3 iltana ja lauantaisin töissä ja hyvin jäi rahaa hurvitteluun ja siihen ajokorttiinkin. Ja kirjoituksetkin meni ihan kunnialla.