Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuttava ei imetä vauvaansa!

Vierailija
05.10.2010 |

vaan antaa tuttipullolla vastiketta pari kk vanhalle vauvalle...on niin SÄÄLI sitä lasta, kun se jää paitsi vastustuskykyä ja side äitiinsä muodostuu väkisinkin falskiksi! Kyseessä nuori ensi äiti - jolla ei näemmä oikein viitseliäisyyttä kuten tilanteessa kuuluisi..."en vaan jaksa sitä showta.." hän sanoi kun asiaa tiedustelin!!!!

Kommentit (73)

Vierailija
21/73 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

huono tekosyy. Imetin esikoista vajaat 3kk ja olin todella helpottunut, kun lopetin. Joillekin ihmisille imetys vain on niin hankalaa, että pulloruokinta on 100 kertaa helpompaa. Näin ainakin mun kohdalla ja syynkin voin kertoa: täysin holtiton maidontuotanto joka vaikeutti todella elämää! Pulloruokinnan alettua kaikki vaan helpottui ja parin kk:n päästä nukuttiin 13 tunnin yöunet putkeen (velli illalla). Toivon kovasti, että imetys olisi helpompaa, kun uusi tulokas tulee maailmaan, mutta olen päättänyt jo, etten tule ottamaan siitä merkittävää stressiä. Jos sei ei taaskaan onnistumaan vaihdan tunnontuskitta pulloon ja aion muutenkin pitää pullon imetyksen rinnalla (pumppaus) jo alusta asti, jotta isäkin voi enemmän osallistua hoitoon ja saan itsellenikin vapaa-aikaa...

Ai niin. Olen sitä mieltä, että tämän ketjun aloittaja vain provosoi. Ei kukaan täysjärkinen voi päästää tuollaista ajatusta ilmoille...

Vierailija
22/73 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin lenkillä ja kampaajalla käyn ja isä hoitaa sillä välin vauvaa. Jos tarve tulee niin pakkasesta ämmää pulloon ja vauva syö. Muuten imetetään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/73 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin lenkillä ja kampaajalla käyn ja isä hoitaa sillä välin vauvaa. Jos tarve tulee niin pakkasesta ämmää pulloon ja vauva syö. Muuten imetetään.

ettei vauvalle voi antaa tuttipulloa kun se voi häiritä imuotetta ja imetys epäonnistuu sen takia.

Vierailija
24/73 |
06.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP ja aika moni muukin vastaajaan näyttää olevan joku järjen riemuvoitto, hohhoijaa! Mitä helvettiä kenellekkään kuuluu toisen imettämiset tai imettämättä jättämiset ja syyt siihen. Keskittykää vaan omaan elämäänne ja omiin lapsiinne ja antakaa muiden tehdä just niinkun haluavat. Etsä AP tätä maailmaa paranna sillä, että tulet tänne huutelemaan, kun joku puolituttu ei imetä vauvaansa!!

Vierailija
25/73 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se estää lenkillä käynnin, kun maitoa tulee niin paljon, että 200 metrin jälkeen on paita läpimärkä maidosta... sama homma kampaajalla ja joka puolella, ja jos on 3 tuntia pumppaamatta/imettämättä on rintatulehdus varma asia.

Ja mitä tulee tuohon imetysotteeseen, niin meillä kävi kyllä ihan päinvastoin. Jos oli kaksi päivää antamatta pulloa, vauva ei enää huolinut pulloa, vaan pelkkä rinta kelpasi...

Vierailija
26/73 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on neljä lasta joista kaksi ensimmäistä imetetty ja kaksi nuorinta pullolla. Miksi, se on minun asiani.

Ja minulla on erittäin hyvä suhde lapsiini, he ovat kasvaneet hyvin, kehittyneet normaalin ikätasoisesti ja ovat terveitä !! Varsinkin nuorin, joka ei äidinmaitoa saanut (lypsettynä ja pullosta annettuna) kuin 2 max, on se kaikkein tervein, vailla ensimmäistäkään allergiaa !!

Ja kun mietin, miten kaukan kukakin sai äidinmaitoa imetettynä tai pulloon lypsettynä - kaikken vähiten niin ajallisesti kuin määräillisesti sitä sai tämä nuorin, - joka on kaikkein tervein!! Ei yhtäkään yliherkkyyttä millekään; ei ruoka-aine, eikä siitepöly tai eläinallergioita !!

Tämän oman epiirisen tutkimukseni perusteella siis korviketta saaneista vauvoista kasvaa terveempiä, sosiaalisempia, reippaampia ja omatoimisempia lapsia !!

Vierailija
27/73 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan antaa tuttipullolla vastiketta pari kk vanhalle vauvalle...on niin SÄÄLI sitä lasta, kun se jää paitsi vastustuskykyä ja side äitiinsä muodostuu väkisinkin falskiksi! Kyseessä nuori ensi äiti - jolla ei näemmä oikein viitseliäisyyttä kuten tilanteessa kuuluisi..."en vaan jaksa sitä showta.." hän sanoi kun asiaa tiedustelin!!!!

Ei sitten tullut sinulle mieleen että se syy miksi äiti ei imetä ei kuulu sinulle ja siksi hän vastasi sinulle niin!

Vierailija
28/73 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

antanut periksi ja lopettanut sen epätoivoisen imetysfarssin, jota kesti 4kk, en olisi ehkä sairastunut pahaan synnytyksen jälkeiseen masennukseen.

Toisen kanssa en kyllä samaa virhettä tee. Jos ei tissi kelpaa, niin pullo sitten.

Vierailija
29/73 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei vauvalle voi antaa tuttipulloa kun se voi häiritä imuotetta ja imetys epäonnistuu sen takia.

Ihan oikeasti, joskus niin saattaa käydä :) Huom, joskus, ei todellakaan kaikille :)

Vierailija
30/73 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sairaanhoitaja (AMK) ja tiedän duunini ja koulutukseni puolesta että äiti-lapsisuhde on toimiva ja turvallinen kun ollaan rintaruokinnassa - koska kyseessä on myös emotionaalinen tunne ja prosessi. Syömisen lisäksi vauva saa läheisyyttä ja hyvää oloa - sitä ei saa tuttipullosta, väittäkää mitä tahdotte.

Vierailija
31/73 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

antaa niin helposti periksi "Iiik ei onnistu, otetaan pullo!" Itse imetin neljä lasta, enkä kitissyt vaan mietin keinoja ja keksinkin niitä...

Vierailija
32/73 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olisin halunnut imettää 3 lastani, en voinut. Osa jo koululaisia, keskivertoterveitä, fiksuja (opet kehuu). Väittävät rakastavan äitiään, varmaan valehtelevat, kun ilman tissiä jäivät ressukat.

Isäsuhde on ollut lämmin ja läheinen, kun syöttäjänä pienestä asti sekä äiti että isä (yölläkin).

Yksi lapsista ei lähtenyt normaalikasvuun vastasyntyneenä, kun niin imetysoppaiden sokaisemana yritin imettää ja lääkäri sitten jo kehotti korviketta antamaan.

Älä ap sössötä äiti-lapsisuhteesta.

Se on eri asia, että ihan vähän mietin, että kuinka jollain on pokkaa olla imettämättä, jos tissistä tavaraa tulee. Mutta omakohtaisesti voin sanoa, että ihmisiä niistäkin lapsista tulee. Itse koin 3 lapsen öiset pulloruokinnat todella raskaana. (Isi myös) Sen verran sain yhdelle tiristettyä muutaman viikon, että koin sen touhun helpompana. Mut kun ei irtoa kaikilta.

Vierailija
33/73 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sairaanhoitaja (AMK) ja tiedän duunini ja koulutukseni puolesta että äiti-lapsisuhde on toimiva ja turvallinen kun ollaan rintaruokinnassa - koska kyseessä on myös emotionaalinen tunne ja prosessi. Syömisen lisäksi vauva saa läheisyyttä ja hyvää oloa - sitä ei saa tuttipullosta, väittäkää mitä tahdotte.

että se vauva on käsivarren mitan päässä äidistä kun syötetään tuttipullosta?

Kyllä meillä ainakin on ollut tapana pitää vauva kiinni syöttäjässä ja jutella samalla vauvalla. Eiköhän vaaveli siinä saa sitä läheisyyttä ja hyvää oloa.

Vierailija
34/73 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauva syö sylissä, iholla, samassa asennossa pulloa kuin rintaa, en ymmärrä miten emotionaalinen tunne ja prosessi on vauvalle eri. Äidille ehkä, mutta se on sitten ihan toinen juttu...

Vierailija
35/73 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pumppaamalla meni rinnat kauhean kipeiksi ja lopussa maidon tulo vaan hiipui.. annoin korviketta omalle vauvalle jo 2-3kk iässä.

Vierailija
36/73 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse en ola kahta vanhinta imettänyta ja kahta nuorinta taas olen. Imetys on tosi herkkä asia. anna toisten tehdä niinkuin tykkäävät.

Vierailija
37/73 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
38/73 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauralitkua ja lehmänmaitoa silloin annettiin. Luulitko todella, että ennen vanhaan, joka ikinen vauva imetettiin? Niin ja allergioitahan ei silloin ollut, eihän. Muuten vaan itkeviä, ripuloivia, "maitorupisia" ressukoita savupirtit täynnä. Kyllä ennen oli kaikki hyvin, mitä nyt lapsikuolleisuus vähän yleisempää.

Itse yritin liikaakin. Neuvolasta olivat todella huolissaan vauvastani ja pyysivät antamaan korviketta, kun paino ei vastasyntyneellä noussut lähellekään minimiä. Sori, että olemme erilaisia.

Vierailija
39/73 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän enemmän, käyttää järkeä tai erota työpaikastaan.

Soopaa puhuu.

LL

Vierailija
40/73 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrohan, ihan noin ammattikorkean käyneenä sairaanhoitajana, että miten se parantaa lapsen ja äidin suhdetta, jos maitoa ei juuri tule, että lapsi on "aterian" jälkeen kiukkuisempi kun nälkä pitkittynyt ja imetys sattuu niin paljon että äiti itkee imetyksen aikana ja kiroaa v**tu-s**tanaa järjettömän tuskan takia?

Ihan mielenkiinnosta kyselen...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yhdeksän