Miksi minua ei huolita hiekkalaatikon mammarinkiin?
Olen oikeasti yrittänyt päästä mukaan keskusteluihin. Huomaan kuitenkin, että minulle yleensä puhuu vain se kaikkein empaattisin äiti tai sitten ei kukaan. Kun itse aloitan keskustelun, joku vastaa kohteliaasti, mutta vaihtaa paikkaa tai keskustelukumppania heti kun se on mahdollista.
Mikähän minussa oikein on? Millaisia äitejä sinä välttelet? Jospa tunnistaisin jostain kuvauksesta omia piirteitäni...
Kommentit (63)
Tuntuu oudolta että isä on hiekkalaatikolla lapsiensa kanssa. Mun on pakko häipyä puistosta heti, kun mies saapuu lapsiensa kanssa.
En vaan osaa suhtautua koti-iseihin rennosti. Minusta äidin pitää olla lapsiensa kanssa.
Sanokaa vaikka vanhoilliseksi.
mammattelee itseään ja säälii että kai mus on joku vika... Tiesittekö, että lapseen tarttuu tuo sama asenne? Alkavat luulla, että heissäkin on vikaa, väistellä ihmisiä jne.
(valitettavasti) huomannut, että minua ei aina puistossa noteerata ennen kuin ammattini tulee puheeksi :/.
Ammattini kuulostaa hienommalta kuin oikeasti on, enkä tosiaan näytä ko. ammatin edustajalta puistoverkkareissani.
Ja meidän lapset on kyllä tosi sosiaalisia ja suosittuja, eivät väistele yhtään ketään.
ap
mammattelee itseään ja säälii että kai mus on joku vika... Tiesittekö, että lapseen tarttuu tuo sama asenne? Alkavat luulla, että heissäkin on vikaa, väistellä ihmisiä jne.
(valitettavasti) huomannut, että minua ei aina puistossa noteerata ennen kuin ammattini tulee puheeksi :/. Ammattini kuulostaa hienommalta kuin oikeasti on, enkä tosiaan näytä ko. ammatin edustajalta puistoverkkareissani.
jos sinua ei noteerata? Alatko puhua muina miehinä itseksesi tyyliin että nyt tämä pääministeri tässä taitaa laittaa hanskat käteen, kun on niin kylmä tuuli?
Minä puhun lasten kanssa suomea.
ap
olen noista
1. tupakoin
4. tuttipullomamma
5. lapsia liikaa pukeva
6. tädittelevä
8. lapsille huutava
11. ylipainoinen
12. huonosti pukeutuva (varmaankin)
13. rytmimamma
ja silti minulla riittää puistoäideistä kavereita. Täällä tuntuu toimivan puistossa se, että jutellaan toisten kanssa eikä ketään syrjitä.
Haluat olla tekemisissä äidin kanssa joka
- käyttää miellyttävän tuoksuista hajuvettä mutta ei liikaa
- on luonnollisen kaunis, muttei kuitenkaan naturell meikkaamaton, vaan huoliteltu ja hillitty ja siisti
- pukeutuu muodikkaasti, trendikkäästi ja kuitenkin leikkipuistoon sopivasti
- on rento ja cool
- ei koskaan komenna lastaan vaan antaa sen tehdä mitä haluaakin
- jos lasta pitää kieltää tai komentaa, sanoo sen sieltä jostain kaukaa: " kultaseni, voisitko lopettaa " tms mutta ei tee mitään että kielto tai viesti menisi perille
mutta ei kuitenkaan lässytä, vaan sanoo tämän silleen rennon coolisti
- en turhia tuijottele kelloon: menee lapsensa kanssa nukkumaan kun lapsi haluaa, herää kun viitsii, lapsen ateriat on silloin kun huvittaa ja päiväunet on niuhojen hommaa.
- on lähes anorektisen laiha
- käy 7 x viikossa eri laisissa jumpissa spinningeissä ja zumpissa ja on terveysintoilija
- kuvittelee olevansa syvällinen ja henkevä, vaikka todellisuudessa on erittäin pinnallinen jolle status ja ulkoinen on tärkeintä
- pukee lapsesa epäkäytönnöllisiin trendivaatteisiin tyyliin pojalla farkun persuus roikkuu ja henkselit roikku sivulla jne vaikka lapsella ikää 2 v.
1) tupakoivat 2) muuten pahalle haisevat 3) oranssinaamaiset, hajuvedelle löyhkäävät valkaistut lantiofarkkumammat 4) tuttipullomammat 5) lapsiaan liikaa pukevat mammat 6) muita naisia "tädittelevät" mammat 7) muuten överilässyttävät mammat 8) lapsilleen huutavat mammat 9) ylikireät, niuhomammat - sellaiset jotka seuraavat haukkana hiekkiksellä joka liikettä ja saavat ylimitoitetun raivarin, kun taapero tekee väärän liikkeen. 10) mammat, jotka eivät lue mitään eivätkä tiedä mitään. Joiden kannsa ei voi avata keskustelua, kun toinen on ihan pihalla kaikesta. 11) reilusti ylipainoiset mammat 12) huonostipukeutuvat mammat 13) rytmimammat. Ilmestyvät joka päivä puistoon tasan klo 9.30 ja häipyvät tasan klo 11.30. Tunnistatko tästä itsesi?
Tuli mieleen Hitler
Jos ette asu suomenruotsalaisella alueella, niin ehkä teistä näkee ulospäin että olette "bättre folk"?
ap
silloin kun puistossa käydään. Ainoastaan aggressiivisiin ihmisiin pidän etäisyyttä. Mutta harvoin sellaisia kohdalle sattuukaan.
Muuten minäkään en ymmärrä tädittelyä, mutta en kuitenkaan sen vuoksi ketään karta:)
just näin teen XD!
(valitettavasti) huomannut, että minua ei aina puistossa noteerata ennen kuin ammattini tulee puheeksi :/. Ammattini kuulostaa hienommalta kuin oikeasti on, enkä tosiaan näytä ko. ammatin edustajalta puistoverkkareissani.
jos sinua ei noteerata? Alatko puhua muina miehinä itseksesi tyyliin että nyt tämä pääministeri tässä taitaa laittaa hanskat käteen, kun on niin kylmä tuuli?
Voi olla, että noteeraamisella on eri merkityksiä, mutta mä siis tarkoitin sitä, ettei mua ns. oteta todesta. Toki kanssani nyt kohteliasuudesta muutama sana ennen tätäkin vaihdetaan.
Lapset kulkee kirppisvaatteissa ja joskus ne toki on reimaa, mutta ei me ulkoisesti erotuta pihalla. Mun mielestä. ap
Jos ette asu suomenruotsalaisella alueella, niin ehkä teistä näkee ulospäin että olette "bättre folk"?
ap
se, kuinka hirveän vaikeaa oli välillä tutustua ihmisiin. Helposti pysytään omissa piireissä jne. Onneksi asuin kuitenkin alueella, jossa todella paljon kotiäitejä ja väkisinkin sitä lopulta alkoi tutustua porukoihin.
Omalta kohdalta voin todeta, että valitettavasti välttelin enempää tuttavuutta ainakin äiteihin, joiden lapset olivat jollain lailla "outoja". Yhdellä oli poika, joka riehui koko ajan ja muut lapset välttelivät häntä. Toisella aggressiivinen lapsi. Sitten oli yhden perheen lapset, joiden nokat vuosi aina paksua räkää.
silloin kun puistossa käydään. Ainoastaan aggressiivisiin ihmisiin pidän etäisyyttä. Mutta harvoin sellaisia kohdalle sattuukaan.
Muuten minäkään en ymmärrä tädittelyä, mutta en kuitenkaan sen vuoksi ketään karta:)
mutta mikä olisi sitten tätiä parempi nimitys toisen lapsen äidille? Tai siis, ei kai ketkään tosiaan tädittele "Moi täti, mitä kuuluu" vaan ennemminkin sitä käytetään kun puhutaan lapsille "Sanopas tädille heihei". En provoa, mietin vaan että mitä tilalle...
Tupakoiva, läski mamma rivarivasta voi olla tosi hauska ja viisas kaveri.
samoin akateemisempi huoliteltu lady kallilta asuinalueelta saattaa olla kovan kuorensa alla loistava tyyppi :)
ei ennakkoasenteita, kiitos :)
Itse yritän ottaa aina kaikki puistoon tulijat huomioon vähintään tervehtimällä ja yritän olla kääntämättä selkää kellekään. Meidän lapsi on kova menemään ja yleensä on kontaktissa tuttujen lapsien kanssa. Ollaan puistoiltu kohta 1,5 v ja satunnaisten kävijöiden lapset ei saa meidän lapselta mitään huomiota. Sitä tulee sitten lähinnä jutusteltua ennestään tuttujen äitien kanssa kun pitää kuitenkin olla vieressä katsomassa, ettei lapset huido toisiaan lapiolla päähän.
Ehkä se kielikysymys voi toisia hieman mietityttää, mutta ilmeisesti puhut kuitenkin lapsille suomea. Jos puhuisit ruotsia, moni voisi miettiä, että mitenhän se ruotsin kielioppi meni. Itse petraisin ruotsin taitojani ihan mielellään vaikka kuunteluoppilaana kun joku puhuisi lapsille ruotsia. Jos lastenne nimet on selkeästi ruotsin kielisiä tyyliin Madeleine ja Carl Philip niin sitten teitä voidaan karsastaa kun supisuomalainen on antanut lapsilleen niin kummallisia nimiä. Valitettavaa, mutta totta.
Eiköhän se väki siitä lämpiä kunhan lapset alkaa leikkiä keskenään ja pääset enemmän juttelemaan äitienkin kanssa.
käytän ko. henkilön nimeä, jos se suinkin on mahdollista. Tai siten sanon "Pekan äidille". Jos en tiedä äidin enkä lapsen nimeä, käsken vaan yleisesti sanomaan heippa.
Munkin mielestä tuota "tätiä" kyllä vieroksutaan ihan turhaan. Suomenkielessä kun ei oikein ole muutakaan sopivaa nimitystä.
Vähän menee aloituksen aiheen ohi, mutta mikä olisi sitten tätiä parempi nimitys toisen lapsen äidille? Tai siis, ei kai ketkään tosiaan tädittele "Moi täti, mitä kuuluu" vaan ennemminkin sitä käytetään kun puhutaan lapsille "Sanopas tädille heihei". En provoa, mietin vaan että mitä tilalle...
silloin kun puistossa käydään. Ainoastaan aggressiivisiin ihmisiin pidän etäisyyttä. Mutta harvoin sellaisia kohdalle sattuukaan. Muuten minäkään en ymmärrä tädittelyä, mutta en kuitenkaan sen vuoksi ketään karta:)
mutta mikä olisi sitten tätiä parempi nimitys toisen lapsen äidille? Tai siis, ei kai ketkään tosiaan tädittele "Moi täti, mitä kuuluu" vaan ennemminkin sitä käytetään kun puhutaan lapsille "Sanopas tädille heihei". En provoa, mietin vaan että mitä tilalle...
myös lapsille jos joksikin pitää sanoa, esim. lausessa "sano tädille hei hei" ei tarvitse olla, voi sanoa "sano hei hei" tai sitten nimellä "sano Sarille hei hei" Jos ei tiedä nimeä ja täytyy kutsua joksikin esim. "keinut on nyt varattu kun siellä kaksi naista lapsiensa kanssa"
Naapurissa on tupakoiva yhteiskuntatieteiden maisteri, mukava tyyppi. Useita ylipainoisiakin tunnen, kivoja kaikki.
Tuollaisiin ahdasmielisiin mammapiireihin en edes haluaisi, hyi.
mutta olen huomannut sen että,kun on ollut niin kauan kotona,sitä on jotenki niin vetäytyny kuoreensa sisällepäin.
naapurin mamman kans tulee toimiteltua joskus,mutta en jaksa sitä kovin usein nähdä ku se on niin kova puhumaan. ei sellaasta aina jaksa.
harrastetaan myös vauvauintia eikä sieltäkään oo saatu yhden yhtä kaveria.kai mus on joku vika.
vihaan myös sitä että pitää vertailla lapsia.
onneksi olen imetystukiryhmässä edellisellä asuinpaikkakunnalla näkee edes jotaki.