Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Säälin kerrostaloissa asuvia!

Vierailija
22.09.2010 |

Miten te kestätte?

Kommentit (78)

Vierailija
21/78 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen lähes koko ikäni asunut kerrostalossa ja viihdyn erittäin hyvin.

On tietty joskus ollut niitäkin taloja joissa meno hieman levotonta.

Nyt kuitenkin hyvä talo,rauhalliset naapurit,ei valita turhista,ei itse asiassa ole ikinä valittanut mistään,eikä itse ole ikinä tarvinnut valittaa kenestäkään.

Lapsilla riittää kavereita samassa pihassa.

Vierailija
22/78 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta vastaan silti :)

Meillä on maksettu kerrostaloasunto ylimmässä kerroksessa. Ei sieltä merta näy mutta järvi kylläkin. Neliöitä saisi olla hieman lisää mutta sijaintia en haluaisi vaihtaa.

Omakotitaloa varten pitäisi ottaa ainakin 100 000 lainaa joka ei tällä hetkellä kiinnosta yhtään. Naapurissa asuu lapsettomia vanhempia pariskuntia. Ei meitä sääliä tarvitse :) Kyllä me se talo saataisii jos haluttaisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/78 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieheni historiaan liittyy eräs ikävä tapaus lapsuudesta. Hänen ollessaan 9 vuotias perheen omakotitalon olohuoneen ikkunan läpi ryntäsi "paha mies", joka pahoinpiteli hänen isänsä ja äitinsä ja ryösti asunnon. Hänelle jäi nin kovat traumat tapauksesta ettei juurikaan koskaan saanut unta omakotitalossamme. Muistan kun mieheni vartioi taloamme jääkiekkomaila kädessään ja sekosi pienestä äänestäkin. Sain tarpeekseni terapiasta ja muutimme kaupunkiin kerrostaloasuntoon kattohuoneistoon. Täälä mieheni hermot lepäävät. Tänne ei kukaan murtaudu.

Luulin että kerrostalohuoneistoonkin voidaan murtautua.

Muuten en puutu tähän kehittävään asumismuotoväittelyyn.

Omakotitaloon voi marssia kuka tahansa sisään rikkomalla ikkunan. Kerrostaloasunnot ovat yleensä korkealla ja siihen tarvitaan melkonen hyppyvoima että pääsee parvekkeelle ja sitä kautta asuntoon.

Omakotitalot ovat turvattomia nykyisessä yhteiskunnassa. Kukatahansa voi tulla kesken iloisen lauantain vieton ikkunan kautta sisään.

Vierailija
24/78 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä minuakin ahdistaisi asua maanpinnalla.

Miten koette olevanne turvassa sielä. Kuka tahansa pääsee asuntoonne :( hyi helvetti. Kuka tahansa voi kurkistella teitä sieltä pusikosta.

Vierailija
25/78 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä minuakin ahdistaisi asua maanpinnalla. Miten koette olevanne turvassa sielä. Kuka tahansa pääsee asuntoonne :( hyi helvetti. Kuka tahansa voi kurkistella teitä sieltä pusikosta.

Vierailija
27/78 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä kesti niin kauan kun muita mahdollisuuksia ja vaihtoehtoja ei ollut. Nyt en ole asunut kerrostalo(i)ssa reiluun kahteen vuoteen ja elämä on ollut aivan ihanaa kaikin puolin.

Luonnekysymyshän tämä on, mitäs sitä salailemaan. Jotkut ovat kuin luotuja asumaan tiiviisti vieri vieren kerrostaloissa, kun taas toiset kaipaavat runsaasti niin henkistä kuin fyysistä tilaa ympärilleen. Hyvä että kaikille löytyy vaihtoehtoja (muitakin kuin kerros- ja/tai omakotitalo).

Tässä omakotitalossa tunnen ensimmäistä kertaa

elämässäni, että olen kotona. Se on hieno tunne.

T. 35 ensimmäistä vuottaan kerrostaloissa asunut

Vierailija
28/78 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin kerrostalojen ns. katutasojen kohdalla moista riskiä ei olisi...

Miten koette olevanne turvassa sielä. Kuka tahansa pääsee asuntoonne :( hyi helvetti. Kuka tahansa voi kurkistella teitä sieltä pusikosta.

Vierailija
29/78 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vähän veikkaan että meillä on paremman hälytinlaitteet kuin teillä?

Paremmassa turvassa perhe on kerrostalossa kuin omakotitalossa.

Eipä tekisi mieli asua omakotitalossa. Jos joutuisin asumaan niin asennuttaisin suuret kalterit ikkunoille.

Vierailija
30/78 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvella asun lokoisasti ja huolettomasti keskellä palveluita ja aurattuja teitä ja kesäisin omakotitalossa jossa riittää puuhaa pitkälle syksyyn asti. Mutta sitten pääsen taas talviunille omaan kotiini.

Vierailija
31/78 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vertailun vuoksi, minä asun talvet huolettomasti tarpeeksi lähellä palveluita (huom.) ja nämä tiet aurataan säännöllisesti. Tässä omakotitalossa riittää puuhaa keväästä pitkälle syksyyn asti, eikä talvetkaan mitenkään tiukkaa tee. Erona sinun tilanteeseesi on ainoastaan se, että voin ympäri vuoden asua paratiisissani ilman erillisiä matkustamisia paikasta A paikkaan B ja takaisin.

Talvella asun lokoisasti ja huolettomasti keskellä palveluita ja aurattuja teitä ja kesäisin omakotitalossa jossa riittää puuhaa pitkälle syksyyn asti. Mutta sitten pääsen taas talviunille omaan kotiini.

Vierailija
32/78 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alhaalla asuvat ovat varmasti valinneet asvalttitason samasta syystä kuin omakotitalossa asujat. Eli eivät pelkää riskiä ryöstetksi tulemisesta.

On silkkaa huolimattomuutta asua maanrajassa, kuin metsäläiset. Se on suora viesti kriminaaleille: tervetuloa.

Vierailija
33/78 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jollekin torniolaiselle kerrostaloasuminen voi ollakin ahdistuksen paikka.

Vierailija
34/78 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suck thai pussi ihan keskenäs, likka, äläkä käy mulle ehdotteleen.

Kerrostaloihin pääsee suurimmaksi osaksi kuka tahansa keskellä päivää porraskäytäviin, kun osaa avata ulko-oven. Joissain kerrostaloissa on toki suljetut ulko-ovet, mutta mitä ne lukitut ovet estää tarpeeksi lahjakasta tiirikankäyttäjää tunkeutumasta halutessaan niistä sisään. Kaupungeissa on sitäpaitsi suhteellisesti enemmän asukkaitakin ja niin ollen potentiaalisia kriminaalejakin liikkuu niillä alueilla huomattavasti enemmän kuin syrjäkylien puoliautioilla teillä. On silkka atyperyyttä kuvitella olavensa herran kukkarossa vain, koska asuu kerrostalossa. Itse en menisi enää sellaiseen vaikka pakotettaisiin. Ennemmin olen reilusti mettäläinen ja väistelen peuroja, jäniksiä ja hirviä. Vai tarkoititko, että mettäläinen olisi typerän ihmisen synonyymi? Mitä sinä muuten maata vierastat? Samaa maata se on täällä kuin siellä "sinun" kerrostalosikin alla.

Alhaalla asuvat ovat varmasti valinneet asvalttitason samasta syystä kuin omakotitalossa asujat. Eli eivät pelkää riskiä ryöstetksi tulemisesta.

On silkkaa huolimattomuutta asua maanrajassa, kuin metsäläiset. Se on suora viesti kriminaaleille: tervetuloa.

Vierailija
35/78 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovaa on selittely ja kaikilla kerrostaloasujilla yhtäkkiä merinäköala ja hirmuisesti neliöitä!!! Sallikaa mun nauraa teille raukat :) Ja että yhdellä ihan loft-asunto, buahhahaaaaaaaa.........

Loft-asunto meillä on. Tiedoksi vaan, että Keski-Euroopassa asutaan huomattavasti laadukkaammin ja tilavammin kuin siellä Suomessa.

Vierailija
36/78 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua suunnattomasti ahdisti kerrostalossa kun ei ollut mitään omaa rauhaa, omaa pihaa, ei mitään tekemistä, muut teki kaikki kivat pihanhoito- ja lumityöt.. Sisäpihalla kun oli lapsen kanssa hiekkalaatikkolla tuntui kuin olisi akvaariossa ja miljoona silmää tuijottaisi joka puolelta ikkunoista. Aina piti tälläytyä kun lähti ovesta ulos.. Nyt asutaan maalla metsän reunassa, on enempi tilaa olla ja hengittää, itse talo tosin on vanha ja pieni, mutta pihalla on sitäkin enemmän ihanaa puuhailua (miehellekin kun meillä on puulämmitys), ei tartte vaan niille ainaisille kävelylenkeille lähteä. Ja tämä siis oli paljon halvempi ostos kuin hyvä rivari- tai kerrostaloasunto kaupungissa, että ei se oma talo ole niin rahastakaan kiinni (varsinkaan jos ei pelkää remonttihommiakaan).

Vierailija
37/78 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suck thai pussi ihan keskenäs, likka, äläkä käy mulle ehdotteleen.

Kerrostaloihin pääsee suurimmaksi osaksi kuka tahansa keskellä päivää porraskäytäviin, kun osaa avata ulko-oven. Joissain kerrostaloissa on toki suljetut ulko-ovet, mutta mitä ne lukitut ovet estää tarpeeksi lahjakasta tiirikankäyttäjää tunkeutumasta halutessaan niistä sisään. Kaupungeissa on sitäpaitsi suhteellisesti enemmän asukkaitakin ja niin ollen potentiaalisia kriminaalejakin liikkuu niillä alueilla huomattavasti enemmän kuin syrjäkylien puoliautioilla teillä. On silkka atyperyyttä kuvitella olavensa herran kukkarossa vain, koska asuu kerrostalossa. Itse en menisi enää sellaiseen vaikka pakotettaisiin. Ennemmin olen reilusti mettäläinen ja väistelen peuroja, jäniksiä ja hirviä. Vai tarkoititko, että mettäläinen olisi typerän ihmisen synonyymi? Mitä sinä muuten maata vierastat? Samaa maata se on täällä kuin siellä "sinun" kerrostalosikin alla.

Daa daa dirlan daa, vanha akka tuntee laulun.

En tunne ainuttakaan kerrostaloa jossa ovi olisi auki päivisin. Sen lisäksi naapurusto kyllä havaitsee nopeasti murtoyritykset, toisin kuin omakotialueella.

Minua aivan hirvittäisi asua maanrajassa. Sinne voi eksyä vaikka karhu. Mitä jos karhu tulee sisään? Siinä ei auta hälyytyslaitteet.

Jo muinaiset kulttuurit rakensivat asumuksensa korkealle turvaan pedoilta ja vihamielisiltä heimoilta. Ylhäältä suojasta on hyvä puolustautua. Maanrajassa ollaan hyvin alttiita vaaralle.

Omakotitalo on hölmön valinta.

Vierailija
38/78 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavinta on kun metsäläinen käyttää kaupunkilaisten kieltä.

Daa vain sinnekkin maanrakoon.

Vierailija
39/78 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki asiat hoidetaan valmiiksi, kun vaa ilmottaa. Lapsillla paljon kavereita. Oma ihana syrjäinen piha, hyvällä alueella, kaikki palvelut lähellä. En ole olmen vuoden aikana kuullut yöllä yhtään naapurin ääntä.

Hienot monipuoliset lelut pihalla lapsille.

Kerro mitä en kestäisi?

Vierailija
40/78 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin arvoalueella vanhassa kivitalossa 200 m2 ja merinäköala :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kolme