Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi minua ei huolita hiekkalaatikon mammarinkiin?

Vierailija
13.10.2010 |

Olen oikeasti yrittänyt päästä mukaan keskusteluihin. Huomaan kuitenkin, että minulle yleensä puhuu vain se kaikkein empaattisin äiti tai sitten ei kukaan. Kun itse aloitan keskustelun, joku vastaa kohteliaasti, mutta vaihtaa paikkaa tai keskustelukumppania heti kun se on mahdollista.

Mikähän minussa oikein on? Millaisia äitejä sinä välttelet? Jospa tunnistaisin jostain kuvauksesta omia piirteitäni...

Kommentit (63)

Vierailija
61/63 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin lapsikin oppii oikeat termit. Puhutteko te tädittelijät muuten muillekin ihmisille, vaikka miehellenne tädeistä, jos ette muuta sanaa tunne.

Ettekös sano miehellenikin, että "kysy tolta naiselta tuolla". Ihan samalla tavalla voi sanoa lapsellekin. Ja näin minä teenkin. Voi muuten myös käyttää "hän"-pronominia: "Sano hänelle hei". Nämä tädittelijät muuten harrastavat myös sitä, että puhuvat suunnilleen kouluikäiselle vielä kolmannessa persoonassa itsestään ja lapsesta: "Äiti käy nyt pissalla. Tuleeko Adalmiina mukaan?"

Vierailija
62/63 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti, se kuulostaa pahalta. Eihän sen pitäisi, mutta kuulostaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/63 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vieraita naisia. Jos "nainen"-sanasta saa jotain huonoi fiboja, kannattaa tutkituttaa päänsä. Voitko kertoa, millä nimellä kutsut vieraita naisia aikuisille tuttavillesi, kuten miehellesi.

Oikeasti, se kuulostaa pahalta. Eihän sen pitäisi, mutta kuulostaa.