Hyi minua! Olen huono äiti!
Kävin kaupassa kun lapseni (1,5v) nukkui päiväunia!! Viivyin 10 min. Kivittäkää minut.
Kommentit (102)
menee se raja sitten (mietin juri itsekseni)? Minä jätin lapsen nukkumaan autoon kun olin huoltoasemalla tankkaamassa ja menin sisään maksamaan. Olisiko siinäki pitänyt herättää lapsi ja nostaa syliin mukaan?
Kotiin en itsekään jättäisi kauppareissun ajaksi. En oikein osaa sanoa miksi se on eri asia, mutta on vaan. Kerran jätin tosin leikkivät sisarukset sisään talvella pariksi minuutiksi, kun vein vaipat roskiin ulos.
ja meidän äiti-lapsi - suhteessa ei ole mitään häikkää. Lapseni on minulle tärkein koko maailmassa. Mutta en silti koe, että olen tässä tapauksessa tehnyt mitään väärää tai peruuttamatonta. ap
En mä ole mikään meedio, en mä voi tietää miten sä tulet lastasi kohtelemaan. Selvää on kuitenkin, että teidän äiti-lapsi -suhteessa on jotain häikkää, koska kukaan normaali äiti ei voisi tehdä noin olematta huolesta soikeana.
Katsos, omaa itseä ei aina objektiivisesti pysty analysoimaan. Vaan uskallatko soittaa MLL:n ja kysyä, teitkö heidän mielestään jotain väärää? Teepä kuule se, ja tule sitten kertomaan, mitä mieltä he olivat asiasta. Kiinnostaa.
Vanhempainpuhelimen numero on 0600 12277.
Puhelimeen vastataan
tiistaisin klo 10-13 ja 17-20,
keskiviikkoisin klo 10-13
torstaisin klo 14-20
Puhelu maksaa 0,08 e / min + pvm/mpm.
Eihän autoa saa tankata lainkaan kun on lapsia kyydissä! Silloinhan lapset on autossa ilman vanhempaa kun äiti on pistooli kädessä auton ulkopuolella. Sopikaa vaan että isä tankkaa auton tai sit äiti lähtee tankkaamaan kun isä hoitaa lapsia kotona.
Entä jos olet tankilla, lapset autossa ja joku puhuu kännykkään vieressä..... se kipinähän voi sytyttää koko auton tuleen!!!
Jos se sinua kiinnostaa, niin soita itse ja kysy.
Katsos, omaa itseä ei aina objektiivisesti pysty analysoimaan. Vaan uskallatko soittaa MLL:n ja kysyä, teitkö heidän mielestään jotain väärää? Teepä kuule se, ja tule sitten kertomaan, mitä mieltä he olivat asiasta. Kiinnostaa.
en kyllä ikinä tekis noin. Mitä tosiaan jos jotain olis tapahtunu kotona sillä aikaa kun olit ulkona? Sä et IKINÄ vois antaa sitä itelles anteeks.
Miks riskeerata? Mikä siellä kaupassa oli niin tärkeetä ettei voinu odottaa?
Eihän autoa saa tankata lainkaan kun on lapsia kyydissä! Silloinhan lapset on autossa ilman vanhempaa kun äiti on pistooli kädessä auton ulkopuolella. Sopikaa vaan että isä tankkaa auton tai sit äiti lähtee tankkaamaan kun isä hoitaa lapsia kotona.
Entä jos olet tankilla, lapset autossa ja joku puhuu kännykkään vieressä..... se kipinähän voi sytyttää koko auton tuleen!!!
Eihän autoa saa tankata lainkaan kun on lapsia kyydissä! Silloinhan lapset on autossa ilman vanhempaa kun äiti on pistooli kädessä auton ulkopuolella. Sopikaa vaan että isä tankkaa auton tai sit äiti lähtee tankkaamaan kun isä hoitaa lapsia kotona. Entä jos olet tankilla, lapset autossa ja joku puhuu kännykkään vieressä..... se kipinähän voi sytyttää koko auton tuleen!!!
10 minuuttia on pitkä aika, jos alakerran huoneisto/naapuritalo syttyy palamaan tai itse olet unohtanut lieden päälle. Tiedän tapauksen vuosia sitten, jolloin hoitotäti jätti hoitolapset kauppareissun ajaksi yksin, syttyi tulipalo ja kaikki hoitolapset kuolivat. Tämä siis tapahtunut Suomessa.
En jättäisi myöskään autoon. Tosin tämä tapahtui Yhdysvalloissa, mutta siis äiti meni huoltoasemalla maksamaan, ja sinä aikana auto varastettiin. Autossa nukkui vauva. Olikohan 8 tuntia myöhemmin, kun se vauva löydettiin ojasta. Onneksi oli kunnossa. Mutta kyllä sain tuosta opetuksen, että autoon en jätä julkisella paikalla. Kotipihalla olen jättänyt niin, että olen vienyt ostoksia sisälle ja ovi on ollut koko ajan auki.
Ehkä olen ylivarovainen äitinä, mutta ymmärrän minuutin roskapussin viemisen tai pyykkien laiton mutta en sitä, että lapsi jätetään yksin kotiin kauppareissun ajaksi. Auto voisi tönäistä sinua tai jotain muuta yllättävää voisi tapahtua etkä pääsisi kotiin. Mitä sitten?
Voi, kunpa tuntisit huonoa omaatuntoa. Se kertoisi siitä, että et toiste riskeeraisi lastasi. Mutta tuskin on näin. Teet sen useammin ja useammin ja reissut vaan venyvät. Kun lapsesi on isompi, alkaa yöunilla pelailu. Mitä kaikkea voikaan tehdä, kun lapsi nukkuu? :(
Eihän autoa saa tankata lainkaan kun on lapsia kyydissä! Silloinhan lapset on autossa ilman vanhempaa kun äiti on pistooli kädessä auton ulkopuolella. Sopikaa vaan että isä tankkaa auton tai sit äiti lähtee tankkaamaan kun isä hoitaa lapsia kotona. Entä jos olet tankilla, lapset autossa ja joku puhuu kännykkään vieressä..... se kipinähän voi sytyttää koko auton tuleen!!!
No ikinä en ole ollut pistooli kädessä, en muutenkaan suosi väkivaltaelokuvia. Ja kännykkä asia on hoidossa, tässä lukee että on Kipinäsuojattu.
Jos se sinua kiinnostaa, niin soita itse ja kysy.
Tossa se pointti juuri onkin. Eikö ole aika hassua, että sinusta olisi ihan normaalia, että minua vieraana kiinnostaisi oman lapsesi hyvinvointi sua itseäsi enemmän? Mutta aivan turha mun tai kenenkään on täällä sulle mitään selittää, koska sä et voi tajuta tota asiaa. Kyse ei ole mistään kymmenen minuutin kauppareissusta, vaan sun ja lapsesi suhteesta. Sinä olet tässä maailmassa se, joka olet vastuussa lapsestasi, ei mikään nettimamma.
Mua ei yhtään hetkauta, jos sun vauva herää sillä aikaa kun sä olet kaupassa, eikä varmaan suakaan, koska sä olet siellä vaan sen 10 minuuttia. Mutta jos mä menisin kauppaan ja jättäisin oman lapseni kotiin nukkumaan sillä aikaa ja se heräisi, mulla olisi ihan kamala olo ja tuntisin suurta syyllisyyttä, vaikka mitään ei olisikaan tapahtunut - ihan vaan siksi, että mitä vaan olisi voinut tapahtua, enkä mä olisi ollut lapseni kanssa juuri silloin. Vaan eipä taida mennä sulle perille, veikkaan...
En kyllä ikinä jättäisi lastani kotiin jos menisin isompaan kauppaan tai jonnekkin kauemmas. Mutta kävin tossa vieressä olevassa pikkukaupassa, niin mielestäni siinä ei ole mitään väärää. Olen käynyt pissattamassa koirammekin silloin kun lapsi on nukkunut. ap
Missä menee se raja sitten (mietin juri itsekseni)? Minä jätin lapsen nukkumaan autoon kun olin huoltoasemalla tankkaamassa ja menin sisään maksamaan. Olisiko siinäki pitänyt herättää lapsi ja nostaa syliin mukaan?
Kotiin en itsekään jättäisi kauppareissun ajaksi. En oikein osaa sanoa miksi se on eri asia, mutta on vaan. Kerran jätin tosin leikkivät sisarukset sisään talvella pariksi minuutiksi, kun vein vaipat roskiin ulos.
mutta tänään jätin vauvan vaunuihin muskarin pihaan n. 20 minuutiksi nukkumaan, kun sisällä meni paaljon kauemmin kuin kuvittelin.
Välillä kävin ikkunasta hädissäni katsomassa, että vaunut eivät heilu.
Lopulta pääsin ulos, niin vauva oli hereillä. Miten kauan lie ollutkaan. Itkenyt ei, eikä näyttänyt siltä että olisi itkenytkään.
Oikeasti hirvitti kun muisti Varkauden tapahtumat, mutta esikoisella oli Tilanne Päällä. Sellainen, joka olisi pahentunut paljon, jos äiti olisi kesken kaiken poistunut vauvaa hoitamaan.
menee se raja sitten (mietin juri itsekseni)? Minä jätin lapsen nukkumaan autoon kun olin huoltoasemalla tankkaamassa ja menin sisään maksamaan. Olisiko siinäki pitänyt herättää lapsi ja nostaa syliin mukaan? Kotiin en itsekään jättäisi kauppareissun ajaksi. En oikein osaa sanoa miksi se on eri asia, mutta on vaan. Kerran jätin tosin leikkivät sisarukset sisään talvella pariksi minuutiksi, kun vein vaipat roskiin ulos.
vielä et hait sieltä kaupasta röökiä niin soppa on valmis.
En jättäisi myöskään autoon. Tosin tämä tapahtui Yhdysvalloissa, mutta siis äiti meni huoltoasemalla maksamaan, ja sinä aikana auto varastettiin. Autossa nukkui vauva. Olikohan 8 tuntia myöhemmin, kun se vauva löydettiin ojasta. Onneksi oli kunnossa. Mutta kyllä sain tuosta opetuksen, että autoon en jätä julkisella paikalla. Kotipihalla olen jättänyt niin, että olen vienyt ostoksia sisälle ja ovi on ollut koko ajan auki. :(
Anteeksi että jumitun aiheeseen. Mutta väitätkö tosissasi että herätäisit vauvan, ja kaksi alle 6 vuotiasta, ja ottaist ne syliin ja menisit niiden kanssa maksamaan bensan, etkä jättäisi autoon nukkuumaan?? Oikeastiko tekisit niin? Suomen huoltoasemilla siis, näissä joissa on lasiset ikkunat ja etäisyys autosta kassalle ehkä 20metriä.
Se tankkaaja-äiti
En jättäisi myöskään autoon. Tosin tämä tapahtui Yhdysvalloissa, mutta siis äiti meni huoltoasemalla maksamaan, ja sinä aikana auto varastettiin. Autossa nukkui vauva. Olikohan 8 tuntia myöhemmin, kun se vauva löydettiin ojasta. Onneksi oli kunnossa. Mutta kyllä sain tuosta opetuksen, että autoon en jätä julkisella paikalla. Kotipihalla olen jättänyt niin, että olen vienyt ostoksia sisälle ja ovi on ollut koko ajan auki. :(
Olisin mennyt sellaselle pöntölle, jossa voi maksaa suoraan kortilla.
Anteeksi että jumitun aiheeseen. Mutta väitätkö tosissasi että herätäisit vauvan, ja kaksi alle 6 vuotiasta, ja ottaist ne syliin ja menisit niiden kanssa maksamaan bensan, etkä jättäisi autoon nukkuumaan?? Oikeastiko tekisit niin? Suomen huoltoasemilla siis, näissä joissa on lasiset ikkunat ja etäisyys autosta kassalle ehkä 20metriä.Se tankkaaja-äiti
mutta tänään jätin vauvan vaunuihin muskarin pihaan n. 20 minuutiksi nukkumaan, kun sisällä meni paaljon kauemmin kuin kuvittelin.
Välillä kävin ikkunasta hädissäni katsomassa, että vaunut eivät heilu.
Lopulta pääsin ulos, niin vauva oli hereillä. Miten kauan lie ollutkaan. Itkenyt ei, eikä näyttänyt siltä että olisi itkenytkään.
Oikeasti hirvitti kun muisti Varkauden tapahtumat, mutta esikoisella oli Tilanne Päällä. Sellainen, joka olisi pahentunut paljon, jos äiti olisi kesken kaiken poistunut vauvaa hoitamaan.
menee se raja sitten (mietin juri itsekseni)? Minä jätin lapsen nukkumaan autoon kun olin huoltoasemalla tankkaamassa ja menin sisään maksamaan. Olisiko siinäki pitänyt herättää lapsi ja nostaa syliin mukaan? Kotiin en itsekään jättäisi kauppareissun ajaksi. En oikein osaa sanoa miksi se on eri asia, mutta on vaan. Kerran jätin tosin leikkivät sisarukset sisään talvella pariksi minuutiksi, kun vein vaipat roskiin ulos.
Tosiasia on kyllä se, että minä tunenn lapseni ja hänen unirytminsä. Jos menee päiväunille niin ei koskaan ole herännyt kesken unien. Ja ennen kuin lähdin kauppaan kurkistin vielä hänen huoneeseen että kuinka sikeästi nukkuu.
1 nopean kauppareissun takia te nyt kaikki luulette, että jätän lapseni kotiin kun lähden tyyliin kaupungille ja baareihin. Näin ei todellakaan ole.
ap
10 minuuttia on pitkä aika, jos alakerran huoneisto/naapuritalo syttyy palamaan tai itse olet unohtanut lieden päälle. Tiedän tapauksen vuosia sitten, jolloin hoitotäti jätti hoitolapset kauppareissun ajaksi yksin, syttyi tulipalo ja kaikki hoitolapset kuolivat. Tämä siis tapahtunut Suomessa.
En jättäisi myöskään autoon. Tosin tämä tapahtui Yhdysvalloissa, mutta siis äiti meni huoltoasemalla maksamaan, ja sinä aikana auto varastettiin. Autossa nukkui vauva. Olikohan 8 tuntia myöhemmin, kun se vauva löydettiin ojasta. Onneksi oli kunnossa. Mutta kyllä sain tuosta opetuksen, että autoon en jätä julkisella paikalla. Kotipihalla olen jättänyt niin, että olen vienyt ostoksia sisälle ja ovi on ollut koko ajan auki.
Ehkä olen ylivarovainen äitinä, mutta ymmärrän minuutin roskapussin viemisen tai pyykkien laiton mutta en sitä, että lapsi jätetään yksin kotiin kauppareissun ajaksi. Auto voisi tönäistä sinua tai jotain muuta yllättävää voisi tapahtua etkä pääsisi kotiin. Mitä sitten?
Voi, kunpa tuntisit huonoa omaatuntoa. Se kertoisi siitä, että et toiste riskeeraisi lastasi. Mutta tuskin on näin. Teet sen useammin ja useammin ja reissut vaan venyvät. Kun lapsesi on isompi, alkaa yöunilla pelailu. Mitä kaikkea voikaan tehdä, kun lapsi nukkuu? :(
Maalaisjärkeä ei ollenkaan. Olen hakenut monesti postin 50 metrin päästä vauvan nukkuessa ja pissattanut koiran. Vauva ollut pinnasängyssä nukkumassa, ei koskaan ole herännyt sillä aikaa.
Ilmankos vauvat ja pikkulapset koetaan niin raskaiksi nykyään, kun ei mitään osata ajatella omilla aivoilla. Toki jos aina miettii, mitä VOI tapahtua, niin kannattaa vaan olla hissukseen paikoillaan kotona vauvan vieressä 24/7. Suurin osa onnettomuuksista tapahtuu kotona. Entä jos menette suihkuun ja kaadutte, saatte aivoverenvuodon? Ihan yhtä todennäköistä kuin se että joudut onnettomuuteen juuri sillä postinhakureissulla.
ja meidän äiti-lapsi - suhteessa ei ole mitään häikkää. Lapseni on minulle tärkein koko maailmassa. Mutta en silti koe, että olen tässä tapauksessa tehnyt mitään väärää tai peruuttamatonta. ap