Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitkätukkaisten poikien äidit!

Vierailija
04.10.2010 |

Loukkaannutteko jos joku luulee poikaanne tytöksi?

Itselleni on nyt kaksi kertaa meinannut käydä niin että olen luullut pitkätukkaista poikaa tytöksi. Tilanteen on juuri ja juuri pelastanut se että olen kuullut lapsen nimen ja lapsi on siten osoittautunut pojaksi enkä ole kerennyt kysymään esim "Minkä ikäinen teidän tyttö on?"

Hävettää itseäni että miellän automaattisesti pitkätukkaiset lapset tytöiksi..

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun oma poikani on vielä suht pieni niin hänen tukkansa ei ole ehtinyt vielä kovin pitkäksi kasvaa vaikkei ole leikattu paitsi edestä, ettei mene silmille. En tiedä missä vaiheessa sitten leikkaillaan mutta olen aina pitänyt pitkistä hiuksista pojilla ja myös aikuisemmilla miehillä (vallankin sellaisista puolipitkistä, jotka tosin naisilla kyllä varmaan yleensä luetaan lyhkäisiksi) joten jos poika haluaisi pitää pidempää tukkaa niin se ei haittaisi mua.

Mutta siis alkuperäiseen kysymykseen. Musta on hassua, että sukupuoli pitäisi nähdä aina ulospäin noilla ihan pienilläkin. Mä puen poikaani usein ihan unisexvaatteisiin, joista on vaikea sanoa ovatko ns. tyttöjen vai poikien vaatteita. Välillä puen häntä myös vaatteisiin, jotka ovat varmaan enemmistön mielestä poikamaisia ja välillä taas tyttömäisiin. Huomaan, että se, ettei sukupuolta pysty aina tietämään heti päällepäin lapseni vaatteista aiheuttaa joissakin ihmisissä hämmennystä. Mulle se ei ole mikään ongelma jos joku ei tiedä onko hän tyttö vai poika. Usein en edes vaivaudu korjaamaan jos ihmiset sekaantuvat sukupuolessa.

Vierailija
2/29 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkä tukka ja joskus laitoin etuhiukset ponnarilla kiinni. Yleensä kyllä oli lippis päässä.

Muutaman kerran puhuteltiin tytöksi (lippiskin päässä) ja kerran puhuttelija jäi ihan epävarmaksi, että oliko se kuitenkin poika. En jaksanut korjailla koskaan. Poika katsoi kummastuneena, kun joku piti tyttönä, mutta ei osannut pahastua. Taisi pitää puhuttelijaa jotenkin erikoisena henkilönä, kun sotkee tällaiset asiat.

Pikkusiskoakin sanottiin pikkuveljeksi, kun oli puolivuotias ja päästä varpaisiin vaaleanpunaisissa, että väliäkö nyt, tyttö tai poika, kyllä ne itse tietää, kumpia ovat...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä 3 siilitukkaista poikaa ja kyllä varmasti loukkaantuisivat jos heidän pitäisi edes kasvattaa rehuletti. Ei kuulu meidän perheen imagoon. Mutta jokainen tavallaan. Itse tykkään lyhythiuksisista miehistä ja naisilla saa myös olla naisellinen hiustyyli.

Vierailija
4/29 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä 3 siilitukkaista poikaa ja kyllä varmasti loukkaantuisivat jos heidän pitäisi edes kasvattaa rehuletti. Ei kuulu meidän perheen imagoon. Mutta jokainen tavallaan. Itse tykkään lyhythiuksisista miehistä ja naisilla saa myös olla naisellinen hiustyyli.

että tämä tukkakeskustelu käytiin jo 20 vuotta sitten.

Vierailija
5/29 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli tosta mieleen, kun kävin oman 6v pitkätukkapoikani kanssa postissa. Joku setä sanoi pojalle että hei tyttö, tuopa se kirje tähän niin laitetaan leima. Poika muisti äitinsä opetukset ja vastasi kohteliaasti: Hyvä rouva, minä olen POIKA. :D

Vierailija
6/29 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se nyt niin harvinaista ole! Meillä on 3/4 pojista pitkä letti. Pisin on 9-vuotiaallani, seuraavaksi tulee miehen 15-vuotias. Molemmilla kauniin vaalea tasapitkä tukka. Ja kyllä, kuopusta luullaan usein tytöksi - mitä sitten? Sattuu olemaan nätti nassu ja pitkät tummat ripset vielä;-D. 15-vuotiasta ei luulla tytöksi: alkaa olla viiksenhaivenia sen verran ylähuulella;-D.

Miksi tosiaan olisi niin paha ja loukkaava juttu, että poikaa luullaan tytöksi?!

Vierailija
7/29 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika on 2,5v ja pitkin kesää häntä luultiin tytöksi, kun hänellä on vaalea hartiolle ylettyvä tukka. Poika on muutenkin pienehkö (85cm ja 10kg) ja kasvoiltaankin sellainen siro. Muutamista valokuvista olen itsekin katsellut, että ihan tytöltä näyttää, jos katsoo kasvoja ja tukkaa :)

Pojalla oli kuitenkin ihan poikamaiset kesävaatteet. Autopaitoja ja sortseja. Ei ole mitään pinkkiä, mutta värejä kyllä, oranssia, keltaista, vihreää ja punaista.

En ole vielä raaskinut leikata pojan tukkaa (etutukkaa on kyllä leikattu ettei olisi silmillä), mutta varmaan ensi kesänä hänellä on jo lyhyt tukka.

Joten en todellakaan loukkaannu, jos häntä tytöksi luullaan.

Vierailija
8/29 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta poikaani on nyt pari viimeisintä kertaa jäänyt harmittamaan jotenkin, on puhut, että taitaa joutua leikkuuttaan hiuksensa lyhyiksi.

Vierailija
9/29 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohta 2-vuotiaalla pojalla on pitkät vaaleat hiukset ja suloiset ruskeat, pitkäripsiset silmät eli kaunis on! ja siitä johtuen lasta monesti luullaan tytöksi.

Mutta hassua on se, että esikoistyttöäni, samoilla ulkonäöllisillä piirteillä luultiin pojaksi, koska tällä oli vihreät vaatteet..

eli hyvin helposti se menee suuuntaan tai toiseen. pitkät/lyhyet hiukset tai tyttö/poikaväri..

Vierailija
10/29 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohta 2-vuotiaalla pojalla on pitkät vaaleat hiukset ja suloiset ruskeat, pitkäripsiset silmät eli kaunis on! ja siitä johtuen lasta monesti luullaan tytöksi. Mutta hassua on se, että esikoistyttöäni, samoilla ulkonäöllisillä piirteillä luultiin pojaksi, koska tällä oli vihreät vaatteet.. eli hyvin helposti se menee suuuntaan tai toiseen. pitkät/lyhyet hiukset tai tyttö/poikaväri..

Vierailija
11/29 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä myöskään loukkaannu tuo pian viisivuotias poika, jolla on olkapäille ulottuvat hiukset ja todella kauniit kasvot (eikä siis vain minun mielestäni). Sanoo vaan reippaasti, että mä olen poika ja naureskelee, kun pelkkien hiusten takia luullaan tytöksi. Vaatteet yleensä melko poikamaiset.

Vierailija
12/29 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

takia pojalla pitää sitten olla pitkät hiukset?

Vierailija
13/29 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla lyhyt tukka?

Vierailija
14/29 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla itselläni ei ole pitkätukkaista poikaa, vaan ihan siilitukkainen, mutta en minä kyllä suoraan sanottuna ymmärrä, että miten ojat ja tytöt muka sekoittaa, vaikka pitkä tukka olisikin. Onhan ne poikien pitkät tukat aika eri mallisia kuin tyttöjen ja lenksut yms koristeet eihan eri sorttia.

Ja en mä tajua sitäkään, miksi pitää kysyä, miksi pojalla pitää olla pitkä tukka. Miksei pojalla voisi olla pitkääkin tukkaa? Jos se vaikka tykkää siitä itse?

Vierailija
15/29 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska minusta hänen hiuksensa ovat kauniit ja pitkät hiukset sopivat hänen kasvoihinsa ja luonteeseensa paremmin kuin lyhyet. Toki nämä ovat ihan minun ja lapsen isän subjektiivisia mielipiteitä, mutta niinhän kaikki vanhempien käsitykset lapsistaan ovat.

Voisi esittää vastakysymyksen, että miksi niin monien pitää kyniä poikansa puolikaljuksi tyyliä armeija tai kesäsiirtola? Ei se hiustyyli missään y-kromosomissa ole kirjattuna.

Vierailija
16/29 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

takia pojalla pitää sitten olla pitkät hiukset?

takia ei saisi olla?

Vierailija
17/29 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se on vain mun mielipide. Samoin miehet onmun mielsetä kamalan näköisiä jos pitkä tukka.

Ponnari päässäkuleva mies, yh hyh.

Joo ja ei ole siilitukkainen poikani kuitenkaan, vaan hyvä leikattu malli hällä.

Vierailija
18/29 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on pitkätukkainen, taaperoikäinen poika ja aika harvoin luullaan tytöksi, eikä sekään mitenkään erityisesti harmita vaikka niin kävisi. Ainoastaan harmittaa tytöksiluulijan puolesta kun todennäköisesti nolostuu ja alkaa pyytelemään anteeksi.

Syy minkä takia olen vetkuttanut hiustenleikkuuta on se, että pojalla on latvoissa kauniit korkkiruuvikiharat ja ne sitten häviää kun hiukset leikataan (näin kävi esikoisen kohdalla myös). Kohta kuitenkin varmaan täytyy parturoida, pitkät hiukset on jatkuvasti ruuassa, räässä tai kurassa ja pojalle en kehtaa pinnejä tai ponnareita tukkaan laittaa.

Vierailija
19/29 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hänellä on vaaleat pitkät korkkiruuvikiharat, kuin enkelin hiukset ja suuret ruskeat silmät ja siis ihan ylisuloinen (myös muiden kuin miedän vanhempien mielestä) ja häntä eteenkin vanhemmat ihmiset luulevat tytöksi.

Emme käytä hänelle sinisiä vaatteita paljoakaan vaan enimmäkseen ruskeaa ja ehkä se edesauttaa.

Typeräähän se on, että noin ajatellaan, että pojilla pitäisi olla lyhyet hiukset, mutta vanhempi väki kai niin sitten ajattelee. Ei kande loukkaantuam hymyillä vaan :)

Vierailija
20/29 |
04.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai kuitenkin tajuat, että sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, miltä pitkätukkaiset pojat näyttävät tai minkälaisia he ovat? Luultavasti varmaan et.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme neljä