Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulla on kilpirauhasen vajaatoiminnan oireita, mutten saa lääkitystä. Mitä vaihtoehtohoitoja on?

Vierailija
04.10.2010 |

Onko jostain luontaistuotteesta tai vaihtoehtohoidosta tms. apua?

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä käytä mitään luontais tuotteita yms.voivat vaan pahentaa tilannetta.Itse kävin oireiden vuoksi lääkärissä parisen vuotta ennenkun sain lääkityksen,oireet tuntuvat paljon ennen kuin näkyvät verikokeissa.Siis uudestaan ota yhteyttä lääkäriin ja kerro oireistasi,jos vajaatoiminnasta on kyse saat lääkkeet kun näkyy verikokeissa.Luontaistuotteita en tosiaakaan suosittele.Jaksamisia!

Vierailija
2/66 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä ne oireet johtuu. Kilpirauhaslääkitystä et saa, jos ei kilpirauhasarvot ole pielessä. Eipä ne lääkkeet edes auttaisi. Eli lääkitys tulee siihen tautiin mikä sulla noi oireet aiheuttaa ja kilpirauhasen vajaatoiminta se ei ilmeisesti ole.

Itsellä oli vuosia vajaatoiminnan oireita, veriarvot alakantiin, mut rajojen sisällä. Lääkärit viittas kintaalla asialle.

Kunnes tuli taas yksi oire, hiukset alkoi lähtemään. Eka lääkäri vaan totes, et hiukisa nyt aina välillä lähtee. No joo, niin lähtee, mut ei kai reilu 30v nainen tule ilman syytä kaljuksi.

Etsin sitten sisätautilääkärin ja hän on vielä erikoistunut kilpirauhasen toimintaan.

kokeet otettiin, edelleen rajojen sisällä. Mutta mun oireet huomioon ottaen aloitettiin lääkitys ja mun elämä muuttui totaalisesti sen jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sieltä löytyy mm. sellaisten lääkäreiden yhteystietoja, jotka ottavat potilaan oireetkin vakavasti, ei pelkästään veriarvot.

Vierailija
4/66 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sieltä löytyy mm. sellaisten lääkäreiden yhteystietoja, jotka ottavat potilaan oireetkin vakavasti, ei pelkästään veriarvot.

Mutta älkää menkö kaikenlaisten luontaishoitajien rahastettavaksi. Antioksidanttiklinikka yhtenä esimerkkinä. Thyroxin auttaa kyllä mutta toipuminen voi olla hidasta. Ja pitää säätää annos tosi tarkkaan ja varovaisesti.

Vierailija
5/66 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta älkää menkö kaikenlaisten luontaishoitajien rahastettavaksi. Antioksidanttiklinikka yhtenä esimerkkinä. Thyroxin auttaa kyllä mutta toipuminen voi olla hidasta. Ja pitää säätää annos tosi tarkkaan ja varovaisesti.

ovat erikoistuneet kilpparivaivoihin :)

Vierailija
6/66 |
05.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole mitään muutakaan syytä löytynyt. Eikä lääkäri enää usko että minussa on mitään vikaa, kun sellaista ei ole löytynyt. Pitää minua turhasta valittajana. Helppohan se on sanoa kun hän ei palele normaalissa huonelämpötilassa villapaita päällä niin että kynnet ovat siniset ja hampaat vaan kalisee.

T:se jonka arvot olivat ihanteelliset

sain reseptin seitsemänneltä lääkäriltä jonka luona kävin kolmen vuoden aikana. Mielenkiinnosta mitkä ne sun arvot on?

Jos arvot on ihanteelliset niin sittenhän kannattaa etsiä syytä muualta, voihan väsymys ja muu johtua vaikka leukemiasta ja monesta muusta vähemmän vakavasta asiasta.

Vierailija
7/66 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten seleeni, sinkki, B-vitamiinia ja D-vitamiini.

Vierailija
8/66 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

arvot (en nyt juuri muista ulkoa) viittasivat vajaatoimintaan ja nyt pitäisi mennä uudestaan kokeisiin. Arvoja seurataan kerran vuodessa mutta ei vielä lääkitystä. Näin sanoin lääkäri yksityisellä puolella, työterveyslääkärin mukaan arvot th-arvo ok (vain koska viitearvojen sisällä eikä lisätestejä otettu).

Mitä oireita teillä on?

Vierailija
9/66 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkitys tosin on mutta arvot heittelee. Päässä hiukan vippaa. voimakas alakulo. Ei oikein muuta oiretta.

Vierailija
10/66 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on lievää vajaatoimintaa. Jos t4v on noinkin matala, niin selvästi pieni annos thyroksiinia olisi paikallaan. Toi tsh-arvo on kyllä viiterajoissa, mutta se ei tarkoita sitä, että se olisi just sulle sopiva arvo. Jos sulta on joskus aikaisemmin vaikka vuosia sitten otettu kilpirauhasarvot, niin soita terkkariin ja kysy mitä ne ovat silloin olleet. Näin saat tietää mikä on sun oma normaali arvos. Kaverillani oli tsh 3 ja t4v 13. Oli väsyny koko ajan ja lihoi vain. otti neuvostani selville arvot, jotka oli aikaisemmin ollut, niin tsh oli 1 ja t4v 15. Sai pienen thyroksin lääkityksen ja on ollut nyt todella pirteä. Itselläni on liikatoiminta, mutta tiedän aika paljon myöskin vajaatoiminnasta.

Mulla alettiin tutkimaan kilpparia pitkään jatkuvien nielemisongelmien ja "pala kurkussa" tunteen vuoksi. Mulla lähti tukkaa, iho oli/on tosi kuiva ja eloton, paleli, syke oli ahdistavan korkealla jne.. Mulla siis monilta osin on kilpparin vajaatoiminnan oireet. No minulla todettiin struuma ja kilpirauhasarvot olivat lähempänä liikatoimintaa, kuin vajaatoimintaa. Kuitenkin toisinaan arvot ovat viitearvoissa, joten mitään ei tehdä. Raskauden aikana arvoja seurattiin useammin ja ajoittain arvot olivatkin viitearvojen ulkopuolella, mutta se kuulemma johtui raskaudsesta.. En tiedä, mutta minulla ainakin tämä vaikuttaa selkesti elämänlaatuun, mutta en jaksa tapella lääkäriä vastaan. Seurannatkin on lopetettu, koska vauva syntyi terveenä ja kaikki meni hyvin.

Raskausaikana painoni putosi koko ajan, vauva painoin 3,4kg:a, mutta itselleni painoa tuli vain 6kg:a. Vieläkin siis oireilen, mutta eipä tunnu lääkäriäni kiinnostavan. Ja juu, masennusolojakin täällä on ollut.. En oikein saa aloitettua mitään, voin olla vaikka koko päivän yöasussa, kun en vain saa aikaiseksi pukea päälle. Nyt olen repinyt itseni liikkumaan, mutta kyllä vaan on vaikeaa.. Minkälaiset oireet sinulla oli tuosta liikatoiminnasta?

Vierailija
11/66 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ikävä tilanne. Itselläni oli niin. Monta kuukautta tosi huonossa kunnossa ennenkuin viimein sain lääkkeet.

Vierailija
12/66 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vajaatoimintaan liittyi runsas painonlasku...ehkä tosiaan kävin niin hitaalla etten muistanu syödä.Olen norm.painoinen ollut aina...

No, yleisin oire eli painonnousu puuttuu, joten kai lääkäri pitää sitä oleellisena. j

Vierailija
13/66 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni lääkäri tuijottaa vaan niitä labra-arvoja ja vähät välittää potilaan omista tuntemuksista. Lisäksi oireiden tunteminen on melko yksilöllistä, samoilla luvuilla jollain voi olla oireita ja toisella. ei. Lieväkin vajaatoiminta heikentää elämänlaatua kuitenkin todella paljon! Silti potilaita kehotetaan sinnittelemään oireineen vuodesta toiseen, jos arvot on lahella raja-arvoja.

Suosittelen etsimään lääkärin, joka kuuntelee potilaan vointiakin eikä vaan tuijota arvoja.

Vierailija
14/66 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vajaatoimintaa muistuttaviin oireisiin (väsymys, matala energia, palelu, hidas ruoansulatus jne. jne.). Mulla on thyroxin-lääkitys lisäksi.

Vierailija
15/66 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksityiselle endokrinologille. T4v on aika matala, joten pieni lääkeannos olisi paikallaan. Noilla luontaistuottailla voi saada myös hallaa aikaan, esim liikatoiminnan/rytmihäiriöitä. Verikoeseuranta kuuluu kilpirauhaspotilaan alkuhoitoon tiiviisti.

Vierailija
16/66 |
21.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tukka tippuu päästä, paleltaa, väsyttää ja masentaa.

eipä kuulemma tarvii mitään. vituttaa vaan ku kohta on täysin kalju.

Vierailija
17/66 |
21.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt menet heti toiselle lääkärille, varaa aika sisätautien erikoislääkärille niin saat lääkityksen. Joko vaadit terveyskeskuksesta lähetteen tai sitten maksat sen satasen ja painelet yksityiselle. Tsekkaa kilpparifoorumilta oman paikkakuntasi hyvät kilpparilääkärit, minäkin voin suositella joitakin jos haluat.

Ihan oikeasti, tuo on vajaatoimintaa vaikka TSH ei reagoikaan - todennäköisesti aivolisäkeperäistä. Suorastaan ääliö lääkäri enkä yhtään ihmettele että sinulla on kaamea olo. Onko T3:sta mitattu? Mä olen täällä suoraan sanottuna ihan raivon vallassa, itsekin olen aikoinaan samanlaisen ammattitaidottoman lääkärin takia joutunut taistelemaan itselleni lääkityksen.

Älä anna periksi!

Vierailija
18/66 |
21.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitatko kiltti linkin mistä noita hyviä lääkäreitä löytyy, tai onko sulla tietoa hyvistä (asun keravalla, mutta tästä nyt on helppo reissata..)

Mulla on identtiset arvot ap:n kanssa, ja painonnousua lukuunottamatta kaikki oireet. Lääkärin mielestä esim. palelu "nyt vaan on vähän semmonen ikävämpi henkilökohtanen ominaisuus" ja väsymykseen tuumasi että yritäs löytää keinoja piristyä :S En oo vielä jaksanut/saanut aikaiseksi mennä toiselle lääkärille, mutta en oikeen jaksa tätä oloakaan..

T: ei-ap :)

Vierailija
19/66 |
21.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä oireet? Mulla on kilpirauhasen vajaatoiminta, mutta ei kovin paljon oireita. Kova vatsa, olen jäänyt lyhytkasvuiseksi jne.

Vierailija
20/66 |
21.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin siellä ihan oikeasti syvennytään potilaan oireisiin ja aloitetaan tarvittaessa oireenmukainen hoito eikä tuijoteta pelkästään labra-arvoja. Ja ne lääkärit siellä ovat ihan oikeita ja ammattitaitoisia - ihmistä kuuntelevia - lääkäreitä. Myös mehiläisessä on tietysti hyviä lääkäreitä, itse olen käynyt siellä Antti Virkamäki -nimisellä lääkärillä.

t. 34

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kahdeksan