Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Säälin kerrostaloissa asuvia!

Vierailija
22.09.2010 |

Miten te kestätte?

Kommentit (78)

Vierailija
61/78 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silti meidän poika 11v. Ilmoitti ettei saa leikkiä omakotitalolais lasten kanssa omakotitaloalueella. Koska omakotitaloasukkaiden vanhemmet ovat tehneet kiellon omakotitaloalueella skeittailusta ja oleskelusta. Tämä harmittaa molempia osapuolia (lapsia). Rikkaiden vanhemmat eivät halua kerrostalon lapsia alueelleen. Lapset eivät ole noudattaneet tätä sääntöä. Monesti on äkäinen mieshenkilö tullut pelottelemaan lapset pois alueelta. Kenties nämä rikkaat kuvittelevat olevansa niin hyviä ihmisiä ettei meidän "oleskelu" alueella ole suotavaa.

TIEDOKSI SINULLE!LAPSESI SAA LEIKKIÄ JULKISILLA PAIKOILLA.KUKAAN EI VOI PUUTTUA JA AINAKAAN POLIISI SIIHEN EI VOI PUUTTUA.AINOASTAAN HÄIRIÖKÄYTÖS,ILKIVALTA JA YKSITYISALUEELLE MENO ON KIELLETTYÄ!

Vierailija
62/78 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen asunut ok-talossa ja kun sieltä muutin niin vannoin etten siihen asumismuotoon enää palaa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/78 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen yksin lasten kans,mies ulkomailla töis.kauhee homma.siivoan siivoan ravaan 2 krs, väliä.kaikki kaukana,,ei autoa..hohhoijaa...lunta kaapäin.aina huoli öljylämmityksestä,se napsahtaa helposti pois jos öljyn seas roska.et voi siis pakkasil jättää taloa yksin.lisäks naapuriin murto ja omituisia tyyppejä ajelle yöl,tie on päättyvä...juu tää on ihanaa!

Vierailija
64/78 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannata sääliä =) Tykättiin (ja tykätään vieläkin) asua kerrostalossa niin paljon, että ostettiin tämä asunto itsellemme =)

Vierailija
65/78 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielenkiintoinen keskustelu. Huomaan, että tämä on nimenomaan arvokysymys. Monet kehuvat näköalaa ja keskustaa. Minulle näköalalla ei ole mitään merkitystä, en tykkää merestä. Enkä missään nimessä haluaisi asua minkään kaupungin, edes pikkukaupungin, keskustassa. Minä arvostan omaa rauhaa ja nimenomaan omaa pihaa, joka on meidän lapsille todella tärkeä asia. En pystyisi elämään ilman omaa pientä n 800m2 pihaamme. Kokemusta on myös isosta pihasta ja siinä oli liikaa työtä. Rivitalossa ahdistuin kun omalla pihalla istuessaan kuuli kaikki naapureiden jutut ja päinvastoin. Emme kuitenkaan asu maalla vaan omakotitaloalueella, jossa on kaikki palvelut ja esim. koulumatka on 5 min. ap

Vierailija
66/78 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

me voidaan mennä teatteriin, mökille, kaupungille, harrastamaan tai elokuviin, sillä aikaa kun sä kitket, korjaat, remontoit ja teet lumitöitä!

Vierailija
67/78 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ap, oletko todella noin naiivi koskien noita mahdollisuuksia miten aikaa vietää ulkona, jos kerrostalossa asuu. Huoh! En edes jaksa alkaa luetella kaikkia mahdollisuuksia mitä kaupungissa voi lapset tehdä (vaikka asuvatkin kerrostalossa).

Hohhoijjaa, älä nyt hyvä ihminen sääli meitä vaan elä omaa omakotielämää ihan ilman sääliä:) Aurinkoista päivänjatkoa!

Vierailija
68/78 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lapset olivat pieniä, rakennettiin liki 300 neliön ok-talo. Työtä oli paljon sisällä ja ulkona.

Nyt työssäkäyvänä nautin suunnattomasti asumisen helppoudesta kerrostalossa.

Vierailija
69/78 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te kerrostaloasujat ulkoilette lasten kanssa?

Pyöräillään, luistellaan, hiihdetään, käydään pulkkamäessä, juostaan, pelataa jalkapalloajen.

Viettekö aina lapset leikkipuistoon?

Eikun ihan minne vaan. Rannalle, leikkipuistoon, kävelylle, kiivetään puihun jne.

Onko taloyhtiössä kiva piha?

Ihan jees, mutta ei me olla siinä kuin tuttujen kanssa.

Onko teillä kaikilla kesämökki vai missä vietätte kaikki kauniit kesäillat?

On kesämökki, vene ja uimaranta. Välillä picknickillä omalla pihalla. Saaressa ollaan myös paljon

Siellä lasitetulla parvekkeellako?

Ei meillä ole sellaista.

Viihtyvätkö lapset parvekkeella?

Katso edellinen.

Omakotitalossa ollaan aina samassa paikkaa, stadissa lähiössä voi mennä minne vaan.

Vierailija
70/78 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielenkiintoinen keskustelu. Huomaan, että tämä on nimenomaan arvokysymys. Monet kehuvat näköalaa ja keskustaa. Minulle näköalalla ei ole mitään merkitystä, en tykkää merestä. Enkä missään nimessä haluaisi asua minkään kaupungin, edes pikkukaupungin, keskustassa. Minä arvostan omaa rauhaa ja nimenomaan omaa pihaa, joka on meidän lapsille todella tärkeä asia. En pystyisi elämään ilman omaa pientä n 800m2 pihaamme. Kokemusta on myös isosta pihasta ja siinä oli liikaa työtä. Rivitalossa ahdistuin kun omalla pihalla istuessaan kuuli kaikki naapureiden jutut ja päinvastoin. Emme kuitenkaan asu maalla vaan omakotitaloalueella, jossa on kaikki palvelut ja esim. koulumatka on 5 min.

ap

Meilläkin oli leikkimökit, trampoliinit, verstaat ja pajat, valtava piha omassa käytössä. Nyt arvostamme asumisen helpompaa puolta kerrostalossa.

Vierailija
71/78 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

no en mä nyt tiiä... asutaan neljä huonetta + keittiö, vuokra Hki 600e kuussa. Aivan vieressä koulut, kaupat ja leksu ja myös metro. ( jos et tiedä mikä leksu on, niin leikkipuisto jossa voi olla myöskin sisällä, siellä iso tupakeittiö + olohuone missä leluja ja paljon kaikkea toimintaa )

Vierailija
72/78 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viettekö aina lapset leikkipuistoon? Onko taloyhtiössä kiva piha? Onko teillä kaikilla kesämökki vai missä vietätte kaikki kauniit kesäillat? Siellä lasitetulla parvekkeellako? Viihtyvätkö lapset parvekkeella?

Me ollaan vietetty oikeastaan koko kesä meidän omalla pihalla, jossa alle kouluikäset lapset saavat rauhassa touhuta.Tulla ja mennä välillä sisälle, välillä ulos. Pihassa on keinut, tramppa, hiekkalaatikko, leikkimökki ja tilaa pyöräillä edes takaisin.

ap

ps. ihan ystävyydellä kysyn kun kiinnostaa

No meillä on leikkipuisto 100 metrin päässä ja iltapäivällä voi mennä alakerrassa olevan tarhan pihaan. Myös tuossa etupihalla on pieni hiekkalaatikko, jonka talon asukkaat ovat rakentaneet.

On meillä kesämökki, mutta mihinkäs täältä lähtemään kun tien toisella puolella on merenranta, jonne voidaan mennä istuskelemaan, uimaan, grillaamaan tms. ihan milloin vain halutaan. Veneilyäkin harrastetaan kesäisin koko perheen voimin (meillä on purjevene). Ei tarvitse kuin pakata kamppeet ja kävellä kolmesataa metriä niin olla jo venelaitureilla.

Parvekkeelle lapset eivät saa edes mennä. Pihallakin lapset voivat olla ihan huoletta, sillä liikennettä on tuskin nimeksikään ja koska tämä paikka on pieni, kaikki tuntevat toisensa.

Että sääli siinä sitten meitä kerrostalossa asuvia =)

Vierailija
73/78 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka olenkin maaseudulta kotoisin. Olen omistanut näin aikuisena paritaloasunnon ja ok- talon, ja olen niistä päässyt eroon ja nykyisellään onnellinen kerrostaloasukas.

Uusi ensi kuussa valmistuva asuntommekin on kerrostalossa. Minä myös arvostan elämisen helppoutta ja turvallisuutta.

En kaipaa omaa pihaa enää, meidän perhe ulkoilee paljon, esim. lenkkeillään, hiihdetään, luistellaan, käydään pulkkamäessä. Kesällä käydään uimarannalla päivittäin.

Harrastuksia on paljon, ei siinä kaipaa omaa pihaa ja sitä työtä, mitä pihan hoitamisesta tulee.

Minulla on lasitettu parveke ja siitä nautin. Näköala ei ole kummoinen, mutta sillä ei ole väliä.

Vierailija
74/78 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vihdoin viimein PÄÄSIN muuttamaan kerrostaloon 15 okt-vuoden asumisen jälkeen. Jotain hyvää avioerossa...

Vierailija
75/78 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielenkiintoinen keskustelu. Huomaan, että tämä on nimenomaan arvokysymys. Monet kehuvat näköalaa ja keskustaa. Minulle näköalalla ei ole mitään merkitystä, en tykkää merestä. Enkä missään nimessä haluaisi asua minkään kaupungin, edes pikkukaupungin, keskustassa. Minä arvostan omaa rauhaa ja nimenomaan omaa pihaa, joka on meidän lapsille todella tärkeä asia. En pystyisi elämään ilman omaa pientä n 800m2 pihaamme. Kokemusta on myös isosta pihasta ja siinä oli liikaa työtä. Rivitalossa ahdistuin kun omalla pihalla istuessaan kuuli kaikki naapureiden jutut ja päinvastoin. Emme kuitenkaan asu maalla vaan omakotitaloalueella, jossa on kaikki palvelut ja esim. koulumatka on 5 min.

ap

Asuin juuri tuollaisessa kuvailemassasi ympäristössä lapsena. Taajamasta 4 kilsaa. Vihasin sitä paikkaa! Tylsistyin kuoliaaksi. En silti sääli sinua, koska ymmärrän että jotkut ihmiset oikeasti viihtyvät siellä.

Vierailija
76/78 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koko ketjun läpi (huolimatta ap:n provo-hakuisuudesta):

Kestämme...Mitä? Palvelut (ja lasten kaverit)lähellä, kivat naapurit, mukava talo, huoltofirma hoitaa kiinteistöhuollon, edulliset lämmityskustannukset...

En vaihtaisi pois kantakaupunkiasumista. Ja hyvinhän nuo kaikenmaailman salkkarit ja kotikadut näyttävät aukeavan teille ei-kerrostalolaisillekin :D

Ja juu, sitä toista sorttia on sitten kesäisin ja lomilla mökillä :)

Vierailija
77/78 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

me voidaan mennä teatteriin, mökille, kaupungille, harrastamaan tai elokuviin, sillä aikaa kun sä kitket, korjaat, remontoit ja teet lumitöitä!

Me asumme oopperan kulmilla ja tykkäämme hengailla kaupungilla puistoissa, stadikalla uimassa, terasseilla, hiihtämässä, pulkkamäessä, luistelemassa, uimahallilla ja käymme paljon oikeasti oopperassa katsomassa oopperaa ja balettia ja konsertteja. Ei mulla taitais mikään takapihan rapsuttelu riittääkään...

Taidemuseioiden lasten pajoissa vietämme myös paljon aikaa tuttavaperheiden kanssa.

Kesät ollaan mummun mökillä, viikko pari riittää ja kierrämme paljon Hesan saaria yhteysveneillä. Nukumme usein Pihlajasaaressa viikonloppuja. Tutuilla on myös pari siirtolapuutarhamökkiä, joissa satunnaisesti vähän kuopsutella maata.

Joskus toki kaipais pihaa kun lapset nukkuu kesällä, mutta maalle en lähde valittamaan kun lapsilla ei ole kavereita tai ei ole tarpeeksi seuraa iltaisin...

Vierailija
78/78 |
14.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teette itse lumityöt, ruohonleikkuut. Maksatte hirveitä sähkölaskuja, lämmityskuluja jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kahdeksan