Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko DI akateeminen?

Vierailija
30.09.2010 |

Kommentit (133)

Vierailija
121/133 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

liittyy siis sairaanhoitajien opinahjoon usa:ssa?

valmistuvat molemmista. collegesta ja yliopistosta.

googleta vaikka UCLA, UCSD etc. RN

Vierailija
122/133 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oven avaaminen ammattikorkeakouluille näihin tutkintotasoihin ei ehkä romuttaisi koko yliopistojärjestelmää, mutta saattaisi ajaa sen ahdinkoon, kun laajempi joukko kyvykkäitä opiskelijoita hakeutuisikin amk-polulle.

mun mies pesis tiedoillaan monet Diblomi-inssit.

hatunnosto miehelle, joka on saanut vaimokkeen noin varauksettomasti ihailemaan itseään. Mies taitaa olla amk-pikkuinsinööri. Entä sinä itse?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/133 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin ei-akateemisetkin. Kun akateeminen, AMK:n käynyt ja amislainen laitetaan hautaan, tekevätköhän madot eroja näiden välillä? Koirat haukkuu, karavaani kulkee. Mä kohtaan ihmisen ihmisenä, aivan yksi hailee, mikä titteli kenelläkin on. Lähinnä huvittaa tittelillään korskeilevat ja omaa egoaan pönkittävät ihmiset. Ja näitä löytyy koulutustaustasta riippumatta. Hui hai, eletään elämää, nautitaan ja kunnoitetaan kanssakulkioitamme.

Vierailija
124/133 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin ei-akateemisetkin. Kun akateeminen, AMK:n käynyt ja amislainen laitetaan hautaan, tekevätköhän madot eroja näiden välillä? Koirat haukkuu, karavaani kulkee. Mä kohtaan ihmisen ihmisenä, aivan yksi hailee, mikä titteli kenelläkin on. Lähinnä huvittaa tittelillään korskeilevat ja omaa egoaan pönkittävät ihmiset. Ja näitä löytyy koulutustaustasta riippumatta. Hui hai, eletään elämää, nautitaan ja kunnoitetaan kanssakulkioitamme.

moniko halusi akateemiseksi alan kiinnostuksen vuoksi? vai oliko kyseessa sittenkin pätemisen tarve??

ja nyt sitten täytyy tietenkin mainostaa titteliä, kun se kerran sitä varten hankittiin!

Vierailija
125/133 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tässä kai mistään egosta tai haukkumisesta ole kyse. Jos pohditaan, kuka on akateeminen ja kuka ei, niin kysehän on määritelmistä, ei siitä että joku olisi toista parempi. AMK:sta valmistunut ei ole akateeminen, mutta ei se tietenkään tee hänestä yliopistosta valmistunutta huonompaa.

Vierailija
126/133 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

di valmistuu ammattikorkeasta

Vierailija
127/133 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus jurppii sellaiset ennakkoluulot täällä av:lla, että tämän yhden puolen takia, akateemisuuden jolle en voi enää mitään, (puolia mussa on ziljoona) oletetetaan mun olevan sellainen ja tälläinen ja tollainen. muuta sanottavaa mulla ei oo tähän keskusteluun enkä akateemisuuttani mainosta koskaan missään, koska se ei vaan ole mikää the juttu tässä mun elämässä.

Vierailija
128/133 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

moniko halusi akateemiseksi alan kiinnostuksen vuoksi? vai oliko kyseessa sittenkin pätemisen tarve??

ja nyt sitten täytyy tietenkin mainostaa titteliä, kun se kerran sitä varten hankittiin!

Useimmilla pitkään opsikelleilla, vaativat opinnot läpikäynneillä on kova sisäinen motivaatio. Halu oppia, kehittyä, käyttää päätään, kiinnostusta aihetta kohtaan ja eteenpäin pyrkivyyttä. Hyvin harva saa vuosien opinnot suoritettua vain ulkoisen motivaattorin, esim jonkun tittelin, kannustamana. Kyllä kiinnostus ja into pitää olla aitoa ja lähteä ihmisestä itsestään, sisältäpäin.

Vierailija
129/133 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tässä kai mistään egosta tai haukkumisesta ole kyse. Jos pohditaan, kuka on akateeminen ja kuka ei, niin kysehän on määritelmistä, ei siitä että joku olisi toista parempi. AMK:sta valmistunut ei ole akateeminen, mutta ei se tietenkään tee hänestä yliopistosta valmistunutta huonompaa.

Juuri näin. Mutta ongelman tästä tekevät ei-akateemiset. Amkilla on oma paikkansa, yliopistolla omansa. Miksi se ottaa amkilaisille niin koville? Olisivat ylpeitä omasta opinahjostan eivätkä aina yrittäisi yliopiston "reviirille". Molemmille on paikkansa eikä ihminen ole parempi tai huonompi koulutuksen perusteella.

Vierailija
130/133 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää varmaan kehittää uusi tutkinto, ettei kenellekään tule paha mieli: AAMK = Akateeminen ammattikorkeakoulututkinto.

Vierailija
131/133 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://web.mit.edu/

että intituutti on yksi maailman arvostetuimmista akatemisista opinahjoista.

Te kaiki instituuteissa opiskellleet olette akateemisia, viittä vailla nobelisteja.

Vierailija
132/133 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain multa on pahasti mennyt ohi. Turussa AMK:ssa valmistuu IINSINÖÖREJÄ. Åbo Akademilta (=ruotsinkielinen yliopisto)valmistuu diplomi-insinöörejä.

Helsingissä dippejä tulvahtaa Otaniemestä, Teknillisestä Korkeakoulusta, joka EI ole ammattikorkeakoulu.

Eli diplomi-insinöörit ovat akateemisia.

Vierailija
133/133 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä dippejä tulvahtaa Otaniemestä, Teknillisestä Korkeakoulusta, joka EI ole ammattikorkeakoulu.

Helsingistä ei todellakaan valmistu yhtään diplomi-insinööriä.