täysimetyksen kesto/ikäsi/koulutuksesi?
Mielenkiinnosta kyselen miten yllä mainitut asiat mahdollisesti vaikuttavat imetyksen kestoon. Tokihan tästä on jo aiempaa tutkimusta, mutta mikä on tilanne tällä palstalla?
Kommentit (79)
imetys loppui siis 1v2kk, kiinteät aloitettiin 6kk.
1) 3,5 kk 2) 5 kk 3) 6 kk koulutus: DI
Täysimetys 4kk
Kiinteät alkaen 5,5 kk
(tuossa välissä muutama satunnainen Tutteli)
Osittaisimetystä 1v saakkaI
Ensimmäistä täysimetin 5 kk ja imetin 1 v 8kk.
Toista täysimetin 5 kk ja imetin 1 v 5 kk.
Kolmatta täysimetin 6 kk ja imetin 1 v 8 kk.
Täysimetys tarkoitti sitä, että vauva oli pelkällä äidinmaidolla. Ja imetin siis myös raskausaikana. Kertaakaan en ostanut tuttelia tai muuta korviketta.Olin hieman yli kaksikymppinen, hieman luomu- ja hippimeiningillä, en turhia murehtinut enkä pohtinut. Raskaudet ja imetykset menivät siinä muun elämän ohessa, oikein mukavasti ja ilman paineita. Valmistuin samoihin aikoihin maisteriksi. 25 vuotiaana oli kolme lasta ja akateeminen tutkinto. Itse en sitä sen kummemmin ajatellut, mutta muistan neuvolan kätilön päivitelleen..
tein lapset 31- ja 34-vuotiaana. Ekalla täysimetys 5kk, osaimetys 1v11kk. Toisen kanssa täysimetys 6kk, osaimetys 2-vuotiaaksi. Olen amispölö.
Kaksi lasta, eka 20-vuotiaana ja imetys kesti 1v8kk. Toinen 22-vuotiaana, imetin 2v. Mut jos hait TÄYSimetystä niin sen puoli vuotta kummassakin.
esikoista 1 v 3 kk ja kuopusta 2 v.
Olen nyt 26 v ja lapset ovat 4,5- ja 2-vuotiaita. Koulutukseni on lukio + kesken jääneet ammattikorkeakouluopinnot.
esikoista 12 kk, kiinteät aloitettin ohjeiden mukaan 6 kk iässä. odotin jo toista, kun esikoisen imetyksen lopetin. Kakkosta imetin tasan 2 vuotta, siitä oli 4 kk kolmannen syntymään. Kuopusta imetin 3 v 1kk 3vkk - sattumalta jäi tarkasti mieleeni, oli ero meneillään ja lasten isältä tuli suurta kritiikkiä tästä imetysasiasta..;-o. Lopetin tuon imetyksen koko lailla pakon sanelemana.
Koulutukseni on FM, eli ylempi korkeakoulututkinto. Joka lapselta siis uskalsin kuulostella enemmän lasta ja jos vielä lapsen saisin, menisin täysin hänen mukaansa. Pakkokeinot ovat aina peffasta..
herrajjee...:-). Edellinen siis: esikoisen syntyessä olin 26, kakkosen 28 ja kuopuksen 30.
esikoisen kanssa meni näin: täysimetys 4kk asti. 10kk iässä imetys loppui, kun tissillä olo oli pelkkää leikkimistä. Päätettiin vaan olla enää antamatta, eikä lapsi sitä sitten enää kaivannutkaan.
Toisen kanssa mennään täysimetyksellä, ikää 2kk.
Ikää mulla nyt 22v, esikoisen imetyksen aikaan olin 20v. Koulutuksena pelkkä ylioppilas.
4,5kk. Imetystä muun ruuan ohella 16kk. 30v lähihoitaja.
syntyessä olin 21v. täysimetystä 6kk (imtetystä yhteensä 1v7kk).
Kuopuksen syntyessä olin 24v. Täysimetystä 6kk (imetystä yhteensä 1v3kk).
KOulutukseltani olen ravintola kokki. Töissä ennen esikoisen syntymää kerkesin olla 2v2kk jonka jälkeen oli kotona lähes kuusi vuotta. Nyt syksyllä palasin töihin lasten ollessa 5v10kk ja 3v3kk.
esikoisen syntyessä oli 21v.
t.39
koulutus siinä vaiheessa ylioppilas ja täysimetin 6kk. Maitoa riitti enemmän kuin tarpeeksi, joten homma sujui hyvin.
Nyt olen gradua vaille YTM. En ihan siis tiedä mitenkä tämä koulutusasia kuuluu tähän imetysasiaan.
täysimetystä 6,5kk, yhteensä imetin 2v.
Ja ikäni tuolloin oli himpun yli 30
Eli 6kk täysimetystä, jonka jälkeen lapsi sai imeskellä korppua, syödä banaania yms., muttei varsinaisesti vielä ruokaa. 8kk iässä aloitettiin sitten ruokailut 2krt/pvä (noin ruokalusikallisen verran tuli kerralla syötyä) ja aloin vieroittamaan rintamaidosta samaan aikaan uuden raskauteni takia (olisi kuitenkin pitänyt lopettaa rintamaidon koostumuksen muututtua rasvaisemmaksi vauvan syntymän myötä). Eli siis ruokailujen yhteydessä hörpytin nokkamukista korvikemaitoa. Pikkuhiljaa ruokailut sitten lisääntyi ja vauva ryhtyi syömään muun perheen kanssa samaan aikaan.
täysimetystä 6 kk, osittaisimetystä 3 v 10 kk
Esikoinen täysimetyksellä 6kk (osittain reilu 1-vuotiaaksi), olin 31v.
Kuopus täysimetyksellä 7kk (osittain vajaa 1-vuotiaaksi), olin 33v.