Mitä mieltä vanhemmista jotka eivät kustanna autokoulua?
Eiks tuo ole välttämättomyys jokaiselle nuorelle?
Mitä mieltä olet niistä vanhemmista jotka eivät vaivaudu tekemään mitään jotta nuori sen saisi?
Kommentit (144)
Mites helvetissä velkasesta pesästä saat yhtään mitään rahaa? Ja ei mulla ollu lapsille mitään tiliä silloin. Ja tietääkseni käyttöoikeuden voi lapsensa tiliin säilyttää, silloin tili on yhteinen. Hei haloo daiju!
eiks pankit nykyään enään vaadi että on jonkinlainen henkivakuutus joka maksaa 'pesän' velat jos velkaa aiot ottaa?Ettekste itse ajatelleet asiaa velkaa otteassanne
toivon että sulle käy noin voit sitten syödä paskaa täynnä olevas sanasi. Vaikka tottakai se vakuutus yhtiö lupaa sulle kuun taivaalta kun vakuutusta otat mutta odotas kun tulee aika hakea se kuu taivaalta. silloin voi maistua aika hevosen paskalta nuo sun sanas. Omalla kohdalla kyse n työkyvyn menettämisestä johon oli vakuutus..
kertoi kauppiksessa tapauksesta, jossa perheen lapset yksi kerrallaan 18v täytettyään haastoi isän oikeuteen siksi, että tämä ei maksanut heille autokokoulua. Ja lapset voittivat joka kerta!!! Oikeus katsoi, että ajokortti on niin tärkeä asia, että vanhempien velvollisuus on se hankkia, vaikka lapsi on 18v.
pulassa elämisen ihannoivia jne jne ja leskejä ja yh vanhempia jne jne
Mutta eiks kuitenkin vanhempien kantsisi edes yrittää auttaa nuorta
Minä en muista lukiovuosistani ketään joka ei olisi halunnut ajokorttia. Ei vaikka heillä olisi ollut tuollaiset luuseri vanhemmat jotka sanovat että heidän nuori ei sitä halua.
Vittu joo, varmaan amerikassa
kertoi kauppiksessa tapauksesta, jossa perheen lapset yksi kerrallaan 18v täytettyään haastoi isän oikeuteen siksi, että tämä ei maksanut heille autokokoulua. Ja lapset voittivat joka kerta!!! Oikeus katsoi, että ajokortti on niin tärkeä asia, että vanhempien velvollisuus on se hankkia, vaikka lapsi on 18v.
olet oikeasti taloudellisesti velvollinen lapsestasi niin kauan kunnes hän on taloudellisesti itsenäinen.
Esim down-lapsen avioero isä joutuu maksamaan elatusta niin kauan kun lapsi elää, koska taloudellisesti itsenäistä hänestä ei tule
i]
[/quote]
olet oikeasti taloudellisesti velvollinen lapsestasi niin kauan kunnes hän on taloudellisesti itsenäinen. Esim down-lapsen avioero isä joutuu maksamaan elatusta niin kauan kun lapsi elää, koska taloudellisesti itsenäistä hänestä ei tule
[/quote]
terveistäkään, joten älä nyt suolla puppua.
taloudellisesti itsenäiseksi
niin eiks se tarkoita sitä että edes johonkin vaivautuisisit jotta hän saisi edes jotain elämällään tehtyä
..tileille, mitkä meille on vauvana avattu. Samallalailla koitetaan tehdä miehen kans nyt oman lapsen kohdalla..tai jos ei ajokorttia aja, niin jotain isompaa hankintaa varten olisi säästöjä. Joka kuukausi edes 5e jemmaan lapsen tilille. Parempi sekin kuin ei mitään :)
Minä en muista lukiovuosistani ketään joka ei olisi halunnut ajokorttia. Ei vaikka heillä olisi ollut tuollaiset luuseri vanhemmat jotka sanovat että heidän nuori ei sitä halua.
No minulle se ajokortti ei olisi ollut välttämättömyys. Mutta ajoin, kun suku osaksi maksoi. Hassu juttu, että ajokortin maksamisesta tehdään kunnia asia :) Toisille on toiset asiat tärkeämpiä kuin toiset, jos ei pidä kunnia asiana hankkia lapselle sitä korttia, luultavasti ei tule säästettyä sitä varten, jos rahaa ei muuten hirveästi ole. Se että on varaa kustantaa lapselleen kortti, on ihan hyvä juttu, mutta ei asia jolla kannattaa itseään jalustalle nostaa.
No minulle se ajokortti ei olisi ollut välttämättömyys. Mutta ajoin, kun suku osaksi maksoi. Hassu juttu, että ajokortin maksamisesta tehdään kunnia asia :) Toisille on toiset asiat tärkeämpiä kuin toiset, jos ei pidä kunnia asiana hankkia lapselle sitä korttia, luultavasti ei tule säästettyä sitä varten, jos rahaa ei muuten hirveästi ole. Se että on varaa kustantaa lapselleen kortti, on ihan hyvä juttu, mutta ei asia jolla kannattaa itseään jalustalle nostaa.
Tosin sain avustusta isovanhemmiltani. Omille lapsilleni joudun varmaan kustantamaan ajokortit, koska tuskin äitini mitään lapsenlapsilleen antaa.
äitini oli yksinhuoltaja, rahaa oli vähän eikä äidillä itselläkään ollut korttia eikä tietenkään myöskään autoa. Eipä tullut itselle mieleenkään kinuta korttia. Ajoin kortin sitten myöhemmin yli kolmikymppisenä.
Itselläni taloudellinen tilanne on hyvä ja olen ajatellut asian niin että kun meillä kaksi tytärtä on siinä iässä että kortti on ajankohtainen niin he saavat "tienata" sen kortin tekemällä pikkutöitä meidän omassa yrityksessä. Oppivat samalla ettei asioita saa ilmaiseksi vaan niiden eteen on nähtää vaivaa.
kaveripiiristä jolle ei sitä maksettu. Onneks mummo oli säästänyt mulle rahaa tilile niin paljon, että sain sillä maksettu amelkein kokonaan. Loput opintolainalla.
Itse aion ehdottomasti (mikäli ei ole jotain ihmeellistä tilannetta ettei olisi rahaa) maksaa poikani autokoulun. Joskus se vaan on pakko hommata se kortti, kaikki ei asu ison kaupungin keskustassa.
Tollaset laskut voi romuttaa nuoren talouden ihan kokonaan pitkäks aikaa. Et jos ei maksa niin varmistaa ainakin että nuori pärjää ja raha-asiat on hoidossa jos itse maksaa.
miksi kortti olisi välttämättömyys? Voihan sen myöhemminkin ajaa, sitten kun on varaa.
Meillä nuori hankki itse rahoista puolet ja me maksoimme toisen puolen kustannuksista.
Enempään ei meillä ollut varaa.
Perheessä useampi lapsi ja pienet tulot. Ei se mistään viitsimisestä ole kiinni...
Eiks tuo ole välttämättomyys jokaiselle nuorelle?
Mitä mieltä olet niistä vanhemmista jotka eivät vaivaudu tekemään mitään jotta nuori sen saisi?
Itse en pidä vanhempiani luusereina vaikka en korttia saanutkaan. Eikä pitänyt meidän luokalta moni muukaan.
Mutta se on miten on kukin kasvatettu, Naapuri luokan diiva porasi kaksi viikkoa kun oli niin tyhmä ettei saanut autokoulua suoritettua ja isi ei voinut sitä hänelle ostaa. Tämmöisille tapauksille on vaikea selittää että kaikkea ei voi ostaa rahalla..
ja noilla omilla säästöillä kustansin ajokortin ja kakkosvaiheen
Ihanko oikeasti näin monet vanhemat ovat stä mieltä, että lapselle on kaikki tarjottava valmiina hopealautaselta vai ovatko kirjoittajat oikeasti lukiolaisia, jotka yrittävät painostaa vanhempia kustantamaan autokoulun.
Lapsuudenkotini ei ollut millään tavalla köyhä, mutta vanhemmilleni oli tärkeää kasvattaa minut ja veljeni itsenäisiksi joten kaikkea ei todellakaan tarjottu valmiina ja molemat kävimme lukioaikana kesäisin ja viikonloppuisin töissä tienaamassa rahaa omiin huvituksiin.
Olen suunnitellut tekeväni lapsen kanssa sopimuksen, että maksan autokoulusta puolet, jos hän säästää itse toisen puolen. Katsoin, että täällä Tampereelle autokoulujen hinnat lähtevät noin 1400 eurosta (+kakkosvaihe, johon lapsella on kaksi vuotta aikaa säästä) enkä pidä mitenkään kohtuuttomana, että lapsi säästää muutaman satasen autokoulua varten, jos kortin haluaa.
Olen ollut työelämässä osa- ja kokoaikaisena jo yli kymmenen vuotta eikä yksikään työpaikoistani ole vaatinut ajokorttia. Varmasti löydämme lapsellekin kesätyötä, jossa ajokortti ei ole välttämätön.
Kaupunhinosassa, jossa nyt asumme, tuntuu lähes joka teinillä olevan joko mopo tai mopoauto, vaikka julkinen liikenne toimii kohtuullisen hyvin. Meidän lapsemme ei vahempien kustantamana tuollaista turhaketta saa. En asetu poikkiteloin, jos haluaa laittaa omat rahansa mopoon, mutta en suostu olemaan teinille mikään pankkiautomaatti, josta saa kaiken kinuamansa.
Työkaverini kertoi naapurinsa ostaneen mopoauton perheen 17-vuotiaalle tytölle ja samalla sanoneen 15-vuotiaalle, että tämä saa siskonsa mopoauton vuoden päästä, kun isosisko saa B-kortin. Nuorempi tyttö oli ilmoittanut, että ei suostu ajamaan siskonsa "jämillä" vaan haluaa vuoden päästä oman uuden mopoauton. Mielenkiinnolla odotan saako teiniprinsessa tahtonsa läpi. Tämän ketjun vastauksista päätellen saa.
minä ja mies olemme molemmat kustantaneet autokoulumme itse. Ihan kokonaan, jokaikisen kulun mitä siihen on liittynyt.
Omille lapsilemme pyrimme tuon vielä maksamaan, mutta en pidä sitä pakkona tai välttämättömyytenä.
Ilmankin pärjää. Ei se ole vanmhempien asia, kiva jos joku sen maksaa haluaa taikka lainaa lapselleen, minä en aio maksaa kun se aika koittaa.
Eikä maksettu minulle, lainaa otin pankista sen verran ja takaisin maksoin.
maksaako vai ei.
Mulle tuli yllätyksenä kun äiti sanoi mulle ja siskolle että alkakaas soittelemaan autokouluihin, milloin seuraava kurssi alkaa. Itse olin 20 ja sisko 21.
Äiti ja äidin mies keskipalkkaisissa(?) töissä ja iso asunto vastikkeineen.
Itse olin sitä mieltä etten korttia tarvitse, mutta äiti sitten puoliväkisin minutkin autokouluun työnsi.
Osti siskolle vanhan auton ja minun autosta maksoi puolet (400€ siis molemmille).
Kyllä sitä puuroa ja keittoa syötiin ja ilmeisesti äiti oli jonkun verran säästänyt että sai maksettua autokoulut ja autot. Selvis se syykin sitten, halusvat muuttaa korpeen ja että käytäis kylässä ja onhan tuota tullut käytyäkin.
Olisin varmaan säästänyt korttiin ja autoon itse sitten kun olisin tuntenut sitä tarvitsevani, täällä on ihan hyvät liikenneyhteydet lähiympäristöön.
tottakai niissä tilastoissa ne köyhimmät on juuri niitä sairaita jotka ei pysty käymään töissä ja on siksi köyhiä, eikä toisinpäin:D
Olen köyhästä perheestä ja itsekin köyhä eikä sen sairaampia olla kuin muutkaan:D Ei se köyhyys sinänsä sairaaksi tee.