Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

täysimetyksen kesto/ikäsi/koulutuksesi?

Vierailija
25.09.2010 |

Mielenkiinnosta kyselen miten yllä mainitut asiat mahdollisesti vaikuttavat imetyksen kestoon. Tokihan tästä on jo aiempaa tutkimusta, mutta mikä on tilanne tällä palstalla?

Kommentit (79)

Vierailija
61/79 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitatko FM?

Imetystä jatkui 1 v 3 kk - 2 v 8 kk. Lapset saadessani olin iältäni 28, 31, 33, 36 ja 42 v, ja nuorinta imetin tuon liki kolme vuotta. Mulla on ylempi korkeakoulututkinto, FK.

Vierailija
62/79 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimitys muuttui joskus 90-luvulla filosofian maisteriksi, mutta mulla siis FK-tutkinto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/79 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. lapsi olin 24 ylioppilas + opistotutkinto, täysimetys 0kk, osittais imetys 3kk. Lapsi syntyi hätäsektiolla ja oli ensihetket lastenosastolla. Imetysote ei vaan löytynyt ja yrityksestä ja halusta huolimatta imetys ei onnistunut.

2.lapsi, olin 31 ylioppilas, opistotutkinto ja erikoisammattitutkinto.

Täysimetys 6kk, osittais imetys 8kk

Vierailija
64/79 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

täysimetys tasan 12kk, ei mitään muuta, myös äiti maidottomalla dietillä, lapsen allergian takia, ikä 37v, korkeakoulu tutkinto

lapsen kiinteisiin siirtyminen oli vaikeaa, hän kasvoi hyvin, syöttö lapsen tahtisesti, siten myös öisin ja nyt iso 6 vuotias tyttö, 130 cm ja paino 28kg ja erittäin terve, lukuunottamatta maitoallergiaa

Vierailija
65/79 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 lapsi -täysimetystä 1kk

2 lapsi -ei täysimetystä

3 lapsi - täysimetystä 6kk

4 lapsi -täysimetystä 6kk

Yo tarjoilija, amk sairaanhoitaja tutkintoa 11v sitten käyty n.3 vuotta, en siis ole valmistunut.

Ja ikä ekan lapsen syntyessä 25v - neljännen syntyessä 34v

Vierailija
66/79 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ika ekalla kerralla 32, tokalla 36, ja kolmannella 38. Koulutus valt. tri.

Vierailija
67/79 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen KTM. Täysimetystä 2 kertaan ei yhtään päivää, korvikelapsia molemmat.

Vierailija
68/79 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutus LL, kaksi erikoislääkärin tutkintoa.

Kolme lasta 30v, 32v ja 36v iässä.

Vierailija
69/79 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

FM, 31 v

Tuntui kamalalta, kun ei onnistunut ja masennuin.

Vierailija
70/79 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisin jatkanut pitempäänkin jollei kiinteitä olisi jo aloitettava. Imetys oli niin helppoa ja kätevää. Kaikkiaan imetin 1v9kk

Ikä 25v, ammatti lähihoitaja, terveudenhoitajaopiskelija.

Vierailija
71/79 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä 1v2kk, ikä24, parturi-kampaaja

Vierailija
72/79 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikää alkaen 27-v

Koulutus opistotason yo-pohjainen

Vierailija
73/79 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivääkään?

Ja eihän se päivässä onnistu. (Sille joka imetti päivän ja masentui kun ei onnistunut) Yritä 2kk ja sano sitten vasta että ei onnistunut jos ei onnistunut.

Ylipäätään tässä on aika vähän nuoria äitejä, jotka ovat vastanneet ja aika vähän myös kouluttamattomia/vähemmän kouluttautuneita, joten tämän gallupin mukaan suurin osa imettää sen 5-6kk mikä ei kyllä oikeasti pidä paikkaansa.

Nuoremmat äidit ja vähänkouluttautuneet yleensä imettävät vähemmän aikaa. Ehkä nuorilla on kiire päästä niitä kiinteitä kokeilemaan ja yrittää vähentää yöheräämisiä sillä. Vanhemmilla on aikaa odottaa ja kärsivällisyyttä heräillä? Kouluttautumattomilla taas on yleensä vähemmän tietoa ja sen vuoksi vaikeuksien edessä luovuttavat helpommin. Yleensä siis. Toki poikkeuksia on.

Vierailija
74/79 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen kohdalla ikää 27, koulutus valtiotieteen yo, täysimetyksen kesto 0 kk, vauva sai ensimmäiset 4 kk pumpattua äidinmaitoa pullosta, sitten vaihtelevasti korviketta, kunnes oppi 6 kk ikäisenä imemään rintaa, vieroitti itsensä 9 kk iästä.

Seuraavat (kaksoset) syntyivät kun olin 37 v valtiotieteen maisteri, täysimettänyt en ollenkaan, saivat heti myös pulloa ja vieroittivat itsensä rinnasta 3 kk iässä. Neljäs syntyi kun olin 39 v, täysimetin 7 kk ja kaikkiaan imetin 1 v 7 kk. Lapsi ei ikinä oppinut juomaan pullosta.

Vierailija
75/79 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella on syynsä ja ne harvoin kuuluvat muille. Työssäni näen paljon sairaita ihmisiä, jotka kärsivät todella paljon siitä, että heitä syyllistetään monista sellaisista asioista, joissa he tekevät kaiken oikein ja perustellusti, mutta eivät halua kuuluttaa sairauksiaan ja muita syitään ulkopuolisille.

Miksi on niin vaikea hyväksyä sitä, että ihmisillä voi olla hyvät ja asianmukaiset perustelut tekemisilleen, vaikkeivät he niitä haluakaan muille kertoa? Miksi sinun pitäisi saada tietää kaikki toisten ihmisten asiat? Miksi on niin vaikea hyväksyä sitä, että me ihmiset olemme erilaisia?

t. Se erikoislääkäri, jolla toden totta on perustelut tekemisilleen, mutta joka ei niitä periaatteestakaan luovuta muiden ruodittaviksi.

Vierailija
76/79 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekan kanssa 4,5 kk ja tokan kanssa 3,5 kk. Koulutuksena KM.

Vierailija
77/79 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekan lapsen syntyessä 28 ja tokan kanssa 30.

Vierailija
78/79 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

n.30v, maisteri

Vierailija
79/79 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vasta valmistunut ammattikoulusta, täysimetin 2kk, kokonaisuudessaan 5kk. Pidempään olisin halunnut jatkaa mutta erinäisistä syistä ryssin koko homman.

Kuopus syntyi minun ollessa 22v, täysimetin 5kk, kokonaisuudessaan 8kk.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän viisi