Riita sterilisaatiosta
Odotan neljättä lastani ja en halua tämän jälkeen enää lapsia. Nyt on sitten ollut ajankohtaista miettiä ehkäisyä. Pillereitä söin vuosia, kunnes ne epätyypillisen migreenin puhjettua kiellettiin. Sen jälkeen käytin kierukkaa muutaman vuoden. Nyt ajattelin etten enää halua mitään hormonaalista. Sterilisaatiosta on puhuttu ja minä ja mieheni olemme olleet sen kannalla. Eilen sitten sanoin miehelleni että eikö vasektomia voitaisi tehdä hänelle, kun minä olen vuosikaudet ehkäisystä huolehtinut. Mies ettei ottanut kuuleviin korviinsa, koska se on "naisten juttu" hoitaa ja sitä paitsi MINÄ olen sanonut etten halua lapsia enempää, hän voisi vaikka halutakin. Aiemmin mieheni on kuitenkin asiasta puhuttaessa ollut ihan tyytyväinen sterilisaatio-vaihtoehtoon. Alkoi kuitenkin ärsyttää suunnattomasti, miksi ihmeessä se olen aina minä kuka tämän asian hoitaa??? Tuli täydellinen vastustus koko asiaa kohtaan ihan periaatteesta. En minäkään sinne toimenpiteeseen hingu, mutta jonkun se ehkäisy on kai pakko hoitaa. Mitä mieltä?
Kommentit (86)
sanot silleen mietteliäästi, että et taida haluta steriä sinäkään.. että eihän sitä tiedä, et jos tulee vaikka ero ja haluat yhteisen lapsen uuden miehen kanssa. tuijottelet haaveilevasti samalla ikkunasta.
tuttavalla tuli siemenjohtimien katkaisun jälkeen vaikeus kestää pissahätää. Jos tulee hätä vessaan pitää päästä sillä sekunnilla tai lorahtaa.
Muutenkin naisen on helpompi tehdä päätös, koska ikä tekee noepasti tehtävänsä, eikä vaihdevuosien jälkeen saa lapsia. Ei tarvitse nähdä niin pitkälle kuin miehen.
Minkä ikäinen ap miehesi olisi, jos eroaisitte 10vuoden kuluttua, ja hän haluaisi 2022 vielä lapsen?
hoitaa sen ehkäisyn. Sä sanoit, ettet enää lapsia halua. Mies taas ei asiaa vielä tiedä. Joten sinä menet sterilisaatioon.
sanot silleen mietteliäästi, että et taida haluta steriä sinäkään.. että eihän sitä tiedä, et jos tulee vaikka ero ja haluat yhteisen lapsen uuden miehen kanssa. tuijottelet haaveilevasti samalla ikkunasta.
oli hyvä!:D
Ja tällä hetkellä olen varma etten halua enempää lapsia, mutta enhän voi olla siitä täydellisen varma, onhan itsellänikin vielä vuosia lapsentekoikää jäljellä. Ja kyse on siitä, että kumpikaan ei halua nyt lapsia enempää, mutta minä olen kuitenkin se kenen pitää aina kantaa vastuu ehkäisystä. Kondomit eivät ole vaihtoehto, kumpikaan ei jaksa enää tässä iässä alkaa leikkiä niiden kanssa. Sitä paitsi meillä on yksi kondomi-lapsi.
kuin miehellä. Naisilla mm. hormonaaliset vaikutuset sekä niiden myötä kohonnut syöpäriski.
Miehelle sterilisaatio on huomattavasti helpompi tehdä. Pieni nipsaus ja siinä se.
Miehet vain eivät jaksa vaivautua.
Sikamaista minun mielestäni.
Sinuna Ap laittaisin jalat ristiin.
Ja tällä hetkellä olen varma etten halua enempää lapsia, mutta enhän voi olla siitä täydellisen varma, onhan itsellänikin vielä vuosia lapsentekoikää jäljellä. Ja kyse on siitä, että kumpikaan ei halua nyt lapsia enempää, mutta minä olen kuitenkin se kenen pitää aina kantaa vastuu ehkäisystä. Kondomit eivät ole vaihtoehto, kumpikaan ei jaksa enää tässä iässä alkaa leikkiä niiden kanssa. Sitä paitsi meillä on yksi kondomi-lapsi.
olisin miehen vasektomian kannalla, koska se on kuitenkin purettavissa jos haluatte vielä lapsen (tai eron tullessa uuden puolison kanssa).
Minusta on kuitenkin kohtuutonta, että se on aina nainen, joka joutuu kantamaan vastuun ehkäisystä, se kuuluu myös miehelle varsinkin kun mieskään ei toistaiseksi ole innokas hankkimaan lisää jälkikasvua.
Tai sitten ryhdytte selibaattiin. Se on seuraava vaihtoehto.
Ja mitä kaikkea muuta naiset saavat kestää?
tuttavalla tuli siemenjohtimien katkaisun jälkeen vaikeus kestää pissahätää. Jos tulee hätä vessaan pitää päästä sillä sekunnilla tai lorahtaa.
Se on (periaatteessa) peruuttamaton ratkaisu, joten sen haluamisesta täytyy olla varma. Siihen ei voi painostaa eikä sitä toinen saa vaatia.
Meillä sterilisaatioon menen minä. Olen halunnut sitä jo 10 vuotta (eli jo ennen nykyistä suhdettani).
Mies on sanonut harkitsevansa asiaa. Menköön jos menee. Minä menen joka tapauksessa, kunhan täytän 30v.
Se on asperiinitabletti. Pidetään polvien välissä.
Samaten sinä munasoluja.
On todella väärin, että sinä joudut tekemään ja syömään KAIKEN.
Vaadi se miehesi operaatioon.
on ehdottomin siitä, ettei halua enää ikinä koskaan lapsia.
Et voi pakottaa miestä peruttamattomana toimenpiteeseen, jos häne epäröi edes hitusen. Silloin sinun on vain hoidettava homma kotiin.
NO mutta ongelma onkin se ettei kumpikaan halua, muttei kumpikaan halua myöskään lapsia. Minä menisin koska olisi pakko ts.ei muitakaan vaihtoehtoja. Jos en halua pumpata itseeni hormoneita (joka ei edes ole suositeltavaa tuon migreenin takia) niin selibaatin lisäksi ei ole muuta järkevää ratkaisua kuin sterilisaatio. Kondomeja käyttäen tai "käyttäen" olisin raskaana vuoden sisällä. Mies ei niitä ikinä osta, eikä niitä myöskään ikinä vaivaudu hakemaan kun tarve tulee.
on ehdottomin siitä, ettei halua enää ikinä koskaan lapsia. Et voi pakottaa miestä peruttamattomana toimenpiteeseen, jos häne epäröi edes hitusen. Silloin sinun on vain hoidettava homma kotiin.
peruuttamaton.
Eikö sen voi vaan hoitaa pois? Jos kumpikaan ei oikeasti ole varma sterilisaatiosta niin silloin sitä ei kannata tehdä. Sillä se on lopullinen ratkaisu, mitkään purkuleikkaukset ei ole varana, sillä ne eivät todellakaan aina onnistu. Just tällaisten -onhan purkuleikkaus aina olemassa- tyyppien takia terveydenhuollon kustannukset on nousussa. Tehdään päätöksiä miettimättä seurauksia ja sitten vaaditaan uusia toimenpiteitä, jotka aina lopulta koituu yhteiskunnan maksettavaksi.
Mut hei, pitäähän se ehkäisyn nyt ihan periaatteesta olla tasa-arvoista, viis järkevyydestä.
Mä en halunnutja mies ei mennyt. Nyt pykättiin iltatähti ja mies meis ei enää haluakkaan toimenpiteeseen.
Ketuttaa hieman.
on ehdottomin siitä, ettei halua enää ikinä koskaan lapsia. Et voi pakottaa miestä peruttamattomana toimenpiteeseen, jos häne epäröi edes hitusen. Silloin sinun on vain hoidettava homma kotiin.
Miehellä se EI ole peruuttamaton.
Ei kaikki purkuleikkaukset onnistu. Itse asiassa se todennäköisimmin ei onnistu kuin onnistuu.
se joka ei niitä lapsia enää halua voi mennä toimenpiteeseen. Ketään ei siihen voi pakottaa. Itse olen ihan valmis menemään sitten kun meidän neljäs on syntynyt.
Hoitaa pois siis tarkoittaa sitä että minun on joko jatkettava hormonaalista ehkäisyä tai ostettava kondomeita ja huolehdittava siitä että niitä käytetään. Jos olen ehdottoman varma etten halua hormoneita ja tiedän että se on terveysriski niin käytännössä ei jää muita vaihtoehtoja kuin selibaatti tai sterilisaatio. Silloin ei ole väliä haluanko sterilisaation vai en, koska ei jää vaihtoehtoja. ap
kondomikin voi olla varteen otettava vaihtoehto.