Monet 1950-luvulla syntyneet NAISET ovat katkeria-miksi?
Vajaa 60 v naiset ovat pahimpia suustaan- miksi?
Kommentit (34)
miehet eivät katso enää heidän löysiä riippatissejään, jenkkakahvoja ja mahamakkaroita, vaan nuoria ja timmejä naisia.
koska kulttuurissamme se kaikki, vähäinen valta mitä naisella on,perustuu ulkonäköön. Ruma (vanha),ei-seksuaalisesti kiinostava nainen on basicly näkymätön. Keho on valtavassa muutoksessa (vaihdevuodet),jota yhteiskunta ei tunnusta kriisiksi vaan olettaa että naiset ovat kuin ennenkin. Ehkä siksi.
Itse yritän nyt nuorena naisena kaventaa kuilua vanhojen ja nuoretn välillä,käyttäytymällä lämpimästi ja kunnioitavasti vanhempia kohtaan. Toivon, että vanhemapana osaan olla kannustava ja tukea nuoria naisia, mahdollisesta katkeruudestani huolimatta. Naiset, me voidaan vallata koko maailma, kun ymmäretään lakata välittämästi miehistä ja miesten miellyttämisestä. Ryhdistäytykää (ryhdistäydytään) siskot!
itse 70-luvulla nuoruuteni viettäneenä kauhistelen tämän ajan ulkonäkökeskeisyyttä, nuoret ja vanhatkin naiset kulkevat puolialastomina. Minun nuoruudessani 70-luvulla sai sentään kulkea vaatteet päällä!
En kaipaa mitään erityistä kunnioitusta vain siksi että olen vanhempi, olisihan se naurettavaa, jos ei vielä 50v osaisi käyttäytyä, eikä tuntisi itseään, vaan vaatisin jotain erityiskohtelua, eihän ikä tee minusta vammaista, ehkä vielä ole edes niin raihnainen että tarvisisin kauppakassin kantajaa.
Minun ikäpolvellani on ollut kaikki mahdollisuudet opiskella, jos nuoremmat menevät ohi palkassa jne, oma vikamme, miksi siitä katkeroitua.
Ei ole kyse miehistä eikä ulkonäöstä. Kyllä he kadehtivat paljon tärkeämpää. 1950-luvulla syntyneillä tytöillä ei ollut samoja mahdollisuuksia koulutukseen, työhön eikä muutenkaan omaan elämään kuin peruskouluikäluokalla.
Silloin piti olla vanhempien lupa pitempään kuin nyt, eikä tyttöjä ollut tapana kouluttaa - naimisiin ne kuitenkin menevät. Jotain ompelua, ruokapuolta ja muuta sellaista sopi opiskella, niistä kun oli hyötyä sitten omassa perheessä.
Lukio ja yliopisto olivat poikkeuksia, ja sielläkin oli paljon sellaisia naisille sopimattomia aloja, joille meni vain harvat.
Moni eläkeikäinen nainen on vieläkin katkera siitä, kun ei saanut aikanaan mennä opiskelemaan sitä mitä olisi halunnut ja mihin olisi voinut päästä.
siltä, 60v naiset olisivat katkeria. Ihan samalla tavalla kuusikymppiset kummastelevat, miten kateellisia ja kyynisiä nuoremmat ovat kaikkine PMS-oireineen.
Kuunnelkaa joskus puistossa tai perhekerhossa ikätovereitanne: pelkkää valitusta ja kiukkua. Onko siis nykynainen kuusikymppinen jo ennen kuin ehtii täyttää 40 vuotta?
katkeria kiukkupusseja iästä riippumatta.
Tero
Elämän rajallisuuden tajuaminen masentaa?
miehet eivät katso enää heidän löysiä riippatissejään, jenkkakahvoja ja mahamakkaroita, vaan nuoria ja timmejä naisia.
Ei oikein näe missään asiassa mitään kivaa. Kaikki on jotenkin hankalaa ja ikävää, esim. ystävien luokse meneminen, joogaan lähtö, työ, kaupassa käynti. On muuten asiakaspalvelutyössä, voin vain kuvitella, minkälainen päivänsäde sielläkin..
JOidenkin on sitä vaikeaa kestää. Joillakin sitten ne vaihdevuodet ärsyttää ja monet voi kokea jääneensä maailmanmenosta auttamattomasti jälkeen, mikä on yleensä ihan tottakin. Vanhuus ja vanheneminen ei ole kivaa..kroppakin kulkee kohti hautaa.
äiti on syntynyt 50-luvulla ja on just semmoinen negatiivinen ja katkera ihminen. Sääli häntä ja hänen elämäänsä. Minuun asia ei kuitenkaan henk.koht. vaikuta, sen verran etäisyyttä pidän äitiini. Puheväleissä ollaan, mutta ei missään lämpimissä väleissä - ei olla koskaan oltu.
Mistä lie se sitten johtuu? En tiedä. Kai jostain sieltä omasta lapsuudesta tms...?
mm.
- hyvän lasten päivähoidon takia,
- kotitöihin osallistuvien nuorten aviomiesten takia,
- kunnon kodinkoneiden takia,
- nuorten naisten parempien palkkojen ja
- paremman urakehityksen takia
t. nuorempi työkaveri, joka ihmettelee = ap
ps jos tuon ikäiseltä naiselta nuorempi apua pyytää, saa monesti halveksivan katseen
t. ap
Ovat odottaneet hiljaa vuoroaan 50-luvulta asti eikä sitä ole tullut. Nyt alkaa selvitä, ettei sitä koskaan tulekaan.
Koska nuoret uskovat tasa-arvoon, urakehitykseen, hyvään elämään ja kun 60v nainen sanoo ääneen, että älä tyttö luulekaan, täyttä helvettiä se on sinunkin elosi, niin AV-mamma pitää sitä katkeruutena. Ja kun tähän vielä lisää sen, että 60v nainen ihan huoleti elää vain itselleen eikä lastenlapsilleen niin soppa on valmis: ämmä on katkera, ei edes anna rahaa tai auta lastenhoidossa.
Pahimpia suustaan on muuten noin 15v tytöt. Kannattaa kuunnella, se 50-luvulla syntynyt (muuten ei vielä 60v vaan vasta 50+) ei ole mitään näihin teineihin verrattuna.
Ai niin, osaksi se "paha suustaan" -ilmiö tulee sieltä, että synnytysikäisillä naisilla on hirveät PMS-oireet, joita ei voi edes verrata vaihdevuosiin. Silloin 70% ajasta muiden sanomiset koetaan vittuiluna.
Olen syntynyt -55 enkä ole katkera pätkääkään vaikka vois ehkä olla,
niin rankkaa oli köyhässä alkoholisti-isän riivaamassa perheessä eläminen.
Isäni oli sotainvalidi, ja vasta aikuisena käsitin että viinaa alettiin heidän kohdallaan aluksi vetämään kipuihin..sitten sitä oltiin koukussa, monet loppuelämänsä.
Mitään en ole saanut ilmaiseksi, en perintöjä yms.
Kaiken olen repinyt työtä tekemällä, joten kaikki tuki-/ liikuntaelimet on hajonneet, viimeksi selkä ja polvet.
Kaikissa ikäryhmissä löytyy valittajia, joten mikä tän aloituksen pointti on? ..oma katkeruus vai?
Olen omalta kohdaltani antanut anteeksi, ja elänyt niillä korteilla jotka sain, en halunnut koskaan rypeä siinä mitä olisin voinut saavuttaa toisenlaisesta lähtökohdista.
Kaikki me vanhenemme, se tapahtuu muuten yllättävän nopeasti, vaikka parikymppisenä luulee että tää on ikuista..😄
Mutta kyllä mun mielestä katkerampia ovat kyllä nuoret naiset. Tänäänkin palsta täynnä ruikutusta siitä kuinka suuret ikäluokat on sitä ja tätä jne eikä nuorille ole jätetty työpaikkoja eikä perintöjä...