Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taas vei naapurin äiti lapset hoitoon jo aamusta, vaikka itse menee töihin illaksi

Vierailija
11.10.2010 |

Olin koiran kans ulkona, niin näin että vei lapset hoitoon (lapset pieniä, vasta 3-vuotaita, kaksoset siis). Siinä vaihdettiin muutama sana, niin itse sanoi, että iltavuoroon meno eli taitaa mennä vasta klo 14:ksi.

Nyt näkyy ikkunasta, kuinka kantoi petivaatteet pihalle tuultumaan.

Helppohan se on pitää koti siistinä, kun saa rauhassa siivota. Vaan sääliksi käy lapsia, joilla äidin itsekkyyden vuoksi pitkät hoitopäivät. Isänsä hakee varmaan vasta joskus 16-17 aikaan. Kun menivät hoitoon jo vähän ennen 9 niin tulee siinä hoitopäivälle pituutta :(

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

suorastaan toivotaan, että lapset tuodaan aamulla viimeistään 9.30, koska saattavat lähteä käymään retkillä, lähipuistossa, naapuripkssa yms.

Jos joku tuo lapsensa sen jälkeen, niin se sotkee vaan heidän päivärutiinejaan, ja ei ole lapsellekaan kiva tulla tyhjään päiväkotiin, kun kaikki kaverit on jossain muualla. Yleensä siellä ei silloin ole kuin laitosapulainen vastaanottamassa ja hänenkin tehtävänsä olisi valmistella sitä ruokailua, eikä leikittää sitä myöhässä tuotua lasta.

MEIDÄN päiväkodissa taas kun pohdittiin lapseni hoitokuvioita, niin oltiin täysin samaa mieltä, että kyllähän lapsen täytyy äitä nähdä useammin kuin joka toinen viikko! Eli heillä ei ole mitään sitä vastaan että lapseni tulee vuoroviikoin iltaan ja aamuun.

Vierailija
22/49 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsi on päiväkodissa vain hoidossa, joten on siellä vain silloin kun hoitoa tarvitsee.

että hän ei saa käydä leikkimässä ollenkaan, ei osallistua retkiin eikä askarteluun, hän vain syö nopeasti , kaikista jutuista ulkopuolisena välipana ja menee nukkumaan? Vai onko sun lapsella sittenkin vähän eri tilanne kuin ap:n naapurilla...

Retkiin hän toki osallistuu, päiväkodista ilmoittavat milloin niitä on ja silloin vien aiemmin. Miksi hän olisi kaikista jutuista ulkopuolisena?? Ei minulla aina ole iltavuoro, vaan on toki aamujakin, jolloin hän menee itsekin aamuun...

Olisiko sinusta sitten parempi että vien lapsen aina aamuun ja joka toinen viikko en ehtisi hänen kanssaan mitään tekemään? Näkisin lastani kunnolla vain joka toinen viikko? Kyllä minä lapseni kanssa haluan enemmän viettää aikaa!!

Minulle on ihan sama mitä toiset ajattelee, mutta lapseni menee hoitoon vain silloin kuin hän hoitoa tarvitsee (jos päiväkodissa ei ole mitään erikoista meneillään, juhliin, retkiin yms. osallistuu kyllä).

Jos viet lapsen aamusta hoitoon, se on huono juttu ja asiaa saa puolustella. Mutta jos viet lapsen hoitoon vain siksi ajaksi, kun hän oikeasti hoitoa tarvitsee, niin SEKIN on puolustelun aihe. Kummallista :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka yleensä menevät vasta 10.45. Syynä, että lähtivät syysretkelle päiväkodilta klo 8.30.

Oletko ap varma, että sulla on oma elämä??

Vierailija
24/49 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsi on päiväkodissa vain hoidossa, joten on siellä vain silloin kun hoitoa tarvitsee.

että hän ei saa käydä leikkimässä ollenkaan, ei osallistua retkiin eikä askarteluun, hän vain syö nopeasti , kaikista jutuista ulkopuolisena välipana ja menee nukkumaan? Vai onko sun lapsella sittenkin vähän eri tilanne kuin ap:n naapurilla...

Retkiin hän toki osallistuu, päiväkodista ilmoittavat milloin niitä on ja silloin vien aiemmin. Miksi hän olisi kaikista jutuista ulkopuolisena?? Ei minulla aina ole iltavuoro, vaan on toki aamujakin, jolloin hän menee itsekin aamuun...

Olisiko sinusta sitten parempi että vien lapsen aina aamuun ja joka toinen viikko en ehtisi hänen kanssaan mitään tekemään? Näkisin lastani kunnolla vain joka toinen viikko? Kyllä minä lapseni kanssa haluan enemmän viettää aikaa!!

Minulle on ihan sama mitä toiset ajattelee, mutta lapseni menee hoitoon vain silloin kuin hän hoitoa tarvitsee (jos päiväkodissa ei ole mitään erikoista meneillään, juhliin, retkiin yms. osallistuu kyllä).

Jos viet lapsen aamusta hoitoon, se on huono juttu ja asiaa saa puolustella. Mutta jos viet lapsen hoitoon vain siksi ajaksi, kun hän oikeasti hoitoa tarvitsee, niin SEKIN on puolustelun aihe. Kummallista :D

Vierailija
25/49 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai YRITÄ hankkia ystäviä, ettei päivät mene kytätessä muita!

Vierailija
26/49 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joss tehdään johtopäätökset toisen elämästä luulemisen perusteella, en sinänsä pitkien hoitopäivien teemaan.

Kun et TIEDÄ vaan arvailet, et siis voi tietää vaikka äiti olisi lähdössä tunnin päästä johonkin minne lapsia ei voi ottaa mukaan: vaikkapa juurihoitoon. Tai sosiaalitoimistoon, terapiaan, mihin tahansa.

Voi myös olla että äiti on vain itsekäs ja kohtelee lapsiaan kaltoin.

Mutta niin kauan kuin ei tiedä, mitä kaikkea ulospäin näkymätöntä kenties traumaa toinen kantaa sisällään, ei kannata vetää johtopäätöksiä.

Itse olen ollut pitkähkön ajan sairaslomalla niin että lapsi oli päiväkodissa, koska sairauteni vaati hoidoissa käymistä (usean kerran viikossa, sekä muita asiaan liittyviä esim labrakäyntejä) ja itsehoitoa jota en olisi voinut pienen lapsen kanssa tehdä.

Toki vein myöhään ja hain aikaisin, mutta silti. Varmasti joku naapuri verhojensa takaa katsoi että akka vie vaan lapsen jaloista että pääsee laiskottelemaan. Se kun ei ole otsaan kirjoitettu että näkyisi ulospäin.

Vierailija
27/49 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikista aamuista, jolloin naapuri menee iltavuoroon. Ap, et voi tietää, onko lasten tarhassa tänään retkipäivä, jolloin siis vain järkevää viedä lapset ajoissa. Ehkä naapuri päätti siivota vain, koska lapset ovat joka tapauksessa tarhassa.

Naaupurin lapset saattavat sitä paitsi herätä jo kuudelta, jolloin sitä laatuaikaa äidin kanssa olisi ollut jo kolme tuntia.

Eiköhän ole ihan jokaisen perheen oma asia, milloin ne lapset sinne tarhaan viedään...

Vierailija
28/49 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

heti aamusta oli iltavuoro tai ei ja juuri siksi, että silloin ehdin tehdä rauhassa ne kotihommat. Lapsen kanssa vietän aikaa sitten iltaisin ja viikolla kokopäivän jos on vapaata ym.

Eli mielummin esim.siivoan rauhassa ja sitten sekään aika ei mene siitä lastenajasta. Hommat nyt vaan on hoidettava.

Vierailija
29/49 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen vuorotyötä ja lapsi menee tarhaan heti aamusta oli iltavuoro tai ei ja juuri siksi, että silloin ehdin tehdä rauhassa ne kotihommat. Lapsen kanssa vietän aikaa sitten iltaisin ja viikolla kokopäivän jos on vapaata ym. Eli mielummin esim.siivoan rauhassa ja sitten sekään aika ei mene siitä lastenajasta. Hommat nyt vaan on hoidettava.

Ennen iltavuoroa on just sopivasti aikaa siivota, käydä kaupassa, pestä pyykkiä, kenties jopa kokata perheelle iltaruoka jo valmiiksi.. Lasten kanssa ei tätä kaikkea kerkeäisi tekemään. Vastaavasti saatan varata näin myös aikaa itselle.. kampaaja ym. asiointi asiat hoituvat paljon sujuvammin ilman mukana roikotettavia lapsia.

Vierailija
30/49 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin koiran kans ulkona, niin näin että vei lapset hoitoon (lapset pieniä, vasta 3-vuotaita, kaksoset siis). Siinä vaihdettiin muutama sana, niin itse sanoi, että iltavuoroon meno eli taitaa mennä vasta klo 14:ksi.

Nyt näkyy ikkunasta, kuinka kantoi petivaatteet pihalle tuultumaan.

Helppohan se on pitää koti siistinä, kun saa rauhassa siivota. Vaan sääliksi käy lapsia, joilla äidin itsekkyyden vuoksi pitkät hoitopäivät. Isänsä hakee varmaan vasta joskus 16-17 aikaan. Kun menivät hoitoon jo vähän ennen 9 niin tulee siinä hoitopäivälle pituutta :(

Vierailija
31/49 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

heti aamusta oli iltavuoro tai ei ja juuri siksi, että silloin ehdin tehdä rauhassa ne kotihommat. Lapsen kanssa vietän aikaa sitten iltaisin ja viikolla kokopäivän jos on vapaata ym.

Eli mielummin esim.siivoan rauhassa ja sitten sekään aika ei mene siitä lastenajasta. Hommat nyt vaan on hoidettava.

Monelta lapsesi menevät nukkumaan?

Vierailija
32/49 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koulustakin iltavuoroviikoillanne? Koska ettehän te muuten voi viettää laadukasta äiti-lapsi aikaa muksujen kanssa koska ovat koulussa kun te olette kotona.....

Vierailija
33/49 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hàn ei varmasti tee yhtààn mitààn pahaa jos vie kaksoset hoitoon ja itse hoitaa kodin kuntoon ennen kuin lahtee tòihin. Jos se sinua yhtààn helpottaa, niin kyllà luulisin ettà naapurillasi on vielà aikaa lapsilleen ja sità paitsi lapsilla on varmasti kivaa puuhaa siella tarhassa. Ei 3 vuotias kàrsi tarhassa olosta, painvastoin lapsi oppii siellà paljon hyvin tarkeità taitoja. Tàmà tarhavastaisuus on hyvin suomalainen ilmiò. Muualla maailmalla on hyvin yleistà ettà lapsi menee tarhaan 3 vuotiaana.

Vierailija
34/49 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koulustakin iltavuoroviikoillanne? Koska ettehän te muuten voi viettää laadukasta äiti-lapsi aikaa muksujen kanssa koska ovat koulussa kun te olette kotona.....

Vierailija
35/49 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kun lähden töihin niin mulle voi väliin tulla päiviä jolloin menen vasta klo 11 töihin.

Kyllä kehtaan tunnustaa että saatan viedä lapset joinakin sellasinakin aamuina 8 hoitoon jotta voin hoitaa asioita aamulla. juu ja saatan käydä jopa uimahallissa. . voi järkytys! :)

Mutta en tietenkään joka kerta.

silloin kun itse meen myöhempään töihin niin mies lähtee ajoissa töistä. Eli lapset haettais kuitenkin hoidosta siinä 3-4 välillä.

Kyse oli ilmeisesti tästä aamusta Ei kaikista aamuista, jolloin naapuri menee iltavuoroon. Ap, et voi tietää, onko lasten tarhassa tänään retkipäivä, jolloin siis vain järkevää viedä lapset ajoissa. Ehkä naapuri päätti siivota vain, koska lapset ovat joka tapauksessa tarhassa. Naaupurin lapset saattavat sitä paitsi herätä jo kuudelta, jolloin sitä laatuaikaa äidin kanssa olisi ollut jo kolme tuntia. Eiköhän ole ihan jokaisen perheen oma asia, milloin ne lapset sinne tarhaan viedään...

Vierailija
36/49 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko se jotenkin väärin haluta viettää aikaa oman lapsensa kanssa?

Vierailija
37/49 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan oikeasti naapurillesi kateellinen siitä että hän saa siivota rauhassa ennen töihin lähtemistä.

Provoksihan tuo aloitus oli tietysti tarkoitettukin =D

Vierailija
38/49 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minä vien, ja aion viedä jatkossakin, lapsen hoitoon klo 9-10 vaikka menenkin itse töihin klo 13. Klo 10 vien jos ei ole mitään ihmeellistä ohjelmistoa tarhassa. Vien siis ulkoilemaan. Jos on jotain erikoisempaa ohjelmaa tiedossa, niin vien klo 9:ksi. Esim. yhtenä päivänä viikossa tarhassa on lauluhetki klo 9.10 -> ja haluan lapsen osallistuvan siihen. Muutenkin haluan, että lapsi solahtaa päivärytmiin ennen kuin alkaa siirtyminen lounaalle ja päikkäreille.

Mutta minä vuorotyöläisenä olen myös vapailla paljon viikollakin. Eli ei meidän mukelo joudu olemaan juuri koskaan viittä päivää viikossa tarhassa.

Vierailija
39/49 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

heti aamusta oli iltavuoro tai ei ja juuri siksi, että silloin ehdin tehdä rauhassa ne kotihommat. Lapsen kanssa vietän aikaa sitten iltaisin ja viikolla kokopäivän jos on vapaata ym. Eli mielummin esim.siivoan rauhassa ja sitten sekään aika ei mene siitä lastenajasta. Hommat nyt vaan on hoidettava.

Aamuvuoro 7-13,14 tai 15.sta. Iltavuoro esim. alkaa joko 14 tai 15.sta ja päättyy esim.21-21.30. Lapsi menee nukkumaan iltaisin klo.20. Isä perheestä löytyy kyllä ja hän tekee ihan normaalia päivätyötä 7-15.30 ja hänellä on myös viikonloput vapaat.

Vierailija
40/49 |
11.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

heti aamusta oli iltavuoro tai ei ja juuri siksi, että silloin ehdin tehdä rauhassa ne kotihommat. Lapsen kanssa vietän aikaa sitten iltaisin ja viikolla kokopäivän jos on vapaata ym. Eli mielummin esim.siivoan rauhassa ja sitten sekään aika ei mene siitä lastenajasta. Hommat nyt vaan on hoidettava.

Aamuvuoro 7-13,14 tai 15.sta. Iltavuoro esim. alkaa joko 14 tai 15.sta ja päättyy esim.21-21.30. Lapsi menee nukkumaan iltaisin klo.20. Isä perheestä löytyy kyllä ja hän tekee ihan normaalia päivätyötä 7-15.30 ja hänellä on myös viikonloput vapaat.

21.15-7.15.Juu ja silloin kyllä lapsi on jo hoidossa, kun kotiin pääsen ja jos on kaksi yötä putkeen ni valitettavasti on mammankin joskus nukuttava.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi seitsemän