Taas vei naapurin äiti lapset hoitoon jo aamusta, vaikka itse menee töihin illaksi
Olin koiran kans ulkona, niin näin että vei lapset hoitoon (lapset pieniä, vasta 3-vuotaita, kaksoset siis). Siinä vaihdettiin muutama sana, niin itse sanoi, että iltavuoroon meno eli taitaa mennä vasta klo 14:ksi.
Nyt näkyy ikkunasta, kuinka kantoi petivaatteet pihalle tuultumaan.
Helppohan se on pitää koti siistinä, kun saa rauhassa siivota. Vaan sääliksi käy lapsia, joilla äidin itsekkyyden vuoksi pitkät hoitopäivät. Isänsä hakee varmaan vasta joskus 16-17 aikaan. Kun menivät hoitoon jo vähän ennen 9 niin tulee siinä hoitopäivälle pituutta :(
Kommentit (49)
heti aamusta oli iltavuoro tai ei ja juuri siksi, että silloin ehdin tehdä rauhassa ne kotihommat. Lapsen kanssa vietän aikaa sitten iltaisin ja viikolla kokopäivän jos on vapaata ym. Eli mielummin esim.siivoan rauhassa ja sitten sekään aika ei mene siitä lastenajasta. Hommat nyt vaan on hoidettava.
Monelta lapsesi menevät nukkumaan?
Aamuvuoro 7-13,14 tai 15.sta. Iltavuoro esim. alkaa joko 14 tai 15.sta ja päättyy esim.21-21.30. Lapsi menee nukkumaan iltaisin klo.20. Isä perheestä löytyy kyllä ja hän tekee ihan normaalia päivätyötä 7-15.30 ja hänellä on myös viikonloput vapaat.
(kuten sanoit tekeväsi), kun hän on jo nukkumassa kun tulet kotiin?
Ei jää näin mistään paitsi päiväkotipäivän aikana.
Isänsä tykkää kun saa nukkua pitkään :)
aamupalalle saadakseni viettää edes yhden lomapäivän itsekseni. Takana on hermoja raastava ero ja on saatava levätä. Onneksi päiväkodissa tuo ymmärretään. Haen lapset päikkäreiden jälkeen..
Voit nyt ihan itse pähkäillä näkeköö lapsi äitiään ikinä!
ei ole pitkä päivä. Meidän päikyssä tuo meinaa, että on missannut aamupiirin ja lapsi tulee kesken leikkien/ohjattuun toimintaan (ovat jakaantuneet ryhmiin/leikkeihin). Tässä tapauksessa lapsi ehtisi siis johonkin leikkiin johon huolitaan, ulkoiluun syömään, päikkäreille, iltapäiväleikkiin ja ulos.
Itse veisin aikaisemmin, jotta lapsi ehtii mukaan aamun ohjelmaan ja meillä lapsi meneekin aamupalalle klo 8 (vaikka minä olen kotona äippälomalla). Haen myös vasta klo 16, jotta lapsi ehtii ulkoilla (voi sitä huudon määrää, jos haen aikaisemmin ja leikit jää kesken).
Ajatella, jotkut lapset HALUAA sinne päiväkotiin jo aamusta, koska siellä on hyvää ruokaa ja kiva syödä kavereiden kanssa. Ja jotkut tosiaan haluaa, että haetaan vasta neljän jälkeen, että ehtii leikkiä kavereiden kanssa ulkona. Meillä kun on vaan toistaiseksi tuo yksi, niin aika tylsää hakea pois aikaisemmin kotiin olemaan yksin...
Itse siis olen enemmän ja vähemmän vuodelevossa ja vähän estynyt touhuamasta, mutta kyllä silti saa tuntea ne muiden mielipiteet tästä "virikehoidosta" niskoissaan...
41.llä ei ole ainakaan mitään hajua vuorotyöstä!
Vierailija - 11.10.10 12:55 (ID 11303590)
Taitaa sinulla olla nyt lukemisen ymmärtämisessä vikaa? Itse sanoit että vietät lasten kanssa aikaa iltaisin, niin kunhan kysyin että missä välissä. Oliko liian vaikea kysymys? Mistään muusta ajastahan en ole edes puhunut/kysynyt.
Säälin lapsiasi.
t. 41
"Helppohan se on pitää koti siistinä, kun saa rauhassa siivota." kertoo kaiken "kateudettomuudestasi".