Riita sterilisaatiosta
Odotan neljättä lastani ja en halua tämän jälkeen enää lapsia. Nyt on sitten ollut ajankohtaista miettiä ehkäisyä. Pillereitä söin vuosia, kunnes ne epätyypillisen migreenin puhjettua kiellettiin. Sen jälkeen käytin kierukkaa muutaman vuoden. Nyt ajattelin etten enää halua mitään hormonaalista. Sterilisaatiosta on puhuttu ja minä ja mieheni olemme olleet sen kannalla. Eilen sitten sanoin miehelleni että eikö vasektomia voitaisi tehdä hänelle, kun minä olen vuosikaudet ehkäisystä huolehtinut. Mies ettei ottanut kuuleviin korviinsa, koska se on "naisten juttu" hoitaa ja sitä paitsi MINÄ olen sanonut etten halua lapsia enempää, hän voisi vaikka halutakin. Aiemmin mieheni on kuitenkin asiasta puhuttaessa ollut ihan tyytyväinen sterilisaatio-vaihtoehtoon. Alkoi kuitenkin ärsyttää suunnattomasti, miksi ihmeessä se olen aina minä kuka tämän asian hoitaa??? Tuli täydellinen vastustus koko asiaa kohtaan ihan periaatteesta. En minäkään sinne toimenpiteeseen hingu, mutta jonkun se ehkäisy on kai pakko hoitaa. Mitä mieltä?
Kommentit (86)
Edelleenkään, en HALUA sterilisaatioon, mutta jos haluan että jatkamme seksielämäämme jatkossa niin ei ole muita vaihtoehtoja.
Rauhoitu, ei päätöksiä tarvitse tehdä tuossa mielentilassa.
Onko tasa-arvo tosiaan sitä, että aina mennään naisen pillin mukaan? Mies ei saa päättää edes omasta ruumiistaan. Ihmettelen kyllä, että miksi abortin kohdalla naisella on valta päättää omasta ruumistaan, mutta sterilisaation kohdalla mieheltä evätään sama oikeus, koska tasa-arvo on tärkeämpää.
hormoneja, jotka ovat vain pienelle osalle hyödyllisiä (runsaat menkat jne.) tai tunkea kroppaansa esineitä, jotka eivät sinne kuulu?
Siis oletteko te aivan pimeitä?
Mikä itsekeskeisyyden huipentuma! Että ihan pitäisi pakottaa kolmekymppinen mies sterilisaatioon.
Aivan käsittämätöntä. Oletteko te kanssasisaret todella noin itsekkäitä?
Kolmekymppinen mies ei todellakaan tiedä, mitä elämä tuo eteen viiden, kymmenen tai vaikkapa kahdenkymmenen vuoden päästä. Ehkä miehellä on silloin uusi suhde jossa toivottaisiin lasta.
Siis miten voi seksi ja rakastelu olla niin hankalaa niin monille naisille? Kai sitä nyt voi seksiä harrastaa ja raskaudet ehkäistä ilman sterilisaatiotakin. Jos ap ei halua kierukkaa, hormonaalista ehkäisyä tai kondomeja, niin menköön itse sterilisaatioon.
N39
Samaten sinä munasoluja.
On todella väärin, että sinä joudut tekemään ja syömään KAIKEN.
Vaadi se miehesi operaatioon.
ostakaa ihan yhdessä niitä kortsuja, niin ei tartte tapella siitä kenen vastuulla se on
Eiköhän kyse ole puhtaasta realismista!
Mieshän oli 32 eli elämää edessä vaikka kuinka.
suostu sterilisointiin. On jo neljä lasta ja vaimo syönyt hormonipillereitä riittävästi.
Onko taustalla se, että miehellä kuitenkin kaihertaa taustalla "miehisyyden menetys" ja oma mukavuudenhalu?
Ei halua mennä steriloitavaksi, pistettävksi ja leikeltäväksi? Ehkä tulevaisuudessa häämöttää mahdollisuus "jonkun toisen naisen kanssa".Miehet ovat itsekkäitä paskiaisia.
Onhan sekin ihan epätasa-arvoista, että miehen ei tarvitse olla raskaana eikä synnyttää.
Joten tasa-arvon nimissä on turha tehdä hommasta vaikeaa.
AP:lla on muutama vaihtoehto:
1) ostaa yhdessä miehensä kanssa kondomeja
2) mennä sterilisaatioon
3) ottaa jokin hormonaalinen ehkäisy vaikka hän olikin "ajatellut ettei halua"
4) kuparikierukka
5) ryhtyä selibaattiin (ja ehkä riskeerata parisuhde?)
Saahan tuo kai päättää niin kun kerran sinullakin on se oikeus. Ilmoittaa sulle, että ennen sterilisaatiota ei seksiä tipu. Olisko kiva "keskustella" miehen kanssa joka painostais ja kiristäis sua toimenpiteeseen johon et nähtävästi halua mennä?
Ei silloin voi pakottaa.
jos kumpikaan ei halua enää lapsia...so simple :)
omasta kehostaan "tasa-arvon" vuoksi. Menkäähän nyt naiset itseenne.
Jos AP ei halua lapsia, niin sterilisaatioon marsmars.
Miestä et voi toimenpiteeseen pakottaa.
Onko tasa-arvo tosiaan sitä, että aina mennään naisen pillin mukaan? Mies ei saa päättää edes omasta ruumiistaan. Ihmettelen kyllä, että miksi abortin kohdalla naisella on valta päättää omasta ruumistaan, mutta sterilisaation kohdalla mieheltä evätään sama oikeus, koska tasa-arvo on tärkeämpää.
hormoneja, jotka ovat vain pienelle osalle hyödyllisiä (runsaat menkat jne.) tai tunkea kroppaansa esineitä, jotka eivät sinne kuulu?
kropasta ja sille tehtävistä toimenpiteistä. Se on sitä tasa-arvoa.
te naiset olette epäitsekkäitä! Tuo "jos meille tulee ero niin mies voi haluta lapsia jonkun muun kanssa, minäpä uhraudun ja menen itse steriloitavaksi" on kyllä maailman kehnoin perustelu. Huh. Mua on ihan tarpeeksi alapäästä ronkittu ja leikelty, ilman että vapaaehtoisesti haluaisin vielä yhden turhan leikkauksen, kun sterilisaatio voidaan paljon helpommin tehdä miehelle. Onneksi minun mieheni ymmärtää tämän, ja oma-aloitteisesti ehdotti että hän menisi striloitavaksi. Me olemme molemmat tasa-arvoisia ja sitoutuneita parisuhteeseemme!
Vielä lainaus verkkoklinikasta "Toimenpide naiselle tehdään nukutuksessa. Munajohtimet suljetaan yleensä pienillä titanium-klipseillä, jotka viedään navan alle tehtävästä noin sentin pituisesta viillosta tarkoitukseen suunnitellulla instrumentilla. Sairaslomaa kirjoitetaan 3-5 päivää. Miehen toimenpide voidaan tehdä paikallispuudutuksessa. Mies ei yleensä tarvitse toimenpiteen jälkeen sairaslomaa"
Pillereitä en edes saa ja kierukkaa ei suositella. Kyse on terveydestäni eikä halusta. Tämä hormonaalinen ehkäisy on siis todellakin poissuljettu. Olemme yhdessä puhuneet sterilisaatiosta joka on vaikuttanut järkevältä, kuitenkin ilmeisesti mies on olettanut että se tehdään ilman muuta minulle. ap
Meidän tasa-arvoomme ei kuulu, että minä sanelen miehen leikkaukset - eikä hänkään minun.
te naiset olette epäitsekkäitä! Tuo "jos meille tulee ero niin mies voi haluta lapsia jonkun muun kanssa, minäpä uhraudun ja menen itse steriloitavaksi" on kyllä maailman kehnoin perustelu. Huh. Mua on ihan tarpeeksi alapäästä ronkittu ja leikelty, ilman että vapaaehtoisesti haluaisin vielä yhden turhan leikkauksen, kun sterilisaatio voidaan paljon helpommin tehdä miehelle. Onneksi minun mieheni ymmärtää tämän, ja oma-aloitteisesti ehdotti että hän menisi striloitavaksi. Me olemme molemmat tasa-arvoisia ja sitoutuneita parisuhteeseemme!
Jos sinun miehesi ei halua lapsia ja menee omasta halustaan sterilisaatioon. ap:n mies ei ollut varma haluamisestaan. sillon nyt vaan ei voi pakottaa.
Kyse on terveydestäni eikä halusta. Tämä hormonaalinen ehkäisy on siis todellakin poissuljettu
että olet ajatellut, ettet halua hormonaalista ehkäisyä...
tuli, oli selibaatti tai kondomit.
Ei liene hankala ostaa niitä ruokaostosten yhteydessä. Mä olen se, joka yleensä ostaa ne ihan sen takia, että mies kuitenkin unohtaa =D
Pillereitä en edes saa ja kierukkaa ei suositella. Kyse on terveydestäni eikä halusta. Tämä hormonaalinen ehkäisy on siis todellakin poissuljettu. Olemme yhdessä puhuneet sterilisaatiosta joka on vaikuttanut järkevältä, kuitenkin ilmeisesti mies on olettanut että se tehdään ilman muuta minulle. ap
Nyt sitten suutuit verisesti ja teit asiasta periaatteellisen ja vieläpä tasa-arvo kysymyksen. Vaikka asia ei ilmeisesti ole ihan juuri edes ajankohtainen, sitä ehtisi hyvin miettiä ja antaa miehenkin miettiä ja kypsytellä. Riiteleminen ja uhkailu lienee turhaa.
miestäsi et voi pakottaa.