Mulla on kilpirauhasen vajaatoiminnan oireita, mutten saa lääkitystä. Mitä vaihtoehtohoitoja on?
Onko jostain luontaistuotteesta tai vaihtoehtohoidosta tms. apua?
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Minulla myös hiustenlähtöä, finnejä päänahassa, iho kuiva, seksuaaliset halut vähentyneet huomattavasti, limakalvot kuivat,, paino ei tipu vaikka syön pelkkää salaattia ja proteiinia. Alkuvuodesta tuli yhtäkkiä +7kg, vaikka en muuttanut ruokailutottumuksia. Hillitön väsy, ahdistaa, pala kurkussa, hermot menee helposti kun ei jaksa..
Samoja oireita. Lisäksi aamulämpö alle +36 joka ilmeisesti myös yksi oireista. Viitearvot kuitenkin kohdallaan. D-vitamiinia popsin myös. Ei vaan väsymys mene ohi. Paino ei tipu vaikka olin kolmatta viikkoa lähes syömättä. Nyt onneksi lääkäri luvannut aloittaa kilpirauhaslääkityksen kokeeksi. Kokeilin aikaisemmin luontaistuotteena myytävää tyroksiinia ja mielestäni väsymys hellitti ja uusia hiuksiakin alkoi kasvaa.
Myös raudan puute aiheuttaa samankaltaisia oireita kuin kilpirauhasen vajaatoiminta. Vaikka hb olisi normaali, varastorauta saattaa olla alhainen. Sen voi mitata laboratoriossa.
Itse olen kärsinyt hyvin alhaisesta energiatasosta, jota saamani kilpirauhaslääkirys on jonkin verran korjannut. Mutta kun aloin nauttia päivittäin rautaa, c-vitamiinia ja b- vtamiiniyhdistelmän, seleeniä ja sinkkiä, olo kirkastui. En ole enää koko aamupäivää hitaalla käyvä zombie. Jaksan jopa jotakin. Mainitsin ensimmäiseksi tuon raudan. Se kannattaa pitää ohjelmassa ainakin muutaman kuukauden, niinnäkee, miten se vaikuttaa. Minulla rautalisä alkoi ns. potkia n. 6 viikon jälkeen.
Minäkin nyt aion kokeilla L-Tyrosiinia. Mitä tulee lääkäreihin, melkoista kokeilua ovat olleet heidänkin "lääketieteellisesti ainoat toimivat hoitonsa" erilaisten vähättelyjen saattelemana. Voisin luetella useammankin sairauden, joihin kokeilemalla ja kokeilemalla ei apua ole löytynyt, sen sijaan lukuisia lääkekuureja, voiteita ja tosiaan melkoista töksäyttelyä potilaan huolista. Ei ole ihme, että luontaishoidot ja omat kokeilut ovat lisääntyneet. Vielä kun sataisiin saksalainen malli kelakorvauksineen aikaiseksi. Ehkä piakkoin!
Vierailija kirjoitti:
Tämä on kulunut aihe palstalla mutta ala syömään D-vitamiinia vähintään 50µg päivässä. D-vitamiinihan on hormoni ja tasapainottaa muiden hormonien toimintaa, myös kilpirauhashormonin. Testattu on ja tehoaa varmasti. Mikään luontaistuote tai vitamiini ei ole koskaan tuonut näin selvää apua kuin D-vitamiini. Ei tarvitse mielikuvitusta kun tulokset huomaa oikeasti. (anteeksi hehkutus, mutta olen vain niin innoissani kun kerrankin joku oikeasti tehoaa). Myös alakuloisuus katosi parissa kuukaudessa ja flunssatkin hävisi.
Mä oon syönyt d-vitamiinia noin 125mikrogrammaa päivässä liki 2v. Olen yhä alakuloinen.
Kuinka nopeasti tyrosiini alkaa vaikuttaan yleiseen vireyteen .ostan kyllä seuraavalla kauppareissulla kookosöljyn ,tyrosiinin ja seleenin .katotaan miten käy alkaa tympiin tää mielialojen heittely...🤔
Ei tarvi. Sitä ei yleensä edes mitata.