Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Asiakaspalvelua" tänään, tällaistako nykyään on myyjien "moraali" ???

Vierailija
29.09.2010 |

Olin viiden aikaan isohkossa tavaratalossa etsimässä paria tavaraa. Kysyin myyjältä joka oli kävelemässä ohitseni, että voisitko auttaa, etsin xxx ja vielä xxx? Myyjä katsoi kelloaan ja tokaisi, että sori, mutta mun työvuoro loppui juuri ja jatkoi menoaan...siis mitä vittua? Olin ihan ihmeissäni, onko tuo ihan normaalia?

Kommentit (107)

Vierailija
1/107 |
30.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen nähnyt NIIN monta nuorta myyjää, joilla on ihan kaikki taidot hukassa, olen itse on jo varttuneempi ja näen kyllä jo myymäläpäällikkönä ollessaan ketä asiakaspalvelu kiinnostaa, ketä ei. Tämä on ikuisuusaihe, mutta silti ihmettelen tätä nykyaikaa, että palkataan mahd. halvalla työvoimaa, ja sitten ei kuitenkaan tykätä olla töissä. On tietysti poikkeuksiakin, mutta itse palkkaan osastoille töihin vain jo kokeneita ja elämää nähneitä. En todellakaan haluaisi kuulla tuollaista palautetta kuin ap aikoo antaa.

Vierailija
2/107 |
30.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kytätään, sussa on vika, olen nähnyt NIIN monta nuorta myyjää, joilla on ihan kaikki taidot hukassa, olen itse on jo varttuneempi ja näen kyllä jo myymäläpäällikkönä ollessaan ketä asiakaspalvelu kiinnostaa, ketä ei. Tämä on ikuisuusaihe, mutta silti ihmettelen tätä nykyaikaa, että palkataan mahd. halvalla työvoimaa, ja sitten ei kuitenkaan tykätä olla töissä. On tietysti poikkeuksiakin, mutta itse palkkaan osastoille töihin vain jo kokeneita ja elämää nähneitä. En todellakaan haluaisi kuulla tuollaista palautetta kuin ap aikoo antaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/107 |
30.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se myyjä voinut vähän fiksumminkin toimia, mutta ei kai ne aina jaksa, kun kaikenlaisia av-mammoja koko työvuoronsa saavat kuunnella...

Mutta olisi nyt vaikka ohjannut asiakkaan kääntymään jonkun toisen myyjän puoleen ennen kuin lähti, ei siinä monta sekuntia mene.

Vierailija
4/107 |
30.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjältä olisi kuitenkin ollut fiksua esittää asia vaikka näin (ystävällisesti hymyillen): "Valitettavasti oma työvuoroni loppui juuri, mutta kysykääpä vaikka X:ltä sen sijaan (ohjaa asiakkaan toisen myyjän luo)".

Varmasti olisi jäänyt asiakkaalle parempi mieli tilanteesta, ja aikaa tuohon olisi kulunut tasan yhtä kauan.

Minä itse en koskaan mene esim. kauppaan viittä minuuttia ennen sulkemisaikaa, koska minusta on tökeröä pakkovenyttää myyjien työpäivää maleksimalla kaupassa kun se jo ollaan sulkemassa...

Vierailija
5/107 |
30.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä hän oikein luulee olevansa? Jos ei tavallinen suomalainen vastaus kelpaa, niin kyllä on kumma.

Jos ei ap osaa itse etsiä työvuorossa olevaa vapaata myyjää, niin voi voi.

Tuommoset asiakaspalvelijaa kiusaavat asiakkaat tekevät työstä ikävän ja vastenmielisen. Onneksi ikävät vakiasiakkaat oppii äkkiä tunnistamaan ja myös kiertämään kaukaa. Meilläkin heitetään välillä arpaa, että kuka tällä kertaa menee kun tietyt tyypit tulevat.

Vierailija
6/107 |
30.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä kuvittele, että minun jokainen pikkuasiani olisi niin tärkeä, että myyjän on minua palveltava, vaikka työvuoro on päättynyt. Että esim. myyjän lapset voi ihan hyvin odotella hoidossa, kun mun pitää saada palvelua juuri sillä sekunnilla ja juuri siltä myyjältä. Niin ja osaan myös etsiä toisen myyjänkin ihan itse, en mä, aikuinen ihminen, siihen tarvi myyjän apua. Joskus tuntuu että nämä asiakaspalvelusta valittavat ei itse osaa yhtään joustaa vaikka sitä muilta vaativat suureen ääneen. Minä, minä, minä...

Ei sitä nyt helvetti tarvi joka pikkuasiasta tehdä niin suurta ja kauheaa ja olla heti valittamassa. Eri asia olis jos se myyjä olis haistatellut tai käyttäytynyt epäasiallisesti. Jos vaan sanoo, että en voi auttaa koska en ole enää töissä niin heti vedetään herneet nenään ja pistetään valituksia menemään ja boikotteja päälle.

Vierailija
7/107 |
30.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva myyjä varmaan jättää asiakkaan kesken kaiken oman onnensa nojaan työvuoron loppuessa. Itsekin pyrin palvelemaan asiakkaan loppuun ja ainakaan vielä ei ole osunut tilannetta, jossa työvuoron loppumisen vuoksi minun täytyisi asiakas kesken kaiken (muista syistä kyllä).

Mutta kun työvuoroni on jo PÄÄTTYNYT ja olen poistumassa, niin ei minulla ole mitään velvoitetta ottaa uutta asiakasta.

Vähän kuten se tökerö kätilövertaus aiemmin; ei kätilönkään varmasti tarvitse ottaa uutta synnyttäjää hoteisiinsa työvuoronsa päätyttyä.

Vierailija
8/107 |
30.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lohdutuksena kahvipaketti...ap

Vierailija
9/107 |
30.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ap kyllä asetti standardit aivan uudelle tasolle. Kuinka helvetissä voi ihminen olla niin itsekäs, että kuvittelee omien asioidensa/tarpeidensa nousevan aina etusijalle??! Yleensä on niin, että vasta työajan loputtua saa poistua työpisteeltä: sitten ravaat toiseen päähän taloa ja vaihdat vaatteet. Aika monessa paikassa tuollaista leimasysteemiä ei ole (jos kaupan alan hommista puhutaan), ja se työaika päättyy työpisteellä, vaatteiden vaihto jne on jo sitä omaa aikaa.

Aika harvalle ikävien asiakkaiden palvelu on mikään kutsumusammatti: itsekin erittäin vaativissa asiakaspalvelutehtävissä olleena voin kertoa, että ihmiset ovat välillä uskomattoman törkeitä. Hyvänä verukkeena toimii se, että asiakaspalvelijallehan MAKSETAAN; kyllä silloin pitää kuunnella ihan mitä tahansa.

Kurjalla palkalla joutuu kuuntelemaan valitusta ja haukkuja päivät pitkät: sen lisäksi tietenkin pitäisi palkattomalla ajalla jäädä palvelemaan ap:n kaltaisia TÄRKEITÄ IHMISIÄ, joiden päivä menee pilalle kun työntekijä kertoo työpäivänsä olevan lopussa.

Juu, toivottavasti tuo maailman huonoin myyjä saa vähintään potkut ja ap voi tyytyväisenä ryystää ilmaista kahviaan...

Vierailija
10/107 |
30.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kätilön ei tarvitse ottaa enää työvuoron päätyttyä uutta asiakasta; synnytyshän saattaa kestää vaikka vuorokauden. Mutta oliko pointtisi se, että se asiakas, jota on hoitamassa, on hoidettava loppuun työajan päätyttyäkin?

Ja ap: toivottavasti sulle tuli oikein hyvä mieli kahvipaketista.

Vierailija
11/107 |
30.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta oliko pointtisi se, että se asiakas, jota on hoitamassa, on hoidettava loppuun työajan päätyttyäkin?

Itse olen palvellut loppuun, mutta työaika ei ole ylittynyt kuin parilla minuutilla. Olen arvioinut, että sen ehdin tehdä ja että asiakkaan asia ei kauaa enää kestä.

Tietysti voi tulla tilanteita, jossa palvelutarve vain jatkuisi ja jatkuisi "Voisitko vielä kertoa että...". Siinä vaiheessa voisin sanoa asiakkaalle, että olen pahoillani, mutta nyt työvuoroni on päättymässä, mutta että kollegani tässä jatkaa asiointia kanssanne tms.

Vierailija
12/107 |
30.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asioi kaupoissa missä työntekijät on vedetty tiukille --> väistämättä heijastuu palveluun.

Oli kyse sitten vessataukojen kellottamisesta sekunttien tarkkuudella, tai siitä että painostetaan myyjiä valehtelemaan/myymään huonoa tavaraa (=asiakkaan huijaamisesta) mikä yleistä esim. huonekalukapoissa --> "kumma juttu" jos palvelu huonoa.

Vert. kauppa jossa homma toimii, eli työntekijöitä arvostetaan ja hyvään asikaspalveluun halutaan _todella_ panostaa! Pikku putiikeissa ja kauppahallissa saa parempaa palvelua kun ketjuliikkeissä ja marketeissa. Moni vaan välttelee em. "kun on niin kallista", mutta turha sitten itkeä jos palvelu huonompaan. Halvalla ei saa hyvää pätee tässäkin.

Vierailija
13/107 |
30.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

myyjänä ja mitään ylimääräistä korvausta et saa ylimenneestä ajasta! Siwassa piti raataa ainakin 15-30 (palkatta) minuuttia alusta ja lopusta, vaikka teit kaiken juosten. Kassanlaskut jne.

Eräässä Supermarketissa pakotettiin tulemaan puoli tuntia ennen työajan alkua töihin ja kukaan ei maksanut mitään! Kellokortti piti leimata ruokikselle mennessäkin ja se saattoi mennä turkiksissa liikkuvien akkojen palvelemiseen! Kukaan ei tullut päästämään työvuoron päätyttyä kassalta pois. Pistin kassa suljettu -kyltin kesken jonon. Palvelin sen, joka sattui olemaan paikalla ja muut 20 jonottajaa sille toiselle ja yhdelle ainoalle kassalle jonottamaan. Kiroilua asiakkaiden taholta oli, mutta itse olin 25 tunnnin viikkotyöllä noin 45 markan tuntipalkalla 2001 virumassa tässä firmassa!

Siis kaksi kassaa vilkkaassa marketissa, yksi lihatiskillä, yksi hevissä/maitohuone/pullokone/teollinen/paistopiste

Eli ei kiinnostanut pätkääkään enää kenenkään toivomukset ja valitukset.

Vierailija
14/107 |
30.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisen myyjän luo. Joko kysyn kollegalta, että "X onko sinulla kesken joku asia, voisitko auttaa häntä"? Tai että tuo myyjä auttaa heti kun vapautuu tms.

Jos kyse on vain siitä että tarvitsee neuvoa "toinen käytävä oikealle"-tyyliin, niin sen ehtii huikata lennossakin.

Usein myös soitan infoon jsota kuulutetaan toinen myyjä paikalle..

Mutta täytyy sanoa että meilläkin esim.sesonkiaikaan on niin "tappomeininki", ja niin tajuton kiire, että saatan joskus hieman töykeästikin huikata tai "olla kuulematta" silloin kun työvuoro usein on päättynyt jo 15-20min sitten eikä osastolta meinaa päästä pois kun koko ajan joku roikkuu hihassa tai kyselee "anteeksi ihan äkkiä kysyn tässä välissä"...

Itse suonet pullottaen miettii miten saa kaahata että ehtii hakemaan lapsia vielä eri paikoista, koulusta ja tarhasta. Että siinä kohtaa menee mun raja, jääkööt asiakas sitten siihen odottamaan vuoroaan seuraavalle myyjälle, ei auta!

Vierailija
15/107 |
30.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

korkeine akateemisine arvoinenne kirjoittaa sähköpostia kaupparyhmiin ja toivoa lisää henkilökuntaa! Ymmärtää niitä, jotka raatavat tauotta paskapalkalla, on veikkausta, postipalvelua ja ties mitä S-pankkia, mitä pitää hallita. Kaiken hevitiskin täyttämisen, pullokoneen tyhjentämisen, hyllyttämisen, päiväysvanhojen alentamisen, maitokaapilla juoksemisen jne. lisäksi. Minimityövoimalla!!

Vierailija
16/107 |
01.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä hyvä antaa palautetta, esimiehenä voin kertoa että tuo palaute ei kuitenkaan täytä varoitukseen vaadittavia tunnusmerkkejä.

tavaratalot pyörii itsepalveluperiaattella.

harmi että ko.myyjä esitti aisian noin ja jäi sinulle huono maku tilanteesta.

tottahan se on että myyjä edustaa kauppaa niinkauan kuin esiintyy työvaatteissa ja asiakkaan on mahdotonta tietää milloin kenelläkin tauko tai kotiinmeno.

Vierailija
17/107 |
30.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi kertoa että ruokatauko on 30 minuuttia. Tasan. Matkat ja vessassakäynnin sisältäen. Kun sitten kipität syömään niin ei totisesti naurata jos mummot pysäyttelevät matkalla ja joudut käyttämään vähäisestä ruoka-ajastasi osan heidän marinoihinsa.

Vierailija
18/107 |
30.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on itse asiakaspalvelija, eli myyjänä toimin. ap

Vierailija
19/107 |
30.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kellon kanssa milloin lähdet ja palaat lounastunnilta..

Ainahan voit vähentää kipityksesi lounastauostasi. Ap on itse asiakaspalvelija, eli myyjänä toimin. ap

Vierailija
20/107 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne asiakaspalvelijatkin on. Usein vielä huonolla palkalla. Miksi hänen olisi pitänyt vapaa-ajallaan neuvoa sinua? Olisit etsinyt toisen myyjän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi neljä