Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi minua ei huolita hiekkalaatikon mammarinkiin?

Vierailija
13.10.2010 |

Olen oikeasti yrittänyt päästä mukaan keskusteluihin. Huomaan kuitenkin, että minulle yleensä puhuu vain se kaikkein empaattisin äiti tai sitten ei kukaan. Kun itse aloitan keskustelun, joku vastaa kohteliaasti, mutta vaihtaa paikkaa tai keskustelukumppania heti kun se on mahdollista.

Mikähän minussa oikein on? Millaisia äitejä sinä välttelet? Jospa tunnistaisin jostain kuvauksesta omia piirteitäni...

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) tupakoivat 2) muuten pahalle haisevat 3) oranssinaamaiset, hajuvedelle löyhkäävät valkaistut lantiofarkkumammat 4) tuttipullomammat 5) lapsiaan liikaa pukevat mammat 6) muita naisia "tädittelevät" mammat 7) muuten överilässyttävät mammat 8) lapsilleen huutavat mammat 9) ylikireät, niuhomammat - sellaiset jotka seuraavat haukkana hiekkiksellä joka liikettä ja saavat ylimitoitetun raivarin, kun taapero tekee väärän liikkeen. 10) mammat, jotka eivät lue mitään eivätkä tiedä mitään. Joiden kannsa ei voi avata keskustelua, kun toinen on ihan pihalla kaikesta. 11) reilusti ylipainoiset mammat 12) huonostipukeutuvat mammat 13) rytmimammat. Ilmestyvät joka päivä puistoon tasan klo 9.30 ja häipyvät tasan klo 11.30. Tunnistatko tästä itsesi?

Eipä tällä listalla paljon juttuseuraa jää...

Vierailija
22/63 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä jotka viljelevät kirosanoja, jotka puhuvat rumia, jotka haukkuvat toisia lapsia tai äitejä, jotka pätevät rikkauksillaan, jotka haisevat hieltä tai alkoholilta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en myöskään hakeudu tupakoivien seuraan,toki sitten juttelen ja olen kohtelias,jos minua lähestyvät. En myöskään mielelläni seurustele sellaisten vanhempien kanssa,jotka puhuvat rumasti lapsilleen,jopa kiroilevat.Hyi!

Vierailija
24/63 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosissasi? :D no jo on kriteerit.

"toi ihminen on ihan persiistä kun se on pukenut ihan selvästi lapselleen liikaa. Ja toikin tossa sano mua tädiksi, painukoon vi**uun täteineen, tädittelijöistä ja niiden lapsita ei tule koskaan ihmisiä"

Vierailija
25/63 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyydyttämään juttelutarpeeni. Seuraa kun on muuallakin kuin puistoissa sitten muuna aikana.

Ja jos ei tuo pari äitiä ole paikalla, niin voin vaikka lukea kirjaa puistossa ollessani. Laatu korvaa ehdottomasti määrän.

Vierailija
26/63 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vain "karsastan" heitä eli välttelen ilman mitään sen kummempia ajatuksia. Jos tällainen ihminen tulee minulle puhumaan, niin vastailen kyllä ihan kohteliaasti. Tosin saatan todeta, etten ole hänen tätinsä, jos hän niin kuvitteli.

Vierailija
27/63 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään näistä ei sovi itseeni ja silti aina jäin ulos keskusteluista. Tytöthän on näitä syrjijiä jo lapsina ja usein aikuiset naiset toistaa samaa kaavaa.

Vierailija
28/63 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) tupakoivat 2) muuten pahalle haisevat 3) oranssinaamaiset, hajuvedelle löyhkäävät valkaistut lantiofarkkumammat 4) tuttipullomammat 5) lapsiaan liikaa pukevat mammat 6) muita naisia "tädittelevät" mammat 7) muuten överilässyttävät mammat 8) lapsilleen huutavat mammat 9) ylikireät, niuhomammat - sellaiset jotka seuraavat haukkana hiekkiksellä joka liikettä ja saavat ylimitoitetun raivarin, kun taapero tekee väärän liikkeen. 10) mammat, jotka eivät lue mitään eivätkä tiedä mitään. Joiden kannsa ei voi avata keskustelua, kun toinen on ihan pihalla kaikesta. 11) reilusti ylipainoiset mammat 12) huonostipukeutuvat mammat 13) rytmimammat. Ilmestyvät joka päivä puistoon tasan klo 9.30 ja häipyvät tasan klo 11.30.

mammoja, jotka välttelevät em. äitejä ;D

Vierailija
29/63 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun muutettiin uudelle alueelle, huomasin saman, että mun on mahdoton tutustua keneenkään. Edellisessä asuinpaikassa sain puistosta monia kavereita ja ystäviäkin, joista muutaman kanssa olemme edelleen tekemisissä!

Uudella alueella aloin ihmetellä, miksi minua kartettiin. Olin kuitenkin kaikille ystävällinen, menin aina esittäytymään jos paikalla oli joku, ketä en ollu tavannut, pukeuduin ihan normaalisti enkä ole ylipainoinen ym. jutut mitä joku tuossa luetteli. Tutustuin erääseen rivitalossa asuvaan äitiin, joka kertoi että hänelle ei puhuta puistossa! Tajusin, että oma kohteluni johtuu siitä, että asumme vanhemmasa oktalossa! Kaikki muut uuden alueen mammat asuvat juuri rakennetuissa uusissa taloissa, ja heidän porukkaansa ei siis mahtunut ne, jotka asuvat toisin!

Aivan uskomatonta, että aikuiset ihmiset voi käyttäytyä näin! Voi vain miettiä, minkälaisia lapsia he kasvattavat, jos itse syrjivät puistossa perhettä, joka asuu -KAMALAA!- rivitalossa tai VANHASSA talossa!

Tunsiko joku piston sydämessään?

Vierailija
30/63 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun niin tohkeissani naputtelin...

Vierailija
31/63 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) tupakoivat

2) muuten pahalle haisevat

3) oranssinaamaiset, hajuvedelle löyhkäävät valkaistut lantiofarkkumammat

4) tuttipullomammat

5) lapsiaan liikaa pukevat mammat

6) muita naisia "tädittelevät" mammat

7) muuten överilässyttävät mammat

8) lapsilleen huutavat mammat

9) ylikireät, niuhomammat - sellaiset jotka seuraavat haukkana hiekkiksellä joka liikettä ja saavat ylimitoitetun raivarin, kun taapero tekee väärän liikkeen.

10) mammat, jotka eivät lue mitään eivätkä tiedä mitään. Joiden kannsa ei voi avata keskustelua, kun toinen on ihan pihalla kaikesta.

11) reilusti ylipainoiset mammat

12) huonostipukeutuvat mammat

13) rytmimammat. Ilmestyvät joka päivä puistoon tasan klo 9.30 ja häipyvät tasan klo 11.30.

Tunnistatko tästä itsesi?

Tuli mieleen Hitler

Vierailija
32/63 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin jos 7 tulisi puistoon niin saattaisin mennä piiloon kun on niin ankaran oloinen. Himouskovaiselta tai raskaana tupakoivalta saattaisin todella uteliaana ihmisenä kysyä miten hän on päätynyt täysin toisenlaiseen ratkaisuun kuin minä.

Vierailija
33/63 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme luhtitalossa, Helsingin esikaupungissa. Viiden perheen mammat lähes aina pihalla. Nämä äidit tupakoivat kaikki ja ovat tosi kovia juoruilemaan. Kahden perheessä juodaan liikaa ja bileitä lasten kotona ollessa. Ovat tosi kiinteä ryhmä. Hetken voit jutella mutta olet ulkopuolinen.

Muutaman perheen äidit pihalla ajoittain, ovat kaikille ystävällisiä eivätkä klikkiydy.

Jospa muillakin pihoilla näin. Ehkäpä on parempi et ap onkin ulkopuolinen. Mieluummin yksin kuin huonossa seurassa

Vierailija
34/63 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kokemukseni on tosiaan tästä naapurustosta, eli samanlaisissa taloissakin asutaan. Mutta meidän perhe on kyllä muuten vähän erilainen. Ehkä se johtuu sitten siitä.

Kiva, että tähän tuli kommentteja!

ap

Vierailija
35/63 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sano, että olisit samanlainen, mutta hän väittää varmaan myös, että me olemme inhottavia kun emme ystävystyneet hänen kanssaan.

Hän tuli perhekerhoon ja nousi ylös ja katsoi ylimielisesti meitä ja esitteli itsensä, kertoi miehensä nimen, lapsensa ja ammattinsa. Ok, ei siinä vielä mitään. Itse hätkähdin vähän kun huomasin, että olin tullut perhekerhoon niin, että tulin vain paikalle, näytin lapsille leikkipaikan ja hain kahvikupin ja osallistuin keskusteluun ja lärpätykseen. En edes muistanut puolienkaan nimiä, eikä niillä väliä edes ollut.

No tämä samainen äiti jatkoi samaa korrektia linjaansa. Kahvilla esitti, että mikä olisi tänään päivän puheenaihe, mistä voisimme keskustella. Taas häpesin, olin vain istahtanut kahvikupin kanssa pöytään ja lörpöteltiin, mitä sattui tulemaan mieleen. Vaikka eilisistä salkkareista tai siitä kun sukassa on pottuvarpaan kohdalla reikä, eikä sitä aamulla huomannut.

Ilmapiiri muuttui hyvin vaivautuneeksi jostain kumman syystä:)

Kun muutettiin uudelle alueelle, huomasin saman, että mun on mahdoton tutustua keneenkään. Edellisessä asuinpaikassa sain puistosta monia kavereita ja ystäviäkin, joista muutaman kanssa olemme edelleen tekemisissä!

Uudella alueella aloin ihmetellä, miksi minua kartettiin. Olin kuitenkin kaikille ystävällinen, menin aina esittäytymään jos paikalla oli joku, ketä en ollu tavannut, pukeuduin ihan normaalisti enkä ole ylipainoinen ym. jutut mitä joku tuossa luetteli. Tutustuin erääseen rivitalossa asuvaan äitiin, joka kertoi että hänelle ei puhuta puistossa! Tajusin, että oma kohteluni johtuu siitä, että asumme vanhemmasa oktalossa! Kaikki muut uuden alueen mammat asuvat juuri rakennetuissa uusissa taloissa, ja heidän porukkaansa ei siis mahtunut ne, jotka asuvat toisin!

Aivan uskomatonta, että aikuiset ihmiset voi käyttäytyä näin! Voi vain miettiä, minkälaisia lapsia he kasvattavat, jos itse syrjivät puistossa perhettä, joka asuu -KAMALAA!- rivitalossa tai VANHASSA talossa!

Tunsiko joku piston sydämessään?

Vierailija
36/63 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaa kertaa minua syrjittiin jo koulussa. Samankaltainen mammajengi syrjii minua nykyäänkin. Tytöt tarvivat jonkun tyypin, jota syrjiä ja joka on "kolmas pyörä", muuten ei ole mitään mistä puhua eikä tunne itseään niin hyväksi. tai jotain. Tekosyynä syrjimiselle voi käyttää vaikka seuraavia asioita..

olen tuttipullomamma.

huudan lapsilleni.

olen ylipainoinen.

pukeudun huonosti.

noudatan rytmiä kaikessa.

Silti ottaa nuppiin, että noita "piirimammoja" ei kiinnosta toinen puoli minusta..

olen kiinnostunut suomalaisesta kirjallisuudesta.

soitan viittä eri soitinta ja rakastan laulamista.

leivon perinneleipomuksia ja -ruokia.

osaan suomalaista viittomakieltä. sen lisäksi ruotsia, englantia, venäjää ja ranskaa.

niin kerta. tutustu niin saatat yllättyä.

Vierailija
37/63 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen kyllastynyt siihen etten saa olla puistossa hetkeakaan rauhassa lapseni kanssa kun koko ajan on joku latisemassa ja vertailemassa lasten kasvua, taitoja ym. ym. Kunpa siella puhuttaisiinkin paivan tapahtumista eika oltaisi aina kehumassa vaan ja ainoastaan sita omaa lasta tai lapsenlasta.

Vierailija
38/63 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sano, että olisit samanlainen, mutta hän väittää varmaan myös, että me olemme inhottavia kun emme ystävystyneet hänen kanssaan.

Hän tuli perhekerhoon ja nousi ylös ja katsoi ylimielisesti meitä ja esitteli itsensä, kertoi miehensä nimen, lapsensa ja ammattinsa. Ok, ei siinä vielä mitään. Itse hätkähdin vähän kun huomasin, että olin tullut perhekerhoon niin, että tulin vain paikalle, näytin lapsille leikkipaikan ja hain kahvikupin ja osallistuin keskusteluun ja lärpätykseen. En edes muistanut puolienkaan nimiä, eikä niillä väliä edes ollut.

No tämä samainen äiti jatkoi samaa korrektia linjaansa. Kahvilla esitti, että mikä olisi tänään päivän puheenaihe, mistä voisimme keskustella. Taas häpesin, olin vain istahtanut kahvikupin kanssa pöytään ja lörpöteltiin, mitä sattui tulemaan mieleen. Vaikka eilisistä salkkareista tai siitä kun sukassa on pottuvarpaan kohdalla reikä, eikä sitä aamulla huomannut.

Ilmapiiri muuttui hyvin vaivautuneeksi jostain kumman syystä:)

Joo en todellakaan esitellyt itteäni tuohon tyyliin, vaan menin ihan rennosti juttelemaan niitä näitä ja samalla samalla tuli ohimennen puhuttua oma ja lasten nimet. Uskon kyllä, että teidän perhekerhossa tunnelma muuttui =)

Mun elämä helpottui huomattavasti, kun lakkasin käymästä ko. puistossa ja murehtimasta, mikä mussa on vikana, kun en pääse ympyröihin! Saavat ihan rauhassa jatkaa siellä uudessa puistossaan uusien talojensa vertailua ja meidän huonommin asuvien paheksumista. Meillä on nykyään oikein mukava porukka, mukavaa seuraa sekä äidille että lapsille!

Vierailija
39/63 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) tupakoivat

2) muuten pahalle haisevat

3) oranssinaamaiset, hajuvedelle löyhkäävät valkaistut lantiofarkkumammat

4) tuttipullomammat

5) lapsiaan liikaa pukevat mammat

6) muita naisia "tädittelevät" mammat

7) muuten överilässyttävät mammat

8) lapsilleen huutavat mammat

9) ylikireät, niuhomammat - sellaiset jotka seuraavat haukkana hiekkiksellä joka liikettä ja saavat ylimitoitetun raivarin, kun taapero tekee väärän liikkeen.

10) mammat, jotka eivät lue mitään eivätkä tiedä mitään. Joiden kannsa ei voi avata keskustelua, kun toinen on ihan pihalla kaikesta.

11) reilusti ylipainoiset mammat

12) pienimunaiset miehet

13) huonostipukeutuvat mammat

14) rytmimammat. Ilmestyvät joka päivä puistoon tasan klo 9.30 ja häipyvät tasan klo 11.30.

Tunnistatko tästä itsesi?

Miksi et tahdo ystäväkseni?

Miksi kaikki kaikkoaa hiekkalaatikolta, kun saavun sinne lasteni kanssa?

T: 11cm mies

Vierailija
40/63 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) tupakoivat 2) muuten pahalle haisevat 3) oranssinaamaiset, hajuvedelle löyhkäävät valkaistut lantiofarkkumammat 4) tuttipullomammat 5) lapsiaan liikaa pukevat mammat 6) muita naisia "tädittelevät" mammat 7) muuten överilässyttävät mammat 8) lapsilleen huutavat mammat 9) ylikireät, niuhomammat - sellaiset jotka seuraavat haukkana hiekkiksellä joka liikettä ja saavat ylimitoitetun raivarin, kun taapero tekee väärän liikkeen. 10) mammat, jotka eivät lue mitään eivätkä tiedä mitään. Joiden kannsa ei voi avata keskustelua, kun toinen on ihan pihalla kaikesta. 11) reilusti ylipainoiset mammat 12) pienimunaiset miehet 13) huonostipukeutuvat mammat 14) rytmimammat. Ilmestyvät joka päivä puistoon tasan klo 9.30 ja häipyvät tasan klo 11.30. Tunnistatko tästä itsesi?

Miksi et tahdo ystäväkseni? Miksi kaikki kaikkoaa hiekkalaatikolta, kun saavun sinne lasteni kanssa? T: 11cm mies

Ehkä he eivät näe sinua ampäreiden takaa?