Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mari Perankoski: "tyhmin kansanosa kirjoittelee keskustelupalstoilla"

Vierailija
12.10.2010 |

Aamuradiossa oli tuolta mieltä.

Olemmeko me sitä tyhmintä kansanosaa?

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ymmärrä mitä vikaa on keskustelupalstoissa. Jos olette itse sitä mieltä, että esim. tänne kirjoittaminen on typerän ihmisen merkki, niin miksi ihmeessä sitten kirjoittelette ja mollaatte sen jälkeen itseänne? No ehkä te olettekin sitten vähän yksinkertaisia. Keskustelupalsta on vain virtuaalinen versio keskustelusta, onko ihmisten kanssa kommunikointi sitten tyhmää myös? Jos ei esim. tykkää Marin näyttelemisestä tai kirjoitustaidoista tässä uudessa ohjelmassa, niin sitä ei vissiin saisi sanoa, ettei tuu Marille paha mieli. Tästähän tuossa kommentissa vain on kyse. En kuitenkaan tajua, miksi julkkikset aina alkavat haukkua kritisoijiaan, jos joku ei heidän tekeleistään tykkää, sen sijaan että miettisivät, onko heissä itsessään ja ahkeruudessa ja taidoissa jotain vikaa.

miksen sitä saisi myöntää???

Vierailija
22/72 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksen sitä saisi myöntää???

saat, mutta mä en ole. Luultavasti suurin osa täällä ilmeisesti majailevista idiooteista pystyisi tekemään parempia sketsejä kuin tuo Mari, mitä se kertookaan hänen älykkyydestään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan täällä ihan valiokamaa :)

Vierailija
24/72 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taso on reilusti korkeampi kuin vaikka Suomi24:lla yleisesti ottaen. Av:lla pyörii vastausten (siis niiden vastaustekstien, ei olen akateeminen -huutelujen) perusteella iso joukko korkeasti koulutettuja ja fiksuja naisia. Ainakin niissä ketjuissa jotka avaan ja joita luen.

Vierailija
25/72 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

8, en nyt näitä tutkimuksia muista nimeltä, mutta olen näitä kuitenkin lukenut ei nyt suoraan ole sanottu, että tyhmät kirjoittelee, mutta tulos on ollut kuitenkin se, että tietty ihmisryhmä kirjoittelee eniten keskustelupalstoille (rivien välistä sanottuna tyhmät). Mun mielestä se on ihan itsestään selvää jopa, aika tyhmähän sitä saa olla, että keskustelupalstoilla kirjoittelee. Kuten itsekin olen kun täällä aikaani vietän. Voisihan sitä paljon järkevämminkin viettää.

tutkimuksissa ei sanota mitään rivien välissä. Lisäksi älykkyyttä on useampaa eri lajia, mitähän älykkyyttä mahtaa juuri nettikirjoittajilta puuttua?

Jos nyt hetken aikaa ajattelee asiaa omilla aivoilla, niin eiköhän itse kukin voi tulla siihen tulokseen, että 1) tuskin mitään erityisen luotettavaa tutkimusta voidaan tehdä näin ison ja heterogeenisen ryhmän älynlahjoista ja 2) keskustelupalstoille ei kirjoittele mikään tietty ryhmä, vaan aika monenlaiset erilaiset ihmiset.

Vierailija
26/72 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

8, en nyt näitä tutkimuksia muista nimeltä, mutta olen näitä kuitenkin lukenut ei nyt suoraan ole sanottu, että tyhmät kirjoittelee, mutta tulos on ollut kuitenkin se, että tietty ihmisryhmä kirjoittelee eniten keskustelupalstoille (rivien välistä sanottuna tyhmät). Mun mielestä se on ihan itsestään selvää jopa, aika tyhmähän sitä saa olla, että keskustelupalstoilla kirjoittelee. Kuten itsekin olen kun täällä aikaani vietän. Voisihan sitä paljon järkevämminkin viettää.

tutkimuksissa ei sanota mitään rivien välissä. Lisäksi älykkyyttä on useampaa eri lajia, mitähän älykkyyttä mahtaa juuri nettikirjoittajilta puuttua?

Jos nyt hetken aikaa ajattelee asiaa omilla aivoilla, niin eiköhän itse kukin voi tulla siihen tulokseen, että 1) tuskin mitään erityisen luotettavaa tutkimusta voidaan tehdä näin ison ja heterogeenisen ryhmän älynlahjoista ja 2) keskustelupalstoille ei kirjoittele mikään tietty ryhmä, vaan aika monenlaiset erilaiset ihmiset.

se jäi tietenkin sanomatta, että jos tutkimus ei ole tieteellinen, ja siis tehty tiedeyhteisön yhteisesti sopimia tapoja noudattaen, niin ainakaan minä en siihen usko.

Vierailija
27/72 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mari ei ainakaan tieteellisestä tutkimuksesta tiedä mitään. Sanoikohan hän, millä perusteella on päätelmänsä tehnyt? Jos vain siltä pohjalta, mitä hänen ohjelmastaan on sanottu, niin voisi myös pohtia, onko tässä shoussa jotain vikaakin.

Vierailija
28/72 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mari ei ainakaan tieteellisestä tutkimuksesta tiedä mitään. Sanoikohan hän, millä perusteella on päätelmänsä tehnyt? Jos vain siltä pohjalta, mitä hänen ohjelmastaan on sanottu, niin voisi myös pohtia, onko tässä shoussa jotain vikaakin.

ymmärrän, että Perankosken lausunto oli typerä heitto, vastasin tuolle henkilölle, joka kuulemma oli myös tutustunut johonkin tutkimuksiin nettikirjoittelijoiden typeryydestä.

Vierailija
29/72 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ne älyllisesti lahjakkaat ja/tai henkisesti vakaat ihmiset saa toteutettua itseään ja ääntään kuuluville ihan reaalielämässäkin, ei heillä ole aikaa tappaa aikaa tällaisilla höpönlöpö-palstoilla. En tiedä ketään fiksua ihmistä, jolla riittäisi aika ja mielenkiintoa tällaisiin palstoihin (itse en ole siis fiksu, tiedostan kyllä tämän ongelman;)

Eiköhän täällä palstaile vain sellaiset, joilla ei ole parempaakaan tekemistä tai kykyä ja voimavaroja sellaiseen.

Vierailija
30/72 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ne älyllisesti lahjakkaat ja/tai henkisesti vakaat ihmiset saa toteutettua itseään ja ääntään kuuluville ihan reaalielämässäkin, ei heillä ole aikaa tappaa aikaa tällaisilla höpönlöpö-palstoilla. En tiedä ketään fiksua ihmistä, jolla riittäisi aika ja mielenkiintoa tällaisiin palstoihin (itse en ole siis fiksu, tiedostan kyllä tämän ongelman;)

Eiköhän täällä palstaile vain sellaiset, joilla ei ole parempaakaan tekemistä tai kykyä ja voimavaroja sellaiseen.

ovat molemmat aika moninaisia käsitteitä. Mun mielestäni sulla on aika glorifioiva käsitys älykkyydestä ja lahjakkuudesta.

Sitä paitsi edelleenkään aihe vapaa ei ole netin ainoa keskustelupalsta. Foorumeita löytyy laidasta laitaan, jotkut käsittelevät hömppää, jotkut harrastuksia, jotkut maailmankatsomuksia jne.

Mä pidän itseäni suht älykkäänä, ja keskustelen mielelläni AV:lla. Täällä käy paljon fiksuja ihmisiä. Teen töitä kotona ja asun suht korvessa, joten mulla on keskimääräistä vähemmän ihmiskontakteja. Täällä on aina seuraa.

Vierailija
31/72 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kieltämättä et kovin fiksulta kuulostakaan. Miksi reaalielämässä pitäisi erityisesti saada ääntä kuuluville esim. siinä, onko tietynmerkkinen lastenvaate parempi kuin jokin toinen? Pitääkö aiheesta järjestää työpaikalla keskustelupaneeli, jottei vaikuta ihan tyhmältä? Mahtaako Nobel- palkitut keskustella vain ydinfysiikasta ja runomitoista vai juoruaakohan nekin joskus naapurin hometalosta? Keskustelupalstoilla keskustellaan, en tiedä mikä tekee keskustelusta niin ala-arvoista toimintaa.

Vierailija
32/72 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se Perankoski erityisen älykkäältä vaikuta tuon viimeisimmän tekeleensä perusteella, joten ihan oikeassa paikassa hän olisi vauvafoorumilla.

Vierailija
33/72 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitella esim. tämänkaltaisille palstoille kovinkaan kauaa. Turha ajanviejä, usein typerää ja provosoivaa keskustelua.

Vierailija
34/72 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitella esim. tämänkaltaisille palstoille kovinkaan kauaa. Turha ajanviejä, usein typerää ja provosoivaa keskustelua.

en mä esim. avaakaan puoliakaan noista keskusteluista tai tee provoja sun muita. Maailma on täynnä turhia ajanviejiä, entä sitten? Ei ihminen voi koko ajan tehdä ja ajatella jotain tärkeää, ja ei joku lakanoiden viikkaus sen enempää älyä vaadi vaikka olisikin hyödyllisempää. Yhtä hyvin ystävien kanssa puhuminen on turhaa ajankulua, kun ei se tuota mitään eikä siitä saa palkkaa.

Vierailija
35/72 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siivoamalla. Mutta onko siivoaminen älykkäämpää puuhaa? Olenko fiksumpi ihminen jos kodissani on vähemmän pölyä tai vaatekaappi paremmassa järjestyksessä?

Löydänkö fiksumpaa keskusteluseuraa jos lähden ulos juttelemaan satunnaisten vastaantulijoiden kanssa?

Tuskin.

Vierailija
36/72 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä ryhmästä löytyy paljon fiksuja mutta myös paljon tyhmiä. Itse nautin siitä, että pääsen 'turvallisesti' keskustelemaan erilaisten ihmisten kanssa, myös älykääpiöhin törmääminen virtuaalisesti on avartavaa, vaikkei heitä irl haluaisi tavata.

Vierailija
37/72 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se reaalielämän vapaa- ajan keskustelu ole sen hehkeämpää kuin täälläkään. Toki noin muuten on parempi jutella elävien ihmisten kanssa, mutta ei keskustelun aiheet tai taso yleensä sen kummempaa ole, jos siis keskustelisi kenen kanssa tahansa random- otannalla, samanlaista juttua sieltä tulisi ihan irl.

Vierailija
38/72 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä ryhmästä löytyy paljon fiksuja mutta myös paljon tyhmiä. Itse nautin siitä, että pääsen 'turvallisesti' keskustelemaan erilaisten ihmisten kanssa, myös älykääpiöhin törmääminen virtuaalisesti on avartavaa, vaikkei heitä irl haluaisi tavata.

käyn huvikseni vakoilemassa muutamia kirjautumista (ja testiviestejä) vaativia miesten keskustelupalstoja, jotka on alunperin perustettu esim. jääkiekosta keskusteluun, ja jossa on myös aihe vapaa osio, ja kyllä siellä kirjoittelee lääkäri ja toimitusjohtajaa ja vaikka miten kirjafiksua porukkaa, eikä ne puheenaiheet tai keskusteluntaso esim.naisista ole sen älykkäämpää kuin täälläkään.

Vierailija
39/72 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan ylipäätään on selvitetty minkälaiset ihmiset kirjoittelee näillä keskustelupalstoilla. Kyllä mä näihin "selvityksiin" (se lienee sitten parempi sana) uskon, vaikka eivät mitään tiedettä olekaan.

Vierailija
40/72 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan ylipäätään on selvitetty minkälaiset ihmiset kirjoittelee näillä keskustelupalstoilla. Kyllä mä näihin "selvityksiin" (se lienee sitten parempi sana) uskon, vaikka eivät mitään tiedettä olekaan.

mihinkään sellaiseen, jonka metodeja ei ole selvästi selitetty. Enkä nyt yhtäkkiä keksi, miten jotenkin kevyesti selvittämällä voisi päätellä vaikkapa nettikirjoittajien olevan jotenkin vähä-älyisempiä kuin keskivertoihminen.

Sinua sen sijaan kutsuisin herkkäuskoiseksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kuusi