Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taas vei naapurin äiti lapset hoitoon jo aamusta, vaikka itse menee töihin illaksi

Vierailija
11.10.2010 |

Olin koiran kans ulkona, niin näin että vei lapset hoitoon (lapset pieniä, vasta 3-vuotaita, kaksoset siis). Siinä vaihdettiin muutama sana, niin itse sanoi, että iltavuoroon meno eli taitaa mennä vasta klo 14:ksi.

Nyt näkyy ikkunasta, kuinka kantoi petivaatteet pihalle tuultumaan.

Helppohan se on pitää koti siistinä, kun saa rauhassa siivota. Vaan sääliksi käy lapsia, joilla äidin itsekkyyden vuoksi pitkät hoitopäivät. Isänsä hakee varmaan vasta joskus 16-17 aikaan. Kun menivät hoitoon jo vähän ennen 9 niin tulee siinä hoitopäivälle pituutta :(

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja puhuttiin siellä, että parempi lapselle, että on säännöllinen rytmi. Aamupala klo 8, aamupiiri sen jälkeen, sitten toimintaa - jos olisi tullut milloin mitenkin, niin aika lailla olisi ollut hankalaa. Ja usein lähtivät aamupäivällä retkelle lähimetsään tms.

Eikä tuo minusta ole pitkä hoitopäivä, jos lapsi on 9-16.

get a life!

Vierailija
2/49 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain silloin kun olin töissä, vieminen saattoi tapahtua ajalla 7-16 ja hakeminen 15-21.30, niin no enhän mä tajua sitäkään että esikoinen on tarhassa ja äiti pienemmän kanssa kotona...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppohan se on pitää koti siistinä, kun saa rauhassa siivota.

Ensinnäkin, ei voisi viedä lapsia klo 13, koska silloin on päiväunet eli joka tapauksessa pitäisi viedä klo 12 ja kuka oikeasti vie vain päiväunille tai syömään? Johan nyt se on lapsillekin tosi surullista, että ei ehdi leikkiä tai kavereita nähdä, kun jo pitäisi mennä nukkumaan. Toisin sanoen itse veisin klo 10, jos menisin klo 14 töihin. Tämä äiti sitten päätti pitää kunnon siivousaamun, ja luulenpa, että niiden lasten on mukavampi olla siellä päiväkodissa leikkimässä kuin äidin petivaatteiden tuuletuksen takia sisällä telkkua vahtaamassa.

Taidat olla kateellinen. Silloin on aina hyvä syyttää toisia äitejä huonoiksi. Kiva kun itse olet niin erinomainen ja hyvä.

Vierailija
4/49 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime viikolla oli pitkä ketju aiheesta, miten lapset täytyy viedä hoitoon heti aamusta, että pääsevät hyvin päivän rytmiin kiinni ja on hoitajille helpompaa. Hakeakaan ei saanut liian aikaisin.

Yritä tässä sitten toimia oikein, huoh....

ps. itse teen juuri niin kuin haluan, en niin kuin av:lla sanotaan :)

Vierailija
5/49 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset menee hoitoon klo 11 kun minulla on iltavuoro, eli menevät pk:lle syömään.

Vierailija
6/49 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvältä ja vastuulliselta äidiltä vaikuttaa...

Vierailija
7/49 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodeissa on yleensä niin sanottu toiminnallinen aika n.klo 9-14. Ei ole mitään järkeä viedä lasta päiväkotiin vaan iltapäiväksi eli vaan päiväunille, välipalalle ja ulos.

Vierailija
8/49 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodeissa on yleensä niin sanottu toiminnallinen aika n.klo 9-14. Ei ole mitään järkeä viedä lasta päiväkotiin vaan iltapäiväksi eli vaan päiväunille, välipalalle ja ulos.

Vierailija
9/49 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vien ja haen aina samaan aikaa (7:30-16) vaikka tulisin töistä hieman aiemmin.

Näin lapsilla pysyy tuttu rytmi päiväohjelmassa, samoin pph:lla.

Vierailija
10/49 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppohan se on pitää koti siistinä, kun saa rauhassa siivota.

Ensinnäkin, ei voisi viedä lapsia klo 13, koska silloin on päiväunet eli joka tapauksessa pitäisi viedä klo 12 ja kuka oikeasti vie vain päiväunille tai syömään? Johan nyt se on lapsillekin tosi surullista, että ei ehdi leikkiä tai kavereita nähdä, kun jo pitäisi mennä nukkumaan. Toisin sanoen itse veisin klo 10, jos menisin klo 14 töihin. Tämä äiti sitten päätti pitää kunnon siivousaamun, ja luulenpa, että niiden lasten on mukavampi olla siellä päiväkodissa leikkimässä kuin äidin petivaatteiden tuuletuksen takia sisällä telkkua vahtaamassa.

Taidat olla kateellinen. Silloin on aina hyvä syyttää toisia äitejä huonoiksi. Kiva kun itse olet niin erinomainen ja hyvä.

Minusta tuommoinen toisten vahemmuuden arvostelu kertoo lähinnä itsestään :(.

Vierailija
11/49 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka niitähän tämä av on täynnä. Miksi ihmeessä pitää aina arvostella toisten valintoja ja tekemisiä? Eikö siinä omassa elämässä ole ihan tarpeeksi pohdittavaa, ettei tarvitse naapurin asioita vatvoa?

Vierailija
12/49 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan itsekin olla lasten kanssa ja jos on iltaviikko niin enhän näkisi lapsia ollenkaan jos veisin hoitoon yhdeksään. Itse pääsen kahdeksalta, olen kotona vähän ennen yhdeksää ja lapset ovat jo nukkumassa.

Vierailija
13/49 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan itsekin olla lasten kanssa ja jos on iltaviikko niin enhän näkisi lapsia ollenkaan jos veisin hoitoon yhdeksään. Itse pääsen kahdeksalta, olen kotona vähän ennen yhdeksää ja lapset ovat jo nukkumassa.

Meidän lapsi on päiväkodissa vain hoidossa, joten on siellä vain silloin kun hoitoa tarvitsee.

Vierailija
14/49 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies menee iltavuoroon, mutta vie lapset jo kahdeksaksi päiväkotiin eli aamupalalle. Menevät helpommin kun on ns. normaali rytmi, muuten kiukuttelisivat kotona myöhemmin lähtöä aivan varmasti. Ja siitä aamupalasta me myös maksetaan eli saavat siis syödäkin sen tarhassa!

Vierailija
15/49 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsi on päiväkodissa vain hoidossa, joten on siellä vain silloin kun hoitoa tarvitsee.

että hän ei saa käydä leikkimässä ollenkaan, ei osallistua retkiin eikä askarteluun, hän vain syö nopeasti , kaikista jutuista ulkopuolisena välipana ja menee nukkumaan? Vai onko sun lapsella sittenkin vähän eri tilanne kuin ap:n naapurilla...

Vierailija
16/49 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasten kannalta ole kuitenkin parempi se säännöllinen rytmi? Jos äiti tekee vuorotyötä ni on se varmaan lapsista mukavaa että esim. tänään mennään puoli7 hoitoon, huomenna 11,sitten taas puoli7 ym. Saattaa hieman jo lapsillakin sekoittaa.

Ja vuorotyössä oleva äiti ei saa tietenkään ikinä huilia, vaan sen on tehtävä töitä 24/7.

Vierailija
17/49 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

suorastaan toivotaan, että lapset tuodaan aamulla viimeistään 9.30, koska saattavat lähteä käymään retkillä, lähipuistossa, naapuripkssa yms.

Jos joku tuo lapsensa sen jälkeen, niin se sotkee vaan heidän päivärutiinejaan, ja ei ole lapsellekaan kiva tulla tyhjään päiväkotiin, kun kaikki kaverit on jossain muualla. Yleensä siellä ei silloin ole kuin laitosapulainen vastaanottamassa ja hänenkin tehtävänsä olisi valmistella sitä ruokailua, eikä leikittää sitä myöhässä tuotua lasta.

Vierailija
18/49 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasten kannalta ole kuitenkin parempi se säännöllinen rytmi? Jos äiti tekee vuorotyötä ni on se varmaan lapsista mukavaa että esim. tänään mennään puoli7 hoitoon, huomenna 11,sitten taas puoli7 ym. Saattaa hieman jo lapsillakin sekoittaa. Ja vuorotyössä oleva äiti ei saa tietenkään ikinä huilia, vaan sen on tehtävä töitä 24/7.

Ennemminkin on haitannut jos eivät näe vanhempiaan tarpeeksi, silloin alkavat oireilla. Saattavat mennä samalla viikolla hoitoon 8.30, 10 tai 11. Ei ole vaikuttanut kaverisuhteisiin. Joskus hoitopäivä on vain siis 5 tuntia, eivät ole valittaneet sen lyhyyttä.

Vierailija
19/49 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että hän ei saa käydä leikkimässä ollenkaan, ei osallistua retkiin eikä askarteluun, hän vain syö nopeasti , kaikista jutuista ulkopuolisena välipana ja menee nukkumaan? Vai onko sun lapsella sittenkin vähän eri tilanne kuin ap:n naapurilla...

Retkiin hän toki osallistuu, päiväkodista ilmoittavat milloin niitä on ja silloin vien aiemmin. Miksi hän olisi kaikista jutuista ulkopuolisena?? Ei minulla aina ole iltavuoro, vaan on toki aamujakin, jolloin hän menee itsekin aamuun...

Olisiko sinusta sitten parempi että vien lapsen aina aamuun ja joka toinen viikko en ehtisi hänen kanssaan mitään tekemään? Näkisin lastani kunnolla vain joka toinen viikko? Kyllä minä lapseni kanssa haluan enemmän viettää aikaa!!

Minulle on ihan sama mitä toiset ajattelee, mutta lapseni menee hoitoon vain silloin kuin hän hoitoa tarvitsee (jos päiväkodissa ei ole mitään erikoista meneillään, juhliin, retkiin yms. osallistuu kyllä).

Vierailija
20/49 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos itse rupeaisit tekemään vuorotyötä, niin ei tarvitsisi kadehtia muita. Terv. Ope, joka tekee lyhyitä päiviä ja siivoaa, käy kaupassa, kampaajalla ym kun lapset ovat hoidossa saaden sitten viettää leppoisaa aikaa lastaen kanssa kun ovat kotona ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi seitsemän