Näetkö koskaan unia, että hampaasi irtoaa?
Pikainen gallup lähipiirissä paljasti hauskan seikan; lähes jokainen nainen jolta kysyin, on nähnyt ahdistavia unia siitä että hammas irtoaa tai murtuu suuhun, mut miehistä vain yksi! Mitähän toi uni sit meinaa, ja onkohan kuinka yleinen?
Kommentit (33)
kasoittain irtohampaita.
Noina vuosina kukaan läheinen tai edes kaukaisempi sukulainen ei kuollut.
Unien takana on/oli se, että mulla on toinen etuhammas oikeasti katki ja se kruunu on irronnut kaksi kertaa hallitsemattomasti ja yhden kerran tilalle laitettiin tosi huono kruunu, joka oli pakko uusia. Silloin kun ulkonäkö oli tärkeämpi asia, pelkäsin aina, että jotain osuu siihen hampaaseen ja se irtoaa taas. Tästä ne unet.
ja yksi ystävä joka on lukenut paljon unista kertoi että se liittyy naisen hedelmällisyyteen. joko olet raskaana, suunnittelet moista, voisit juuri tulla tai muuten vaan on vauva-asiat tapetilla. Mulla ainakin tää piti paikkansa.
ja noi on niiin ahdistavia ja todentuntuisia että :(
Olet käymässä läpi muutosten aikaa. Unet liittyvät usein elämänmuutosten aiheuttamaan epävarmuuteen, nuoruuteen tai keski-ikään. Erittäin todennäköisiä hampaanlähtöunet ovat silloin kun edessä on työpaikan, kotikaupungin tai elämänkumppanin vaihto.
syöny purkkaa,kun yrittää ottaa pois ja viruu eikä irtoa. se viruu
ja _aivan_ varmasti ennustaa että joku joskus kuolee.
saman jutun, jos näkee että hamppaat irtoa, niin joku kuole. Olen aika skeptinen ihminen, mutta näin sellaista unta jatkuvasti puolen vuoden aikana ja äitini kuoli. Taitaa olla vaan sattuma
niin joka kerta joku läheinen kuollut lyhyen ajan sisään.
jossa mun hampaat kaikki irtoaa kerralla, jokisevat vaan ja tulevat suusta pois kuin helminauhana
eka kerta näin sen jo vuosikausia sit
eikä liittynyt kuolemaa siihen ainakaan
unia että hampaat murenee suuhun, viimeksi 10 vuotta sitten multa on kuollut läheinen, enkä suunnittle raskautta, enkä ole rasakaana enkä edes halua raskaaksi.
mä olen kuullut et hampaiden tippuminen unessa liittyisi epävarmuuteen.
Olen nähnyt vuosikausia tasaisin väliajoin painajaista, että hampaat murenevat suuhun, ja sitten syljeskelen sitä tahnaa suusta, eikä se lopu millään. Se on todella ahdistava uni.
olen kans usein nähnyt unta irtoavista hampaista, unessa vaan syljeskelen niitä suustani. Ikinä ei ole ketään kuollut... En kyllä ole pitkään aikaan nähnyt tuollaista unta.
joskus.