Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Asiakaspalvelua" tänään, tällaistako nykyään on myyjien "moraali" ???

Vierailija
29.09.2010 |

Olin viiden aikaan isohkossa tavaratalossa etsimässä paria tavaraa. Kysyin myyjältä joka oli kävelemässä ohitseni, että voisitko auttaa, etsin xxx ja vielä xxx? Myyjä katsoi kelloaan ja tokaisi, että sori, mutta mun työvuoro loppui juuri ja jatkoi menoaan...siis mitä vittua? Olin ihan ihmeissäni, onko tuo ihan normaalia?

Kommentit (107)

Vierailija
41/107 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

palvelet asiakkasta. Kun olet riisunut työasun ja leimannut itsesi ulos, työaikasi loppuu ja et edusta kauppaa.

Jos olisit, niin tietäisit, että sieltä ei ikinä pääse pois ellei sano (tietenkin ystävällisesti), että työvuoro on loppu tai kauppa on suljettu.

Valitettavasti päiväkoti ja kulkuneuvot eivät odota työntekijää, joka palvelee asiakkaita vapaa-ajallaan.

Vierailija
42/107 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

palvelet asiakkasta. Kun olet riisunut työasun ja leimannut itsesi ulos, työaikasi loppuu ja et edusta kauppaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/107 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä kyllä ole koskaan itse vastaavalla tavalla toiminut työntekijänä. Suurin osa vastaajista on näköjään aivan eri mieltä kanssani ja toivottavasti ette koskaan hae meille töihin, sillä meillä ei tuollaista katsottaisi hyvällä. Asiakkaalle EI IKINÄ saa olla töykeä. Jos myyjä ei millään voi itse auttaa, niin sitten hän ilmaisee asian ystävällisesti (ja vaikka sen valkoisen valheen), jotta asiakkaalle jää kuitenkin hyvä maku suuhun asioinnista.

Huh, mitä vastaajia täällä on, kun luki noita kommentteja.

Että alkuperäisen tarinan myyjä on ollut töykeä?

Vierailija
44/107 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työaika loppuu kun työvuorolistan mukaan se päättyy. Ja siihen on myyjänkin voitava luottaa.

Tämä myyjä olisi tosiaan voinut olla kohteliaampi, mutta hänen työaikansa oli päättynyt ja se oli siinä.

Ja myyjä ei voi etukäteen tietää, kuinka kauan asiakkaan asia vie. Ja usein juuri ne "tämä ei vie kauan" asiakkaat kysyy niitä kaikkein hankalimpia kysymyksiä ja erikoisjärjestelyjä. Työaikanani palvelen mielelläni ja kiireettömästi, mutta kun aika loppuu, on minun juostava junalle ja kotiin.

Vierailija
45/107 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut kahdessa eri elintarvikeliikkessä töissä, kahden eri ketjun palveluksessa. Mitään ylimääräistä korvausta ylimenevältä ajalta ei maksettu! Pakotettiin usein tulemaan aikaisemmin ja olemaan myöhemmin. Mutta pakko oli vain kestää, koska suurtyöttömyysalueella asuin.

Myyjän alhaisella palkalla, osa-aikaisuudella jne. ei kukaan halua vapaa-ajallaan palvella ketään! Että olkaa hyvät vain, ja vaihtakaa liikettä, kyllä se kaikkialla on samanlaista!

Mieluummin otetaan töihin halpoja opiskelijoita ja aloittelijoita. Palkat alhaisimmat ja motivaatio samaa luokkaa. Saat vielä vittuilut niskaasi hävikistä, liian pitkistä jonoista, siitä jos jotain ei ole hyllyssä jne.

Kuulkaa tämä on nykypäivää! Oma mies meni sunnuntai-iltana lääkäripäivystykseen saikulle ja vastavalmistunut lääkäri poika lopetti vastaanoton tasan kello kymmenen, koska työaika päättyi ja tyttöystävä odotti ulkona! Asia jäi kesken.

Eli lääkäreillä ja muilla herrantartuilla on oikeus tulla ja mennä miten huvittaa, mutta myyjän on jäätävä auttamaan tai siivoojaan siivoamaan palkatta työajan ulkopuolella???!!

Vierailija
46/107 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoipa täällä kuka tahansa "asiakas palvelun ammattilainen" mitä tahansa niin minun kaupassani tuo tietäisi monoa perseeseen ja huolehtisin että tässä kaupungissa ei meidän ketjussa töitä saisi.

Myyjän työaika loppuu siihen kun leimaa itsensä ulos ja jos oli tavaratalon puolella työvaatteet päällä niin ei ole leimannut itseään ulos. Ja toisekseen tuolla tavoin ei puhuta asiakkaalle vaan soitetaan paikalle toinen myyjä tai ohjataan asiakas toisen myyjän luo.

lähtisin kassalta takuulla niin ajoissa että ehtisin takahuoneen kellokorttilaitten luo ajoissa. Tämä siis olisi teillä ihan ok?

Vierailija
47/107 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kuinka kätilö ei jäänyt hoitamaan synnytysta loppuun, vaikka oli enää puolisen tuntia vauvan syntymään?

Ja samat syyt kätilölläkin lähtee työajan päätyttyä pois työpaikaltaan kuin myyjälläkin. Vaikka useasti tästäkin täällä mussutetaan.

Vierailija
48/107 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakkaat ovat itse nykyään niin tylyjä ettei itseäni kiinnostanut pätkääkään palvella yhtään nirppanokkaa työajan ulkopuolella.

aasiakas.netissä on paaaaljon tarinoita tosielämästä. Siellä syitä alanvaihdookseeni.

Vierailija
49/107 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se sun pari minuuttia voi olla myyjän (vapaa)ajasta puoli tuntia. Myyjällä voi kulkea bussi puolen tunnin välein, ja jos hän pääsee normaaliin aikaan lähtemään, hän ehtii siihen ekaan. Jos jää palvelemaan yhtä asiakasta pariksi minuutiksi, hän joutuukin odottamaan sitä jälkimmäistä bussia. Sekö on sinun mielestä täysin oikein?

Toki myyjän pitää hoitaa tilanne kohteliaasti, mutta ehkäpä tämä ap:n tapaama myyjä niin tekikin, nythän meillä ei ole kuin ap:n kertoma tästä todisteena, ap:tä jäi ilmeisesti kaivelemaan just se, kun myyjä sanoi työvuoron loppuneen. Mä yleensä sanon, että anteeksi, minulla on toinen asiakas kesken, tuo toinen myyjä tuolla auttaa tms. Itse en koskaan sano työvuoroni loppuneen, juuri ap:n kaltaisten asiakkaiden takia. Luistan tilanteesta jotenkin toisin.

Vierailija
50/107 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisit, niin tietäisit, että sieltä ei ikinä pääse pois ellei sano (tietenkin ystävällisesti), että työvuoro on loppu tai kauppa on suljettu.

Valitettavasti päiväkoti ja kulkuneuvot eivät odota työntekijää, joka palvelee asiakkaita vapaa-ajallaan.

25 vuotta työskennellyt kaupassa ja lähtökohtana se että asiakkaalle ei kaupan aukiolo aikana sanota että vuoroni on loppu vaan ohjataan toisen myyjän luo tai soitetaan paikalle toinen.

Ja yleensä myyjät lähtevät hyvissä ajoin pukukopille päin. Prosentuaalisesti työajoista laskien enemmän lähdetään ajoissa kuin liian myöhään.

Vierailija
51/107 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut kahdessa eri elintarvikeliikkessä töissä, kahden eri ketjun palveluksessa. Mitään ylimääräistä korvausta ylimenevältä ajalta ei maksettu! Pakotettiin usein tulemaan aikaisemmin ja olemaan myöhemmin. Mutta pakko oli vain kestää, koska suurtyöttömyysalueella asuin. Myyjän alhaisella palkalla, osa-aikaisuudella jne. ei kukaan halua vapaa-ajallaan palvella ketään! Että olkaa hyvät vain, ja vaihtakaa liikettä, kyllä se kaikkialla on samanlaista! Mieluummin otetaan töihin halpoja opiskelijoita ja aloittelijoita. Palkat alhaisimmat ja motivaatio samaa luokkaa. Saat vielä vittuilut niskaasi hävikistä, liian pitkistä jonoista, siitä jos jotain ei ole hyllyssä jne. Kuulkaa tämä on nykypäivää! Oma mies meni sunnuntai-iltana lääkäripäivystykseen saikulle ja vastavalmistunut lääkäri poika lopetti vastaanoton tasan kello kymmenen, koska työaika päättyi ja tyttöystävä odotti ulkona! Asia jäi kesken. Eli lääkäreillä ja muilla herrantartuilla on oikeus tulla ja mennä miten huvittaa, mutta myyjän on jäätävä auttamaan tai siivoojaan siivoamaan palkatta työajan ulkopuolella???!!

Ei kukaan asiakaspalvelutyössä oleva saa noin käyttäytyä, lääkäri sen paremmin kuin myyjäkään. Itsellä menisi välittömästi boikottiin pulju, jossa ei voida ystävällisesti ohjata toisen myyjän luokse tuollaisessa tilanteessa. Ja esimiehet kyllä tietävät, että asiakkaat kaikkoavat, jos palvelu ei ole ystävällistä, joten heillä on hyvä syy vaatia alaisiltaan hyvää käytöstä. Olen täsmälleen samaa mieltä ap:n kanssa. Ja hänen saamansa kommentit ovat kyllä käsittämättömiä.

Vierailija
52/107 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos siella suomessa myyjilla olisi "tulospalkkaus" niin kummasti asiakaspalvelukin rupeaisi toimimaan nykyista paremmin. Ja asian voi hoitaa tyylikkaasti, esim juuri ohjaamalla asiakkaan tyovuorossa olevalle myyjalle.

Vierailija
53/107 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

häneltä kysellään vähän väliä vapaa-aikana neuvoja ja ohjeita, näytetään luomia ja mustelmia ja odotetaan, että hän neuvoo, koska on sellaisessa ammatissa.

Vierailija
54/107 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kuinka kätilö ei jäänyt hoitamaan synnytysta loppuun, vaikka oli enää puolisen tuntia vauvan syntymään? Ja samat syyt kätilölläkin lähtee työajan päätyttyä pois työpaikaltaan kuin myyjälläkin. Vaikka useasti tästäkin täällä mussutetaan.

Mutta voisitte te kätilöt ja neuvolan ihmiset tmv. ajatella potilaitakin joskus. Vauvan saaminen on ko. perheelle aina iso mullistus, vaikka se on sinulle varsin jokapäiväistä. Muistan ikuisesti kun esikoisen syntymän jälkeen oli sovittu neuvolan kanssa th:n kotikäynti. Meillä oli kaikki kotona valmista ja odottelimme hoitajaa, kun neuvolasta soittaa sijainen, että miksi ette ole täällä vastaanotolla. Selvitin, että vakituisen th:n kanssa oli puhe kotikäynnistä, joka on meidän neuvolassa normaali käytäntö, tarkoitettu helpottamaan vauvaperheen arjen aloittamista. Tämä sijainen oli ihan pihalla, ja sitten vaan kiekaisi, että "en mä voi sinne lähtee, mun työaika loppuu kahdelta". Kello oli jotain 13.30, meiltä on puolen kilometrin matka neuvolaan. Vakkari-th ei ollut paikalla, joten meidän ei auttanut kuin kauhealla härdellillä lähteä vastasyntynyttä roudaamaan keskellä talvea neuvolaan. Tuntui kyllä erittäin töykeltä käytökseltä tämän sijaisen taholta.

Annoin palautetta asiasta, ja vakituinen th pahoitteli myöhemmin sijaisen käytöstä, ja tuli kotikäynnillekin myöhemmin.

Vierailija
55/107 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on fakta.

Mutta MITEN tilanne hoidetaan, on asia erikseen. Ap:n kuvaama tapaus on nolo. Itse hoidan asian niin, että pahoittelen, etten juuri nyt ehdi auttaa, mutta ohjaan hänet toisen myyjän luo.

Onneksi liikkeessämme (arvostettukin kauppaketju) saa näin tehdä. Ymmärretään hyvin, että myyjillä on omat menonsa työajan jälkeen.

Mutta töykeä ei saa olla.

Vierailija
56/107 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on fakta. Mutta MITEN tilanne hoidetaan, on asia erikseen. Ap:n kuvaama tapaus on nolo. Itse hoidan asian niin, että pahoittelen, etten juuri nyt ehdi auttaa, mutta ohjaan hänet toisen myyjän luo. Onneksi liikkeessämme (arvostettukin kauppaketju) saa näin tehdä. Ymmärretään hyvin, että myyjillä on omat menonsa työajan jälkeen. Mutta töykeä ei saa olla.

Juuri näin. Luulisi jokaisen asiakkaan ymmärtävän, että ehkä juuri se myyjä ei nyt ehdi, mutta on ehdottoman tärkeää, että sitten asiakkaalle osoitetaan toinen myyjä.

Vierailija
57/107 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoisin että tuossa on kyse enemmänkin koko työyhteisön tavasta pitää kiinni työajoista, koko asiakaspalvelukulttuurista kyseisessä työpaikassa. Tuolla ilmeisesti joustoa ei ole, varmaankaan suuntaan eikä toiseen, joten työntekijöillä on oikeus pitää työajoistaan kiinni.

ei oikein ole mahdollisuutta joustaa paria minuuttia siellä täällä, joten kyllä työntekijöiden on ihan syytäkin pitää kiinni työajoistaan...

Ap mainitsi, että asiansa olisi vienyt ehkä kaksi minuuttia. Myyjä ei voi sitä tietää; omalle kohdalle ainakin on osunut useita "kysyisin vaan pikaisesti"-asiakkaita, joiden kanssa on mennyt hyvinkin vartti jos toinenkin.

Vierailija
58/107 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tietty jos asiakas huikkaa kysymyksen "Missä kerroksessa on lastenvaatteet", niin toki ehdin huikata vastauksenkin :)

Vierailija
59/107 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

,???!!

Ei kukaan asiakaspalvelutyössä oleva saa noin käyttäytyä, lääkäri sen paremmin kuin myyjäkään. Itsellä menisi välittömästi boikottiin pulju, jossa ei voida ystävällisesti ohjata toisen myyjän luokse tuollaisessa tilanteessa. Ja esimiehet kyllä tietävät, että asiakkaat kaikkoavat, jos palvelu ei ole ystävällistä, joten heillä on hyvä syy vaatia alaisiltaan hyvää käytöstä. Olen täsmälleen samaa mieltä ap:n kanssa. Ja hänen saamansa kommentit ovat kyllä käsittämättömiä.

Luuletko, että huvikseni täällä valehtelen??

Kauppaliikkeet kiristäneet toimintaperiaatteitaan kilpailun vuoksi ja myyjät sinnittelevät jossain välimaastossa. Läähätetään niskassa koko ajan ja rähistään kaikesta. Mulla on useampikin myyjätuttu ja samaa on kaikkialla. Olkaa toki hyvät ja laittakaa boikottiin kaikki!! Tulevaisuudessa ei olekaan työvoimaa kauppoihin sellaisella paskakohtelulla. Ksuppiaat kyttäävät kameroista työntekijöiden puuhia ja haukkuvat kaikkien kuullen. Sairaspäivärahoja ja arkipyhäkorvauksia jätetään maksamatta.

Eli tulet tänne sanomaan, että mulle ja monelle muulle ei ole sattunut näin?? Olet uskomaton! Olen joutunut käyttämään ruokataukoni asiakkaan palvelemiseen ja kaalin puolittamiseen ja olin loppuillan syömättä. Voin laittaa sulle Itä-Suomen PAM:ista tietoa, kun kerran epäilet niin kovasti.

Vierailija
60/107 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi että olette idiootteja. Ja suomalaisia ! " jokainen huolehtii itse itsestään, ei kuulu mulle , sori, en voi auttaa".

Vihaan joskus niin paljon tätä maata ja näiden ihmisten asenteita.

Ulkomailla olisi autettu ja hymyilty kohteliaasti, mutta täällä - ehei.

Kyse oli kuitenkin helvetti pikkuasiasta. 0

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kahdeksan