Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riita sterilisaatiosta

Vierailija
09.10.2010 |

Odotan neljättä lastani ja en halua tämän jälkeen enää lapsia. Nyt on sitten ollut ajankohtaista miettiä ehkäisyä. Pillereitä söin vuosia, kunnes ne epätyypillisen migreenin puhjettua kiellettiin. Sen jälkeen käytin kierukkaa muutaman vuoden. Nyt ajattelin etten enää halua mitään hormonaalista. Sterilisaatiosta on puhuttu ja minä ja mieheni olemme olleet sen kannalla. Eilen sitten sanoin miehelleni että eikö vasektomia voitaisi tehdä hänelle, kun minä olen vuosikaudet ehkäisystä huolehtinut. Mies ettei ottanut kuuleviin korviinsa, koska se on "naisten juttu" hoitaa ja sitä paitsi MINÄ olen sanonut etten halua lapsia enempää, hän voisi vaikka halutakin. Aiemmin mieheni on kuitenkin asiasta puhuttaessa ollut ihan tyytyväinen sterilisaatio-vaihtoehtoon. Alkoi kuitenkin ärsyttää suunnattomasti, miksi ihmeessä se olen aina minä kuka tämän asian hoitaa??? Tuli täydellinen vastustus koko asiaa kohtaan ihan periaatteesta. En minäkään sinne toimenpiteeseen hingu, mutta jonkun se ehkäisy on kai pakko hoitaa. Mitä mieltä?

Kommentit (86)

Vierailija
81/86 |
09.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

migreenin puhjettua. En saa enkä halua käyttää hormoneja, se on yksi lysti. Kierukan saisin, mutta silloinkin ottaisin terveydellisen riskin mitä EN HALUA. AP

Vierailija
82/86 |
09.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja viisainta olisi antaa asian hautua. Aikaa ei ole kuitenkaan kuin pari kuukautta synnytykseen, joten sen jälkeen pitää joku ratkaisu tehdä. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/86 |
09.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

migreenin puhjettua. En saa enkä halua käyttää hormoneja, se on yksi lysti. Kierukan saisin, mutta silloinkin ottaisin terveydellisen riskin mitä EN HALUA. AP

Vierailija
84/86 |
09.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla ainakin alkaa pyörryttää pelkkä ajatus että sisääni työnnettäisi jotain metallia ja jätetään sinne. Sitäpaitsi kuparikierukka aiheuttaa kohdunulkoisia raskauksia ja sellainen voi olla tosi vaarallinen!

Vierailija
85/86 |
09.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tehtiin sterilisaation kolmannen lapsen jälkeen, hieman vanhempana kuin ap nyt. Helppoa oli kun paperit oli valmiina synnytyssairaalassa ja toimenpiteen sain synnytystä seuraavana aamuna.

Mies ei halunnut, vaikka on mua reilusti vanhempi ja hänellä on enemmän lapsia. Hän ei ollut siihen valmis, minä olin. Koska katson oikeudeksi määrätä omasta ruumiistani lasten saannin suhteen, tein myös ratkaisun sterilisaatiosta itse.

Näistä voi tehdä halutessaan tasa-arvokysymyksiä tai olla tekemättä. Mä oli omasta ratkaisustani varma, ajattelin, että en vaan yksinkertaisesti halua enempää lapsia. En ajatellut sitä kenen kanssa lapsia haluan, totesin vaan että en halua enää riippumatta siitä olenko ikuisesti tämän miehen kanssa vai en.

Kannatan viimeiseen asti tasa-arvoa, mutta en näe miksi tasa-arvon nimissä tulisi tehdä ehkäisystä vaikeaa. Helppoa on, kun ei tarvise enää koko asiaa pohtia, ratkaisu on tehty ja mun on helppo sen kanssa elää.

Vierailija
86/86 |
09.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla ainakin alkaa pyörryttää pelkkä ajatus että sisääni työnnettäisi jotain metallia ja jätetään sinne. Sitäpaitsi kuparikierukka aiheuttaa kohdunulkoisia raskauksia ja sellainen voi olla tosi vaarallinen!

ajatus että hänen siemenjohtimiaan katkotaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kolme