Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi aikuisten nirsoilu ja "kulinarismi" on nykyään muotia?

Vierailija
04.10.2010 |

Ärsyttää kun on missä pöytäseurueessa tahansa ja missä ruokapaikassa tahansa, niin aina on nipottajia pöydässä. Milloin mikäkin on väärin tehty tai ei maistu tai muuten vaan tylsää ja tavallista. Pasta on löllöä ja salaatti vettynyttä, lasagne mössöä ja kala mautonta. Tai wokki tehty väärin tai vähintään maustettu väärin ja lihakin pilattu ja annos ruma jne. jne. jne. Pitää olla sormisuolaa ja luomuruokosokeria ja lähimeijerin voita yms.

Olen varmaan vanhanaikainen kun minut on vielä kasvatettu siihen että ruoasta ei valiteta ja syödään mukisematta oli ruoka oma herkku tai ei.

Omien kaverien "Glorian ruoka jne" -resepteistä kohkaus ja kulinarististen nautintojen hekumointi ottaa pattiin.

Syödä on pakko joka päivä, miksi siitä tehdään sellaista teatteria?

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta minusta ravintolaruokaa sopii arvostella, toisin kuin jonkun ihmisen tarjoamaa kotiruokaa, koska se on ostettu palvelu josta maksetaan. Tietysti paras tapa arvostella ravintolaruokaa on lopulta on aanestaa jaloillaan. Ja kylla, ruoka on mahdollista tehda paremmin tai huonommin, usko pois ap.

Mina en puolestani ymmarra mitaan musiikista, mutta tiedan etta sita on seka hyvaa etta huonoa, eika minua hairitse yhtaan jos muut sita arvostelevat tai siita tykkaavat. Etta ihan lepo vaan.

Vierailija
2/41 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein saman havainnon, kun oltiin töistä viikon koulutuksessa. Meitä oli 20, puolet naisia ja puolet miehiä. Miehille kelpasi aina ne etukäteen tilatut ruuat, mutta naisista seitsemällä oli aina kauhea säätäminen. Ei saanut olla jotain tiettyä lihaa, ei tiettyä kasvista, ei tiettyä maustetta jne. Ja sitten se keskustelu "kun mulla sillai kipeytyy maha tuosta paprikasta" jne. HUOH!

Miksi ihmeessä miehet voi syödä kaikkea?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä miehet voi syödä kaikkea?

Miehet harvemmin paasaa samalla lailla, tämä ruokakikkailu&hienostelu&rajoittuneisuus on naistentauti!

Vierailija
4/41 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaikissa valmissalaateissa on joko paprikaa tai ananasta (jota ei mun mielestä kuulu yhdistää suolaiseen ruokaan, persikkakin parempi enkä muutenkaan pidä säilykeananaksesta, tuore on ihan jees siis makeissa jälkiruoissa tai sellaisenaan)?

"kun mulla sillai kipeytyy maha tuosta paprikasta" jne.

Vierailija
5/41 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein saman havainnon, kun oltiin töistä viikon koulutuksessa. Meitä oli 20, puolet naisia ja puolet miehiä. Miehille kelpasi aina ne etukäteen tilatut ruuat, mutta naisista seitsemällä oli aina kauhea säätäminen. Ei saanut olla jotain tiettyä lihaa, ei tiettyä kasvista, ei tiettyä maustetta jne. Ja sitten se keskustelu "kun mulla sillai kipeytyy maha tuosta paprikasta" jne. HUOH! Miksi ihmeessä miehet voi syödä kaikkea?

Suomalaisillahan on kauheat ruokarajoitukset koko muuhun maailmaan verrattuna, mutta ne liittyy osin oikeisiin sairauksiin (kuten keliakia ja maitoallergia, joita Suomessa on tilastollisesti paljon) ja osin myos kuviteltuihin herkkyyksiin...

Mina ainakin ymmarsin etta ap puhuu siita, etta ihmiset arvostelevat sita, onko ruoka laitettu huonosti vai hyvin, ts. lahinna sita esteettista kokemusta mita ruokailu myos on.

Ja ps: mulla on mies, joka on viela paljon tarkempi siita, minkalaista ruokaa (ts. miten valmistettua, millaisista raaka-aineista) kuin mina. Eli ei kaikki miehet syo kaikkea...

Vierailija
6/41 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvin mauiltaan yhteen. Itse ainakin käytän. Nam..

Persikkaa en kyllä käytä suolaisessa ruuassa vaikka hesburgeri sitä salaattiin laittaakin :D

Vierailija
7/41 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja osaan kyllä närppiä ananaspalat ruuasta, mutta paprikan kanssa ei naurata kun se vielä leikataan niin jumalattoman pieniksi paloiksikin!

hyvin mauiltaan yhteen. Itse ainakin käytän. Nam.. Persikkaa en kyllä käytä suolaisessa ruuassa vaikka hesburgeri sitä salaattiin laittaakin :D

Vierailija
8/41 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

isäntäperheen ruokaa. Ei tulisi toisten tehtyä kyseiselle henkilölle ruokaa jos minun ruokaa arvosteltaisiin eikä otettaisi ihan nirsoilun nimissä.

Kyllä aikuisen on opeteltava nielemään vaikka mitä eteen tulee.

Poikkeuksena tietystä ruoka-aineet joihin allergiaa tai tietää että alkaa voimaan pahoin! Elämä ei ole niin vakavaa.

Vierailija
9/41 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

isäntäperheen ruokaa. Ei tulisi toisten tehtyä kyseiselle henkilölle ruokaa jos minun ruokaa arvosteltaisiin eikä otettaisi ihan nirsoilun nimissä. Kyllä aikuisen on opeteltava nielemään vaikka mitä eteen tulee. Poikkeuksena tietystä ruoka-aineet joihin allergiaa tai tietää että alkaa voimaan pahoin! Elämä ei ole niin vakavaa.

Etko koskaan syo ravintolassa?

Vierailija
10/41 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sellaista viitsii syödä, hyi sentään. Ja vielä maksaakin pitäisi siitä ilosta?!

Enkä tosiaan ole mikään kulinaristityyppi. Enemmän ihmettelen sitä, jos nöyränä pistellään moskaa poskeen eikä uskalleta sanoa, että tää on ihan kamalaa, jos kerran on maksava asiakas vielä.

Vierailija
11/41 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ihmisillä on enemmän tietoa ruoasta, ovat kenties matkailleet tai ainakin seuranneet ruokaohjelmia, tietävät siis, millaista minkäkin ruokalajin kuuluisi olla? Minusta tämä on osa sivistystä, mutta moukkamaiset tavat ruokapöydässä tai emännän dissaaminen tietenkään ei.

Joskus syödään vain siksi, että saadaan näläntunne pois, mutta monesti syömisellä on muitakin funktioita. Silloin arvostan, että saan mitä tilaan ja se on asianmukaisesti valmistettu.

Vierailija
12/41 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta pidän mölyt mahassani :)

Esim. anoppi on oikeasti aika huono kokki, silti syön kiltisti hänen tuotoksiaan ja kiitän nätisti. Ja aina löydän jotain sievää sanottavaa tarjoiluista, jos ei muuta niin että onpas hyvää viiniä ja ihania oliiveja :D Onneksi mies joskus spontaanisti tokaisi anoppilassa syönnin jälkeen että olipas taas kuivaa lihaa ja liian vähän salaattia, tiedän että en ole yksin mielipiteeni kanssa ja tiedämme varata aina jotain mieluisaa iltapalaa odottamaan kotiinpaluuta :)

Minusta on ihan ok ajatella omassa mielessään mitä haluaa, mutta käytöstavat kunniaan!

Vierailija
13/41 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että miehet muka söisivät kaikkea. Tai että just suomalaiset naiset nipottaisivat. Meillä miehelle ei kelpaa mikään missään ravintolassa, on liika kuivaa, vetistä, kylmää tai sitä tai tätä. Ei koskaan voi syödä loppuun annostaan, kun ei maistu. Maistuu vain oman maansa ruoka.

Olen tässä ruoka-asiaa seuratessa tullut siihen tulokseen, että ihan vanhemmiten aletaan nirsoilla ruoan suhteen. Tykätään vain siitä, mitä ollaan lapsena syöty. Itse Aasiassa riisi-kukkakaali-dieetin jälkeen olisin murhannut leivästä ja perunasta.

Vierailija
14/41 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ravintolassa parempaa ruokaa kuin kotona itse tekemäni. Minulla ei ole varaa maksaa montaa sataa ateriasta kun se täytyy maksaa omasta pienestä palkasta. En mielestäni ole mikään kulinaristi enkä koskaan valita ruuasta.

Vierailija
15/41 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää elämänohje on todellakin joltain sota-ajalta peräisin:

Olen varmaan vanhanaikainen kun minut on vielä kasvatettu siihen että ruoasta ei valiteta ja syödään mukisematta oli ruoka oma herkku tai ei. i]

Nykyään ei onneksi ruoka ole pelkkää ravintoa, jolla just ja just pysyy hengissä. Se on elämys, nautinto, yms!

Sitäpaitsi, ylikypsä pasta ON erittäin iljettävän tuntuista suussa ja maistuu vain vedelle.

Jos salaatti on päässyt "vettymään" se on jo pilaantunut, ei kai sitä hullukaan söisi?!

Kuka oikeasti pitää lasagnesta, joka on ylikypsää mössöä? Ruoassa pitää olla rakennetta! Vanhainkodin keittiö on asia erikseen...

Pidätkö mauttomasta kalasta? Puolestani voit syödä siinä tapauksessa vaikka pahvilaatikon kulmaa, mutta väärin se on että kaloja kalastetaa siksi, että niistä tehdään kuivaa ja mautonta syötävää.

Huono kokki pilaa lihankin helposti ja esin sitkeää kengänpohja lihaa ei pysty syömään, kun ei siihen uppoa edes hampaat.

Ruoan maustaminen on tärkeä asia, oletko vähän vajaa?

Vierailija
16/41 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaatia laatua, jos maksaa kalliin hinnan ravintolaruuasta. Toki voisi ottaa muutkin seurueessa olevat huomioon, koska muita ei välttämättä huvita kuunnella jatkuvaa valitusta.

Vierailija
17/41 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se av-mammam karikatyyrin käsitys risotosta: pitkäjyvaistä riisiä, herne-maissi-paprikaa ja jauhelihaa/tonnikalaa. Joo, jos on joku ihme tilanne (esim. metsäretki) ja tarvitaan vain mahantäytettä, kai tuollaistakin voi syödä. Sen sijaan jos tarjoaa tuota "risottona", on selvää, että joku saattaa ihmetellä ja napistakin.

Vierailija
18/41 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 kiinalaista ravintolaa, niin en varmasti mene takaisin sinne, jossa vihannekset ovat vanhoja, tai ruoka maistuu omituiselta.

Kun on ne 9 muuta, joita voi kokeilla. Ravintolassa pitää ruoan maistua.

Vierailija
19/41 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hemmeyin päivä on lounasruokalan sapuskoista armoton kitinä. Omia eväitä ne eivät silti saa otettua mukaan, vaan menevät vissiin mielummin valittamaan sinne ruokalaan. Ihme touhua. Minusta tuollainen valitus on epäkohteliasta pöytäseuraa kohtaan, en minä ainakaan halua kuunnella koko ruokailun ajan jonkun nirppanokan valitusta kun ruoka on liian mautonta/suolaista/mausteista/vetistä jne. Ja kyleensä nämä kitisijät ovat naisia.

Vierailija
20/41 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranskassa niuhotetaan ruoan laadun kanssa huomattavasti enemmän kuin meillä. Siellä harva suostuu syömään sellaista ruokaa kuin Suomessa tarjotaan esim. kouluissa, liikenneasemilla tai työpaikkaruokaloissa.

Mitenkäs oli ranskalaisten liikalihavuuden kanssa?