Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsi 2 v., ero vai kulissiliitto?

Vierailija
11.10.2010 |

Eli kumpi on lapselle pahempi? En rakasta miestäni, mutta tulemme toimeen kohtalaisesti. Riitoja on jonkin verran, muttei väkivaltaa. Onnellinen en ole. Mitään yhteistä meillä ei enää ole paitsi lapsi ja asuntolaina. Miestä ei perhe-elämä liiemmin kiinnosta.

Ja arvostelijoille tiedoksi: kyllä, olen yrittänyt.

Kommentit (116)

Vierailija
21/116 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muita vastauksia edes vilkaissut, mutta uskon, että lapsi aistii kodin ilmapiirin ongelmat. Erotessa ilmapiiri vapautuu.

Vierailija
22/116 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastoinkäymiset ovat osa elämää. Avioliittoon on sitouduttu toivottavasti kymmeniksi vuosiksi. Jos pari vuotta siitä menee vaikeuksien keskellä, se on häviävän pieni prosentti kokonaisuudesta.

Kuulostaako sinusta siltä, että kyse on jostain pikku vastoinkäymisestä? Minusta kyllä vaikuttaa siltä, että ap ei ole eroamassa heti kun tuntuu kurjalta, vaan ihan hyvin perustein.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/116 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi on kamalan vaikeita kysymyksiä. Mun sydän särkyisi lasteni puolesta, jos heidän perheensä hajoaisi, vaikkei meillä aina niin täydellistä olekaan. Olethan sä jo tuhannesti täältä lukenyt, miten paljon esim. äitipuolet niitä miehen ENTISIÄ lapsia vihaa... en voisi altistaa lapsiani sellaiselle.

Mutta mulle ei ikinä perisuhde ole ollut mikään elinehto. SIis pärjän oikein hyvin vähän hiljaisemmassakin p0arisuhteessa, voin hyvin kun saan elää tarpeeksi itsenäistä elämää ja arki sujuu.

Joten en osaa vastata sinulle. Itse valitsisin kulissin.

Vierailija
24/116 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muita vastauksia edes vilkaissut, mutta uskon, että lapsi aistii kodin ilmapiirin ongelmat. Erotessa ilmapiiri vapautuu.

tuo lapsensa elämään. Vaan elelee sitten siinä vapautuneessa ilmapiirissä lapsen kanssa kahdestaan. Vähän voi köyhää olla, mutta tärkeintähän oli se ilmapiirin vapautuminen. Senhän jokainen lapsi mieluummin ottaa kuin ehjän perheen, jossa ei sen suurempia ongelmia ole.

T: erolapsi.

Vierailija
25/116 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sitten riitti, ja on avioeron aika?

Menkää ihmiset leikkimään päiväkotiin kotileikkejänne ja kasvakaa jossain välissä vastuullisiksi. AP on itse tehnyt nämä ratkaisut tietäen kenen kanssa elää.

Vierailija
26/116 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo lapsensa elämään. Vaan elelee sitten siinä vapautuneessa ilmapiirissä lapsen kanssa kahdestaan. Vähän voi köyhää olla, mutta tärkeintähän oli se ilmapiirin vapautuminen. Senhän jokainen lapsi mieluummin ottaa kuin ehjän perheen, jossa ei sen suurempia ongelmia ole.

T: erolapsi.

Onko oletus se, että mahdollinen uusi mies olisi hakkaaja-isäpuoli?

Ei minulla ole ketään kiikarissa, mutta mielestäni on erikoista vaatia, että eronnut äiti elää loppuelämänsä yksin.

AP

Vierailija
27/116 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen hyvinvointia ei mieti kukaan... voi pientä raukkaa.

Vierailija
28/116 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei suju, ei suju. Se pitäisi kaikkien ymmärtää. Joskus ihminen tekee virhearviointeja, ihmiset muuttuvat, tekee jopa lapsia väärän miehen kanssa.

Mutta joo - tehän ette ole tehneet niin. Hyvä teille.

Jos joskus löydät uuden miehen, löydät sen. Kaikki ajat eron jälkeen ovat liian lyhyitä ennen uutta suhdetta monien mielestä.

Eroa, jatka omaa elämääsi, ole onnellinen lapsesi kanssa, äläkä kärsi ja tule katkeraksi.

Vierailija
29/116 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluaako miehesi siis eroa?

Vierailija
30/116 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotaan suoraan, että mitä hyötyä tuollaisesta isästä on? Millaisen isän mallin saa pienokainen? Vastuustaan luistavan luikkuhartian.

Lapselle varmasti parempi ilman poissaolevaa isää!

Vierailija
31/116 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kait halua eroa kun on kiva kodinhoitaja nyt.

Vierailija
32/116 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sitten riitti, ja on avioeron aika?

Menkää ihmiset leikkimään päiväkotiin kotileikkejänne ja kasvakaa jossain välissä vastuullisiksi. AP on itse tehnyt nämä ratkaisut tietäen kenen kanssa elää.

Ihmiset muuttuu. Ennen kuin aloin odottaa lasta, meillä oli hyvä suhde. Tämän jälkeen mieheni alkoi etääntyä minusta. Hänen ystävillään ei vielä ole lapsia, joten ehkä koki itsensä jotenkin ulkopuoliseksi. Ja lapsen synnyttyä miehelle iski sitten se todellisuus, joka oli aivan muuta kuin oli ajatellut. Että perheeseen pitäisi myös sitoutua.

En ole ennustaja; jos olisin, niin en olisi tämän miehen kanssa ruvennut lasta hankkimaan.

AP

Vierailija
33/116 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen hyvinvointia ei mieti kukaan... voi pientä raukkaa.

Jos en miettisi, niin olisin jo kauan sitten eronnut. Lue edes otsikko, niin tiedät, mistä puhutaan!

AP

Vierailija
34/116 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän jälkeen mieheni alkoi etääntyä minusta.

mitä olet tehnyt nykytilanteessa itse liittoni eteen ja miten olet reagoinut etääntymiseen?

Vierailija
35/116 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori ap.

Mielestäni olet ansainnut onnen ja oman elämäsi, muuta en voi sanoa.

Eroa ja jatka elämääsi. Hyviä jatkoa sinulle!

Vierailija
36/116 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kait halua eroa kun on kiva kodinhoitaja nyt.

Hänen mielestään kaikki on kivasti, kun voi huidella omilla teillään ja kotona odottaa nätti vaimo ja suloinen lapsi ja siisti koti. (Älkää nyt ottako ihan kirjaimellisesti :D)

AP

Vierailija
37/116 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän jälkeen mieheni alkoi etääntyä minusta.

mitä olet tehnyt nykytilanteessa itse liittoni eteen ja miten olet reagoinut etääntymiseen?

Vierailija
38/116 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kammottavimmillaan kun lapsi oli 2-vuotias. Onneksi ei menty helppoon ja erottu. Nyt lapsi on 5, ja on koko tähänastisen liiton paras aika tähän mennessä, juuri nyt, viimeiset pari vuotta.

Vierailija
39/116 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kammottavimmillaan kun lapsi oli 2-vuotias. Onneksi ei menty helppoon ja erottu. Nyt lapsi on 5, ja on koko tähänastisen liiton paras aika tähän mennessä, juuri nyt, viimeiset pari vuotta.

Tiedän niin monia tapauksia, jossa suhde ei parane mihinkään. Liian monia.

Vierailija
40/116 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä olet tehnyt nykytilanteessa itse liittoni eteen

Mutta ilmeisesti et ole itse halunnut yrittää, koska et pysty sanomaan mitään konkreettista. Kerjäät täältä hyväksyntää eropäätöksellesi, et ole valmis laittamaan itseäsi alttiiksi. Sellaisella asenteella ei mikään parisuhde tietenkään toimi. Ehkä miehesi etääntymiseen on muitakin syitä kuin kuvittelemasi? Oletteko keskustelleet? Oletko sanonut miehellesi, että olet huolestunut parisuhteestanne?